Jump to content

Fartkontrol i dag kl. 07:00

Recommended Posts

Besvaret
Jeg tror også de skyder ind i tunnellen. Jeg kan ikke huske om det er 150 eller 300 meter' date=' så det vil sige, når du ser ham gutten med laseren så er det somregel forsent, hvis du har kørt for hurtigt. Ellers tror jeg heller ikke de vil kunne nå at stoppe dig oppe ved den der indkørsels ting.[/quote'] En af mine tidligere kollegaer, hvis kammerat arbejder hos politiet, han siger at deres laser skyder præcist på 400 meter, og den er ret effektiv i tunnelen. Han siger også at han og hans kollegaer hader at lave fartmålinger i forbindelse med Øresundsbroen, og at de ca. snupper 1 ud af 5, da der ikke er plads nok til alle de biler de reelt burde vinke ind til siden. Altså, sørg for at der står 90 km/t på speedometeret, senest 400 m før man ryger ud af tunnelen. Total åndsvagt, men ellers koster det måske et bidrag til pengemaskinen..
  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Guest ThomasO
Besvaret

Hmmmmm for at lige smide lidt benzin på bålet. En jeg kender på station 1 i Kbh har en meget afslappet holdning til fartoverskridelser. De er nemme at skride ind over for, men det er ikke dem alene der slår ihjel. Men de ligger ret godt rent politisk. Hvis man hører en politiker snakke trafikdræbte, snakker de det SAMLEDE antal af ulykker med dødelig udgang, bemærk hvor sjældendt de tør kæde "fartdræbte" ind i det her. Dvs det er både fart, og sprit, og narko, og fjumrehoveder, uforklarlige soloulykker, ildebefindende, og glatte veje, og gamlinger, unge tåber, og alle mulige andre parametre for en ulykke. Hver gang en politiker snakker trafikdræbte, burde journalisten lige spørge, hvor mange i det nævnte tal der reelt er 100% fartdræbte. De har snart bildt os ind at når vi snakker trafikdræbte, er det helt naturligt vi snakker høj fart. Man ville komme langt hvis man skulle bestå en teoriprøve + køreprøve hvert 10 år. Altså tidsudløb på kørekortet, ligesom mange andre certifikater. Så slipper man for at fjolset der ikke har kørt bil i 20 år, kører rundt og laver underlige ting på vejen. Og kører man rundt uden cykel lygte eller andet uforsvarligt, burde det give en højere bøde der virkeligt svider. Ikke for at forsvare hurtig kørsel... bliver folk knaldet må de æde den.... sådan er livet.

Besvaret

Den klassiske er også: XYZ dræbte i trafikken, men de glemmer lidt om, hvor mange dræbte, der er pr. kørt km! Det vil være den mest reelle måde at sammenligne det på. Selvfølgelig er 1 dræbt i trafikken 1 for mange, det kan alle vel være enige i. Men på den anden side, så giver det altså mangel på respekt overfor ordensmagten, når de står på de tåbelige steder og checker for fartsyndere, som nærmest står ligeså kriminelt som mord (overdrivelse fremmer forståelsen). Siger dermed heller ikke, at der skal være frit lejde, 7-9-13 er jeg ikke blevet snuppet endnu, men det ville nu skabe unødigt mere respekt, hvis de checkede lidt mere de steder, hvor der virkelig er en dårlig statistik mht. uheld og fart kontra motorvejene.

Besvaret
Den klassiske er også: XYZ dræbte i trafikken, men de glemmer lidt om, hvor mange dræbte, der er pr. kørt km! Det vil være den mest reelle måde at sammenligne det på. Selvfølgelig er 1 dræbt i trafikken 1 for mange, det kan alle vel være enige i. Men på den anden side, så giver det altså mangel på respekt overfor ordensmagten, når de står på de tåbelige steder og checker for fartsyndere, som nærmest står ligeså kriminelt som mord (overdrivelse fremmer forståelsen). Siger dermed heller ikke, at der skal være frit lejde, 7-9-13 er jeg ikke blevet snuppet endnu, men det ville nu skabe unødigt mere respekt, hvis de checkede lidt mere de steder, hvor der virkelig er en dårlig statistik mht. uheld og fart kontra motorvejene.
Man kan i hvert fald sige at de nok burde kocentrere sig om steder, hvor der er risiko for at gågængere, cyklister m.m har risiko for at blive ramt af biler og krydsende lastbiler. Det er sjældent at der færdes folk nede ved tunnellen, det ville virke bedre hvis det var fordi folk arbejdede der nede, i hvert fald sikkerhedsmæssigt. Men som Thomas skrev, får man en bøde så er det bare at betale ved kasse et, for det er en konsekvens af at man har valgt ikke at overholde hastighederne,
Besvaret

Hvordan peger de folk ind?? Da jeg kørte igennem fartkontrollen igår, var jeg blevet advaret, så jeg holdte den på 80 bare for provokationens skyld. Et par hundrede meter før den kære betjent John Kock med laseren, overhalede en BMW mig og lige efter kom den på politiscanneren.... "søvlgrå BMW i yderbanen"... Men de havde ikke en chance for at nå at hive ham ind ved rastepladsen, på trods af at han kun kørte omkring 110-120.... Hvordan gør de det?? Jeg har aldrig set dem hive nogle ind og de holder jo ikke klar med nogle motorcykler f.eks, til at sætte efter... Og løbe ud midt på motorvejen gør de nok heller ikke.. Jeg fulgtes med denne BMW de næste 5 min. uden at han blev stoppet.. Eneste grund jeg kan komme i tanke om, må være at han har ligget i læ af os i inderbanen, så da han kunne måles, var han kommet for tæt på... Men det kan stadig undre mig hvordan de kan nå at pege folk ind. - Claus

Besvaret
Da jeg kørte igennem fartkontrollen igår, var jeg blevet advaret, så jeg holdte den på 80 bare for provokationens skyld. Et par hundrede meter før den kære betjent John Kock med laseren, overhalede en BMW mig og lige efter kom den på politiscanneren.... "søvlgrå BMW i yderbanen"... Men de havde ikke en chance for at nå at hive ham ind ved rastepladsen, på trods af at han kun kørte omkring 110-120.... Hvordan gør de det?? Jeg har aldrig set dem hive nogle ind og de holder jo ikke klar med nogle motorcykler f.eks, til at sætte efter... Og løbe ud midt på motorvejen gør de nok heller ikke.. Jeg fulgtes med denne BMW de næste 5 min. uden at han blev stoppet.. Eneste grund jeg kan komme i tanke om, må være at han har ligget i læ af os i inderbanen, så da han kunne måles, var han kommet for tæt på... Men det kan stadig undre mig hvordan de kan nå at pege folk ind. - Claus
Provokationsskyld ? Altså for dem som så kunne blive irriteret bag dig fordi du kørte for langsomt? =) .. Spøg til side .. Jeg har selv undret mig over det samme faktisk, for det virker uhensigstmæssigt og direkte farligt at have politifolk rendende rundt hvor man må køre 110 og faktisk kan jeg ikke komme i tanke om hvor de kan hive folk ind, med mindre de sætter efter dem med politibilen (som stod der, da jeg kørte - den havde blink på) .. Alternativt skulle de måske have nogle motorcykler stående ellers gør de det i hvert fald svært for dem selv. Af nysgerrighed, hvordan så du det med scanneren ?
Besvaret

Scanner Det var ikke scanneren der advaret mig.. Jeg blev advaret via SMS.. Så af nysgerrighed tændte jeg scanneren på vej over... Jeg synes stadig vi skal prøve at finde ud af lave en SMS service til advarsel... - Claus

Besvaret
Det var ikke scanneren der advaret mig.. Jeg blev advaret via SMS.. Så af nysgerrighed tændte jeg scanneren på vej over... Jeg synes stadig vi skal prøve at finde ud af lave en SMS service til advarsel... - Claus
Ah jeg fangede ikke du havde en scanner i bilen =) .. Jeg ved ikke hvor godt razzia.dk dækker med øresundsbroen ? Men det er jo noget bekosteligt at lave .. SMS services altså. Selvom SMS'er ikke koster synderligt meget for udbyderen.
Besvaret
er ikke så svært det er bare at sætte en sms gateway op der er linket sammen med en db hvor folk melder deres mobil nummer til :)
For nogle er svaret nok, "Jo". Hvis det er er piece of cake for dig, så vil jeg da gerne videreformidle evt informationer jeg har omkring emnet og opfordre dig til at få det sat op asap.. der er tydeligvis interesse for servicen.
Besvaret
er ikke så svært det er bare at sætte en sms gateway op der er linket sammen med en db hvor folk melder deres mobil nummer til :)
nej det er ikke noget problem at sætte løsningen op. det er mere et spørgsmål om kroner øre ..
Besvaret
Hejsan! Lige en lille "bøvs". Kunne I ikke skrive datoen i stedet for i dag. Det er lidt misvisende.;)
Der står jo "idag/igår/dato og klokkeslet" oppe over folks navn, i hvert eneste indlæg der postes - så hvad er lige dit problem? :rolleye:
Guest Supermule
Besvaret

Ja men vel ikke for ham der "hoster" det.... Med mindre man betaler et månedligt gebyr som via razzia.dk....

Som hurtigt kan tjene sig selv hjem........
Besvaret

SMS-GATEWAY - - Pris pr. måned: kr. 49.00 excl. moms SMS-PAKKE 500 Pris pr. sms-besked: kr. 0,35 excl. moms - Pris for 500 beskeder.: kr. 175,00 excl. moms SMS-PAKKE 1.000 Pris pr. sms-besked: kr. 0,33 excl. moms - Pris for 1.000 beskeder.: kr. 330,00 excl. moms SMS-PAKKE 2.500 Pris pr. sms-besked: kr. 0,33 excl. moms - Pris for 2.500 beskeder.: kr. 825,00 excl. moms SMS-PAKKE 5.000 Pris pr. sms-besked: kr. 0,31 excl. moms - Pris for 5.000 beskeder.: kr. 1.550,00 excl. moms SMS-PAKKE 7.500 Pris pr. sms-besked: kr. 0,31 excl. moms - Pris for 7.500 beskeder.: kr. 2.325,00 excl. moms SMS-PAKKE 10.000 Pris pr. sms-besked: kr. 0,28 excl. moms - Pris for 10.000 beskeder.: kr. 2.800,00 excl. moms SMS-PAKKE 20.000 Pris pr. sms-besked: kr. 0,25 excl. moms - Pris for 20.000 beskeder.: kr. 5.000,00 excl. moms Der er ingen udløbsdato på ovenstående SMS-PAKKER. så simpelt kan det gøres. skal jo ikke koste mig noget men har heller ikke behov for at tjene på det. så det er jo bare at finde ud af hvor mange sms i genemsnit der vil blive sendt om måneden.

Besvaret
Ja men vel ikke for ham der "hoster" det.... Med mindre man betaler et månedligt gebyr som via razzia.dk....
Nej nej , er da klar på at betale en lille sum penge , for denne udmærkede service....
Besvaret

24 Klip kostede det Det kostede 24 Klip i alt for farkontrollen fordelen.. Rimlig fangst.

Besvaret
SMS-GATEWAY - - Pris pr. måned: kr. 49.00 excl. moms SMS-PAKKE 500 Pris pr. sms-besked: kr. 0,35 excl. moms - Pris for 500 beskeder.: kr. 175,00 excl. moms SMS-PAKKE 1.000 Pris pr. sms-besked: kr. 0,33 excl. moms - Pris for 1.000 beskeder.: kr. 330,00 excl. moms SMS-PAKKE 2.500 Pris pr. sms-besked: kr. 0,33 excl. moms - Pris for 2.500 beskeder.: kr. 825,00 excl. moms SMS-PAKKE 5.000 Pris pr. sms-besked: kr. 0,31 excl. moms - Pris for 5.000 beskeder.: kr. 1.550,00 excl. moms SMS-PAKKE 7.500 Pris pr. sms-besked: kr. 0,31 excl. moms - Pris for 7.500 beskeder.: kr. 2.325,00 excl. moms SMS-PAKKE 10.000 Pris pr. sms-besked: kr. 0,28 excl. moms - Pris for 10.000 beskeder.: kr. 2.800,00 excl. moms SMS-PAKKE 20.000 Pris pr. sms-besked: kr. 0,25 excl. moms - Pris for 20.000 beskeder.: kr. 5.000,00 excl. moms Der er ingen udløbsdato på ovenstående SMS-PAKKER. så simpelt kan det gøres. skal jo ikke koste mig noget men har heller ikke behov for at tjene på det. så det er jo bare at finde ud af hvor mange sms i genemsnit der vil blive sendt om måneden.
Men undskyld jeg spørger, er øresundsbroen ikke dækket af Razzia.dk?
Guest Supermule
Besvaret

Jeg har gjort det til en sport at nakke sodavandssmuglere i total overlæssede kassebiler på vej til dk........... Følger bagefter og så bliver de nakket af en patrulje når de kommer op af tunnelen...... :)

Besvaret
Der står jo "idag/igår/dato og klokkeslet" oppe over folks navn' date=' i hvert eneste indlæg der postes - så hvad er lige dit problem? :rolleye:[/quote'] At der som overskrift -UDEN DATO- står: Fartkontrol i dag kl. 7:00 og det ikke er i dag, men for flere uger siden.:rolleyes:
Besvaret
At der som overskrift -UDEN DATO- står: Fartkontrol i dag kl. 7:00 og det ikke er i dag, men for flere uger siden.:rolleyes:
Tråden blev så oprettet i forgårs (eller for Ulmus skyld: den 29. marts 2006), så det med flere uger siden er vist lidt ude i hampen. Kan godt se det er et problem for dig, hvis du kun læser overskrifter, og ikke selve tråden :rolleyes:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...