Toft Skrevet May 23, 2006 Rapporter Skrevet May 23, 2006 Er der nogen der kan anbefale et godt sted, hvor man kan springe ud af et lille papfly i en faldskærm her i Skåne? Jeg har ikke certifikat, men har sprunget før i Allerød. Jeg er heller ikke interesseret i tandemspring, kun solospring :th2: Det er ved at være for længe siden, så kunne egentlig godt tænke mig at opleve det kick igen :D
larscph Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Der er et flyfelt oppe ved Eslöv hvor de springer med faldskærm ind imellem. Jeg ved ikke nøjere hvad det hedder, men kan godt lige køre ind forbi og se hvis du ikke hitte det andre steder.
Toft Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Der er et flyfelt oppe ved Eslöv hvor de springer med faldskærm ind imellem. Jeg ved ikke nøjere hvad det hedder, men kan godt lige køre ind forbi og se hvis du ikke hitte det andre steder. Jeg har ikke søgt på nettet efter noget (endnu), det var mere for lige at høre om nogen herinde kunne anbefale et sted. Vil jo helst vælge et sted, hvor jeg kommer sikkert ned på jorden igen ;) Men al info er da velkomment :th2:
larscph Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Jeg har ikke søgt på nettet efter noget (endnu)' date=' det var mere for lige at høre om nogen herinde kunne anbefale et sted. Vil jo helst vælge et sted, hvor jeg kommer sikkert ned på jorden igen ;)[/quote'] Haha.. Ja-tak.. Jeg tror faktisk de er meget seriøse dernede - og alle dem jeg har set springe ud er også landet pænt på marken. Men mere konkret erfaring med dem end dét har jeg altså ikke.
Toft Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Ok, det ser så også ud til der kun er to steder at springe her i Skåne, i Eslöv og Everöd. http://www.gulasidorna.se/query?what=yp&search_word=Fallsk%E4rmshoppning%2C+sk%E4rmflygning&where=sk%E5ne&newSearch=1&street=&zipcode=&area=&match_comp=&match_street=&advanced= Men det kunne da være at jeg skulle dingle til Eslöv en gang hen over sommeren
Nils Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 De plejer at gå op med en dobbeltdækker, udspringerne i Eslöv - så det må jo være dobbelt så sikkert - i hvert fald før man springer. :)
bluee Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Hvis du finder priser så skriv dem lige her :-)
Simon Irgens Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 De springer vist også stadig ved den gamle militære flyveplads i klippen/krika, et kort smut fra hovedvej 13. Det bliver udelukkende brugt af private og er flittigt besøgt af både svæveflyfolk og flyskoleelever... Ville under mig hvis der ikke stadig springes derfra
Toft Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Priser og yderligere info kan man finde på de to klubbers websites (surprise ): Skånes Fallskärmsklubb: www.skydiveskane.se Fallskärmsklubben SYD: www.skydivesyd.nu Dog skal man ringe for en pris hos Skånes Fallskärmsklubb. Det virker dog umiddelbart som om man her i SE, ikke bare kan komme og smide ca. 2K, få et par timers uddannelse, og så hoppe. Det ser nærmest ud som om man kun kan få en pakkeløsning med ca. 30 spring og en masse uddannelse - og det koster jo lidt mere end bare ét spring. Men det er dog en overkommelig pris (5.900 SEK hos F-Syd, og det er sgu billigt) :)
Gio Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Det virker dog umiddelbart som om man her i SE' date=' ikke bare kan komme og smide ca. 2K, få et par timers uddannelse, og så hoppe. Det ser nærmest ud som om man kun kan få en pakkeløsning med ca. 30 spring og en masse uddannelse - og det koster jo lidt mere end bare ét spring. Men det er dog en overkommelig pris (5.900 SEK hos F-Syd, og det er sgu billigt) :)[/quote']Det er /¤¤%/ billigt! *wow* Men mon ikke der skal erlægges ekstra betaling for hver opstigning?
Toft Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Det er /¤¤%/ billigt! *wow* Men mon ikke der skal erlægges ekstra betaling for hver opstigning? Øh, når noget er inklusiv 30 spring, så skal man nok ikke betale extra for at blive fløjet 1000 m op de 30 gange der www.skydivesyd.nu/html/prislista.htm Enig i det lyder billigt, men så igen: det er jo heller ikke Danmark det her :th2: Jeg har næsten vedtaget med mig selv, at det bliver sådan et 30 springs kursus, i stedet for sommerferie i år (det rykker godt nok i kroppen kan jeg mærke) :D
Gio Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Øh' date=' når noget er [i']inklusiv 30 spring, så skal man nok ikke betale extra for at blive fløjet 1000 m op de 30 gange der Synes bare det er ekstremt billigt for at blive fløjet op omkring 1000m 30 gange ;) Men super-nice, dér... Jeg pakker min danske skepsis sammen igen ;)
Nils Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Du spørger, hvordan det kan være så billigt: [ATTACH]382[/ATTACH] Derfor. Og man skal selv træde i pedalerne på vej op.
Gio Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Du spørger' date=' hvordan det kan være så billigt: [ATTACH']382[/ATTACH] Derfor. Og man skal selv træde i pedalerne på vej op. Godt man har faldskærm på
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu