Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu skal jeg til at ud og købe mig en svensk indregistreret bil.. Jeg skal i den forbindelse have den finansieret! Og det vil jeg jo allerhelst gøre igennem den forhandler jeg nu vælger, da jeg kan se på det hele at renten der igennem er betydeligt lavere end den jeg ville kunne få lånet til i banken! Sagen er bare at det lader til ikke at kunne lade sig gøre da jeg ingen svensk indtægt har? Nogen der kender til dette? Lasse

Besvaret
Nu skal jeg til at ud og købe mig en svensk indregistreret bil.. Jeg skal i den forbindelse have den finansieret! Og det vil jeg jo allerhelst gøre igennem den forhandler jeg nu vælger, da jeg kan se på det hele at renten der igennem er betydeligt lavere end den jeg ville kunne få lånet til i banken! Sagen er bare at det lader til ikke at kunne lade sig gøre da jeg ingen svensk indtægt har? Nogen der kender til dette? Lasse
Prøv at høre Peter H herinde, han er bilforhandler og de tilbyder vidst finansering igennem GE, så han har nok nogle erfaringer på området =) Held og Lykke med bilkøbet..
Besvaret
Jeg har lånt gennem forhandleren og jeg skulle blot vise nogle lønsedler og så var det i orden. Mikkel
Er din erfaring også at det er billigere end hos Banken? I mit tilfælde Nordea SE
Besvaret
Er din erfaring også at det er billigere end hos Banken? I mit tilfælde Nordea SE
Det er måske lidt pinligt at indrømme, men jeg har faktisk ikke undersøgt det. Det hele skete da jeg havde utroligt travlt og næsten boede på arbejdet og derfor skulle jeg bare have det nemmeste. Det meste af min bilhandel foregik også over email. Lidt ligesom at jeg har lånt pengene til min bostadsrätt i Danmark.. men det bliver forhåbentligt også flyttet i løbet af sommeren til Sverige.
Besvaret

Jeg har også fået finansieret min bil gennem GE money bank. Jeg skulle vise sidste lønseddel, samt papir fra mit arbejde på at jeg var fast ansat og til hvilken løn. Forhandleren fortalte mig, at man ikke engang skulle have en indtægt på 200.000 SEK om året! (Jeg kan ikke huske det præcise beløb). Så man skal vist være rimeligt dårligt stillet, hvis det ikke kan lade sig gøre. Held og lykke med bilkøbet. Daniel

Besvaret
Jeg har også fået finansieret min bil gennem GE money bank. Jeg skulla vise sidste lønseddel, samt papir fra mit arbejde på at jeg var fast ansat og til hvilken løn.
Det er da rigtigt.. jeg skulle også sende min kontrakt over til dem udover 3 lønsedler.
Besvaret
Jeg har også fået finansieret min bil gennem GE money bank. Jeg skulle vise sidste lønseddel, samt papir fra mit arbejde på at jeg var fast ansat og til hvilken løn. Forhandleren fortalte mig, at man ikke engang skulle have en indtægt på 200.000 SEK om året! (Jeg kan ikke huske det præcise beløb). Så man skal vist være rimeligt dårligt stillet, hvis det ikke kan lade sig gøre. Held og lykke med bilkøbet. Daniel
Tror godt nok ikke det er nok at tjene 200.000 SEK om året, hvis du skal låne til en Porsche eller lign, må jeg indrømme ... Jeg fik at vide at det realistiske er at låne til en bil som koster max det som du tjener pr. år, så hvis du tjener 200.000 SEK på et år, kan du låne 200.000 SEK. og så skal man altid minimum smide 20 % i udbetaling til bil.
Guest Supermule
Besvaret

Jeg har finansieret begge mine biler igennem GE Moneybank.... De har aldrig skulle se lønsedler, men bare en ansættelseskontrakt.... Intet andet.... De er hurtige og meget fleksible. Du kan da bare ringe til dem inden du tager ud og kigger på bil.... Så er du ikke afhængig af en forhandler, men har pengene klar på forhånd. Så ved du også præcis hbilken bil du har råd til.... :)

Besvaret
Jeg har finansieret begge mine biler igennem GE Moneybank.... De har aldrig skulle se lønsedler, men bare en ansættelseskontrakt.... Intet andet.... De er hurtige og meget fleksible. Du kan da bare ringe til dem inden du tager ud og kigger på bil.... Så er du ikke afhængig af en forhandler, men har pengene klar på forhånd. Så ved du også præcis hbilken bil du har råd til.... :)
Måske et dumt spørgsmål, men ved du / I ? om de kigger på om bilen er brugt eller ej ? eller om det er en import eller ej ?
Besvaret
Tror godt nok ikke det er nok at tjene 200.000 SEK om året, hvis du skal låne til en Porsche eller lign, må jeg indrømme ... Jeg fik at vide at det realistiske er at låne til en bil som koster max det som du tjener pr. år, så hvis du tjener 200.000 SEK på et år, kan du låne 200.000 SEK. og så skal man altid minimum smide 20 % i udbetaling til bil.
Det kan være han har ment, at det var minimumsgrænsen? Og at forholdet er som du nævner. Jeg synes i øvrigt også han nævnte et beløb der lå under 200.000 SEK. Så måske finansierer de ikke biler under en vis grænse. Men du kan max låne, hvad svarer til din indkomst.
  • 1 month later...
Besvaret

Er i nu sikre på at bankerne herovre ikke kan tilbyde konkurrencedygtige priser på finansiering af bil? Jeg har lige fået et tilbud fra SEB på ca. 176.000 SEK til 4.9% hvilket betyder en månedlig udgift på 3652 SEK, eller 3313 SEK. Hvor den første pris er rak amortering (man betaler renter først). Men sjovt nok kunne SEB ikke tilbyde fast rente?. Det kan volkswagen finans ellers... Noget andet der tiltaler mig med Volkswagen finans er at man til enhver tid kan indløse lånet (utan tillkommande avgifter). Tilgengæld er deres rente 5.9%. :( Nu hvor renterne stiger, ville det nok måske være smart at vælge en tilbagebetalingsform hvor renterne blev betalt først (rak amortering)... Iøvrigt er det sådant at man sjældent bruger bankerne til billån i Sverige?

Besvaret
Jeg har lige fået et tilbud fra SEB på ca. 176.000 SEK til 4.9% hvilket betyder en månedlig udgift på 3652 SEK, eller 3313 SEK. Hvor den første pris er rak amortering (man betaler renter først).
4,9% er da aboslut en attraktiv rente. Til sammenligning låner jeg til 4,25% igennem en medarbejderbank med helt særlige vilkår. Mht Rak så er det omvendt af det du skriver. Rak afdrager du nøjagtig 1/n af lånet hver måned plus renter. Dvs efter halvdelen af lånets løbetid har du betalt halvdelen af bilens pris. Det giver en lidt højere ydelse i starten men den falder når hovedstolen falder. Annuitet betaler du som vi kender det fra Danmark samme ydelse hver måned men afdrager mindre på restgælden end ved amortering i de første år.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...