Guest jxhab Skrevet March 29, 2006 Rapporter Skrevet March 29, 2006 Der er fartkontrol på den Dansk side af tunnellen, altså når man kommer ud fra den svenske :-) .. Stod der i hvert fald her klokken 07:00 .. Vejret er også til det må man sige...
mrode Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 hmm.. lyder som om de begynder at optrappe det lidt.
thomas_lund Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Ifølge min kone som lige er kørt igennem er de der stadig (~7.50)
Guest jxhab Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Ifølge min kone som lige er kørt igennem er de der stadig (~7.50) Jeg tror det bliver en sommer med en masse fartkontrol. Men noget jeg synes der var lidt pudsigt og grunden til at jeg egentlig var særlig opmærksom, var at der var en Advarselstrekant der lyste lige inden tunnellen oppe på skiltene, men der var ikke noget vejarbejde eller noget.. Lidt pusigt, men måske ganske præventivt.
thomas_lund Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Statskassen fattes penge..... Måske har de planer om at bygge en børnehave lige for enden af tunellen, sådan som de mener der er behov for kontrol hele tiden. Var der ikke noget med, at politiet skulle fartkontrollere minimum en 60-70% de steder hvor der faktisk var fare for ulykker (skoler i nærheden, mange ulykker på bestemte strækninger etc)? Gad vide om de opfylder den quote....
J.C. Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Jeg tror det bliver en sommer med en masse fartkontrol. Men noget jeg synes der var lidt pudsigt og grunden til at jeg egentlig var særlig opmærksom, var at der var en Advarselstrekant der lyste lige inden tunnellen oppe på skiltene, men der var ikke noget vejarbejde eller noget.. Lidt pusigt, men måske ganske præventivt. Jeg slap så for bøden, da jeg også så denne advarselstrekant og satte farten ned, dog da jeg kom til min destination manglede jeg penge til parkering og gik et par gader hen for at veksle, og da jeg kom tilbage var den en alle anden spasser der havde bakket op i mig og lavet en bule og en lakskade samt bøjet holderen som mercedes stjernen sidder i. Tak! Tusind tak!
claus Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Statskassen fattes penge..... Måske har de planer om at bygge en børnehave lige for enden af tunellen, sådan som de mener der er behov for kontrol hele tiden. Var der ikke noget med, at politiet skulle fartkontrollere minimum en 60-70% de steder hvor der faktisk var fare for ulykker (skoler i nærheden, mange ulykker på bestemte strækninger etc)? Gad vide om de opfylder den quote.... Tja eller også er de skide misundelige på alle de biler der kommer kørende og har så ondt i røven at de bliver nød til at redde deres sølle dag ved at give folk en bøde på et totalt latterligt sted.
hsahirf Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Jeg slap så for bøden' date=' da jeg også så denne advarselstrekant og satte farten ned, dog da jeg kom til min destination manglede jeg penge til parkering og gik et par gader hen for at veksle, og da jeg kom tilbage var den en alle anden spasser der havde bakket op i mig og lavet en bule og en lakskade samt bøjet holderen som mercedes stjernen sidder i. Tak! Tusind tak![/quote'] AARGH, død ved kølle!!! det er SÅ latterligt, sådan noget føler med dig....
mrode Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Advarselstrekanten var der nu også ca. 9.30 og ingen politi i syne.. så læg nu ikke for meget i den..
Guest Trine Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Statskassen fattes penge..... Måske har de planer om at bygge en børnehave lige for enden af tunellen, sådan som de mener der er behov for kontrol hele tiden. Vi ved jo alle de står der hvor der er størst sandsynlighed for at få tilskud til sommerfesten eller julefrokosten. De har deres helt "faste" steder hvor det pr. definition er sværest at holde sig under hastighedsbegrænsningen.. Jeg er selv taget i en fartkontrol for enden af Helsingørmotorvejen, lige netop der hvor der stadig er dobbelte spor men hastigheden er nedsat til 80.. Ok smart med mindre man blokker bremsen og risikerer et harmonika sammenstød, så er der sgu da ingen der kører 80 der!!! ARGGHHHH Føler jeg mig ærgelig.. Ja bestemt, penge lige op af lommen.... føler jeg mig skyldig og flov.. Nej bestemt ikke!!, jeg er blot glad for jeg allerede havde bremset en del ned
credde Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Jeg tror mere grunden er, at citronmånerne er steget i pris!
Guest Supermule Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Skulle du ikke få dig en kæreste, så du ikke går så højt op i citronmåner????? ;) Jeg tror mere grunden er' date=' at citronmånerne er steget i pris![/quote']
Guest jxhab Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Tja eller også er de skide misundelige på alle de biler der kommer kørende og har så ondt i røven at de bliver nød til at redde deres sølle dag ved at give folk en bøde på et totalt latterligt sted. Ahh mon dog. Men ja det kan jo også være de kontrollere der fordi de ved der er penge at hente (læs folk køre hurtigere end de må og derfor får de en bøde). Så det er jo som Thomas var inde på en god måde at fylde statskassen. Måske er det også lidt som en skræmme kampange, når / hvis de går igang med renoveringsarbejde på den side af tunnellen. Lur mig om de ikke står der på den svenske side senere i dag :)
claus Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Det er netop det der er problemet....penge... fartkontrollerne er jo rene pengemaskiner , ik en skid andet..... jeg havde sgu mere respekt for dem hvis de stod på udsatte steder , eller steder hvor der havde været mange uheld osv.... Samt selvfølgelig ved skoler og den slags.... men for enden af en tunnel på en to-sporet motorvej.... det giver fandme ingen mening og er spild af tid.....
Guest jxhab Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Det er netop det der er problemet....penge... fartkontrollerne er jo rene pengemaskiner , ik en skid andet..... jeg havde sgu mere respekt for dem hvis de stod på udsatte steder , eller steder hvor der havde været mange uheld osv.... Samt selvfølgelig ved skoler og den slags.... men for enden af en tunnel på en to-sporet motorvej.... det giver fandme ingen mening og er spild af tid..... Jeg ved godt jeg bevæger mig ind på farlig grund og nej jeg er hverken hellig eller moralens vogter. og nej jeg overholder heller ikke altid hastighedsgrænserne og nej jeg er hverken statsansat eller ansat hos politiet eller Rådet for Større Færdselssikkerhed.. MEN .. Det ville jo ikke være noget problem for nogen, hvis man kørte efter hastighedsgrænserne? Jeg mener så er det vel lige meget om de står og kontrollere eller ej?
claus Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Det ville jo ikke være noget problem for nogen' date=' hvis man kørte efter hastighedsgrænserne? Jeg mener så er det vel lige meget om de står og kontrollere eller ej?[/quote'] Jeg opfordrer skam heller ikke til at man skal køre ræs i tunnelen, men blot at hvis de endelig skal stå og måle folk, så kunne de jo vælge nogle steder hvor det havde traffikal relevans....ergo ikke for enden af en to-sporet tunnel... Og mht til moralens vogter... ja mon ikke så panserbasserne skulle bruge lidt flere kræfter på folk der slipper afsted med det der er værre end at køre 10-20 kmt for stærkt....
Guest jxhab Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Vi ved jo alle de står der hvor der er størst sandsynlighed for at få tilskud til sommerfesten eller julefrokosten. De har deres helt "faste" steder hvor det pr. definition er sværest at holde sig under hastighedsbegrænsningen.. Jeg er selv taget i en fartkontrol for enden af Helsingørmotorvejen, lige netop der hvor der stadig er dobbelte spor men hastigheden er nedsat til 80.. Ok smart med mindre man blokker bremsen og risikerer et harmonika sammenstød, så er der sgu da ingen der kører 80 der!!! ARGGHHHH Føler jeg mig ærgelig.. Ja bestemt, penge lige op af lommen.... føler jeg mig skyldig og flov.. Nej bestemt ikke!!, jeg er blot glad for jeg allerede havde bremset en del ned Der er ingen tvivl om at sklitning og kontrol høre sammen, jeg venter bare på de går i gang med at kontrollere når man køre ned fra broen mod betalingsanlægget og netop din pointe er bestemt eller ikke det jeg mener med hvad jeg skrev omkring overholde hastighederne.
Guest jxhab Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Jeg opfordrer skam heller ikke til at man skal køre ræs i tunnelen, men blot at hvis de endelig skal stå og måle folk, så kunne de jo vælge nogle steder hvor det havde traffikal relevans....ergo ikke for enden af en to-sporet tunnel... Og mht til moralens vogter... ja mon ikke så panserbasserne skulle bruge lidt flere kræfter på folk der slipper afsted med det der er værre end at køre 10-20 kmt for stærkt.... nej jeg forstod det heller ikke sådan på dig. Jeg er også enig, men jeg kan heller ikke lade være med se det på den anden side. Det er begrænset hvad man kan forestille sig der kan se der ved tunnellen og det ville nok også virke lidt mere overbevisende hvis de målte når der var arbejdsfolk dernede =) prioriteringen af politiarbejde, kan jeg kun være enig i =) Det eneste jeg prøvede at sige var bare at det ville jo ikke være et problem for folk hvis man ikke kørte for stærkt =)
Xenius Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Jeg har faktisk undret mig lidt... Når de nu står ved UDGANGEN af tunnellen: Får man så en bøde hvis man kommer ud af tunnellen med 110? For typisk gasser jeg op til 110, så snart jeg er et par 100 meter fra udgangen, og kommer derved ud med 110.
Gio Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Jeg har faktisk undret mig lidt... Når de nu står ved UDGANGEN af tunnellen: Får man så en bøde hvis man kommer ud af tunnellen med 110? For typisk gasser jeg op til 110, så snart jeg er et par 100 meter fra udgangen, og kommer derved ud med 110.Eftersom skiltet siger 90 ved udkørslen, så ja - du får en bøde. Hvad havde du regnet med?
Guest jxhab Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Jeg har faktisk undret mig lidt... Når de nu står ved UDGANGEN af tunnellen: Får man så en bøde hvis man kommer ud af tunnellen med 110? For typisk gasser jeg op til 110, så snart jeg er et par 100 meter fra udgangen, og kommer derved ud med 110. Loven er jo indrettet sådan at man skal holde sig til det der står på skiltet. Så hvis du køre stærkere før skiltet eller i Moerkes tilfælde nærmest skal lave katastrofe opbremsning for at nå det, så er der ingen kære mor. Køre du for stærkt før eller efter et skilt får du en bøde.
Xenius Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Eftersom skiltet siger 90 ved udkørslen' date=' så ja - du får en bøde. Hvad havde du regnet med? [/quote'] Ja, spørg mnig ikke.. Tænkte egentlig ikke at de skilte var så "præcise", og at begrænsningen nok kun gjaldt tunnellen. Men nu blev jeg da klogere, så jeg må hellere lige holde 90'en de par hundrede meter længere :)
Guest jxhab Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Ja, spørg mnig ikke.. Tænkte egentlig ikke at de skilte var så "præcise", og at begrænsningen nok kun gjaldt tunnellen. Men nu blev jeg da klogere, så jeg må hellere lige holde 90'en de par hundrede meter længere :) Jeg tror også de skyder ind i tunnellen. Jeg kan ikke huske om det er 150 eller 300 meter, så det vil sige, når du ser ham gutten med laseren så er det somregel forsent, hvis du har kørt for hurtigt. Ellers tror jeg heller ikke de vil kunne nå at stoppe dig oppe ved den der indkørsels ting.
Toft Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Køre du for stærkt før eller efter et skilt får du en bøde. :laugh: Dagens kommentar :laugh:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu