Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvis man køber en Fabia 1.9TDI elegance med flere slags ekstraudstyr, hvad kan man så forvente at leveringstiden bliver? (ca.) Har I nogen erfaringer? Hvor meget rabat kan man være heldig at få? (hvis man kan få noget) På forhånd tak

Besvaret

Jeg måtte vente 3 måneder på min.. og rabatten var minimal, men det var både fordi jeg ikke pressede dem så meget og fordi efterspørgslen åbenbart er enorm på dem. Glæd dig, den kører rigtigt godt og er dejlig økonomisk samtidig.

Besvaret

3 måneder!!!! det lyder godtnok ikke specielt rart :( Jeg håber virkeligt at det ændrer sig... Var lige ude og prøve en 1.4 benzin ambiente, og den kørte overraskende godt, så nu er jeg nok hooked... men for pokker da... 3 måneder... det kan jeg ikke vente:scared:

Besvaret

Er det ikke noget med at den pris der står i forruden er "The Fools Price" ? Kun fjolser betaler fuld pris eller næsten fuld pris. Så ja der skal forhandles. Hvis kontant prisen ikke kan ændres så få forhandlet mere udstyr i. og extra udstyr kan også være måtter og anhænger træk.

Besvaret
Er det ikke noget med at den pris der står i forruden er "The Fools Price" ? Kun fjolser betaler fuld pris eller næsten fuld pris. Så ja der skal forhandles. Hvis kontant prisen ikke kan ændres så få forhandlet mere udstyr i. og extra udstyr kan også være måtter og anhænger træk.
jo :flov: , men de skal jo også leve.. :o
Besvaret

Har lige bestilt min Fabia RS i weekenden, og det tager 2 måneder, dog mente sælgeren at det nok kunne være før.... egentligt lidt øv når man nu er startet på arbejde igen, og skal pendle de 210Km i sin gamle danske Seat Ibiza... Fik gratis anlæg og en kontant rabat på 6400SEK, så lidt kan man da få :-)

Besvaret

laaang ventetid så fik jeg svar fra bilforhandlerne i SE. Jeg spugte på en ny Yaris Diesel, og en Diesel Fabia. Jeg fik at vi at jeg kunne få yaris'en senest i slutningen af August!!!! og på skodaen skulle jeg vente 10-12 uger.... Mon ikke jeg skal til at kigge mig efter en brugt bil hvis/når vi flytter :( Dieselbiler er ret svære at finde brugte, så mon ikke jeg bør kigge mig efter en brugt polo eller fabia... den kommer jo til at køre 160 km om dagen, så lidt komfort skal man jo have :)

Besvaret
Dieselbiler er ret svære at finde brugte' date=' så mon ikke jeg bør kigge mig efter en brugt polo eller fabia...[/quote'] Hmm det kommer da vist an på hvad du kigger efter. Passat TDI er der et hav af. Der er flere andre også så nej brugte diesel er ikke sværre at finde.
Besvaret
Hmm det kommer da vist an på hvad du kigger efter. Passat TDI er der et hav af. Der er flere andre også så nej brugte diesel er ikke sværre at finde.
De fleste af dem har bare kørt pisse langt.
  • 2 weeks later...
Besvaret

Rabat=10.000 Jeg var nylig hos en skodaforhandler for at få et tilbud. Jeg spurgte først hvilken rabat de ville give - INGEN!! Så fortalte jeg dem, at jeg havde været hos Peugeot for at se på en ny 307 Hdi og de ville give 10.000 i rabat. Sandheden er, at de kun vil give 6.500, men det behøver Skodaforhandleren jo ikke at vide. Dernæst foretog han en opringning hvorefter, det godt kunne lade sig gøre, at give et nedslag i prisen på 10.000. Det virkede for mig - så prøv det... Jens

Besvaret

Det var da ganske godt gået. Kan du fortælle hvilken forhandler det var, så kunne det jo være at nogen af os andre kunne få glæde af dine talenter ;)

Besvaret

Handlen ikke afsluttet Det var ikke en forglemmelse at navnet ikke blev nævnt. Jeg har endnu ikke skrevet papirerne under, da jeg stadigvæk er i overvejelsesfasen. Når handlen er afsluttet oplyser jeg det gerne.:) Jeg har endnu ikke helt besluttet mig for om det skal være en 307 eller en Fabia, da jeg har fundet ud af, at der er forskel på hvornår man skal til service og garantiordninger samt assistancehjælp. Og inden jeg skriver under, så vil jeg gerne lige have tænkt det ordentlig igennem. Eksempelvis så forlanger Skoda, at man med en Fabia TDI skal til service hver 15.000 km hvor Peugeot siger hver 20.000. Jeg har regnet ud at det for mig betyder 2 servicebesøg ekstra sammenlignet med en Peugeot i løbet af de to år som garantiperioden strækker sig over. Totalprisen på de 2 ekstra servicebesøg er måske 5.000 kr. eller mere som kan trækkes fra det man sparer. Derudover, så tilbyder Peugeot 12 års lakgaranti imod Skodas 10 år på Fabiaen, og assistancehjælpen er mere fordelagtig hos Peugeot end hos Skoda. Sidst men ikke mindst så tilbød Peugeot, at man ved servicebesøg kunne låne en bil for 100 kr. som jeg gerne måtte køre til DK i hvorimod det hos Skoda kun var muligt at "låne" en decideret lejebil fra Avis eller hvad selskabet hedder, hvilket var til en helt anden pris end de 100 kr. Jens

Besvaret

Til gengæld er Peugeot'en en brandbil og fransk produceret, det er Fabien ikke....nok argument for mig:)

Besvaret

Et lille tips! En bekendt arbejder hos en autoriseret autoforhandler som sælger. Han har fortalt mig, at man helst skal forhandle bil sidst på måneden, da chefen hver den 28. i måneden gør op hvor mange biler hver sælger har solgt, og udregner sælgerens bonusordning på baggrund af antal solgte biler den måned. Derfor er trickset, at forhandle bil lige inden denne dato. Jens:th2:

Besvaret

Brandbil? Nu er det jo ikke alle Peugeot biler der har været brand i, og fejlen er fundet og rettet på 307'eren. Det var en fejl der var på de første modeller, og de kloge siger jo, at man aldrig skal købe en helt nydesignet bil, men vente til den har været på markedet et par år, så at begynderfejlene er blevet rettet. Så det er argument nok for mig til at have en 307'er er tankerne udover en Fabia. jens

Besvaret
Det var ikke en forglemmelse at navnet ikke blev nævnt. Jeg har endnu ikke skrevet papirerne under, da jeg stadigvæk er i overvejelsesfasen. Når handlen er afsluttet oplyser jeg det gerne.:) Jeg har endnu ikke helt besluttet mig for om det skal være en 307 eller en Fabia, da jeg har fundet ud af, at der er forskel på hvornår man skal til service og garantiordninger samt assistancehjælp. Og inden jeg skriver under, så vil jeg gerne lige have tænkt det ordentlig igennem. Eksempelvis så forlanger Skoda, at man med en Fabia TDI skal til service hver 15.000 km hvor Peugeot siger hver 20.000. Jeg har regnet ud at det for mig betyder 2 servicebesøg ekstra sammenlignet med en Peugeot i løbet af de to år som garantiperioden strækker sig over. Totalprisen på de 2 ekstra servicebesøg er måske 5.000 kr. eller mere som kan trækkes fra det man sparer. Derudover, så tilbyder Peugeot 12 års lakgaranti imod Skodas 10 år på Fabiaen, og assistancehjælpen er mere fordelagtig hos Peugeot end hos Skoda. Sidst men ikke mindst så tilbød Peugeot, at man ved servicebesøg kunne låne en bil for 100 kr. som jeg gerne måtte køre til DK i hvorimod det hos Skoda kun var muligt at "låne" en decideret lejebil fra Avis eller hvad selskabet hedder, hvilket var til en helt anden pris end de 100 kr. Jens
Gode argumenter, jeg ser frem til at høre hvad du beslutter dig for Hvilken en synes du kører bedst? Jeg har ikke selv prøvet 307'eren, men havde faktisk overvejet en 206 HDI, men mangler også at prøve den
Besvaret

Spændende debat Selvom diskussionen vil være spændende at fortsætte her, skal vi så ikke stoppe den her, også tage den op under et nyt emne! Det kunne jo være spændende at finde ud af hvad folks foretrukne bilmærke er og hvilke erfaringer de har gjort sig. Iøvrigt, så kan man på BILPROVNINGEN købe en bog med beskrivelser af på 166 bilmodeller, der har været gennem syn i årerne 1993-2002. Kan anbefales! Jens

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...