APGraph Skrevet March 25, 2006 Rapporter Skrevet March 25, 2006 Hey er der nogle som ved om dette er lovligt at sætte hen over nummerpladen? http://www.blueride.se/fartkameraprotector-prisma-lins-p-688.html?cPath=38 og i så fald så skal man da ha en til den foreste nummerplade, så er det slut med fotofælder i Kbh
BS Besvaret March 25, 2006 Rapporter Besvaret March 25, 2006 Du tror vel ikke på det virker? (ærgeligt der ikke er en smiley hvor en mand triller rundt på gulvet af grin for så var den brugt her)
Madsen Besvaret March 25, 2006 Rapporter Besvaret March 25, 2006 Hey er der nogle som ved om dette er lovligt at sætte hen over nummerpladen? http://www.blueride.se/fartkameraprotector-prisma-lins-p-688.html?cPath=38 og i så fald så skal man da ha en til den foreste nummerplade, så er det slut med fotofælder i Kbh Lovligt? Selv uden kørekort ved jeg da, at nummerpladen skal være synlig i alle tilfælde, og hvis den ikke er, så kan det give bøder... Tvivler på at det kan være lovligt i et land som Sverige...
BS Besvaret March 25, 2006 Rapporter Besvaret March 25, 2006 Er det sådan en her du mangler? Ja det var den jeg manglede
thomas_lund Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Der har været flere forbrugerudsendelser på TV og artikler, og alle sagde det samme. Film og spray (og for den sags skyld CD'er i vinduet) virker ikke mod fotofælder eller laser. Hvis nogen har beviser for det modsatte, så hører jeg meget gerne om dette
Guest jxhab Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Der har været flere forbrugerudsendelser på TV og artikler, og alle sagde det samme. Film og spray (og for den sags skyld CD'er i vinduet) virker ikke mod fotofælder eller laser. Hvis nogen har beviser for det modsatte, så hører jeg meget gerne om dette Jeg mindes også de lavede en undersøgelse i DK, hvor de indkøbte det her spray og så testede ude på en flyveplads med en Laser. Resultatet faldt til ordensmagtens side :-)
Guest ThomasO Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Nu skal man ikke teste den spray med en laser. Det man skal teste den imod er den blitzlampe politiet bruger. Ideen er at der ligges et reflektivt materiale på hele nummerpladen, således at der kommer den samme lysreflex fra både det hvide, som det mørke på pladen. Resultatet er så at der kommer et ensfarvet skær retur, der udvisker nummeret. Bemærk i de bilbladstest der er udført på dette, der indrømmer de dog, at de vel lykkede tests hvor det virkede, det var en gammeldags type nummerplade. De havde IKKE testet det på de nyere reliefplader. Jo mere dybde i den relief der kommer på reflexfladen, jo større er muligheden for at der bliver skygger der tegner omridset af bogstaverne op. Men hvis denne spray var effektiv, så ville politiet nok hurtigt gå i gang med at skyde 2 - 3 varierede skud med blitzen, og måske et par uden blitz i en serie. Det ville eliminere hele kongstanken bag konceptet. Så hold øje med politiet, de skal nok variere indsatsen hvis der er noget nyt der skal imødegås. Det som alt afhænger af.... er at få det sorte i bogstaverne til at reflektere lige så meget som den hvide baggrund. Bare en lysvariant på kanten af tallene er nok til at konturen fra tallet fremstår på billedet, med mindre denne spray kan overexponere billedet totalt. Men jeg må indrømme jeg har aldrig set en sort reflexflade. Har i?
Peter H. Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Hey er der nogle som ved om dette er lovligt at sætte hen over nummerpladen? http://www.blueride.se/fartkameraprotector-prisma-lins-p-688.html?cPath=38 og i så fald så skal man da ha en til den foreste nummerplade, så er det slut med fotofælder i Kbh Vi har en kunde der köre rundt med noget spray på nr pladen,og han sir det virker,han köre altid stärkt.og er blivet blitzet en del gange uden at bilve taget. Men det skulle kun virke på de Svenske fotofælder,og spör mig ikke hvad forskellen er :):)
APGraph Besvaret March 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2006 Endelig nogle fornuftige svar, en hver der kender lidt til fotografi il vid at blitz mod noget højglans vil gi genskind, så det må være et spørgsmål om hvilken vinkel. og til alle der har kommenteret at det ikke virker på laser målinger så var der aldrig tale om dette, måske i skulle læse indlæget først inden. Hvis folk ikke selv har afprøvet der hvordan kan de så latterlig gøre det, det er jo at udtale sig om noget man ikke har forstand på.
Guest jxhab Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Endelig nogle fornuftige svar, en hver der kender lidt til fotografi il vid at blitz mod noget højglans vil gi genskind, så det må være et spørgsmål om hvilken vinkel. og til alle der har kommenteret at det ikke virker på laser målinger så var der aldrig tale om dette, måske i skulle læse indlæget først inden. Hvis folk ikke selv har afprøvet der hvordan kan de så latterlig gøre det, det er jo at udtale sig om noget man ikke har forstand på. Nu var det heller ikke ment som en latterliggørrelse, men jeg synes da det bedste bud er at prøve det selv, så må du jo melde tilbage om du fik en bøde eller ej. Jeg har dog aldrig hørt nogen snakke om det virker, men Peter kender en der åbenbart mener det virker (selvom Peter ikke lyder sikker selv, så kan det jo være). Det kan jo være det virker mod de der opstilte kameraer, men jeg ville nok ikke selv tage risikoen, men hvad, jeg synes du skal prøve det. En ting jeg faktisk ikke var klar over: fra politi.dk vedr. Fotovogne: "Manglende nummerplader Hvis et køretøj ikke har nummerplade monteret foran, kan operatøren tænde en videooptager, der ud gennem forruden tager billeder af køretøjets bagende." Udover det, så er der faktisk flere som mener det virker, prøv at se herinde på de her indlæg fra dk.fritid.bil. Der er åbenbart tale om en type nummerplade og de svenske bliver nævnt. god læsning :-) http://groups.google.com/groups?q=photoblocker+group:dk.fritid.bil&hl=en&lr=&ie=UTF-8&scoring=d http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/tree/browse_frm/thread/c6d077fca77ec15e/dcaff0223ea4ac06?rnum=1&hl=da&q=nummerplade&_done=%2Fgroup%2Fdk.fritid.motorcykel%2Fbrowse_frm%2Fthread%2Fc6d077fca77ec15e%2Ff11a0b8665449eac%3Flnk%3Dst%26q%3Dnummerplade%26rnum%3D2%26hl%3Dda%26#doc_f11a0b8665449eac Glemte lige Berlingske's test af spray også: http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=456756/
Madsen Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Endelig nogle fornuftige svar, en hver der kender lidt til fotografi il vid at blitz mod noget højglans vil gi genskind, så det må være et spørgsmål om hvilken vinkel. og til alle der har kommenteret at det ikke virker på laser målinger så var der aldrig tale om dette, måske i skulle læse indlæget først inden. Hvis folk ikke selv har afprøvet der hvordan kan de så latterlig gøre det, det er jo at udtale sig om noget man ikke har forstand på. Du spurgte jo ikke om det virkede, men om det var lovligt? Det tror jeg der allerede er svaret på, og om det virker eller ej må vel bare betragtes som bonus-info og ikke latterliggørelse? Selv har jeg hørt om almindelig film ( købt i spermarkeder og til at pakke mad ind i ) som man kunne sætte på indersiden af forruden. Hermed ville blitzen fra politiets fotofælder ikke kunne virke, da blitzen bare ville skinne igen... og det skulle virke... men ret synd for dem der der blev taget med det! Bøden er på ingen måde sjov... eller lille!! Helt personligt synes jeg det er langt ude, at man ikke kan tage det ansvar der følger med, når man vælger at køre stærkt... Fartgrænserne er der jo af en grund...
Jønsson Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6911&a=134112
Peter H. Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6911&a=134112 Ja så kom det jo på skrift at det virker...
BS Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 det er jo at udtale sig om noget man ikke har forstand på. Indrømmet jeg har aldrig prøvet det. Har heller aldrig været på månen så jeg kan ikke udtale mig om at man ikke kan trække vejret uden dragt på deroppe. Men tror på dem der siger det :th2: Vil stadig gerne se nogen test af det film og spray som falder ud til billistens side. Ikke bare en tilfældig billist der skal retfærdigøre han har brugt penge på det der siger det virker men dybdegående test.
BS Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Ja så kom det jo på skrift at det virker... Ja det gjorde det godt nok. Men så er det stadig foto vognene som jeg anser for værende den største risiko, at der har du stadig video kameraet der filmer dig bagfra. De 2 bøder jeg har fået fra en fotovogn har jeg set at den nr plade de har fremhævet har været den bagerste fordi den har siddet lidt skævt. så det virker fint nok med det video:o
Gio Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Ja så kom det jo på skrift at det virker...Hvis nu bare de to nummerplader sad i samme vinkel...bl.a....*suk* Sikke dog en useriøs test *bah*
Peter H. Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Hvis nu bare de to nummerplader sad i samme vinkel...bl.a....*suk* Sikke dog en useriøs test *bah* Nu ved jeg ikke hvad du mener.?? Men et er stort set også lige meget, og vi har ikke selv brug for det.. Vi har jo Tyskland og Alle de dejlige baner til at teste på :):)
Gio Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Nu ved jeg ikke hvad du mener.??Billedet af de to nummerplader - det første - hvor man kan se den øverste er helt blank, er i en anden vinkel end den anden nummerplade. Og som vi jo nok ved, så er der forskel på hvordan lys reflekteres, alt efter hvilken vinkel lyset kastes tilbage i ;)
APGraph Besvaret March 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2006 tror vist bare vi kan blive enige om at det skal afprøves hvis man vil vide om det virker. Go' weekend All
D.D. Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Og som vi jo nok ved' date=' så er der forskel på hvordan lys reflekteres, alt efter hvilken vinkel lyset kastes tilbage i ;)[/quote'] Ja det hedder Braggs lov om diffraktion!
laughingfrog Besvaret March 31, 2006 Rapporter Besvaret March 31, 2006 Endelig er der jo, ihvertfald i DK, en lov som klart siger, at dækker du selv nummerpladen til, så vanker der. Og det gælder uanset HVAD du "dækker" den til med, gennemsigtig film, spray etc.... Idet det er bevidst forsøg på t skjule din nummerplade, og det mås man ikke.... :)
Johan Besvaret March 31, 2006 Rapporter Besvaret March 31, 2006 Jeg ved godt at det er lidt mere omfattende, men jeg har hørt om en der havde installeret en "slave blitz" som vist virkede ret godt...............men igen det er kun noget jeg har hørt
bananas Besvaret March 31, 2006 Rapporter Besvaret March 31, 2006 Jeg ved godt at det er lidt mere omfattende' date=' men jeg har hørt om en der havde installeret en "slave blitz" som vist virkede ret godt...............men igen det er kun noget jeg har hørt[/quote'] Så får han også lige blitzet samtlige modkørende der har langt lys på eller hvad?
Nif Besvaret March 31, 2006 Rapporter Besvaret March 31, 2006 Hvorfor også lave alle de Storm P løsninger. En laserJamer er til at købe for 1000kr og den virker i alle fartkontroller man bruger laser som fx fotovogn. Ja og så er den lovlig.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu