kikkomaniac Skrevet June 28, 2006 Rapporter Skrevet June 28, 2006 Hej alle. Nogen der ved hvad der sker med øresundstogets afgange denne uge? Både mandag og tirdag venter 08.02 toget i 10 minutter lige før nedkørslen til tunellerne før kastrup. Må der lige pludselig ikke køre tog i hver retning i tunellen? Endnu værre har det været med 17:03 toget fra hovedbanegården, her har toget været 15 minutter forsinket begge dage? Det er vildt med de her forsinkelser.... og de har ikke engage is og sne på sporene som undskyldning /Peter
spinner Besvaret June 28, 2006 Rapporter Besvaret June 28, 2006 På DSBs side skriver de at der er signalproblemer i Øresundstunnelen, der i dag giver forsinkelser på 5-7 min. På BaneDanmarks side kan man så se, at tog fra Malmö kl. 09:42 og 10:02 er forsinket hhv. 27 og 12 minutter p.gr.a. materielforhold... Og siden viser kun tog der er forsinket +10 min. Personligt var jeg på arbejde 35 min. senere end planlagt, da DSB ikke mener de skal at køre længere end til Hovedbanegården, hvis ikke de har lyst ... Og da min tur også omfatter en tur med DSB-S, ja, så skal jeg egentlig nok bare være glad for, at jeg nåede frem...
ulmus Besvaret June 28, 2006 Rapporter Besvaret June 28, 2006 Min chef havde til morgen hørt i radioen, at der er vand i tunnellen, så derfor svigter signalerne. Uanset hvad, så er det hamrende irriterende. Jeg har mistet 3 x 15 min. om morgenen og brugt en time i 2 dage på at komme hjem. Det er f..... skandale!
Guest Supermule Besvaret June 28, 2006 Rapporter Besvaret June 28, 2006 Kan man ikke sende dem en regning på tabt arbejdsfortjeneneste????
spinner Besvaret June 28, 2006 Rapporter Besvaret June 28, 2006 Kan man ikke sende dem en regning på tabt arbejdsfortjeneneste???? Sikkert ... Du har så bare et _lille problem, hvis de overholder betalingsfrister, som de overholder ankomsttider ... :)
Humle Besvaret June 28, 2006 Rapporter Besvaret June 28, 2006 Min chef havde til morgen hørt i radioen, at der er vand i tunnellen, så derfor svigter signalerne. Ikke så godt hvis tunnelen er utæt :D
Markowitch Besvaret June 28, 2006 Rapporter Besvaret June 28, 2006 Er tunnellen ikke utæt? Der er da en del vandpytter dernede når man kører igennem med bil. Sikkert ikke værre end et par pumper kan ordne det - håber jeg
Toft Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Undrer mig lidt over trådens overskrift? Hvad er der lige specielt ved at toget holder stille på Perberholm, i denne uge her? Det gør toget ellers ofte, året rundt.. Men måske de to afgange du nævner, ikke har været udsat for det show, før nu DSB :thumbdown
Guma Besvaret July 6, 2006 Rapporter Besvaret July 6, 2006 Alle tre dage, som er bag mig denne uge har jeg brugt mindst 2,5-3 times tid (i modsætning for 1,5 time) på at komme fra mit arbejdsplads i Bagsværd til hjem i Kastanjegården! S-tog kørte ikke, fordi den var for varmt. Øresundstogerne kørte ikke, fordi der var signalproblemer. For satan!
Brian Besvaret July 31, 2006 Rapporter Besvaret July 31, 2006 Forsinkede Øresundstog i dag http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=468094
spinner Besvaret July 31, 2006 Rapporter Besvaret July 31, 2006 Så giv os da diesel-togene tilbage ...Eller damp-lokomotiverne ... Alt andet end det her...
TDC Besvaret July 31, 2006 Rapporter Besvaret July 31, 2006 Mon ikke boksen med undskyldninger er ved at være tom ? Våd due svejsede køreledning over
Gio Besvaret July 31, 2006 Rapporter Besvaret July 31, 2006 Våd due svejsede køreledning over Én due imellem to stk 25kV køreledninger... Duen ville fordampe, før den så meget som kunne sige *av*....og da slet ikke fungere som ledende genstand for en gennemsvejsning. No way, DSB
birkster1977 Besvaret July 31, 2006 Rapporter Besvaret July 31, 2006 Bus 999? Er der egenlig nogen herinde som benytter Bus 999 til at pendle med? Det kunne være et fint alternativ til DSB må man sige, spørgsmålet er bare om hvor punktlig den er, men det kan vel dårligt blive værrere end den nuværende situation med toget?!
birkster1977 Besvaret July 31, 2006 Rapporter Besvaret July 31, 2006 bus 999 jeg fandt lige et link til den også som måske kunne være spændende: http://www.graahundbus.dk/index999.htm
Gio Besvaret August 7, 2006 Rapporter Besvaret August 7, 2006 Farcen fortsætter... Togstop mellem KBH og Kastrup 07-08-06: 12:43 | af: jely Kort efter kl. 8 i morges indstillede DSB al togkørsel mellem hovedbanegården og stationen i Københavns Lufthavn i Kastrup, fordi computeren, der styrer signalerne, gik ned. Fejlen viste sig at være så alvorlig, og først ved 12-tiden kunne togene igen begynde at køre på strækningen, oplyser Marianne Lanzky Otto, der er sektionschef for strøm i Banedanmark. I mellemtiden måtte passagererne bruge en time mere på transporten med de busser, som hurtigt blev sat ind i stedet for togene. Togdriften fra Kastrup over Øresund var ikke påvirket af det tekniske uheld. (http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4623729.html)
MC Manden Besvaret August 7, 2006 Rapporter Besvaret August 7, 2006 Togstop mellem KBH og Kastrup 07-08-06: 12:43 | af: jely Kort efter kl. 8 i morges indstillede DSB al togkørsel mellem hovedbanegården og stationen i Københavns Lufthavn i Kastrup, fordi computeren, der styrer signalerne, gik ned. Fejlen viste sig at være så alvorlig, og først ved 12-tiden kunne togene igen begynde at køre på strækningen, oplyser Marianne Lanzky Otto, der er sektionschef for strøm i Banedanmark. I mellemtiden måtte passagererne bruge en time mere på transporten med de busser, som hurtigt blev sat ind i stedet for togene. Togdriften fra Kastrup over Øresund var ikke påvirket af det tekniske uheld. (http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4623729.html) Jo tak... sad i lufthavnen fra kl 8.35 til ca. kl 9.05 ... Heldigvis mødte jeg ClausN i toget, så vi kunne da sidde og snakke lidt :)
Kira Besvaret August 7, 2006 Rapporter Besvaret August 7, 2006 Det var da allerede galt kl. 6 i morges - på Tårnby holder vi i en 10-15 minuter tid. Endelig da Nivå-toget kører ind på modsatte perron kan de overkomme at informere om at de nok godt kan betale sig at vi tager det, så det fik vi da lige 30 sekunder til!!!!! What else is new - det er jo hver dag. Her i sommer er jeg ikke kommet til planlagt tid begge veje Men jeg er jo nok ikke den eneste.
Stokholm Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Én due imellem to stk 25kV køreledninger... Duen ville fordampe, før den så meget som kunne sige *av*....og da slet ikke fungere som ledende genstand for en gennemsvejsning. No way, DSB haha det er nu rigtig nok.. Duen skaber en lysbue der får køretråden til at brænde over...
Gio Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 haha det er nu rigtig nok.. Duen skaber en lysbue der får køretråden til at brænde over...Nå..ok...well, så blev jeg dét klogere :th2: Det vil sige...hvis denne bue først er skabt (med et eller andet som ledende genstand, det være sig due, hest, ufo eller en simpel jernstang (*KLANG*..."Jason, hvof´"..."KNYT, Terkel...man ved sgu´aldrig hvornår man får brug for en jernstang, vel!...nå..."), så er der ingen vej tilbage = køreledningen svejser sig selv over?
Stokholm Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Nå..ok...well, så blev jeg dét klogere :th2: Det vil sige...hvis denne bue først er skabt (med et eller andet som ledende genstand, det være sig due, hest, ufo eller en simpel jernstang (*KLANG*..."Jason, hvof´"..."KNYT, Terkel...man ved sgu´aldrig hvornår man får brug for en jernstang, vel!...nå..."), så er der ingen vej tilbage = køreledningen svejser sig selv over? Ja det er rigtigt. 25Kv med så mange ampere er det ikke noget der kan tage. Den kan også brænde over hvis der komme et "hak" i den fra en af toget strømaftagere. Dvs alle de tog der kører og hakket laver stprer gnister som lidt efter lidt gør tråden tyndere og tyndere...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu