Rene Larsen Besvaret April 11, 2006 Rapporter Besvaret April 11, 2006 hvorfor skal jeg betale moms til tyskland?jeg skal tage den direkte fra tyskland til sverige...kan man ikke undgå den tyske skat?hvor skal man registere den i sverige hvis man bor i malmø. Læs her: Import från EU-land
evelyn Besvaret April 12, 2006 Rapporter Besvaret April 12, 2006 hej alle. jeg er ny herinde.hvad er kravene for at hente en bil fra tyskland til sverige?er der et bestem km som bilen skal have kørt uden at man skal betale skat i sverige?jeg har fundet en Audi a3 i østrig som har kørt 40.000 km..skal jeg betale avgift i sverige eller skal jeg betale kun nummerpladeavgift?jeg skal registere den i malmø. jeg ser frem til at læse jeres svar. emre :) jeg mener det ligger på 2100 s kr.
emre Besvaret April 14, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 14, 2006 afgift Fordonet anses som nytt om något av följande är uppfyllt: det har vid köpet körts mindre än 600 mil det har varit i trafik mindre än 6 månader det er taget úd vv.se skal jeg kun betale 2100 kr for nummerpladerne?eller er der andre udgifter med?hvis bilen har kørt 60.000 km og er minemum 6 mdr gammel slipper man så for momsen og afgiften? man bliver helt forvirret over afgifter og momsen i sverige;)
Guest ThomasO Besvaret April 14, 2006 Rapporter Besvaret April 14, 2006 EU Moms.... enten betaler du momsen i DK eller i SE. Er den betalt er den betalt. Der hvor det sjove kom, var at hente en Tysk bil til 16% EU moms. Men det kan du læse meget mere om i søgefunktionen. Afgifter.... glem det... det er en dansk ting. Prøver du at undgå at betale momsen på bilen er det da ok, du havner bare i fængsel.
BS Besvaret April 14, 2006 Rapporter Besvaret April 14, 2006 600mil får jeg nu til 6000km og ikke 60000. Bare en detalje :th2:
emre Besvaret April 14, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 14, 2006 hmm ok 6000 km..hvorfor snakker folk om de 2100 svenske kroner så?hvis man køber en privat bil i tyskland og importere den til sverige hvad er udgifterne så?vi taler om at den er 6 mdr gammel og kørt 19,000 km..
BS Besvaret April 14, 2006 Rapporter Besvaret April 14, 2006 Tag nu engang og kig de gamle og mangfoldige tråde igennem om netop dette emne. ALLE dine svar står der!
Miguelito Besvaret April 14, 2006 Rapporter Besvaret April 14, 2006 Jeg hentede min mercedes i Tyskland for ca. 3 uger siden og her er en lille overisgt over hvad jeg skulle betale: 1.) Transport til Köln = 300 kr med tog (ja det er åndsvagt billigt) 2.) Versicherungs Doppelkarte = 80 Euro (dette SKAL købes hvis du selv vil køre den hjem og ikke vil have den hjem på auto transporter). Det købes hos ADAC, som svarer til tysk FDM (de har kontorer over alt!) 3.) Hos det tyske motorkontor, skal du betale ca. 20 Euro for eksport plader (igen hvis du selv vil køre den hjem) og ca. 35 Euro i afgift i forbindelse med papir arbejdet og afmelding af bil i Tyskland (Det sidste skal DU nok kun betale HVIS du som jeg køber af en privat person) 4.) Benzin og færge bro = ? 5.) Syn i sverige inkl. plader = 2420 sek 6.) Svensk fordonsskat = ? (Jeg har ikke fået mit girokort endnu og det er afhængig af hvilken biltype du køber) Mht. til moms i tyskland er det ret simpelt, hvis prisen er angivet med tilskriften Mwst. Ausweissbar, så er prisen inkl. tysk moms og kan i så fald trækkes fra HVIS bilen indregisteres via momsregistreret firma i Sverige. Køber du bilen af en privat eller forhandler og har bilen i dens levetid været ejet af bare 1 privat person, er det en såkaldt artikel §25 bil og så er momsen på bilen afregnet en gang for alle i tyskland og du skal altså ikke tænke på moms. Står bilens pris listet uden teksten mwst. ausweissbar, så skal du tjekke at bilen har været i en privat persons eje i dens levetid, eller skal du sikkert ligge 16% tysk moms til prisen. håber du er med nu mvh Michael
emre Besvaret April 14, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 14, 2006 jeg er lidt nysgerig men hvor gammel er din mercedes og hvad har den kørt?hvor bliver fordonskat normalt?er benzin biler eller diesel biler i sverige billige ang vægafgift?hvad kan mest betale sig? Jeg hentede min mercedes i Tyskland for ca. 3 uger siden og her er en lille overisgt over hvad jeg skulle betale: 1.) Transport til Köln = 300 kr med tog (ja det er åndsvagt billigt) 2.) Versicherungs Doppelkarte = 80 Euro (dette SKAL købes hvis du selv vil køre den hjem og ikke vil have den hjem på auto transporter). Det købes hos ADAC, som svarer til tysk FDM (de har kontorer over alt!) 3.) Hos det tyske motorkontor, skal du betale ca. 20 Euro for eksport plader (igen hvis du selv vil køre den hjem) og ca. 35 Euro i afgift i forbindelse med papir arbejdet og afmelding af bil i Tyskland (Det sidste skal DU nok kun betale HVIS du som jeg køber af en privat person) 4.) Benzin og færge bro = ? 5.) Syn i sverige inkl. plader = 2420 sek 6.) Svensk fordonsskat = ? (Jeg har ikke fået mit girokort endnu og det er afhængig af hvilken biltype du køber) Mht. til moms i tyskland er det ret simpelt, hvis prisen er angivet med tilskriften Mwst. Ausweissbar, så er prisen inkl. tysk moms og kan i så fald trækkes fra HVIS bilen indregisteres via momsregistreret firma i Sverige. Køber du bilen af en privat eller forhandler og har bilen i dens levetid været ejet af bare 1 privat person, er det en såkaldt artikel §25 bil og så er momsen på bilen afregnet en gang for alle i tyskland og du skal altså ikke tænke på moms. Står bilens pris listet uden teksten mwst. ausweissbar, så skal du tjekke at bilen har været i en privat persons eje i dens levetid, eller skal du sikkert ligge 16% tysk moms til prisen. håber du er med nu mvh Michael
Miguelito Besvaret April 15, 2006 Rapporter Besvaret April 15, 2006 Min bil er en mercedes clk320 fra 2001... Fordonsskat er så vidt jeg er orienteret det der svarer til vægtafgift i DK Hvad de forskellige priser er for forskellige biler afhænger vel af hvor meget de vejer og hvor meget de forurener... mvh Mic
Peter H. Besvaret April 15, 2006 Rapporter Besvaret April 15, 2006 jeg er lidt nysgerig men hvor gammel er din mercedes og hvad har den kørt?hvor bliver fordonskat normalt?er benzin biler eller diesel biler i sverige billige ang vægafgift?hvad kan mest betale sig? Du kan gå ind på www.vv.se og se hvor meget de forskellige biler koster..:):)
emre Besvaret April 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 16, 2006 kan du ikke sende mig linket hvor man se de forskellige priser.en anden ting må ens far el ens familie godt bruge ens svenske bil?er det overhovedet muligt at ens familie må køre i den i dk mener jeg,,
Rene Larsen Besvaret April 16, 2006 Rapporter Besvaret April 16, 2006 kan du ikke sende mig linket hvor man se de forskellige priser.en anden ting må ens far el ens familie godt bruge ens svenske bil?er det overhovedet muligt at ens familie må køre i den i dk mener jeg' date=',[/quote'] Se fordonsskattetabeller hos Skatteverket (PDF-fil) Udenfor Danmarks grænser må alle kørere i din svenske bil - alene. Men i Danmark må en dansker kun kørere i bilen, hvis der findes en med svensk bopæl med i bilen.
Gio Besvaret April 16, 2006 Rapporter Besvaret April 16, 2006 i Danmark må en dansker kun kørere i bilen' date=' hvis der findes en med svensk bopæl med i bilen.[/quote']Det skal være bilens svensk-bosatte ejer - ikke bare en eller anden svensker.
emre Besvaret April 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 16, 2006 Det skal være bilens svensk-bosatte ejer - ikke bare en eller anden svensker. hvordan skal det forstås at en må køre ens bil?må gerne tag hvem som helst med i min bil når jeg kører?må min far fx gerne kører min bil når han bor i dk?må han godt køre i den når jeg er ved siden af ham ;)
emre Besvaret April 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 16, 2006 efter at kigget på denne skema:Se fordonsskattetabeller hos Skatteverket (PDF-fil) blev jeg da chokeret over at det er meget forskel fra en diesel bil og benzin bil.den bil jeg skal købe vejer omkring 1600 kg.hvad skal jeg så betale om året hvis jeg ejer sådan en bil.?
Rene Larsen Besvaret April 16, 2006 Rapporter Besvaret April 16, 2006 efter at kigget på denne skema:Se fordonsskattetabeller hos Skatteverket (PDF-fil) blev jeg da chokeret over at det er meget forskel fra en diesel bil og benzin bil.den bil jeg skal købe vejer omkring 1600 kg.hvad skal jeg så betale om året hvis jeg ejer sådan en bil.? Jeg fandt lige denne side hos Vägverket Ny vägtrafikskattelag. Dvs. at pr 1. oktober 2006 bliver beskatningen beregnet ud fra hvor meget den enkelte bil forurener (CO2-Emmisionen (g/km)).
Gio Besvaret April 16, 2006 Rapporter Besvaret April 16, 2006 hvordan skal det forstås at en må køre ens bil?må gerne tag hvem som helst med i min bil når jeg kører?må min far fx gerne kører min bil når han bor i dk?må han godt køre i den når jeg er ved siden af ham ;)Du må køre med hvem som helst hvor som helst. (groft sagt...der findes lande der ikke tillader fremmede biler - men det er langt ude i denne sammenhæng ;)) Din far må kun køre din bil (i DK), når du er med som passager.
Guest Trine Besvaret April 16, 2006 Rapporter Besvaret April 16, 2006 efter at kigget på denne skema:Se fordonsskattetabeller hos Skatteverket (PDF-fil) blev jeg da chokeret over at det er meget forskel fra en diesel bil og benzin bil.den bil jeg skal købe vejer omkring 1600 kg.hvad skal jeg så betale om året hvis jeg ejer sådan en bil.? Ja, der er stor forskel fra diesel til benzin. Det er omtalt en hel del steder i forummet. For en bil på 1600 kg skal du forvente en årlig afgift på ca 7000 sek. (skud fra hoften, vi gav ca 6500 for en Golf GTI TDI og 7500 for en A4 TDI). Og til dit andet spm. Nej, din far må ikke køre i bilen i Danmark (men gerne i alle andre lande) med mindre du sidder ved siden af OG han fører bilen i dit ærinde. Dette spm er også diskuteret en milliard gange i gamle tråde. Søg og du skal finde.
mrode Besvaret April 16, 2006 Rapporter Besvaret April 16, 2006 hvordan skal det forstås at en må køre ens bil?må gerne tag hvem som helst med i min bil når jeg kører?må min far fx gerne kører min bil når han bor i dk?må han godt køre i den når jeg er ved siden af ham ;) Ja, danskere må gerne kører i din bil, så længe du sidder i den.
emre Besvaret April 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 16, 2006 Ja' date=' danskere må gerne kører i din bil, så længe du sidder i den.[/quote'] der er del private folk i tyskland som omfordre en til at man skal registerere sig i shipping firma som jeg aldrig hørt om den firma..man skal give sin fulde navn,adresse og tlf og de derefter sende bilen til ens adresse og man kan køre i den 5 dage og så skal jeg tag beslutningen om jeg skal købe den eller ej.transporten betaler jeg ikke for det gør sælgeren. jeg synes det lyder for godt til at være sandt. hvad synes i jeg skal gøre?jeg er blevet godt nok forvirret over den handel med at hente fra tyskland.jeg skal ha enten Audi,Mercedes el bimmer.. ;)
Gio Besvaret April 16, 2006 Rapporter Besvaret April 16, 2006 der er del private folk i tyskland som omfordre en til at man skal registerere sig i shipping firma som jeg aldrig hørt om den firma..man skal give sin fulde navn,adresse og tlf og de derefter sende bilen til ens adresse og man kan køre i den 5 dage og så skal jeg tag beslutningen om jeg skal købe den eller ej.transporten betaler jeg ikke for det gør sælgeren. jeg synes det lyder for godt til at være sandt. hvad synes i jeg skal gøre?jeg er blevet godt nok forvirret over den handel med at hente fra tyskland.jeg skal ha enten Audi,Mercedes el bimmer.. ;)emre...mi´ væ´....har du kigget de utallige tråde igennem som omhandler samme emne? :o
Miguelito Besvaret April 16, 2006 Rapporter Besvaret April 16, 2006 kig i den sorte bar her på siden, hvor der står brugerprofil, FAQ, medlemsliste osv. Der er en lkanp der hedder "søg" klik på den og søg på det du gerne vil vide noget om, hvis der har vpæret et emne oppe om det før, så kommer der en liste med muligheder til dig.
Thomas G Besvaret April 16, 2006 Rapporter Besvaret April 16, 2006 Bare for at være på den sikre side, gælder samme regler for import til sw fra tyskland også med biler importeret fra polen...?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu