Guest PeterK Skrevet June 26, 2006 Rapporter Skrevet June 26, 2006 Vi flytter ind i nyt hus i Klagshamn i næste uge og har fået at vide at der er lagt kabel ind til TV og at man kan få IP-telefoni etc. Vi er lidt forvirret over udbuddet på alle 3 produkter. Vi kommer til at ringe en del til Danmark, ønsker så mange danske kanaler som muligt og en hurtig internetforbindelse.........Hvilke muligheder har vi?? Jeg tror ikke vi må sætte parabol op, så dette er udelukket...... Hvad har andre valgt af løsninger (herinde)???
ulmus Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Brug dog søgefunktionen - der er masser af skriverier om emnet.
Gio Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 a) Hvem er jeres kabel-udbyder? b) Kontakt dem derefter, og hør om muligheder c) Overvej Telia ADSL - www.telia.se, alternativt BBB -> www.bredbandsbolaget.se d) Når i har internet oppe at køre, så bestil dansk ip-telefoni. Her har en del herinde gode erfaringer med www.telsome.dk, samt www.redspot.dk. e) Søgefunktionen er guld værd
Guest PeterK Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Har lige talt med Telia....det er de mest HÅBLØSE jeg nogensinde har talt med......man kan ikke bestille før man er flyttet og man kan først bestille adsl efter man har fået telefon og i øvrigt kunne de ikke binde vores adresse i Klagshamn, på trods af der ligger mere end 50 huse på vejen....håbløst håbløst..!!! Så talte hun også om at vi skal deponere 3000,- bla bla bla.....
Gio Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Har lige talt med Telia....det er de mest HÅBLØSE jeg nogensinde har talt med......man kan ikke bestille før man er flyttet og man kan først bestille adsl efter man har fået telefon og i øvrigt kunne de ikke binde vores adresse i Klagshamn, på trods af der ligger mere end 50 huse på vejen....håbløst håbløst..!!! Så talte hun også om at vi skal deponere 3000,- bla bla bla.....Altsammen oplevet og diskuteret før. Det er vel forståeligt, at de fleste vil sikre deres forretning, og ikke sådan "bare lige" opretter en person via telefon, uden overhovedet at vide om det er fis eller alvor. Så længe i ikke har "historie" i Sverige, økonomisk som adressemæssigt, så kan visse opgaver synes temmelig svære. Der findes desværre ikke endnu en "Dansker - Velkommen Til Sverige - Her har du det hele samlet"-pakke ;) Depositum´et hos Telia er ganske normalt - men ikke alle førstegangstilflyttende render ind i det...underligt nok.
Guest PeterK Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Altsammen oplevet og diskuteret før. Det er vel forståeligt, at de fleste vil sikre deres forretning, og ikke sådan "bare lige" opretter en person via telefon, uden overhovedet at vide om det er fis eller alvor. Så længe i ikke har "historie" i Sverige, økonomisk som adressemæssigt, så kan visse opgaver synes temmelig svære. Der findes desværre ikke endnu en "Dansker - Velkommen Til Sverige - Her har du det hele samlet"-pakke ;) Depositum´et hos Telia er ganske normalt - men ikke alle førstegangstilflyttende render ind i det...underligt nok. Fair nok man vil beskytte sin butik, men Telia minder mig om de gamle KTAS monopol-dage..... Hvad med Tele2....Der kan man også få hele pakken (bredbånd, telefoni, TV) og så undgår man helt Telia:) ??
Gio Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Hvad med Tele2....Der kan man også få hele pakken (bredbånd' date=' telefoni, TV) og så undgår man helt Telia:) ??[/quote']Nej...Telia skal stadig levere/servicere dit kobber. At DU så ikke ser noget til dem, men det er et andet firma der varetager kontakten til Telia...tja...ekstra ventetid når noget går galt. Jeg tjekkede lige, for sjov, hvilken hastighed Tele2 kunne levere til mig via deres online-dims: 512kbps *LOL*
Guest PeterK Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Nej...Telia skal stadig levere/servicere dit kobber. At DU så ikke ser noget til dem, men det er et andet firma der varetager kontakten til Telia...tja...ekstra ventetid når noget går galt. Jeg tjekkede lige, for sjov, hvilken hastighed Tele2 kunne levere til mig via deres online-dims: 512kbps *LOL* Så kan du ikke engang spille QUAKE fra 1997:laugh: !!!! Nu har jeg bestilt Tlf. på Telia.se......så ser vi hvad der sker, selvom vi ikke er flyttet til SE!!
Guest PeterK Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Nogle erfaringer med hvor lang tid der går, før man har tlf og efterfølgende internet, hvis der er kobber etc.? Det er i Klagshamn........(ikke en gård på landet), men ganske alm. villavej
Gio Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Så kan du ikke engang spille QUAKE fra 1997:laugh: !!!!Det tror jeg nu nok jeg kunne (hvis der ellers var en online-MP-del i det oprindelige Quake ;))...jeg sidder p.t. på en synkron 100mbps, i privaten, til 310,- sek/md.
Gio Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Nogle erfaringer med hvor lang tid der går, før man har tlf og efterfølgende internet, hvis der er kobber etc.? Det er i Klagshamn........(ikke en gård på landet), men ganske alm. villavejHvad har de tidligere ejere haft af sager? (Telefon, internet osv) Har der været et nummer tilknyttet adressen tidligere, så kan det typisk bringes til at køre på et par timer. Inkl. Internet/ADSL.
larscph Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Jeg tjekkede lige' date=' for sjov, hvilken hastighed Tele2 kunne levere til mig via deres online-dims: [b']512kbps *LOL* Så du.. Ikke dizze os der ikke kan få de høje hastigheder... 512 kbps er skam maximum på TDC bredbånd her!!
Gio Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Så du.. Ikke dizze os der ikke kan få de høje hastigheder... 512 kbps er skam maximum på TDC bredbånd her!! Lars...i er al´så også ude hvor selv måsarna vender ;)
larscph Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Har lige talt med Telia....det er de mest HÅBLØSE jeg nogensinde har talt med......man kan ikke bestille før man er flyttet og man kan først bestille adsl efter man har fået telefon og i øvrigt kunne de ikke binde vores adresse i Klagshamn, på trods af der ligger mere end 50 huse på vejen....håbløst håbløst..!!! Så talte hun også om at vi skal deponere 3000,- bla bla bla..... Hm.. Spøjst.. Jeg knappede en bestilling ind på telefoni på deres website og den blev leveret relativt smertefrit bortset fra at det tog lidt undersøgelse da jeg ikke kendte det tidligere nummer på adressen! Bredbånd var det først muligt at bestille et års tid senere da det ganske enkelt ikke fandtes herude. Derefter tog det vel 5-6 mdr alt i alt før forbindelsen faktisk kom til at fungere stabilt. FEJLSØGNING og retning... Er absolut ikke deres stærke side siger jeg bare...
Guest PeterK Besvaret June 27, 2006 Rapporter Besvaret June 27, 2006 Hvad har de tidligere ejere haft af sager? (Telefon, internet osv) Har der været et nummer tilknyttet adressen tidligere, så kan det typisk bringes til at køre på et par timer. Inkl. Internet/ADSL. Det er et nyt hus i Klagshamn, vi "modtager" på fredag. Top moderne hvor der er forberedt til TV/Internet i alle rum. Alt kan styres fra boks i bryggers. Det er 30 ens boliger som ligger lige ved siden af hinanden og PEAB har fortalt at alt er forberedt ifm. internet/telefoni!!
Gio Besvaret June 27, 2006 Rapporter Besvaret June 27, 2006 PEAB har fortalt at alt er forberedt ifm. internet/telefoni!!Jeps...der er kablet og sat PDS´er op alle steder - men i skal selv ud og lave aftale med ISP/Kabel-udbyder. ComHem leverer typisk kabel-tv til Malmö, og er sikkert dem der kommer til at stå for tv-delen hos jer. Undgå deres internet, da det ikke er noget at råbe hurra for. Ring til Telia og hør hvilken central i kommer på, og om de kan levere dér - samt hvad de kan levere. Derefter ringer du til eks. BBB, og hører om de har/kan få plads på centralen, samt evt. tidshorisont. Og så vælger du derefter med hjertet og pengepungen. Job done.
TDC Besvaret June 27, 2006 Rapporter Besvaret June 27, 2006 Tror at det bedste bud i Klagshamn er en god gammeldags ADSL forbindelse, til at starte med og så se hvad der dukker op i løbet af starten af 2007 E-On's udbygningsplan Og Mht Comhem tror jeg nu nok at tingene snart bliver bedre. De fik leveret alt deres hardware fra Cisco her i foråret, så de skulle være klar til at upgradere alle deres kunder til 100Mbit meget snart. Dvs når Cisco's teknikere er er færdige hos Telia og BB :)
Gio Besvaret June 27, 2006 Rapporter Besvaret June 27, 2006 Dvs når Cisco's teknikere er er færdige hos Telia og BB :)Ja...de skal jo lige ha´ dem til at virke ordentligt først ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu