Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er det korrekt at jeg ikke kan få udskiftet mit gamle danske kort til et nyere i kreditkort format? Ringede lige til Tårnby politi og de siger at jeg KUN kan få nyt i Sverige. Men mener at have læst en tråd (som jeg ikke kan finde) at det vist ikke helt passer ? Eller hvad ? Man stoler jo ikke helt på de danske (eller svenske) myndigheder. Nå, men det er vel også ligemeget om jeg har svensk eller dansk kort ikk ?

Besvaret

Den danske betjent har ret. Svensk kørekort er det du får. Fordelen ved det svenske kort er du ikke får et klip i det hvis du bliver nuppet i DK :D

Besvaret
Den danske betjent har ret. Svensk kørekort er det du får. Fordelen ved det svenske kort er du ikke får et klip i det hvis du bliver nuppet i DK :D
Ikke korrekt. BS brug søg :laugh:
Besvaret

Vil ikke give dig 100% ret men kan læse du var heldig at få dit. Tror dog ikke alle er så heldige. så Humle du kan jo være vores testperson. Afsted med dig og bestil et danks kort :D

Besvaret

Reglerne er der. Det er bare personer som (dig :tongue2: den var da også sjov) ham der sidder ved skanken der tror forskellige ting. Dem længere oppe i systemet har forstand på det og afviser ansøgningen hvis der er problemer. Og disse personer kender godt reglerne og derfor går det igennem. Problemet er kun Mr.Jeg ved alt, som sidder og behandler sagen.:th2:

Besvaret

Men så kan det godt være jeg er lidt tung i optrækket (ingen kommentarer nu!) Men hvor står det så nedskrevet hvad reglerne er? Som bekræfter at man som borger i SE kan få et nyt DK kørekort?

Besvaret

Svenskerne vil vist have sek 465 for at udskifte mit gamle danske til et svensk. Synes jeg er lige dyrt nok, men Länsstyrelsen er heller ikke helt sikker. Skrev til dem og spurgte hvad det kostede og her var svaret: "Dessvärre kan jag inte svara dig säkert på din fråga. Den uppgift jag har är att Vägverket tar ut en avgift av 465 kronor för ett utbyte av utländskt körkort. Du skall inte skicka några pengar till Länsstyrelsen i samband med ansökan."

• 3 weeks later...
Besvaret
Svenskerne vil vist have sek 465 for at udskifte mit gamle danske til et svensk. Synes jeg er lige dyrt nok, men Länsstyrelsen er heller ikke helt sikker. Skrev til dem og spurgte hvad det kostede og her var svaret: "Dessvärre kan jag inte svara dig säkert på din fråga. Den uppgift jag har är att Vägverket tar ut en avgift av 465 kronor för ett utbyte av utländskt körkort. Du skall inte skicka några pengar till Länsstyrelsen i samband med ansökan."
Fik du nogensinde fat i et kørekort eller hvad skete der her i sagen? blev lige rullet på vej hjem i toget torsdag nat, så skal selv have fat i nyt kørekort:(
Besvaret

jeg er også lige blevet rullet og har lige brugt en time på kbh kørekort kontor for at få af vide at det kunne jeg ikke, jeg skulle kontakte länsstyrelsen SE, og der er 2md ventetid og man kunne ikke få et midlertidligt, kun i dk i 1 md, totalt hul i hovedet regler, og der er tråde herinde der siger Tårnby kan, men hun nægter totalt i tlf at man skal til SE for at få et nyt.

Besvaret
Fik du nogensinde fat i et kørekort eller hvad skete der her i sagen? blev lige rullet på vej hjem i toget torsdag nat, så skal selv have fat i nyt kørekort:(
Rullet som i bestjålet eller røvet?
Besvaret
Rullet som i bestjålet eller røvet?
Ja man kan vel kalde det hvad man vil, var i byen i kbh, og faldt i søvn i toget på vej hjem og da jeg vågnede i kokkedal???( bor i malmø) var alt bare væk inkl. det som jeg havde haft i lommerne. Så har lige været ude og købe nye låse til døren herhjemme! Nøgler, kort telefoner og div. andre ting har de nakket. og shit hvor er det et helvede med hemforsikringen her! Der kan går flere uger før man ved om de hjælper en...
Besvaret

Det lader til at være en trend - jeg fik også tømt lommerne under en lille lur mens jeg ventede på toget på Nørreport d 17. Havde allerede skiftet til svensk kørekort inden så det er let at få et nyt... (det er vel omtrent også det eneste positive ved den oplevelse :sad: )

• 1 month later...
Besvaret

Jeg kunne heller ikke få et DK kørekort efter at have tabt min pung.... På kørekort kontoret sagde de at jeg skulle søge om svensk kørekort, hermed gjort, men de rider ikke samme dag som de sadler..... Så pt. passer jeg mit job i DK, uden kørekort i håbet om ikke at blive stoppet, for gad nok vide hvad det koster..... Hvilket kontor gav dig et DK kørekort igen....???

Besvaret
Hvilket kontor gav dig et DK kørekort igen....???
Tårnby Politi plejer at sige "vi kan ikke sende det til dig, men du kan komme forbi og hente det" - efter hvad folk har erfaret herinde.
Besvaret
Så pt. passer jeg mit job i DK, uden kørekort i håbet om ikke at blive stoppet, for gad nok vide hvad det koster.....
500 kroner.
Besvaret

Tak for svar....... Har godt nok søgt her i sverige, men behandlingstiden er jo lang i forhold til at jeg ikke engang kunne få et midlertidigt i DK... Så det kunne nok være intressant at gå en tur til Tårnby politi....

Besvaret
Så nu har jeg ihvertfald fået et nyt kørekort, fra danmark, så det kan godt være de siger det ikke kan lade sig gøre! Men så ved de ingen ting om det de laver:)
hvilken politi staition fik du det på, har været på 3 politi stationer, samme svar hos dem alle, og jeg er også en af dem der venter på mit kørekort. jeg ved det koster 500kr i bøde hvis man har glemt sit kørekort
Besvaret

Bare lige som en kommentar, du kan stadigt for klip i et svensk kørekort, du vil så bare for kørelseforbud, i dk, nå du rammer i de 3 klip. Hej Kenneth Klippene bliver stadig registreret. Hvis du får 3 klip indenfor en periode på 3 år, får du en betinget frakendelse af førerretten, som betyder, at du stadig må køre bil, men indenfor en prøvetid på 3 år ikke må lave en tilsvarende grov færdselsforseelse. I så fald vil der blive tale om en ubetinget frakendelse. En betinget frakendelse af førerretten har kun gyldighed i Danmark. Hvis du bor i Danmark, skal du endvidere op til en kontrollerende køreprøve. Det skal du ikke, hvis du bor i Sverige. Hvis du får 2 klip indenfor de første 3 år efter en 1. gangs erhvervelse af kørekortet, medfører det et kørselsforbud. Hvis du bor i Danmark betyder det, at du skal deltage i en særlig køreundervisning og gå op til en kontrollerende køreprøve. Jeg ved ikke, om du skal det, hvis du bor i Sverige. Du kan evt. kontakte Københavns Politi, Kørekortkontoret, tlf. 0045-33141448 og spørge dem. Hvis du derimod får en ubetinget frakendelse af førerretten, fx 3 klip, hvor det 3. klip er indenfor prøvetiden for en betinget frakendelse, kan det muligvis få betydning for kørekortet i Sverige, men der bliver du nødt til at kontakte de svenske myndigheder for at få oplysning derom. Om en overskridelse af DK's færdselslovs hastighedsbestemmelser ellers kan få indvirkning på dit svenske kørekort ved jeg ikke, så der bliver du nødt til at kontakte dit lokale politi. Du kan evt. kontakte mig på tlf. 0045-32481448, lokal 3003, hvis du har andre spørgsmål. Mvh. Bo Schødt Kluxen Tårnby Politi

Besvaret

Er der nogen af jer der er kommet videre i sagen omkring at få erstattet et stjålet dansk kørekort? For nu er det også vores tur!! :mad: Min kæreste havde indbrud i sin bil i går på parkeringspladsen v. ICA Maxi på Ystadsvägen v. 18-tiden imens vi var inde og handle. Knust rude - hurtig væk! Han fik selvfølgelig stjålet sin computertaske med ALT det gode i: Arbejdscomputeren, dokumenter, mobiltelefon, pung, kørekort og ikke mindst nøgler. Så vi måtte også lige ha' fat i låsesmeden i aftes og ha' skiftet alle låse ud! :sad: Vi kunne ikke ha' gjort det anderledes, da min kærestes bil har (åbent)/synligt vare/bagagerum med tonede ruder. Jeg kan bare blive så gal over at folk ikke kan holde snitterne for sig selv!!! :mad: Så en lille husker til jer andre også... TØM BILEN FØR TYVEN!!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...