Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Kæresten har spekuleret lidt over om der i området omkring Västra Hamnen bor andre unge par.... Og om hvordan det er med at danne nye sociale netværk på i Malmø. Hvad er jeres erfaringer med at mødes med andre danskere på den svenske side :rolleyes:

Guest Trine
Besvaret

Altså man får som man fortjener...eller hvordan skal jeg sige det:) Det er meget individuelt, hvis man deltager i arrangementer eller selv gør en indsats for at skabe kontakter, så er mit indtryk at folk er meget åbne og interesserede. Alle er jo lidt i samme båd, med familien og vennerne på den anden side af broen. Faktisk er mit indtryk at folk er meget mere hjælpsomme og åbne end i Danmark. Vi har fået en del nye venner herovre, og desuden importeret et par stykker. Dertil er der kommet mange nye bekendte bl.a her gennem debatten. Som iøvrig fungerer fint som annoncested for de småtjenester man ind imellem har brug for, og som man ikke lige kan bruge sit "danske" netværk til.

Guest ThomasO
Besvaret

Jow det er vel meget nemt. Det er ganske almindelige mennesker der bor her, og hvis man har noget til fælles skal det nok komme. For mit eget vedkommende har jeg lært flere at kende, end jeg alligevel har tid til at besøge og holde kontakt til. Ville så gerne det hele, men jeg KAN ikke nå det.... En god ting er en fritidsbeskæftigelse, en sport, hobby, whatever, der har man en fælles interesse, inden man lærer folkene at kende. Altså et fælles udgangspunkt er jo som regel en forudsætning for, at bare gennem føre en længere frivillig samtale ikk? En meget nem måde at lære lokale at kende på. Ligesom hvis du flyttede til Esbjerg, hvad ville du så gøre? Ligesom Scanianet fungerer, vi har samme interesse - at bo herovre. Vi er så blandede at vi aldrig ville have snakket sammen, eller have mødtes under normale omstændigheder i DK. Men af en eller anden dejlig årsag, står folk herinde sammen og hjælper hinanden, næsten som når scandinaver møder hinanden langt væk i udlandet, og man har brug for lidt hjælp. En af mine bedste venner herovre er Dansk og Svensk gift. Mødte ham på et Skånsk sportshold. Han kender intet til Scanianet iøvrigt, så det behøver ikke være den eneste løsning. Det er bare en af de måder det sker på.... ligesom hvis du flyttede over storebælt i den anden retning. Man skal nok ikke gøre det til mere end det er, det er jo bare en flytning for pokker, og vi bor da meget normalt herovre. ;)

• 3 weeks later...
Besvaret

Selv om vi først flytter over senere i år, er jeg så småt gået i gang i det netværk jeg har og fundet nogle svenskere. Desværre endnu ikke nogen fra Malmö området. Men fra Småland og Göteborg, så vores fælles interesse skal nok sætte noget mere i gang. Det er meget sjovt at starte allerede nu. Vi mødtes i øvrigt i Spanien i sidst uge - så det var en helt anden dialekt :o Generelt er det jo en fin chance for at møde nye folk når man skifter bopæl eller job - det er jo i høj grad et spørgsmål om ens egen indstilling og villighed til at mødes med de nye muligheder (håber ikke det lød for frelst :rolleye: ) - selv er jeg så heldig at starte nyt job i overmorgen, i København, og jeg ved at der er 2 fra Malmö området ansat, det er jo ekstra bonus :th2:

Besvaret

For vores vedkommende, bor vi relativt langt fra "Dansker kolonien" ;) Malmö, og derfor har vi ikke den store mulighed for at møde andre end Svensken selv. Dette er dog gået over al forventning, bare man er sig selv, så kommer det helt naturligt. Så om i ikke møder andre Danskere, så skal i altså ikke være bange for at træffe svenskere!:D Min kone var en smule skeptisk i starten, grundet hun ikke taler svensk som jeg, men idag efter kun 3 måneder eksisterer der kun en sprogbarriere hos de (mildest talt) "udfordrede" kassedamer i vores ICA... Alt andet inkl. naboer, div. dyrlæger og deslige, Lokale landmænd og alle mulige andre tager det med ro, og syntes det er Mysigt med et par danskere i deres område.

Besvaret
For vores vedkommende' date=' bor vi relativt langt fra "Dansker kolonien" ;) Malmö, og derfor har vi ikke den store mulighed for at møde andre end Svensken selv.[/quote']Du fyrer bare op under grillen...uanfægtet om du skal have sat elektroniske dimser op eller ej. :)
Besvaret

Gio, Jeg ved du kan hjælpe mig med et eller andet, hvis ikke så bare det at forsøge at fiske i min å, må være incitament nok her i de kommende tre uger hvor jeg har ferie... vi hitter på något! :)

Besvaret
- selv er jeg så heldig at starte nyt job i overmorgen, i København, og jeg ved at der er 2 fra Malmö området ansat, det er jo ekstra bonus :th2:
Er du begyndt i Keops igen? Synes jeg så dig idag. I så fald er vi mere end to fra Malmö :th2:
Besvaret
Er du begyndt i Keops igen? Synes jeg så dig idag. I så fald er vi mere end to fra Malmö :th2:
Ja den er god nok :) Jeg kiggede også efter dig på den autoriserede rundvisning, men der var du nok til møde. Jeg kan forstå at vi nok er 4 der bor i Malmö området (selv om jeg ikke er flyttet endnu) - så er der vel basis for noget fælles transport hjem fra julefrokosten :rolleye: På gensyn i morgen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...