Guest PeterK Skrevet June 29, 2006 Rapporter Skrevet June 29, 2006 ER der nogle som kender til fordele/ulemper ved USA-import? Har set flere biler på Blocket hos forhandlere som er nye eller har hørt 200km til færgen, som er importeret fra USA. Prisen er ret attraktiv, men gælder garanti på f.eks en Volvo XC90 også i Sverige, når bilen stammer fra USA? Økonomisk ser mange af priserne ret attraktive ud. F.eks denne: http://www.blocket.se/vi/8159653.htm?ca=23_11_s
Peter H. Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 ER der nogle som kender til fordele/ulemper ved USA-import? Har set flere biler på Blocket hos forhandlere som er nye eller har hørt 200km til færgen, som er importeret fra USA. Prisen er ret attraktiv, men gælder garanti på f.eks en Volvo XC90 også i Sverige, når bilen stammer fra USA? Økonomisk ser mange af priserne ret attraktive ud. F.eks denne: http://www.blocket.se/vi/8159653.htm?ca=23_11_s Det er ikke nemt at få dem hjem og reg i SV,og vil du ikke se bilen först :):) Der er også en masse ballade med garantien når den kommer derovre fra ( har prövet det ). Og til sidst.. er Fordonskonsulterna fyldt med plat.. alle deres biler er kunde biler og de lägger alt ansvar fra sig..:(:(
BS Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Det er ikke nemt at få dem hjem og reg i SV' date='og vil du ikke se bilen först :):)[/quote'] Det er vel det samme hos dig. Henter du en tysker for én ser man den heller ikke først foruden billeder. Men det er vel en chanse man tager.
Peter H. Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Det er vel det samme hos dig. Henter du en tysker for én ser man den heller ikke først foruden billeder. Men det er vel en chanse man tager. Det er rigtig,men tror du de der sälger den ser den för den kommer med båden... Der er jo en hel del vi checker inden vi smider den på transporteren..:):)
BS Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Det er rigtig' date='men tror du de der sälger den ser den för den kommer med båden...[/quote'] Tvivlsomt. Derfor jeg også overvejer at handle med dig :D Der skulle gerne ligge en mail til dig :th2:
Malezar Besvaret July 8, 2006 Rapporter Besvaret July 8, 2006 Liste af X90 fra 75 miles fra San Francisco. http://www.vehix.com/inventory/usedCarsInventoryResults.aspx?make=1600000000003A&model=XC90&yearbeg=1990&yearend=2007&pricebeg=0&priceend=100000&condition=2&radius=75&zip=94133&w=d Vehix.com er et godt sted at kigge amerikanske biler. Og hvis du finder noget specielt kan jeg godt tage ud og kigge på den, inden for rimelige afstande. ;)
Tommyaa Besvaret July 20, 2006 Rapporter Besvaret July 20, 2006 Er der nogen der har fået en bil importeret fra USA og ved hvordan det ser ud med at få den indregistreret??? De har jo "amerikanske" stelnumre osv, det er ihvertfald ikke lige til i DK, betalere man også told??? Tommy
Admin Besvaret June 10, 2007 Rapporter Besvaret June 10, 2007 Det er ikke nemt at få dem hjem og reg i SV,og vil du ikke se bilen först :):) Der er også en masse ballade med garantien når den kommer derovre fra ( har prövet det ). Og til sidst.. er Fordonskonsulterna fyldt med plat.. alle deres biler er kunde biler og de lägger alt ansvar fra sig..:(:( Det er altså ikke noget du gør i ? Jeg går lidt og drømmer om en Ford Mustang og alle dem man finder i SE er jo privatimport (ingen svensk importør) alligevel. Så kunne man måske ligeså godt selv gøre det ?
PRESTIGE AUTO Besvaret June 10, 2007 Rapporter Besvaret June 10, 2007 Lige for at give jer lidt at lægge på prisen, der skal betales moms og told på biler importeret uden for EU dvs i kan lægge ca. 29% oven i prisen, når bilen sp kommer hjem, skal radio og måske også lygter udskriftes da de ikke kan godkendes i EU, ikke E-mærkede, fragt til Sverige er også noget der koster en del, og når i så har fået jeres bil hjem er der ingen garanti på den da eu og us ikke har samme garanti ordninger. alt i alt er det ikke så ofte at det er en rigtig go deal at tage en bil hjem fra usa.. og som Peter også siger så er der en del mere sikkerhed i at få en bil hjem fra EU da den kan tjekkes på alle leder og kanter også fysisk.
Admin Besvaret June 10, 2007 Rapporter Besvaret June 10, 2007 Lige for at give jer lidt at lægge på prisen' date=' der skal betales moms og told på biler importeret uden for EU dvs i kan lægge ca. 29% oven i prisen, når bilen sp kommer hjem, skal radio og måske også lygter udskriftes da de ikke kan godkendes i EU, ikke E-mærkede, fragt til Sverige er også noget der koster en del, og når i så har fået jeres bil hjem er der ingen garanti på den da eu og us ikke har samme garanti ordninger. alt i alt er det ikke så ofte at det er en rigtig go deal at tage en bil hjem fra usa.. og som Peter også siger så er der en del mere sikkerhed i at få en bil hjem fra EU da den kan tjekkes på alle leder og kanter også fysisk.[/quote'] Ja, det kan jeg godt se. Det kan sq nok ikke svare sig.
Guest Mogens Besvaret June 10, 2007 Rapporter Besvaret June 10, 2007 Fidn den rette havn... Ja, det kan jeg godt se. Det kan sq nok ikke svare sig. Jow jow - dét ka' det nu godt. Du kan jo blot se, hvor mange nye/nyere Mustang's, der ruller rundt i landet. Det gøres på den måde, at man vælger et fordelagtigt EU-land at indskibe bilen i (havn) - Bremerhaven f.eks. Her fortoldes bilen, og den gøres efterfølgende europæisk med tyske papirer - lige til at indføre i Sverige ;)
mrode Besvaret June 10, 2007 Rapporter Besvaret June 10, 2007 Jeg kan desværre ikke finde linket, men en af de aviser jeg læser på nettet hver dage havde her i weekenden en artikel om at flere og flere danskere var begyndt at importere fra USA og ikke kun Tyskland. Det var noget med at det var blevet fordelagtigt pga dollarkursen og bilerne ofte havde et højt udstyrsniveau og ikke var blevet tæsket så meget rundt som de tyske. Om det er sandt eller ej ved jeg ikke, det er frit citeret ud fra min hukommelse.
Peter H. Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Jow jow - dét ka' det nu godt. Du kan jo blot se, hvor mange nye/nyere Mustang's, der ruller rundt i landet. Det gøres på den måde, at man vælger et fordelagtigt EU-land at indskibe bilen i (havn) - Bremerhaven f.eks. Her fortoldes bilen, og den gøres efterfølgende europæisk med tyske papirer - lige til at indføre i Sverige ;) Nej den går ikke mogens, du har stadig de samme problemer, lygter seler og så skal man ha bulder test osv... Den GTO jeg har, er blevet solgt som ny i Tyskland af en aut handler, og det var samme problem som hvis den kom fra usa :(:( Og det er ikke bare at reg den i Tyskland, du skal ha adr dernede og de er heller ikke så glade for usabiler.. Jeg havde nok köbt en i Sverige så slpper man for alle problemerne og der er jo overflod af dem på nettet..
Guest Mogens Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Wrong Peter Nej den går ikke mogens Jeg skriver ikke noget sådant herinde, hvis det var lyv, Peter. Helt præcist har jeg en aktuel kontaktperosn, som kan formidle hele mollevitten for mig. Jeg skal blot ringe ! Han er iøvrigt autoriseret Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Bentley og Rolls Royce forhandler, for blot at nævne nogle af de mærker, han sælger 510 stk af om året ! Det giver sig selv, at man ikke kommer uden om de grundlæggende regler vedr. udstyr, støj og lignende, men det er der råd for - kein problem...
PRESTIGE AUTO Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 men det er der råd for - kein problem... JA man kan betale sig fra alt, men hvorfor så ikke bare sætte Peter eller mig til det så kan du få den leveret i sverige med plader på. Ud over det så gør det gør jo ikke så meget andet end man sparer de 6% i moms(tysk moms 19%, Svensk moms 25%) jeg ved ikke hva told satsen er i tyskland, resten koster jo ca. det samme.
dkrath Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 JA man kan betale sig fra alt, men hvorfor så ikke bare sætte Peter eller mig til det så kan du få den leveret i sverige med plader på. Ud over det så gør det gør jo ikke så meget andet end man sparer de 6% i moms(tysk moms 19%, Svensk moms 25%) jeg ved ikke hva told satsen er i tyskland, resten koster jo ca. det samme. Fordi der ingen grund er til at give jer penge for noget vi kan klare selv :th2:
PRESTIGE AUTO Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Fordi der ingen grund er til at give jer penge for noget vi kan klare selv Super agument:th2: men, nu er det ikke alle som kan eller vil bruge tiden til det og hellere vil ha den komplette service, som jo også omfatter garanti, finansierings muligheder, sikkerhed, osv. osv. Hvorfor også betale en kok for at stege din bøf det kan du jo også selv klare:th2:
dkrath Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Super agument:th2: men' date=' nu er det ikke alle som kan eller vil bruge tiden til det og hellere vil ha den komplette service, som jo også omfatter garanti, finansierings muligheder, sikkerhed, osv. osv. Hvorfor også betale en kok for at stege din bøf det kan du jo også selv klare:th2: [/quote'] De 2 ting kan du ikke sammenligne på den måde :) Nu spurgte du hvorfor vi ikk skulle give jer en masse penge for det. Jeg kan jo kun svare på mine egne vegne, som så lød at vi kan klare det selv. Ingen kritik af dig eller din forretning - du spurgte og fik et svar.
PRESTIGE AUTO Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Nu spurgte du hvorfor vi ikk skulle give jer en masse penge for det. Så dyre er vi nu heller ikke.:) Fordi der ingen grund er til at give jer penge for noget vi kan klare selv Ok, jeg antog at du når du skriver VI mente andre også :) kritik af dig eller din forretning Cool nok, sådan blev det heller ikke opfattet:) du spurgte og fik et svar og jeg svarede på dit svar:) Vi har alle forskellige præferancer og interesser, ikke alle syntes det er sjov at hente biler i udlandet og kæmpe sig igennem alt bøvlet og enten har pengene selv eller en meget velvillig bank, mens andre feks. dig og din far syntes det er sjov og har mulighederne til det, sådan er vi mennesker så forskellige.
ClausN Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Jeg kan desværre ikke finde linket, men en af de aviser jeg læser på nettet hver dage havde her i weekenden en artikel om at flere og flere danskere var begyndt at importere fra USA og ikke kun Tyskland. Det var noget med at det var blevet fordelagtigt pga dollarkursen og bilerne ofte havde et højt udstyrsniveau og ikke var blevet tæsket så meget rundt som de tyske. Om det er sandt eller ej ved jeg ikke, det er frit citeret ud fra min hukommelse. Kunne det være Berlingske.dk? De skrev ihvertfald en stor artikkel i Business sektionen i lørdags (9 juni). Bla. at man kunne spare 140.000 DKK på en brugt Passat 2,0T stationcar hentet i USA.
dkrath Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Vi har alle forskellige præferancer og interesser, ikke alle syntes det er sjov at hente biler i udlandet og kæmpe sig igennem alt bøvlet og enten har pengene selv eller en meget velvillig bank, mens andre feks. dig og din far syntes det er sjov og har mulighederne til det, sådan er vi mennesker så forskellige. Det er nemlig rigtig! Og hold kæft hvor er det varmt idag :( God arbejdslyst
PRESTIGE AUTO Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Ja Boxteren frem og hiv taget af og så ud og cruise og kigge på let påklædte damer. :love2: Nogen der mangler en Cabriolet??http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=78D22ABDAB9BF7&look=prestigeauto http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=1A742F0DEDD8A2&look=prestigeauto http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=0A5C02D6AD63A9&look=prestigeauto http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=66BDDDEE82A18F&look=prestigeauto http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=358D2D0F485B65&look=prestigeauto :th2:
Gio Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Nogen der mangler en Cabriolet??http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=1A742F0DEDD8A2&look=prestigeauto:th2:Nej...*please*...jeg HADER at savle på arbejdet...*suk* (...nogle der har 1.8mill de vil donere til et godt formål? :D )
Admin Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Så dyre er vi nu heller ikke.:) Ok, jeg antog at du når du skriver VI mente andre også :) Cool nok, sådan blev det heller ikke opfattet:) og jeg svarede på dit svar:) Vi har alle forskellige præferancer og interesser, ikke alle syntes det er sjov at hente biler i udlandet og kæmpe sig igennem alt bøvlet og enten har pengene selv eller en meget velvillig bank, mens andre feks. dig og din far syntes det er sjov og har mulighederne til det, sådan er vi mennesker så forskellige. Jeg synes det er fuldt forståeligt at de fleste vælger den færdige vare, men når man nu allerede har prøvet at importere fra Tyskland, så kan det jo friste at spare et læs klejner. Jeg tror du der er for meget ballade med det. Jeg kan huske at vores Ford Econoline skulle modificeres for at kunne registreres i DK og det var EFTER at den havde været registreret i Tyskland.
Guest Mogens Besvaret June 11, 2007 Rapporter Besvaret June 11, 2007 Gär hvad du finder bedst... JA man kan betale sig fra alt, men hvorfor så ikke bare sætte Peter eller mig til det, så kan du få den leveret i Sverige med plader på. Som jeg sagde til Peter forleden - jeg anbefaler gerne alle 4 og har ingen präference for nogen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu