CREATIVE Skrevet June 15, 2006 Rapporter Skrevet June 15, 2006 Hejsa Jeg skal med det samme sige at jeg har nul forstand på den slags, så I må bærer over hvis jeg spørger om noget der lyder helt gak gak Den gang jeg flyttede ind i bostaden, var der i forvejen en "kontakt" i væggen til internet, og ligeledes en kontakt til telefonen. Nu er det sådan at jeg ikke har nogen anelse om hvilken slags forbindelse det er til internettet? Hvordan finder jeg ud af det?? :confused:
Gio Besvaret June 15, 2006 Rapporter Besvaret June 15, 2006 Hejsa Jeg skal med det samme sige at jeg har nul forstand på den slags, så I må bærer over hvis jeg spørger om noget der lyder helt gak gak Den gang jeg flyttede ind i bostaden, var der i forvejen en "kontakt" i væggen til internet, og ligeledes en kontakt til telefonen. Nu er det sådan at jeg ikke har nogen anelse om hvilken slags forbindelse det er til internettet? Hvordan finder jeg ud af det?? :confused:Hvad er det du vil finde ud af? Hvilket stik der er hvad?...eller hvordan det rent teknisk er skruet sammen?...eller noget helt tredje? (Tip: spørg foreningen - alternativt dine naboer)
CREATIVE Besvaret June 15, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 15, 2006 altså om jeg fx. kan tilslutte noget bredbåndstelefoni til stikket?
Guest Trine Besvaret June 15, 2006 Rapporter Besvaret June 15, 2006 altså om jeg fx. kan tilslutte noget bredbåndstelefoni til stikket? Altså du skal have internet for at bruge IP telefoni hvis det er det du spørger til. Har du hverken internet eller telefoni idag?
Humle Besvaret June 15, 2006 Rapporter Besvaret June 15, 2006 Mit er sat op med stik fra Ip telefonen til bredbåndsstikket og så en forbindelse fra telefonen til PC'en
Thomas Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Hejsa Jeg skal med det samme sige at jeg har nul forstand på den slags, så I må bærer over hvis jeg spørger om noget der lyder helt gak gak Den gang jeg flyttede ind i bostaden, var der i forvejen en "kontakt" i væggen til internet, og ligeledes en kontakt til telefonen. Nu er det sådan at jeg ikke har nogen anelse om hvilken slags forbindelse det er til internettet? Hvordan finder jeg ud af det?? :confused: Hvis du ikke har bestilt noget internet, er der ikke noget!
CREATIVE Besvaret June 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2006 er bredbåndstelefoni det samme som IP telefoni??
Guest Trine Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 er bredbåndstelefoni det samme som IP telefoni?? Kender du folk der stiller de mest simple spørgsmål.. også bliver man alligevel usikker:) Det kommer jo an på hvad du mener med bredbåndstelefoni. JEG forstår det sådan at du kan ringe via din internetforbindelse (bredbånd fordi der kræves en vis hastighed). Og ja det er IP telefoni. For den tekniske forklaring spørg "drengene"....
CREATIVE Besvaret June 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2006 altså som sagt så er jeg jo en idiot til det der, og derfor kan jeg finde på at spørge om de mest basale og simple ting Okay...hmmm jeg tror jeg er begyndt at fatte det lidt nu. Jeg skal altså have internet for at kunne bruge bredbåndstelefoni. tak for hjælpen gutter
CREATIVE Besvaret June 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2006 hvilke selskab udbyder den billigste netforbindelse? (min. 128kbit/s)
Guest Trine Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 altså som sagt så er jeg jo en idiot til det der, og derfor kan jeg finde på at spørge om de mest basale og simple ting Okay...hmmm jeg tror jeg er begyndt at fatte det lidt nu. Jeg skal altså have internet for at kunne bruge bredbåndstelefoni. tak for hjælpen gutter Ja, du skal have bredbånd for at få bredbåndstelefoni:) Det var ikke ment som en hån af dit spørgsmål, slet ikke. Det var en konstatering af at visse simple spørgsmål faktisk godt kan virke komplekse hvis man lige får stenet lidt over det.
CREATIVE Besvaret June 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2006 jeg tog det hellere ik som hån ;) Men jeg er jo meget meget forvirret stadig, selvom jeg troede jeg havde fået styr på det.... Altså hvis man gerne vil have bb.tlf så skal man først have netforbindelse. Dvs man skal altså både betale for en netforbindelse til omk 200-300 kr/mdr og derefter for bb.tlf aftalen til omkring de 100 kr/mdr......udover alle mulige engangsafgifter? Er det sådan det hænger sammen?
Guest Trine Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 hvilke selskab udbyder den billigste netforbindelse? (min. 128kbit/s) Det kommer an på hvor du bor. Så det kan du desværre kun selv svare på. Desuden vil jeg anbefale dig at vælge en hurtigere forbindelse for en bedre lyd. 128 Kbit/s er absolut minimum. Men internet i Sverige er langt hurtigere og billigere i DK så jeg undres om man overhovedet kan få en forbindelse Hvis du bor i HSB bolig kan du få en særligt pris gennem Telia. Ellers er det op på hesten og søg på de forskellige udbyders hjemmesider.
Guest Trine Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 jeg tog det hellere ik som hån ;) Men jeg er jo meget meget forvirret stadig, selvom jeg troede jeg havde fået styr på det.... Altså hvis man gerne vil have bb.tlf så skal man først have netforbindelse. Dvs man skal altså både betale for en netforbindelse til omk 200-300 kr/mdr og derefter for bb.tlf aftalen til omkring de 100 kr/mdr......udover alle mulige engangsafgifter? Er det sådan det hænger sammen? Ja i store træk. Fordelen er jo størst hvis du alligevel har bredbåndforbindelsen også blot tilføjer telefonien. Hvis du udelukkende vil have bredbåndstelefoni, og bredbåndet blot er en hindring, så tvivler jeg stærkt på det er en god løsning. De 100 kr til bb tlf ved jeg dog ikke hvor du har fra. Vi har telefoni gennem www.telsome.dk der har man yderligere fordelen af et dansk nummer så man ringer indlandstakst i Danmark selvom man bor i Sverige.
CREATIVE Besvaret June 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2006 De 100 kr var blot et skud. Men hvis jeg kun er interesseret i en billig fastnet, og ikke internet, så er det altså dyrer med bredbånd? Hmmmm
Guest Trine Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 De 100 kr var blot et skud. Men hvis jeg kun er interesseret i en billig fastnet, og ikke internet, så er det altså dyrer med bredbånd? Hmmmm Ja for du betaler ca 375 sek i kvartalet for en telefonlinie plus forbrug. Og ca det samme om måneden!! for bredbånd alene, dertil kommer nok et lavere forbrug men du skal satme tale meget før du rammer brakeeven for de faste udgifter....
plup Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Nu kender jeg ikke priserne på et fastnetabbonnement, men om det er billigere end en ip-tlf. med internet forbindelse kommer vel også an på hvor meget du har tænkt dig at ringe og hvortil. Hvis du får et fastnetabb. får du jo også et svensk tlf.nr. med noget højere takster hvis du ringer til dk end hvis du benytter eksempelvis telsome med et dansk nr med meget lave takster. Vi har også telsome og er meget glade for det, jeg tænker slet ikke over hvor meget jeg ringer. Hvis jeg havde svensk nr. ville jeg helt sikkert ringe meget mindre, fordi jeg ville sidde og spekulere over hvor dyr samtalen ville blive. Derudover er jeg ikke sikker på at venner og familie ville ringe nær så meget, hvis vi havde et svensk nr.
plup Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Ja for du betaler ca 375 sek i kvartalet for en telefonlinie plus forbrug. Og ca det samme om måneden!! for bredbånd alene' date=' dertil kommer nok et lavere forbrug men du skal satme tale meget før du rammer brakeeven for de faste udgifter....[/quote'] Så meget betaler vi da vist ikke, mener ikke engang at det er der i nærheden, må lige høre Brian når han kommer hjem... Vores internetudbyder er Comhem
CREATIVE Besvaret June 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2006 men til jer der har net+fastnet (af en eller anden art)... hvormeget betaler I gennemsnitligt pr. mdr? hvis vi antager at der min. surfes et par timer om dagen... og der ringes en del til dk iforhold til inden om SE. Hvis I ikke har noget imod det, må I meget gerne skrive hvilke selskaber I er tilknyttet og hvormeget I betaler pr mdr? Det vil hjælpe mig rigtig meget til at finde ud af hvad der bedst kan betale sig for os:-)
Guest Trine Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Net: Telia Stadsnät (HSB) 275 sek om måneden (ingen anden udgift) Telefoni: IP hos Telsome. 20 dkk om måneden i abonnement plus forbrug (20-30 kr pr måned, 7 øre i minuttet til DK.) Ialt ca 350 sek om måneden. Priser Telia: http://www.telia.se/privat/frame.do?sl=teliase_flik_privat&mainFrame=/privat.do Priser Bredbandsbolaget: http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIVAT_BREDBAND Priser Comhem (kræver et særligt stik i væggen) : http://www.comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&portlet_OrderIC_NYController_1_actionOverride=%2Forder%2Fmain%2FOrderIC_NY%2FviewSML&_windowLabel=portlet_OrderIC_NYController_1&_pageLabel=publik_page_orderIC
Gio Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Forening: HSB Net: OwnitLAN 100/100mbit = 310,- sek/md IP-telefoni: Telsome = 20,- dkr/md i abb + forbrug (ca 20,- dkr/md) Fastnet: Telia til almindelige åger-takserede fastnet-priser ...men rar at ha´.
plup Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Ok, jeg er sgu ikke for kvik:flov: Jeg troede du mente at jeres telsome kostede 375 kr/md. Banker lige mit hoved i bordet et par gange... Vores udgifter ligger vist også deromkring de 300 +/- md. Vi har som tidligere nævnt Comhem og mener vi betaler 199kr/md. Det er bredbånd, så altså ubegrænset surftid. Kan slet ikke se fordelen i at have fastnet og da slet ikke hvis du alligevel også vil have internet ved siden af
Gio Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Kan slet ikke se fordelen i at have fastnet og da slet ikke hvis du alligevel også vil have internet ved siden af Fastnet er rar at have i Sverige, når man skal kontakte det offentlige, og de skal vende tilbage. Desuden havde jeg ikke bredbånd i starten, og oprettede telefonen...alternativet var MEGET dyre mobilsamtaler via DK-mobil - eller at blive stavnsbundet i en evighed på et svensk mobil-abb. Desuden virker IP-telefoni ikke ved strømsvigt. Det gør din fastnettelefoni derimod.
CREATIVE Besvaret June 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2006 til dem som har telsome... hvad gør I så når I skal ringe til svenske mobiler? det er jo dyrer igennem telsome....til svenske og også danske mobiler...
plup Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Har ikke haft brug for at ringe til svenske mobilnr. men har en sjælden gang sendt en sms, det kan for mit vedkommende ikke betale sig at have fastnet og skulle der opstå strømsvigt, så har jeg jo mobilen
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu