bluee Skrevet March 14, 2006 Rapporter Skrevet March 14, 2006 Jeg fik i starten hjælp af Foreningssparbanken (fsb.dk/.se) med lån af bolig i SE og de var meget behjælpsomme. Deres homebanking i DK er ok, men i SE stinker den virkelig. Den er svært at finde rundt i og man skal hele tiden indtaste en kode vha. en token. Så for at logge ind - lave en betaling skal man indtaste en kode i alt 3 gange fra sin token = BESVÆRLIGT. Jeg få så endelig nok af FSB da de fornylig ændrede mit kontonummer uden at meddele mig det. Grunden var at jeg oprindeligt var oprettet med fiktivt personnummer. De gjorde det så samtidig med jeg var i Australien og så samtlige betalinger der skulle ske blev afvist og så står jeg som dårlig betaler. Jeg fandt ud af det ved de sendte mig en email omkring afvist betaling fra DK til SE og de gjorde mig opmærksom på et gebyr på 50 kr pga. en afvisning jeg ikke selv var skyld i. Da jeg så bad dem om at ordne det og sørge for mine betalininger skete rettidigt hørte jeg ikke mere fra dem. Efter det besluttede jeg mig for at skifte bank. Jeg har kigget på Danske Bank i Sverige, mest fordi jeg har Danske Bank i DK. Plus: Deres homebanking ligner den i DK og man skal ikke logge ind hele tiden? Minus: De tager omkring 100kr i kvartalet for at ha konto der. Er jo vant til ikke at skulle betale den slags. Nogen der har andre alternativer? Jeg går meget op i deres homebanking ser fornuftig ud. Og at der findes brokonto altså gratis overførsel fra DK->SE. Nogen der ved hvad den koster i Danske Bank?
BS Besvaret March 14, 2006 Rapporter Besvaret March 14, 2006 Kan dælme godt forstå du smutter efter sådan en uproff behandling. Har Nordea som jeg er ganske godt tilfreds med. Der har du dog et skrabekort med koder du skal bruge til din netbank. Når der er x antal koder tilbage bliver der automatisk bestilt et nyt kort.
Guest jxhab Besvaret March 14, 2006 Rapporter Besvaret March 14, 2006 Jeg fik i starten hjælp af Foreningssparbanken (fsb.dk/.se) med lån af bolig i SE og de var meget behjælpsomme. Deres homebanking i DK er ok, men i SE stinker den virkelig. Den er svært at finde rundt i og man skal hele tiden indtaste en kode vha. en token. Så for at logge ind - lave en betaling skal man indtaste en kode i alt 3 gange fra sin token = BESVÆRLIGT. Jeg få så endelig nok af FSB da de fornylig ændrede mit kontonummer uden at meddele mig det. Grunden var at jeg oprindeligt var oprettet med fiktivt personnummer. De gjorde det så samtidig med jeg var i Australien og så samtlige betalinger der skulle ske blev afvist og så står jeg som dårlig betaler. Jeg fandt ud af det ved de sendte mig en email omkring afvist betaling fra DK til SE og de gjorde mig opmærksom på et gebyr på 50 kr pga. en afvisning jeg ikke selv var skyld i. Da jeg så bad dem om at ordne det og sørge for mine betalininger skete rettidigt hørte jeg ikke mere fra dem. Efter det besluttede jeg mig for at skifte bank. Jeg har kigget på Danske Bank i Sverige, mest fordi jeg har Danske Bank i DK. Plus: Deres homebanking ligner den i DK og man skal ikke logge ind hele tiden? Minus: De tager omkring 100kr i kvartalet for at ha konto der. Er jo vant til ikke at skulle betale den slags. Nogen der har andre alternativer? Jeg går meget op i deres homebanking ser fornuftig ud. Og at der findes brokonto altså gratis overførsel fra DK->SE. Nogen der ved hvad den koster i Danske Bank? dårlig behandling. men det med token er nu smart nok og gør det mere sikkert. Jeg ved ikke om det er et sikkerhedskrav, men jeg ved at SEB i sverige har det på samme måde. så jeg ved ikke om alle banker har det. Men set fra en prof. vinkel, så er token den eneste rigtige måde at sikre verificeringen på. Dog mangler der en pinkode for at gøre det rigtig sikkert (2 faktor autentificering). hvis du stadig har lån hos FSB, så skal du nok lige undersøge hvor meget det koster at indfri det lån ved skift af bank.
credde Besvaret March 14, 2006 Rapporter Besvaret March 14, 2006 Jeg har FSB i Höllviken og de er da utrolig hjælpsomme, internetbanken er efter min mening én af de klart bedre - kun overgået af Jyske Netbank, som i mine øjne er den bedste. Eneste minus... At de %&¤#¤¤&%¤F absolut skulle oprette en afdeling i Danmark, så den suveræne pendleraftale med Jyske Bank ophørte!
Guest Supermule Besvaret March 14, 2006 Rapporter Besvaret March 14, 2006 Der kunne jeg ikke være mere enig.... :( Desuden er FSB i Vellinge dybt inkompetente............ Især en DULLE der hedder Katarina Tönning.....:(
bluee Besvaret March 14, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2006 hvis du stadig har lån hos FSB, så skal du nok lige undersøge hvor meget det koster at indfri det lån ved skift af bank. Jeg har stadigvæk tænkt mig at beholde lån og ikke indri dem. FSB kører deres lån via SpinTab som er deres kreditforening. Jeg regner med jeg hvert kvartal blot overfører til de lån konti jeg har. Mht. homebanking så foretrækker jeg nu en fil-nøgle. Har efterhånden for mange banker og gider ikke rende rundt med en token til hver bank. Er oppe på 4 nu!
Gio Besvaret March 14, 2006 Rapporter Besvaret March 14, 2006 Selvom den svenske udgave af Nordeas Netbank er forskellig fra den danske, så er jeg godt tilfreds med dem. Bortset fra det faktum at de har smidt en bunke af mine originale dokumenter væk, som de skulle bruge til endelig godkendelse af lån. Men det har jo ikke så meget relevans til deres netbank...
Malezar Besvaret March 14, 2006 Rapporter Besvaret March 14, 2006 Jeg fik i starten hjælp af Foreningssparbanken (fsb.dk/.se) med lån af bolig i SE og de var meget behjælpsomme. Deres homebanking i DK er ok, men i SE stinker den virkelig. Den er svært at finde rundt i og man skal hele tiden indtaste en kode vha. en token. Så for at logge ind - lave en betaling skal man indtaste en kode i alt 3 gange fra sin token = BESVÆRLIGT. Jeg få så endelig nok af FSB da de fornylig ændrede mit kontonummer uden at meddele mig det. Grunden var at jeg oprindeligt var oprettet med fiktivt personnummer. De gjorde det så samtidig med jeg var i Australien og så samtlige betalinger der skulle ske blev afvist og så står jeg som dårlig betaler. Jeg fandt ud af det ved de sendte mig en email omkring afvist betaling fra DK til SE og de gjorde mig opmærksom på et gebyr på 50 kr pga. en afvisning jeg ikke selv var skyld i. Da jeg så bad dem om at ordne det og sørge for mine betalininger skete rettidigt hørte jeg ikke mere fra dem. Efter det besluttede jeg mig for at skifte bank. Jeg har kigget på Danske Bank i Sverige, mest fordi jeg har Danske Bank i DK. Plus: Deres homebanking ligner den i DK og man skal ikke logge ind hele tiden? Minus: De tager omkring 100kr i kvartalet for at ha konto der. Er jo vant til ikke at skulle betale den slags. Nogen der har andre alternativer? Jeg går meget op i deres homebanking ser fornuftig ud. Og at der findes brokonto altså gratis overførsel fra DK->SE. Nogen der ved hvad den koster i Danske Bank? Jeg har danskebank både i S og DK. Min rådgiver i DK er superduper, i Sverige er det nogle tåber. Dog er Lars Zander som er chef i deres afdeling på Stortorget dog fornuftig at tale med. Men for at svarer på dine spørgsmål. Token, ja. Du skal taste 2 gange for at lave en online betaling. 1 for at logge ind, og 1 for at bekræfte din penge overførelse. Din token slukker dog efter hvert forsøg du bruger den. Deres hjemme side er meget lig den danske, nem at finde rundt i og masser muligheder for overførelser til og fra udland, konti, banker etc. Brokonto tror jeg ikke er noget officielt de har, men jeg har hørt at hvis man taler med dem kan det arrangeres. Fast beløb hver måned. Jeg fik det aldrig da jeg havde et variende beløb at overflytte alt efter hvor mange regninger jeg havde.
Kim H Besvaret March 14, 2006 Rapporter Besvaret March 14, 2006 ... Men set fra en prof. vinkel' date=' så er token den eneste rigtige måde at sikre verificeringen på. Dog mangler der en pinkode for at gøre det rigtig sikkert (2 faktor autentificering).[/quote'] Til information - FSB's token skal først "åbnes" v.h.a. PIN-kode. I øvrigt er deres homebanking løsning ganske udmærket - omend den er markant anderledes end de danske løsninger, som jeg kender. Anderledes er ikke nødvendigvis dårligere - man skal såmænd bare bruge lidt tid på at øve sig - og sådan var det vel også, da man begyndte med de danske løsninger. Personligt er jeg ganske tilfreds med FSB - som har en dansk filial på Kalvebod Brygge i den danske hovedstad.
Guest jxhab Besvaret March 14, 2006 Rapporter Besvaret March 14, 2006 Til information - FSB's token skal først "åbnes" v.h.a. PIN-kode. I øvrigt er deres homebanking løsning ganske udmærket - omend den er markant anderledes end de danske løsninger, som jeg kender. Anderledes er ikke nødvendigvis dårligere - man skal såmænd bare bruge lidt tid på at øve sig - og sådan var det vel også, da man begyndte med de danske løsninger. Personligt er jeg ganske tilfreds med FSB - som har en dansk filial på Kalvebod Brygge i den danske hovedstad. Ja øh jeg ved ikke hvad jeg sad og tænkte på. Måske var det fordi jeg arbejdede med nogle andre tokens =) men ja der er pinkode på .. Jeg er selv FSB kunde i DK og SE (doh)
bluee Besvaret March 14, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2006 Ja der er pin kode på men så foretrækker jeg en nøgle med en passphrase. Men taste sin pin kode ind 3 gange samt den 6-7 cifrede kode for at lave EN betaling det er sgu for meget.
Nils Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Der er sikkert mange gode grunde til ikke at vælge FSB - nu kommer der snart en til: Navnet. Ligesom i blodbank og sædbank - for slet ikke at nævne lortebank - skal FSB nu til at hedde Svedbank. Föreningssparbanken byter namn till koncernens internationella namn, Swedbank. Om stämman röstar ja till styrelsens förslag inleds översynen av koncernens samtliga varumärken redan i år. http://www.n24.se/dynamiskt/finans/did_12106243.asp
laughingfrog Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Jeg er nu ganske tilfreds med FSB i sverige, dog mindre tilfreds med at de bruger 2 forskellige homebanking systemer, i henholdvis SE og DK, lidt irriterende. Derudover er det fint de laver en bank i danmark til de danske kunder.... men hva med nogle dansk talende rådgivere? hehe, min rådgiver i den svenske afd taler og forstår bedre dansk end hende jeg har i DK, lidt skidt... Og desuden lidt trist det er en "pengeløs" bank på bryggen, gør det lidt besværligt at indbetale danske kontanter når man har sådan nogle... Men så er det jo godt man beholdte et par konti i danske bank.. hehe
Thomas H. Besvaret October 22, 2006 Rapporter Besvaret October 22, 2006 erfaringer med svedbanken? Jeg genopfinder lige denne tråd fordi jeg er nysgerrig efter, om der er nogen, der har erfaringer med den pakkeløsning som Swedbank har introduceret. Jeg overvejer selv at skifte bank og Swedbank frister blandt andet med attraktive renter på boliglån - og så altså med 'pakken' som jeg egentlig synes ser spændende ud. Men virker skidtet? /T
Guest jxhab Besvaret October 22, 2006 Rapporter Besvaret October 22, 2006 Jeg genopfinder lige denne tråd fordi jeg er nysgerrig efter' date=' om der er nogen, der har erfaringer med den pakkeløsning som Swedbank har introduceret. Jeg overvejer selv at skifte bank og Swedbank frister blandt andet med attraktive renter på boliglån - og så altså med 'pakken' som jeg egentlig synes ser spændende ud. Men virker skidtet? /T Jeg er ganske tilfreds, men jeg ved ikke lige hvad du mener med 'pakken', men jeg har både banken i DK og SE og synes Internetbanken virker fint begge steder..
bluee Besvaret October 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 23, 2006 Jeg er ganske tilfreds' date=' men jeg ved ikke lige hvad du mener med 'pakken', men jeg har både banken i DK og SE og synes Internetbanken virker fint begge steder..[/quote'] Hvis du finder ud af hvad pakken koster så vil jeg gerne høre mere om det. Jeg ved uden visa kort koster det ikke noget, andet end hvad de tager i gebyrer for deres internetbank :/
bananas Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Jeg har den - eller rettere sagt - har fået den. Men foreløbig er jeg ikke begyndt at bruge den danske del af den så meget endnu. Jeg har stadig nogen større beløb fra min ejendomsmægler, som skal dukke op på min basisbankkonto. Men jeg snakkede med en (svensk) rådgiver i den danske filial om et låneløfte. Hun virkede meget fornuftig og professionel, og kunne svare på alle de spørgsmål, som man kan forvente, at en rådgiver skal kunne svare på og sagde ærligt, hvis noget ikke kunne lade sig gøre. (jeg spørger som regel altid en sælger om nogen "supplerende" spørgsmål, som jeg ved er umulige for at teste om sælgeren er ærlig.) Jeg har prøvet at overføre mindre beløb fra DKK til SEK - det fungerer fint! Så foreløbig er jeg ganske tilfreds med Svedbanken;)
Jette Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Jeg har den - eller rettere sagt - har fået den. Men foreløbig er jeg ikke begyndt at bruge den danske del af den så meget endnu. Jeg har stadig nogen større beløb fra min ejendomsmægler, som skal dukke op på min basisbankkonto. Men jeg snakkede med en (svensk) rådgiver i den danske filial om et låneløfte. Hun virkede meget fornuftig og professionel, og kunne svare på alle de spørgsmål, som man kan forvente, at en rådgiver skal kunne svare på og sagde ærligt, hvis noget ikke kunne lade sig gøre. (jeg spørger som regel altid en sælger om nogen "supplerende" spørgsmål, som jeg ved er umulige for at teste om sælgeren er ærlig.) Jeg har prøvet at overføre mindre beløb fra DKK til SEK - det fungerer fint! Så foreløbig er jeg ganske tilfreds med Svedbanken;) Hvad så med Nordnet? Vil du stadig bruge den til store beløb?
bananas Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Hvad så med Nordnet? Vil du stadig bruge den til store beløb? Ja naturligvis - der er jo ikke nogen som forhindrer en i at få både i pose og sæk :D Nordnet er stadig klart billigst på kursen, men det er langt mere besværligt, og måske ikke noget man gider at gøre hver måned.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu