Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Det var da forfærdeligt negativt indlæg - hvis du læser hvad jeg har skrevet, og gerne det som jeg kommenterer på i det aktuelle tilfælde, var du måske ikke så negativ, eller?? Jeg kunne ikke lade være: Det er da fantastisk dine naboer og svenske venner ved alt om øresundspendling, skat, børnepengeregler og barsel. Mine gør ikke!!!! SkatØresund gør ikke, Øresunddirect gør ikke, kommunerne gør ikke.....Nils gør
Nils gør måske..... men han forsøger..... og det er det vigtigste.... derimod dig...det eneste du har gjort er at rakke ned på dem som hjælper mest... hvad fanden får du ud af det om jeg må spørge.... er det en fetisch....
Besvaret
Det har jeg!! Hold nu kæft, debatten og pendlerguiden er IKKE officielle sites der er revideret. Det er almindelige mennesker der prøver at hjælpe hinanden så godt de kan. Tydeligvis fordi myndighederne ikker er skide gode til selv at kunne reglerne. Det er da fantastisk dine naboer og svenske venner ved alt om øresundspendling, skat, børnepengeregler og barsel. Mine gør ikke!!!! SkatØresund gør ikke, Øresunddirect gør ikke, kommunerne gør ikke.....Nils gør heller ikke man han giver sit bud så godt han kan... brug det du kan/vil og luk ørerne (og røven) for resten, tak.
Netop det er at det er en pendler-guide formoder jeg også at kommende skåninge læser herinde - og det ville da alt andet lige give dem en lettere start, hvis de går til livet som svensker med en idé om at man altså godt kan spørge en svensker til råds.... - det er da sgu da ikke noget ondt i at jeg påpeger!
Besvaret
Nils gør måske..... men han forsøger..... og det er det vigtigste.... derimod dig...det eneste du har gjort er at rakke ned på dem som hjælper mest... hvad fanden får du ud af det om jeg må spørge.... er det en fetisch....
NETOP!!!! og NEJ NEJ NEJ det er netop hvad det IKKE er - hvis ikke man er sikker skal man sgu da ikke sidde at skrive en masse som måske er forkert - så bør man da hellere trække sig og evt. kommentere at man ikke har viden på området - så let er det!!!!
Besvaret
Jeg kunne ikke lade være: Det er da fantastisk dine naboer og svenske venner ved alt om øresundspendling, skat, børnepengeregler og barsel. Mine gør ikke!!!! SkatØresund gør ikke, Øresunddirect gør ikke, kommunerne gør ikke.....Nils gør
Det skulle du nok have gjort.... nu holder jeg al min insiderviden om Hyllie og fordelagtige lån til kun 1½ % i rente for migselv......Eller det gør jeg ikke, men jeg fortæller det kun til alle andre, for nu sætter jeg dig på min blackliste. Tænk dig så kan ALLE andre læse mine guldkorn, og du er nødt til at spørge dine svenske naboer. Good luck Herefter ingen svar, grove, sjove, seriøse i dine tråde:) Ah nu har jeg det bedre:) Thank you.. Disclaimer: Dette er et udtryk for min frustration over en meddebattør. Jeg besidder ingen insideviden om Hyllie, ej heller findes der lån til 1½ % i rente.. Jeg undskylder hvis mit indlæg er blevet misforstået.
Besvaret
NETOP!!!! og NEJ NEJ NEJ det er netop hvad det IKKE er - hvis ikke man er sikker skal man sgu da ikke sidde at skrive en masse som måske er forkert - så bør man da hellere trække sig og evt. kommentere at man ikke har viden på området - så let er det!!!!
Så ret venligst de fejl manden åbenlyst har begået ..... før du kommer med så latterlige kommentarer som den ovenover..... Kan sige for mit eget vedkommende at jeg har brugt det en del... og jeg bor her stadig... .fogeden har ikke været og taget noget.... skatteverket kimer mig ikke ned..... ja du må meget undskylde , men helt forkert kan det jo ikke være..... Jeg har et forslag.... hvad med om du passede dit , med dit orakel af en kæreste.... og så passer vi vores fejlbehæftede forum , som alle med lidt sund fornuft bør tage med et gran salt... Tror du også på alt hvad du læser i aviserne.... tsk tsk....
Besvaret
Det skulle du nok have gjort.... nu holder jeg al min insiderviden om Hyllie og fordelagtige lån til kun 1½ % i rente for migselv......Eller det gør jeg ikke, men jeg fortæller det kun til alle andre, for nu sætter jeg dig på min blackliste. Tænk dig så kan ALLE andre læse mine guldkorn, og du er nødt til at spørge dine svenske naboer. Good luck Herefter ingen svar, grove, sjove, seriøse i dine tråde:) Ah nu har jeg det bedre:) Thank you..
det var da en mærkelig ting at gøre med OK
Besvaret
Syntes sku det er lidt sjovt at i kan hisse jer sådan op over hende!! Men sjov læsning er det da, så tak for det ;)
Jeg tager det som et kompliment - men det skal jeg måske ikke?
Besvaret
Syntes sku det er lidt sjovt at i kan hisse jer sådan op over hende!! Men sjov læsning er det da, så tak for det ;)
Skulle det være en anden gang.... har jo hørt du står for underholdningen på Heartbreak :tongue2:
Besvaret

Tænk hvis al information var postet korrekt fra Day One! *wow* "Nyhederne...godaften. Det er slut med sladder, mulige informationer og vejrudsigter. Fra dags dato bringer vi kun bekræftede sandheder. Og lad os starte med Dagens eneste nyhed.... Skattetrykket i Danmark er højt. Det var nyhederne...godnat" Sikke en verden....:thumbdown

Besvaret
Tænk hvis al information var postet korrekt fra Day One! *wow* "Nyhederne...godaften. Det er slut med sladder, mulige informationer og vejrudsigter. Fra dags dato bringer vi kun bekræftede sandheder. Og lad os starte med Dagens eneste nyhed.... Skattetrykket i Danmark er højt. Det var nyhederne...godnat" Sikke en verden....:thumbdown
Man kunne også forestiller sig en dag: Goddag - idag har vi valgt kun at udtale os om noget vi er sikre på, i stedet for konsekvent at kommentere på ALT også selvom vi ikke ved noget om det. Vi henviser i stedet til dem der ved noget......
Besvaret
Man kunne også forestiller sig en dag: Goddag - idag har vi valgt kun at udtale os om noget vi er sikre på, i stedet for konsekvent at kommentere på ALT også selvom vi ikke ved noget om det. Vi henviser i stedet til dem der ved noget......
Jeg trækker mig. Tak for chatten - selvom vi nok ikke kom tættere på hinanden men måske længere fra hinanden. Jeg er ikke ude på at genere nogle, og såfremt nogle skulle føle sig stødte, undskylder jeg herfor. Hilsen Cloe :rose:
Besvaret
HAHA du er sku da lidt sjov
Besvaret

Det er disse linjer, der har ophidset kvindemennnesket:

Hvad der sker med den svenske krone afhænger helt af, hvilket tidsperspektiv, man anlægger. Fem år: Den svenske krone er svækket i forhold til euro mm. på grund af en svag økonomi, der ikke rigtig kommer sig, som man havde forventet. De alvorlige strukturproblemer uløste og dårligt nok erkendt. Et år: Et halvt års tid med et renteniveau væsentligt under Euroland og deraf følgende underkurs erstattes med renter, der følger ECB nærmere. Kursen vender derfor tilbage til det "normale" niveau. En uge: It's like a roller coaster; sometimes you are up, sometimes you are down... :)
Det er naturligvis skrevet lidt henkastet, men egentlig er det jo meget præcist. Da jeg købte mit hus for fem år siden kostede SEK 84-85-86 øre. At SEK er faldet i løbet af de fem år det må man vel henregne til de store linjer i svensk økonomi. Hvad skulle ellers grunden være? Og så har styrerenten været helt nede i 1,50, som vi ved, men er nu på vej op igen, hvad vi har mærket på kursen. Jeg vil også gerne stå ved det med rutsjebanen. Man kan mene, at mine betragtninger er banale, men hvis nogen mener, de er forkerte, så kom an! :cool: :)
Besvaret

Hehe - Jeg troede kun at det var i et rigtigt dealer-rum, at folk kunne blive så ophidsede i en diskussion, som lagde ud med at omhandle "den svenske krone" :lol: . For at se på den lyse side af sagen vil jeg rose folk for indtil videre at have afholdt sig fra at kommentere størrelsen på hinandens hjerne og kønsorganer, på knap så høvisk vis - hvilket det i givet fald ville være endt med i et rigtigt dealer-rum! Så vil jeg i øvrigt bemærke, at det er et frit land vi bor i. Så hvis folk ikke vil vide af Nils' guldkorn og jokes, men vælger at forkaste dem, uden nærmere rationel forklaring, så er det skam tilladt. Det er jo også tilladt at vande have i regnvejr, gå over åen efter vand, og købe luft på dåse. Det behøves andre jo ikke at hidse sig op over.

Besvaret

Jeg kom til at tænke på en ekstra årsag til at svenske kroner måske kan stige over for danske kroner, som de fleste økonomer nok har overset: OS!:surprise: Alle de pendlere, som efterhånden bor i Sverige og arbejder i Danmark flytter jo typisk deres løn over sundet. Dermed går man jo faktisk ind og sælger DKK og køber SEK, hvilket påvirker SEK opad og DKK nedad. Og hvis folk flytter deres friværdi fra DK til SE har det jo også samme indvirkning. Så hvis antallet af pendlere stiger og bliver ved med at være lige skævt fordelt, så kan det faktisk hive den svenske krone en stykke opad i forhold til den danske.

Besvaret
Samtidig giver det jo også en god integration' date=' og så lærer man sproget rigtigt godt - [u']og det er jo det man er interesseret i, når man flytter til Sverige ik
´ Øøøh nej :scared:
Besvaret
Jeg kom til at tænke på en ekstra årsag til at svenske kroner måske kan stige over for danske kroner, som de fleste økonomer nok har overset: OS!:surprise: Alle de pendlere, som efterhånden bor i Sverige og arbejder i Danmark flytter jo typisk deres løn over sundet. Dermed går man jo faktisk ind og sælger DKK og køber SEK, hvilket påvirker SEK opad og DKK nedad. Og hvis folk flytter deres friværdi fra DK til SE har det jo også samme indvirkning. Så hvis antallet af pendlere stiger og bliver ved med at være lige skævt fordelt, så kan det faktisk hive den svenske krone en stykke opad i forhold til den danske.
Sjov lille betragtning - men der skal nok mere end 3-4000 pendlere til at rykke rundt på økonomien :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...