louisemus Skrevet June 2, 2006 Rapporter Skrevet June 2, 2006 Ja, jeg er ikke kommet meget videre siden sidst. Er det muligt at købe bolig i Malmø uden bopælspligt? Hvis man er dansker og har adresse her i Danmark? Bor hjemme hos mine forældre, men ville gerne købe lejlighed i malmø og leje den ud, indtil jeg er færdig som bankelev og så selv flytte derover eller sælge den igen.
BS Besvaret June 2, 2006 Rapporter Besvaret June 2, 2006 skal ikke afvise det 100% men har endnu ikke stødt på nogen steder hvor der IKKE var bopælspligt.
Nils Besvaret June 2, 2006 Rapporter Besvaret June 2, 2006 Ja, jeg er ikke kommet meget videre siden sidst. Er det muligt at købe bolig i Malmø uden bopælspligt? Hvis man er dansker og har adresse her i Danmark? Bor hjemme hos mine forældre, men ville gerne købe lejlighed i malmø og leje den ud, indtil jeg er færdig som bankelev og så selv flytte derover eller sælge den igen. Det er den aktuelle bostadsrättsförenings vedtægter - stadgar - og aktuelle niveau af nævenyttighed, der afgør, om du kan få lov til at fremleje en bostadsrätt. Så du må forhøre dig i hvert enkelt tilfælde. Bostadsrättsföreningen kan opså have synspunkter på selve lejekontrakten, specielt hvad du må tage i leje etc. og hvem, der flytter ind. :)
vincent Besvaret June 2, 2006 Rapporter Besvaret June 2, 2006 Umiddelbart kan du jo forhøre dig hos en lokal mægler om de ligger inde med nogle til formålet brugbare lejligheder. Ellers kan det være at trinity kan være behjælpelig.
aj Besvaret June 2, 2006 Rapporter Besvaret June 2, 2006 Dette har før været diskuteret og efter hvad jeg errindrer er nummeret ikke rigtigt muligt. Bostadsrätterne findes jo fortsat så billige, at folk nok ville kaste sig endnu mere frådene over dem, hvis man blot kunne købe op og så udleje.
louisemus Besvaret June 4, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 4, 2006 har sendt en pm til Trinity og så må vi se hvad han siger. Jeg har valget imellem at købe en andelsbolig til 220.000kr på Nørrebro til næste forår eller springe ud i et 750.000kr kroners lån og købe noget i Malmø. Ved bare ikke helt hvad jeg skal gøre :-( Jeg vil altså også gerne gøre en god investering jo..
Guest Nadynka Besvaret June 5, 2006 Rapporter Besvaret June 5, 2006 Bostadsrätt Ja, jeg er ikke kommet meget videre siden sidst. Er det muligt at købe bolig i Malmø uden bopælspligt? Hvis man er dansker og har adresse her i Danmark? Bor hjemme hos mine forældre, men ville gerne købe lejlighed i malmø og leje den ud, indtil jeg er færdig som bankelev og så selv flytte derover eller sælge den igen. Hey Jeg mener at det er sådan at køber du en bostadsrätt og lejer den ud, så kan du ikke "smide" lejeren ud når du eventuelt selv vil flytte ind eller sælge den, lejeren har fuld rådighed over lejligheden og skal du sælge så sælger du bostadsrätten med lejeren i. Iså fald at du ønsker at lejeren skal ud, er DU ansvarlig for at finde en nyt sted til lejeren. Så hvis du vil leje ud og have "rettigheder" over dit eget sted, er du nødsaget til at købe en villa. Og som Nils skriver, så er det ikke hvem som helst du kan lukke ind. Nadynka ;) P.s køb noget i Malmø.....
Nils Besvaret June 5, 2006 Rapporter Besvaret June 5, 2006 Det er rigtigt, at man kan få problemer med lejere, som ikke kan smides ud, men så skyldes det, at lejeaftalen har været uklar eller at man ikke har sagt lejerne op. Selv om lejemålet er tidsbegrænset, skal lejerne siges op med korrekt varsel, ellers har de ret til at blive boende - kodeordet er "besittningsskydd". Det gælder så også, hvis man lejer et hus ud. Men klart man slipper for meget bøvl som selvejer, og man kan stadig finde billige huse i pendlerafstand, f.eks. http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3285933&service=hemnettodn&caller=main&area=13&kommun=60,109,110,125,230&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ :)
Guest Supermule Besvaret June 5, 2006 Rapporter Besvaret June 5, 2006 Nils........ Det er rigtigt' date=' at man kan få problemer med lejere, som ikke kan smides ud, men så skyldes det, at lejeaftalen har været uklar eller at man ikke har sagt lejerne op. [b']Selv om lejemålet er tidsbegrænset, skal lejerne siges op med korrekt varsel, ellers har de ret til at blive boende - kodeordet er "besittningsskydd". Det gælder så også, hvis man lejer et hus ud. Men klart man slipper for meget bøvl som selvejer, og man kan stadig finde billige huse i pendlerafstand, f.eks. http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3285933&service=hemnettodn&caller=main&area=13&kommun=60,109,110,125,230&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ :)
hsahirf Besvaret June 5, 2006 Rapporter Besvaret June 5, 2006 http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3285933&service=hemnettodn&caller=main&area=13&kommun=60' date=109,110,125,230&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ :) SEJT
Fagerborn Besvaret June 10, 2006 Rapporter Besvaret June 10, 2006 Hey Jeg mener at det er sådan at køber du en bostadsrätt og lejer den ud, så kan du ikke "smide" lejeren ud når du eventuelt selv vil flytte ind eller sælge den, lejeren har fuld rådighed over lejligheden og skal du sælge så sælger du bostadsrätten med lejeren i. Iså fald at du ønsker at lejeren skal ud, er DU ansvarlig for at finde en nyt sted til lejeren. Så hvis du vil leje ud og have "rettigheder" over dit eget sted, er du nødsaget til at købe en villa. Og som Nils skriver, så er det ikke hvem som helst du kan lukke ind. Nadynka ;) P.s køb noget i Malmø.....louisemus > hvis du køber en lejlighed i malmø synes jeg du skal bo der og skaffe et pendlerkort. du kan måske låne et værelse hos dine forældre hveranden nat eller sådan noget. bliver du ked af pendlerlivet kan du så senere hen ansøge om at fremleje lejligheden. en ejerlejlighed, eller bostadsrätt, består som regel af en forening hvor folk er engagerede i huset og dets tilstand. derfor er de fleste bostadsrättsföreningar ikke interesserede i at godkende medlemmer der straks vil fremleje sin lejlighed. (men der kan selvfølgelig være undtagelser). du har ret til at fremleje hvis du er kommet ind på en uddannelse i en anden by, er blevet placeret et andet sted af din virksomhed eller hvis du vil prøve at bo sammen med en partner. det der med at det er umuligt at blive af med en lejer i en bostadsrätt lyder som en skrøne ligesom det der med at tyrkere sidder på hug ovenpå toilettet når de vil skide. hvis du vil fremleje en bostadsrätt skal du skrive en fremlejekontrakt der skal godkendes af foreningens bestyrelse. den der lejer skal godkendes ikke kun af dig men også af bestyrelsen. normalt fremlejer man i et år med mulighed til et års forlængelse ad gangen. jeg har boet i stockholm i 17 år og har siddet i bestyrelsen to af de steder jeg har boet. i øvrigt tvivler jeg på at du kan få økonomi i at fremleje en i forvejen belånet lejlighed. hvis du lægger dine renter og afdrag oveni boligafgiften (som regel mindst 3000 kroner) havner du formentlig på et beløb som folk lige så gerne kan leje sin egen lejlighed for hos et boligselskab. lejere af fremlejede lejligheder kan (foruden studerende) være mennesker der har et dårligt forhold til fogeden, og derfor ikke kan få hverken lån eller sin egen lejekontrakt. lige for tiden, og de seneste 10 år, har vi højtryk i økonomien men høje boligpriser. det er ikke nogen naturlov at priserne bliver ved med at stige. de kan også falde hvis vi ryger ud i økonomisk turbulens, som i fattigfirserne.
Fagerborn Besvaret June 10, 2006 Rapporter Besvaret June 10, 2006 forresten, der er ikke bopælspligt nogen steder i Sverige. man må eje og bo i et sommerhus hvis man har lyst. (man har dog ikke ret til børnepasning og den slags i sommerhusområder). du må eje lige så mange ejerlejligheder i Sverige som du har råd til. du må derimod ikke leje ejerlejlighederne ud med mindre du har bestyrelsens tilladelse. hvis du ejer et hus eller et sommerhus kan du leje det ud uden at spørge nogen om lov. den rustikke, nedlagte mølle er således det bedste alternativ
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu