thygesen Skrevet April 6, 2006 Rapporter Skrevet April 6, 2006 Hejsa, Jeg er ved at hjælpe nogle svenske kompisar med deres Glocalnet opsætning og da jeg lige havde installeret den applikation man skal bruge, samt deres kodeord og brugernavn røg jeg direkte på internettet.. Jeg genstartede og det virkede stadig.. Senere fungerede det ikke.. og det virker sådan lidt On-OFF og der r ikke nogen driftforstyrrelser hos Glocalnet... Det skal lige siges at de ikke har telefonstikket i det "første" stik som man bør.. Er der nogen der har nogen ideer??
BS Besvaret April 6, 2006 Rapporter Besvaret April 6, 2006 http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=1399&highlight=connection+keeper :th2:
Gio Besvaret April 6, 2006 Rapporter Besvaret April 6, 2006 Hejsa, Jeg er ved at hjælpe nogle svenske kompisar med deres Glocalnet opsætning og da jeg lige havde installeret den applikation man skal bruge, samt deres kodeord og brugernavn røg jeg direkte på internettet.. Jeg genstartede og det virkede stadig.. Senere fungerede det ikke.. og det virker sådan lidt On-OFF og der r ikke nogen driftforstyrrelser hos Glocalnet... Det skal lige siges at de ikke har telefonstikket i det "første" stik som man bør.. Er der nogen der har nogen ideer??Har de telefoner i de andre stik? I så fald vil det jo give gevaldige problemer.. Er det en PPoE-connection du initierer med programmet? Evt. kunne en router med indbygget PPoE-klient, som også samtidig kan lave keep-alive på forbindelsen, afhjælpe....så den ikke lægges ned efter xx minutter uden aktivitet. Udover det...så beskriv lige setup´et fra --> stik i væggen -->pc. Hvilke dimser, mærke og model.
thygesen Besvaret April 6, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 6, 2006 Jeg må lige vende tilbage med nogen af tingene.. Dvs. jeg ved ikke om de har sat telefoner i andre stik.. det må jeg undersøge.. Setupet er: Telefonstik i Telefonstik, Telefonens stik sider oven i det. Kabel fra telefonstik løber op i "modem"(ved ikke hvad det hedder lige nu) Derfra går der et RJ45 kabel op i computeren.. Opsætningen er altså ret simpel.. Derfor svæver jeg selv om ideen omkring telefonstikket.. Jeg er forholdsvis vant til at sætte internet op, lave SMÅ netværk ogs sådan noget.. men jeg er INGEN ekspert..
Gio Besvaret April 6, 2006 Rapporter Besvaret April 6, 2006 Kabel fra telefonstik løber op i "modem"(ved ikke hvad det hedder lige nu) Derfra går der et RJ45 kabel op i computerenEr der nogle konfigurations-muligheder i dette modem? Eller er det bare et "dumt" ADSL/Kabel-modem af en slags, uden mulighed for at konfigurere noget som helst? Prøv, som det første, at tage alle andre stik på linien ud, så du ikke har en telefon der støjer på linien, inden den elektriske forbindelse når proppen til modem´et. Virker dette ikke, så prøv det første telefonstik du møder når du kommer ind i huset/lejligheden. Dette er ofte, elektrisk set, det første stik på kæden.
Guest Supermule Besvaret April 6, 2006 Rapporter Besvaret April 6, 2006 Vedr forbindelsen der ryger.... Alternativ 1: Der afholdes jævnligt "rygestop" kurser overalt i landet.... Aner ikke om de også har et for internet forbindelser..... Alternativ 2: kunne det tænkes at den er så hurtig at den har ild i rumpen.... Kan afhjælpes ved at tage det roligt.... Alternativ 3: Køb en pulverslukker, så branden ikke spreder sig........ Alternativ 4: Installér telefonstik i fryseren for at holde modem'et nedkølet.... Alternativ 5: Jeg keder mig og kommer derfor med komplet irrelevante kommentarer..... :) Over and out....
molnartos Besvaret April 6, 2006 Rapporter Besvaret April 6, 2006 Jeg må lige vende tilbage med nogen af tingene.. Dvs. jeg ved ikke om de har sat telefoner i andre stik.. det må jeg undersøge.. Setupet er: Telefonstik i Telefonstik, Telefonens stik sider oven i det. Kabel fra telefonstik løber op i "modem"(ved ikke hvad det hedder lige nu) Derfra går der et RJ45 kabel op i computeren.. Opsætningen er altså ret simpel.. Derfor svæver jeg selv om ideen omkring telefonstikket.. Jeg er forholdsvis vant til at sætte internet op, lave SMÅ netværk ogs sådan noget.. men jeg er INGEN ekspert.. Hej Thyge! Du siger at tlf sidder direkte i tlfstik.. Men er der ikke en splitter med? Tit vil udstyret ikke trainer (re-trainer) op mod DSLAM'en hvis der sidder andet udstyr forbundet til ledningsnettet derhjemme medmindre at der har været en tekniker ude og sætte det op! (Lavet en loop). Hvis der er en splitter med så sæt det op som her: tlf-stik -> splitter -> modem -> pc Hvad med forlængerledning. Dette kan også gøre signalet svagere! Grunden til at det skal være det første stik i huset er netop at ellers vil det være det samme som at sætte en lang forlængerledning til modemmet!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu