Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Heysan alle! :) Er der nogen der har/haft en Porsche Boxster '97 model og opefter, 2,5l med 202HK motor? Share your knowledge with me, please... overvejer at købe sådan en (blandt mange andre, hehe..) :th2:

Besvaret

Kunne også godt tænke mig en Boxster S fra :th2: så jeg forespurgte Porschecenter i Helsingborg på service priser. Svaret er service ved hver 20.000 km og servicepris på 4-6.000 SEK hvilket man sikkert kan lægge nogle procenter på. Vil dog gerne prøve at sidde i én og lige se baggagepladsen eller mangel på samme, der skulle jo helst være plads til min laptop til arbejdet og mit fodboldtøj.

Besvaret

Generelt siges der, at man skal købe S modellen. Den normale er "for lille" - i hvertefald når man har prøvekørt S'en Ellers - tag ud og kig på en somewhere! Glimrende kørselsegenskaber (lidt ala gokart) og generelt en undervurderet bil. Perfekt til track days.

Besvaret
Skulle du ikke være på broen NU?? :lol:http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5568
Jo for fanden! hehe men jeg er lige kommet hjem igen. Der var en som lå lige i røven af mig i tunnellen, han var tæt på at smadre den hella bro han ellers kunne præsentere foran sin bil, fordi han skulle ligge så tæt på og jeg ikke kunne trække ind..
Besvaret
Generelt siges der, at man skal købe S modellen. Den normale er "for lille" - i hvertefald når man har prøvekørt S'en Ellers - tag ud og kig på en somewhere! Glimrende kørselsegenskaber (lidt ala gokart) og generelt en undervurderet bil. Perfekt til track days.
Oki - sgu også en lækker motor men noget dyrere i indkøb... Præcis - ville satme gerne til Track Day i sådan en lille sag :th2:
Besvaret
Kunne også godt tænke mig en Boxster S fra :th2: så jeg forespurgte Porschecenter i Helsingborg på service priser. Svaret er service ved hver 20.000 km og servicepris på 4-6.000 SEK hvilket man sikkert kan lægge nogle procenter på. Vil dog gerne prøve at sidde i én og lige se baggagepladsen eller mangel på samme, der skulle jo helst være plads til min laptop til arbejdet og mit fodboldtøj.
Ok - cool... ja, total drømmebil til prisen :rolleyes: Er dog spændt på hvad forsikringsselskabet siger til det for mit vedkommende...! Men er villig til at gå langt for den :) 6000 SEKr lyder umiddelbart fair nok!
Besvaret
Heysan alle! :) Er der nogen der har/haft en Porsche Boxster '97 model og opefter, 2,5l med 202HK motor? Share your knowledge with me, please... overvejer at købe sådan en (blandt mange andre, hehe..) :th2:
Bor sammen med en ven. Han har sådan en. Godt nok er den fra ´97 den mindste af slagsen, men det har bestemt ikke gjort den kedelig!! Hvis jeg skulle have en posche og skulle holde den omking de 200000 så var det da klart sådan en...hmm man kan vist ikke få meget andet. Kort og langt er at det er en fin lille gocart, ikke megen kræs inden i men ellers sjov og underholdende at køre. Syntes forresten det er ok meget power den lægger fra sig trods den kun har 204 hypper, men det føles også vildere når ens røv kun er en dåsebajers højde over jorden
Besvaret
Cool ;) kigger lige på det...
Ellers kan du jo overveje en BMW Z4 Roadster 3.0i .. Du får mere bil for pengene imho end med en Porsche fra 97. Jeg er i hvert fald meget tilfreds med vores BMW, kører fantastisk, ligger langt nede på jorden og har en fin accelleration..
Besvaret
Jeg synes bare BMW'en er grim' date=' det er min mening (men smag og behag er forskellig). For det samme som en Z4 3.0, så får man jo selvfølgelig en nyere Boxster end én 97-er.[/quote'] Det vil jeg gerne se, en BMW Z4 3.0i koster jo ikke særlig meget, vel og mærket hvis man vælger og hente den i Tyskland..
Guest Mogens
Besvaret
overvejer at købe sådan en (blandt mange andre, hehe
Overvej en Corvette ! Efter at jeg en lang periode kørte Camaro Z28, tales der ikke om andet hér i huset. En amerikansk V8 m/et enormt moment rykker for vildt ! For ikke at tale om lyden ;)
Besvaret

Syntes også selv af Z4 er mega grim - kan slet ikke lide Bangles design på nogen af de nye BMW'er. Men det er klart et enten eller design, og helt personligt. Subjektive diskutioner på porsche forums (og dermed helt sikkert farvet) siger, at bremserne på Z3+Z4 er lidt halvelendige i forhold til Boxsterens (fader hurtigere), og at Z4 ikke giver særlig meget feedback igennem rattet. Måske ikke noget som betyder meget hvis bilen skal køres på motorvej 90% af tiden, men hvis man også vil have lidt sjov på banen er det måske også til at tage med. Som altid med disse her tråde - der er personlig smag hos os alle og forskellige ting hver især ligger vægt på i en bil. Prøv dem, læs på nettet (rimelig kritisk mht kilden) og gennemtænk hvad man gerne vil bruge bilen til. En stor V8 er skide skæg hvis man skal ned på striben og køre dørtræk i lyskryds - måske mindre fedt på Sturup banen med alle sving. Igen et spg om hvad du vil bruge bilen til. Håber du kan bruge indlægget konstruktivt.

Besvaret
Overvej en Corvette ! Efter at jeg en lang periode kørte Camaro Z28, tales der ikke om andet hér i huset. En amerikansk V8 m/et enormt moment rykker for vildt ! For ikke at tale om lyden ;)
Har også kigget på sådan en lille nips men må desværre melde fra indtil jeg har opnået mere anciennitet på forsikringen... har ikke tjekket 100% en Corvette men eksemplet, en fra 98-99 slipper jeg nok ikke under 30K - og det er desværre for meget.
Besvaret
Bor sammen med en ven. Han har sådan en. Godt nok er den fra ´97 den mindste af slagsen, men det har bestemt ikke gjort den kedelig!! Hvis jeg skulle have en posche og skulle holde den omking de 200000 så var det da klart sådan en...hmm man kan vist ikke få meget andet. Kort og langt er at det er en fin lille gocart, ikke megen kræs inden i men ellers sjov og underholdende at køre. Syntes forresten det er ok meget power den lægger fra sig trods den kun har 204 hypper, men det føles også vildere når ens røv kun er en dåsebajers højde over jorden
Cool :) er også sådan een jeg har foelsket mig i... den mindste model - kører i øjeblikket i en bil med 105HK :laugh: så 202-204 hyppere er vist alt rigeligt til mig i starten! :cool:
Besvaret
Ellers kan du jo overveje en BMW Z4 Roadster 3.0i .. Du får mere bil for pengene imho end med en Porsche fra 97. Jeg er i hvert fald meget tilfreds med vores BMW' date=' kører fantastisk, ligger langt nede på jorden og har en fin accelleration..[/quote'] Er også en bil der ligger i overvejelserne! Modsat en del andre er jeg VILD med Bangles design... 5-serien er een af de absolut smukkeste personbiler, efter min mening. Jeg vil gerne kunne se hvilken bil det er og modsat Audi er jeg aldrig i tvivl at det er en bimmer... kender f.eks. mange der tror en A8 er en A6 på fronten - elsker skam med Audi men synes de individuelt mangler stil i forhold til BMW... og Z4'eren er også en über-smuk bil! Dog synes jeg at 7-serien har et meget underligt design.
Besvaret
Subjektive diskutioner på porsche forums (og dermed helt sikkert farvet) siger, at bremserne på Z3+Z4 er lidt halvelendige i forhold til Boxsterens (fader hurtigere), og at Z4 ikke giver særlig meget feedback igennem rattet. Måske ikke noget som betyder meget hvis bilen skal køres på motorvej 90% af tiden, men hvis man også vil have lidt sjov på banen er det måske også til at tage med. Som altid med disse her tråde - der er personlig smag hos os alle og forskellige ting hver især ligger vægt på i en bil. Prøv dem, læs på nettet (rimelig kritisk mht kilden) og gennemtænk hvad man gerne vil bruge bilen til. En stor V8 er skide skæg hvis man skal ned på striben og køre dørtræk i lyskryds - måske mindre fedt på Sturup banen med alle sving. Igen et spg om hvad du vil bruge bilen til. Håber du kan bruge indlægget konstruktivt.
Kan bestemt bruge indlægget konstruktivt - og tak :th2: jeg hælder mest til Boxster men er bestemt også glad for Z4'eren! Skal selvfølgelig prøve dem, og mange andre, men en Corvette (V8) er desværre for dyr i forskring for mig lige pt i hvert fald. Bilen skal primært bruges på motorvej men skal da også til track days...
Besvaret
Problemet er bare at Boxster til 200' date='000 sek er ved at väre meget gammel og selv en Porsche der er nästen 10 år gammel begynder at blive trät i undervognen osv... :):)[/quote'] Hey - er du forhandler hos Auto-haus? Lækker TT du har stående... :th2: kan være jeg kigger forbi til en prøvetur!
Besvaret
Hey - er du forhandler hos Auto-haus? Lækker TT du har stående... :th2: kan være jeg kigger forbi til en prøvetur!
Jeps... Du skal väre velkommen.. bare ring inden du kommer på 046 32 42 60 vi er ved at flytte så vi er ikke så meget i Lund..:)
Besvaret
Jeps... Du skal väre velkommen.. bare ring inden du kommer på 046 32 42 60 vi er ved at flytte så vi er ikke så meget i Lund..:)
OT = Hvor flytter i hen og hvof´?
Besvaret
Så er det derfor du ikke svarer på min mail :laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...