Jump to content

Annestad, Bunkeflo, overvejer at flytte til

Recommended Posts

Skrevet

Hej Øresundsboere! Jeg lagde forrige uge turen forbi Annestad / Bunkflo hvor jeg så husene udefra. Positivt overrasket, specielt over den variation der er i byggeriet - langt fra ghetto-agtigt som man ellers kunne have frygtet eftersom husene jo er fremstillet på fabrik og samlebånd. Fik tilsendt materiale via nettet fra mæglerne. Og indenfor er det også - ud fra billeder at dømme - ret lækkert. Har overvejet bostadsrätt men jeg så - nærmest ved et tilfælde - at foruden bostadsrätter i Annestad udbydes der også hyresrätter. Jeg har i dag og for lidt over en uge siden mailet til Kanslihuset der står for udlejning (intet svar endnu). Mit egentlige spørgsmål går på om hvor svært tilgængelig er lejeboligerne "hyresrätterne" for en dansker der ikke har svensk personnummer. Umiddelbart virker det meget "lukket" det med at "vi har måske noget" - og i øvrigt henvises der til hjemmesiden for at melde sin interesse. Skal man ligefrem tage derover og banke på døren? Men har ej heller mulighed for at se de lejeboliger man ligger "billet" ind på indvendig (der er et enkelt billede udvendigt på deres hjemmside). Ej heller står der angivet noget om hvor meget boligen ca koster i leje om måneden - nogen der har info/priseksempel? Jeg selv søger en 2-3 værelse. Hvilke kvarterer (etaper) er gode? Noget man skal bære OBS på? Tilsidst; forudsat man er en god "lejer" betaler regningerne til tiden, opfører sig pænt etc - hvor hurtigt kan udlejer smide en på gaden - hvor "løst" sidder man i det? Jeg ved det godt, mange spørgsmål... Men håber på lidt input... På Forhånd tak! Og venlige hilsener Michael

Besvaret

Kan ikke svare dig på nogen af dine spørgsmål men vil give dig det råd at hvis du har råd så køb! Jeg har svært ved at se de skulle tabe nogen form for værdi derude. Dvs. du laver en investering samtidig med du får noget at bo i. Mit beskedne råd.

Besvaret

jeg bor til leje i Annestad, det er på ingen måde utilgængeligt for danskere. Da jeg pludselig i december fik solgt huset i DK med meget hurtig overtagelse stod jeg jo med et problem ... 14 dage efter 1. henvendelse stod jeg med nøglerne i hånden :thumbup: Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om der står nogen tomme lige pt, men proceduren er : ind på www.kanslihuset.se og udfylde en "interesseanmälan" - dagen efter eller dagen efter igen ringer du og spørger hvem du skal snakke med for at høre om ledige hyresrätter (de vil så sige at du først skal udfylde ovennævnte interesseanmälan -> "det har jeg allerede gjort") ... skriv navnet ned på den person, de vil sige vil kontakte dig, og ring så og spørg efter vedkommende hvis han ikke ringer som lovet, bliv ved til du får fat i den der sidder med listerne (jeg kan desværre ikke lige huske navnet på ham jeg snakkede med).

Besvaret
Hvad koster det at leje i Annestad ? Synes kke jeg kan finde priser på den hjemmeside
Har heller ikke de konkrete priser lige ved hånden. Men har hørt lidt rundt om kring. Du sparer stort set ikke noget - huslejen for lejeboligerne "ligner" næsten den månedlige udgift du giver for at få finansieret en bostadsrätt gennem banken (inkl. den månedlige afgift). Fordelen ved at leje - kan man sige - og hvis du arbejder i DK - er vel at du ikke tager nogen risiko ved at investere i noget der er følsomt over for svingene valutakurser og lign. Desuden slipper du ved at leje sikkert for at hæfte for nogle stiftelsesomkostninger hvis du ombestemmer dig og alligevel ikke vil bo der. Mine 5 cents
Besvaret
Fordelen ved at leje - kan man sige - og hvis du arbejder i DK - er vel at du ikke tager nogen risiko ved at investere i noget der er følsomt over for svingene valutakurser og lign.
Du investerer jo netop ingenting ved at leje. Og det er her, synes jeg, at det økonomiske fejltrin ligger. Hvis ikke man har lånt en million før, så ja...kan det føles "tungt". Men hvis du, omregnet, kommer af med de samme penge om måneden, så ville det være direkte tåbeligt ikke at købe lejligheden.
Besvaret
Men hvis du' date=' omregnet, kommer af med de samme penge om måneden, så ville det være direkte tåbeligt ikke at købe lejligheden.[/quote'] My point of view!
Besvaret

her vil jeg så lige indsparke at det jo må afhænge af den tidshorisont man har for sine boligforhold ... Jeg tror ikke at der er nogen tvivl om at det, på længere sigt, er langt mere økonomisk attraktivt at købe end at leje, dels grundet opsparing i nedbringelse af lån, dels grundet opsparing i (hvad alt tyder på i øjeblikket) prisstigninger ... men hvis man forventer at bo et sted i kortere tid, tror jeg at omkostningerne ved ved optagelse af lån, salg af bostad og afvikling af lån vil overstige opsparingen i form afdrag og eventuelle prisstigninger.

Besvaret

Er ret sikker på at mere end 1 år i det område så er diverse gebyrer og andre omkostninger vundet igen på prisstigninger. Men vil man leje lejer man og hvis man vil købe køber man. Længere er den jo ikke :D

Besvaret

Heller ikke enig. Ved godt de fleste er optimistiske mht fortsatte stigninger i bolig priserne, men jeg er af en anden opfattelse. Umuligt at gætte på hvor toppen ligger, men en opbremsning i verdensøkonomien ligger ikke langt ude i fremtiden. En oliepris på vej mod 100 dollars, guld på vej mod 1000 dollars, stigende renter allevegne, senest i Kina, geopolitiske uro mht Irans atomprogram og MASSIV amerikansk gæld. Ved godt de fleste opfatter dette som pesimistisk og et sortseersyn, men at købe nu er usikkert og derfor vil det være mindre risikofyldt at leje, især hvis man er usikker på om Sverige nu også er noget for en. Ville være surt at have købt en bolig og se prisen falde samtidig med at man er utilfreds med at bo herover.

Besvaret

Det hører måske lige med i overvejelserne, at det faktisk er gratis til meget billigt at overtage en bostadsrätt. De danske stempelafgifter og kæmpegebyrer til kreditforeningen har man ikke i Sverige. Hvis man sælger uden mægler, kan man komme ind og ud af en bostadsrätt for hvad den er steget med på tre dage. Oliepris på 100 dollar vil give meget store muligheder for alternative energikilder, hvor Danmark som bekendt er langt fremme, så der er gyldne tider forude. Husk at Danmark er nettoeksportør af fossilt brændsel. Jeg har dog ikke selv købt en bostadsrätt, da jeg er bange for, at jorden vil blive ramt af en meteor. :D :)

Besvaret
Er ret sikker på at mere end 1 år i det område så er diverse gebyrer og andre omkostninger vundet igen på prisstigninger. Men vil man leje lejer man og hvis man vil købe køber man. Længere er den jo ikke :D
Bare en tanke: Som det ser ud nu, sprøjter OPEN HOUSE boliger ud på samlebånd i Bunkeflostrand. Sålænge det står på må man alt andet end lige formode at det bliver svært at komme af med den bostadsrätt i Annestad som man i værste tilfælde måtte have fortrudt man købte - når nu den nye "køber" alternativt kan vælge i mellem de nye "bostadsrätter". Nogen af jer der bor der, som har en ide om hvor mange boliger der mangler at blive bygget før området som sådan står færdigt?
Guest Trine
Besvaret
Bare en tanke: Som det ser ud nu, sprøjter OPEN HOUSE boliger ud på samlebånd i Bunkeflostrand. Sålænge det står på må man alt andet end lige formode at det bliver svært at komme af med den bostadsrätt i Annestad som man i værste tilfælde måtte have fortrudt man købte - når nu den nye "køber" alternativt kan vælge i mellem de nye "bostadsrätter". Nogen af jer der bor der, som har en ide om hvor mange boliger der mangler at blive bygget før området som sådan står færdigt?
Nja det skulle man måske tro, men faktum er lejlighederne bliver solgt hurtigt og til priser langt over 1. salgspris. Vi har en ven der lige har købt en lejlighed "brugt", og der var budrunde og alt muligt.
Besvaret

Open House er desværre ikke gode til at informere om hvad der foregår i området. Hvor meget de skal bygge og hvad. Men jeg kan da se at nogle af dem, som sælger deres lejligheder fra de første huse. At de har tjent meget godt på at købe. Og her snakker vi altså om lejligheder der kun er 1½ år gamle. Så indtil videre, ligner det en udemærket invistering.

Besvaret
Nogen af jer der bor der' date=' som har en ide om hvor mange boliger der mangler at blive bygget før området som sådan står færdigt?[/quote'] På www.malmo.se kan man under "Bostand och bygge" se alle de planer kommunen er bekendt med. Og de rækker nogle år frem. Man kan også kontakte stadsarkitekten. De har produceret en avis med alle planer for området frem til vidst nok 2010 og man kan se hvilke byggefirmaer der projekter og hvad de går ud på. Der er meget læsestof bare ved at checke ovenstående område på sitet.:rolleye:
  • 2 weeks later...
Besvaret

Først det positive: Boligerne virker til at være helt i orden. Intet at udsætte på dem! Hvad angår området i og omkring Bunkeflostrand: Var ude at sondere terrænet. Umiddelbart virker der naturskønt! MEN sidder med tilbage med fornemmelsen af at alt er "hegnet" ind og græsset må ikke betrædes. Der skyder nye boliger op overalt. Men hvor er de offentlige arealer? Privat parking når man nærmer sig kystlinien. Et skilt viser vej mod havnen i Klagsham hvor der kan bades - man kører et stykke ad den snoede vej der ender blindt i en lille parkeringsplads med noget byggerod. Nærmer man sig Limhamn kan man tage en afstikker ad udsigtsvejen og køre et stykke og forenden parkeringsplader med et vue udover Øresund og broen. Been there done that. Limhamn virker dog som en fin lille forstad, med et begrænset udvalg af butikker (på den korte tid jeg brugte der). Da jeg vendte snuden hjemad, kørte over broen, summede det straks anderledes af sommer og liv da jeg kørte hjemad amager strandvej og strandparken..... Noget input til steder der er værd at se/besøge/opholde sig omkring i ved Bunkeflostrand?

Besvaret
Først det positive: Boligerne virker til at være helt i orden. Intet at udsætte på dem! Hvad angår området i og omkring Bunkeflostrand: Var ude at sondere terrænet. Umiddelbart virker der naturskønt! MEN sidder med tilbage med fornemmelsen af at alt er "hegnet" ind og græsset må ikke betrædes. Der skyder nye boliger op overalt. Men hvor er de offentlige arealer? Privat parking når man nærmer sig kystlinien. Et skilt viser vej mod havnen i Klagsham hvor der kan bades - man kører et stykke ad den snoede vej der ender blindt i en lille parkeringsplads med noget byggerod. Nærmer man sig Limhamn kan man tage en afstikker ad udsigtsvejen og køre et stykke og forenden parkeringsplader med et vue udover Øresund og broen. Been there done that. Limhamn virker dog som en fin lille forstad, med et begrænset udvalg af butikker (på den korte tid jeg brugte der). Da jeg vendte snuden hjemad, kørte over broen, summede det straks anderledes af sommer og liv da jeg kørte hjemad amager strandvej og strandparken..... Noget input til steder der er værd at se/besøge/opholde sig omkring i ved Bunkeflostrand?
Mon ik det bliver rigtig lækkert, når de er færdige med at bygge. Jeg bor pt 200m fra amager strandvej, og det er da blevet rigtig fedt med den nye strandpark. Men sådan så det ik ud for 2 år siden da de var ved at bygge det. Amager strandvej er også lækker. Men næste gang du køre ad den vej så kig lige ned af alle villa vejene, der er da ik andet end byggerod og spærrede vejen (Metro'en). Alting tager tid :) Mvh Allan
  • 8 months later...
Guest Supermule
Besvaret

Jeg ville ikke bo i Andeby eller Bunkeflo...... Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad folk ser i det område???? Så hellere Limhamn eller længere ind ad "strandvejen" mod Malmø og V.Hamnen..... Alt for meget "villakvarter" over Bunkeflo og for meget ghetto over Andeby. Politiet kalder også Andeby for Lille Oxie........;) Gæt selv hvorfor :lol:

Besvaret
Jeg ville ikke bo i Andeby eller Bunkeflo...... Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad folk ser i det område???? Så hellere Limhamn eller længere ind ad "strandvejen" mod Malmø og V.Hamnen..... Alt for meget "villakvarter" over Bunkeflo og for meget ghetto over Andeby. Politiet kalder også Andeby for Lille Oxie........;) Gæt selv hvorfor :lol:
Hey Brian Jeg er sgu utrolig glad for at bo i Annestad. Kan kun sige at jeg er utrolig glad for at at vi ik alle har samme smag. Det ville sgu være for kedeligt. Lige i øjeblikket høre man kun negative udtalelser fra folk der ik bor her. Så det er for mig, meget svært at respektere disse mennesker og deres udtalelser. Har aldrig set noget politi eller hærværk herude. Allan T
Guest Supermule
Besvaret

Det er helt ok Allan....... Som sagt er det rart at smag er forskellig..... Vi har jo, af naturlige årsager, også nogle andre præferencer da vi har børn, fremfor jer...:) Jeg synes jeres lejlighed er superlækker, men ville ønske den lå i havnen eller herude......:)

Hey Brian Jeg er sgu utrolig glad for at bo i Annestad. Kan kun sige at jeg er utrolig glad for at at vi ik alle har samme smag. Det ville sgu være for kedeligt. Lige i øjeblikket høre man kun negative udtalelser fra folk der ik bor her. Så det er for mig, meget svært at respektere disse mennesker og deres udtalelser. Har aldrig set noget politi eller hærværk herude. Allan T
Besvaret

Hey Det var også det vi talte om da i var på besøg. Vi ville også have valgt anderledes hvis vi havde børn, så havde vi købt et hus. Som vi har snakket om glæder jeg mig sgu til at få den dobbelt garage :laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...