Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle sammen Så bliver det vores tur til at komme over Sundet. Vi har købt hus i Bunkeflo Strand. Tak for alle de gode tips og trick I alle har bidraget med :love2: det har bestemt være med til at gøre vores beslutning om at flytte lettere :th2: Så nu kommer det sværeste - at vente på vi kan overtage huset og komme i gang et nyt kapitel i vores liv - Jette

Besvaret
Hej Susanne Velkommen til Sverige. I vil ikke fortryde det!! Og så er det jo en skøn årstid at flytte i.
Hej Mette, Tak skal du have - vi skal nu først flytte ind sidst på året, så vi må vente med længsel :rolleye: Hej Gio, Tak til dig også - vi glæder os. Nu bliver der jo også specifikt noget at kigge på (søgefunktionen længe leve) med tv-forbindelse, telefon, internet, el og hvad der ellers skal være på plads :scared: Jette
Besvaret
Hej Gio, Tak til dig også - vi glæder os. Nu bliver der jo også specifikt noget at kigge på (søgefunktionen længe leve) med tv-forbindelse, telefon, internet, el og hvad der ellers skal være på plads :scared:
Piece of kage. Især når søgefunktionen lige mestres efter nogle forsøg. Jeg kan, efterhånden, godt blive lidt fascineret over vores viden-base herinde. Den har med tiden vokset sig til anseelig størrelse - og selvf. krydret med personlighed hist og hér ;) Good luck med det hele :)
Besvaret
..og lidt flueknepperi: Hedder det ikke Bunkeflostrand?? :D
... og der skal jo også være plads til fluerne :tongue2: Jeg ved det faktisk ikke med skrå-sikkerhed, men vil checke det efter. Det er bare fordi vi nu bor i Vallensbæk Strand (det er i 2 ord) :rolleyes:
Besvaret

Godt det ikke er mig der skal vente så lang tid på at flytte. I sin tid da jeg flyttede over gik der 1½ mdr og det var rigelig ventetid. Tillykke med huset og velkommen til. I vil ikke fortryde det.

Besvaret
Godt det ikke er mig der skal vente så lang tid på at flytte. I sin tid da jeg flyttede over gik der 1½ mdr og det var rigelig ventetid. Tillykke med huset og velkommen til. I vil ikke fortryde det.
Tak skal du have. Ja, det er en stor mulighed for at udvikle tålmodighed:scared: med ventetiden. Men så kan vi få alt det på plads vi også skal have gjort med salg af lejlighed, nyt job mm.
Besvaret
Tak skal du have. Ja' date=' det er en stor mulighed for at udvikle tålmodighed:scared: med ventetiden. Men så kan vi få alt det på plads vi også skal have gjort med salg af lejlighed, nyt job mm.[/quote'] Hej vi bor også i Bunkef...og kan da sige at vi ventede lidt over 7 mdr, og lige pludselig så er man der :-) Så velkommen til når tid er :)
  • 3 weeks later...
Besvaret
Ja, jeg skal vente 1½ måned på at flytte tilbage til Kbh - og kan næsten ikke holde tanken ud. Malmø er et super dejligt sted - men jeg skal aldrig mere bruge 2½-3 timer/dag af mit liv på transport - så dejlig er Malmø nu heller ikke, at det er det værd.
Besvaret
Hvor arbejder eller studerer du med den transporttid? Held og lykke tilbage i Danmark.
Tak for det - og du og familien ønskes held og lykke herovre :-) Der kan nævnes mange gode ting ved at bo i Malmø - helt sikkert! Lige nu bor jeg i Malmø C og arbejder på Frederiksberg - 700 m fra Nørrebro station. På en god dag tager det 1 time og 15 min hver vej - men de aller fleste dage tager det 3 timer sammenlagt. Der er ikke så mange muligheder for mig for at finde et arbejde tættere på.
Besvaret
Tak for det - og du og familien ønskes held og lykke herovre :-) Der kan nævnes mange gode ting ved at bo i Malmø - helt sikkert! Lige nu bor jeg i Malmø C og arbejder på Frederiksberg - 700 m fra Nørrebro station. På en god dag tager det 1 time og 15 min hver vej - men de aller fleste dage tager det 3 timer sammenlagt. Der er ikke så mange muligheder for mig for at finde et arbejde tættere på.
Har du overvejet at køre i bil til/fra jobbet? :rolleyes:
Besvaret
Har du overvejet at køre i bil til/fra jobbet? :rolleyes:
Hvor meget tid vil jeg seriøst spare?? Ikke overdrevet meget. Og nu er det altså heller ikke alle mennesker, som synes, at biler er en fed ting - der er mere end én grund til, at jeg vælger ikke at have bil.
Besvaret

Parkere bilen ved Malmø Syd eller Ørestaden og tag metroen til Frederiksberg, hvilket tager 16 min. Derfra kan du have en cykel stående eller tage bussen? For mit vedkommende kører jeg med tog fra Malmø Syd til Herlev. Det tager 55 minutter. Dog bruger jeg 20 minutter på at komme til Malmø Syd og ved Herlev bruger jeg 10 minutter på at gå til arbejdet. Så i alt 1:25 hver vej! :( Med en bil kan jeg være ved Kastrup på 15 minutter og derfra ca. 30 minutter til Herlev af motorvejen. Så i alt bliver det 1:30 tur/retur :) Must have car!! :tongue2:

Besvaret
Parkere bilen ved Malmø Syd eller Ørestaden og tag metroen til Frederiksberg, hvilket tager 16 min. Derfra kan du have en cykel stående eller tage bussen? For mit vedkommende kører jeg med tog fra Malmø Syd til Herlev. Det tager 55 minutter. Dog bruger jeg 20 minutter på at komme til Malmø Syd og ved Herlev bruger jeg 10 minutter på at gå til arbejdet. Så i alt 1:25 hver vej! :( Med en bil kan jeg være ved Kastrup på 15 minutter og derfra ca. 30 minutter til Herlev af motorvejen. Så i alt bliver det 1:30 tur/retur :) Must have car!! :tongue2:
Er det svar til mig? Så tror jeg ikke, du har læst, hvad jeg har skrevet. Desuden var det ikke meningen, der skulle debatteres om mit oprindelige indlæg - det kan der nemlig ikke være noget nyt i. God weekend.
Besvaret

Hej Mie Du spurgte hvor meget tid du kunne spare:

Hvor meget tid vil jeg seriøst spare?? Ikke overdrevet meget.
Og så skriver jeg, at det vil tage ca. 15/20 minutter til Ørestaden i bil og derfra 16 minutter med metro til Frederiksberg. Altså totalt 36 minutter fra Malmø til Frederiksberg. Dertil skal så ligges resten af transporttiden fra Frederiksberg til dit job. Du skriver at du bruger 1:30 på denne rute og mit regneeksempel viser at der er noget tid at spare ved at have en bil - ikke så lidt enda. Jeg skriver dette, for de andre der læser i dette forum og overvejer at flytte til Malmø. Transporttiden behøver ikke at være så lang som du beskriver. Ellers har jeg set at du har andre grunde til ikke at ville have en bil. Det er jo fint nok - man får også tid til læse en masse i toget :th2:
Besvaret

Træerne vokser jo ikke ind i himlen. Når man flytter til Malmö, så må man også beregne sine nye transporttider - og vælge derefter. Det burde ikke komme som den store overraskelse, at det vil tage længere tid end hvis man boede i Kbh City ;) Mie...kom det som en overraskelse for dig at du skulle bruge så meget tid? Havde du tjekket op på rejsetider inden du flyttede? Havde du taget "turen på arbejde", som test, inden du tog springet og blev grænsegænger? Jeg véd det er u-fedt at være bagklog på andres vegne - men jeg er nysgerrig. Derfor spørger jeg.

Guest Supermule
Besvaret

Det er lidt ligesom at bo på landet...... Hvor langt nord/vest/syd skal du fra Kbh, før du bruger 1 time hver vej på transport??? Mig bekendt ikke særlig langt..... :( Det kan godt være her er længere, men man holder ikke stille noget sted(undtaget: brobizz'en) på vej på job.... Det tager mig 40 min at køre fra Vellinge til Svogerslev(vest for Roskilde) med sønnike.... Der går længere tid med at komme rundt om Roskilde den anden vej i myldretiden.... Folk der bruger den længere transporttid som undskyldning for at flytte til DK igen, burde kigge lidt dybere og se om det virkelig ER den længere transport eller om de bare ikke er faldet til og dannet netværk herovre..... Dog skal det siges at jeg, under ingen omstændigheder, kunne finde på at søge job nord-nordvest for Kbh...... Jeg gider ganske enkelt ikke at bruge tiden til at holde i kø..........................

Besvaret
Dog skal det siges at jeg' date=' under ingen omstændigheder, kunne finde på at søge job nord-nordvest for Kbh...... Jeg gider ganske enkelt ikke at bruge tiden til at holde i kø..........................[/quote']Nu er det jo ikke sikkert alle bare kan "vælge" hvor jobbet har valgt at placere sig henne. Nogle gange må man sluge en blå-hval...og så bruge tiden på at fordøje den, og komme videre til de lækre retter. (Metaforer....gotta love ´em ;))
Besvaret

Ups Det var slet ikke min hensigt, at lave tråden om til en debat om transporttid - for det må der da have været meget af tidligere - og jeg har slet ikke tid til at kommentere alle indlæggene Men jo - jeg kendte alt til den skrækkelige transporttid - havde taget frem og tilbage flere gange - men ikke i flere dage i træk - men jeg måtte give det et forsøg, da der virkelig var en super god grund for mig til at forsøge at bo i Malmø :love: Det er bestemt ikke pga. manglende dannelse af netværk mm - som Supermule er indepå - jeg er et meget åbent menneske og har ingen problemer dér - og jeg var faktisk ihærdigt med det svenske. Malmø er et dejligt sted - udover de billige boliger - er svenskerne meget tiltalende mennesker - og klart en fordel med børn i Se også. God weekend

Besvaret
Det var slet ikke min hensigt, at lave tråden om til en debat om transporttid - for det må der da have været meget af tidligere - og jeg har slet ikke tid til at kommentere alle indlæggene Men jo - jeg kendte alt til den skrækkelige transporttid - havde taget frem og tilbage flere gange - men ikke i flere dage i træk - men jeg måtte give det et forsøg, da der virkelig var en super god grund for mig til at forsøge at bo i Malmø :love: Det er bestemt ikke pga. manglende dannelse af netværk mm - som Supermule er indepå - jeg er et meget åbent menneske og har ingen problemer dér - og jeg var faktisk ihærdigt med det svenske. Malmø er et dejligt sted - udover de billige boliger - er svenskerne meget tiltalende mennesker - og klart en fordel med børn i Se også. God weekend
Okay, jeg blev også helt nysgerrig efter at vide hvad det var der fik dig til at droppe Malmö - jeg er nemlig interesseret i alt hvad der foregår i S :cool: Så lad nu det bare ligge.
Besvaret
Det var slet ikke min hensigt, at lave tråden om til en debat om transporttid. God weekend
Noteret...og lad os så gi´ solen lov til at fordampe dén dug. Ha´ en solbeskinnet lørdag :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...