alex Skrevet July 14, 2006 Rapporter Skrevet July 14, 2006 Haløjsa, jeg kom til at spekulere over hvor mange fra forumet som egentligt bor i Västra Hamnen (bo01 eller Dockan) ? Giv lige en lyd fra jer - kunne jo være hyggeligt med en kold fadøl med de "lokale" i disse tider ;o) Mvh Alex
Martin R Besvaret July 15, 2006 Rapporter Besvaret July 15, 2006 Vi har købt lejlighed på VH ved Scandia Pladsen... så vi bor der fra januar..... :th2:
Guest Mogens Besvaret July 16, 2006 Rapporter Besvaret July 16, 2006 jeg kom til at spekulere over hvor mange fra forumet som egentligt bor i Västra Hamnen (bo01 eller Dockan) ? "BO01" siden december 2005 -> very nice ;)
bananas Besvaret July 16, 2006 Rapporter Besvaret July 16, 2006 Jeg har en lejlighed i Tegelborgen i BO01 området. Fordi jeg ikke er sluppet af med min Østerbro ejerlejlighed bor jeg der officielt ikke endnu. Det lykkedes mig dog takket være MKB at få tegnet hemforsäkring og internet forbindelse uden personnummer. Har også købt lidt møbler og nødtørftigt køkkenudstyr. Så p.t. bruger jeg den som "sommerhus" når det er godt vejr´- hovedsageligt i weekenden.
credde Besvaret July 16, 2006 Rapporter Besvaret July 16, 2006 og jeg kan love dig for, der er lækkert. Var inde hos Bananas i går, top dollar :th2:
Lars C Besvaret July 16, 2006 Rapporter Besvaret July 16, 2006 Jeg har boet her nu i 3 år - først i en lejlighed og nu i et rækkehus på Salongsgatan:)
alex Besvaret July 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 16, 2006 Fik vist heller ikke fortalt at vi har boet her siden okt 2004 - bor også i rækkehus på Salongsgatan... Mvh Alex
Dorthepigen Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Vi flytter til dockan d. 14. august:)
Guest Mogens Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Vi flytter til dockan d. 14. august Hvor længe har I været skrevet op ?
Dorthepigen Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Hvor længe har I været skrevet op ? Vi har ikke været skrevet op nogle steder, vi købte den lige inden vi tog på ferie omkring d. 4. juli, sådan ret spontant. Skal man være skrevet op nogle steder?
Guest Mogens Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Vi har ikke været skrevet op nogle steder, vi købte den lige inden vi tog på ferie omkring d. 4. juli, sådan ret spontant. Skal man være skrevet op nogle steder? Medmindre der er tale om en eet værelses eller det modsatte, skal man normalt være skrevet op i årevis for at komme i betragtning på en ny lejlighed. Men du har sikkert købt en "brugt"?
alex Besvaret July 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 27, 2006 Medmindre der er tale om en eet værelses eller det modsatte' date=' skal man normalt være skrevet op i årevis for at komme i betragtning på en ny lejlighed. Men du har sikkert købt en "brugt"?[/quote'] Det er sku lidt sjovt - da vi flyttede over i sin tid (for ca. 2 år siden) var der stadig en del ledige lejligheder i Dockan (Fyren) (LÆS:ingen venteliste)...men så blev der pludseligt indført VIP liste og vupti 200 mennesker som glædeligt betaler et årligt gebyr for at komme i betragtning til en nybygget lejlighed ;o) Men okay, der er jo også sket en del i løbet af de sidste par år... Mvh Alex
Guest Mogens Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Det er sku lidt sjovt - da vi flyttede over i sin tid (for ca. 2 år siden) var der stadig en del ledige lejligheder i Dockan (Fyren) (LÆS:ingen venteliste)...men så blev der pludseligt indført VIP liste og vupti 200 mennesker som glædeligt betaler et årligt gebyr for at komme i betragtning til en nybygget lejlighed ;o) 100 kr er til at overse - svenske ;) Men okay, der er jo også sket en del i løbet af de sidste par år... Ja, dét er der vel - vi købte/flyttede til Vestre Hamn/Sundspromenaden i dec. 2005. WHAT a great move !:th2:
Dorthepigen Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Jeg anede ikke der var nogle ventelister dernede..... Jesus, hold da op, hvor finder i frem til sådan noget henne? Vi så den på Hemnet og slog til... så lettere brugt er den nok:) Men der er da to til salg nu kan jeg se, er det fordi de er brugte der ikke er venteliste? Jeg kan så forestille mig, at de er en del dyrere end de nye man står i kø til?
Guest Mogens Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Jeg anede ikke der var nogle ventelister dernede..... Jesus, hold da op, hvor finder i frem til sådan noget henne? Vi så den på Hemnet og slog til... så lettere brugt er den nok:) Men der er da to til salg nu kan jeg se, er det fordi de er brugte der ikke er venteliste? Jeg kan så forestille mig, at de er en del dyrere end de nye man står i kø til? OK - så forstår jeg bedre. I har købt af en privat og sikkert ikke af projektet. Ganske som det sker i København. Nuvel - I bliver hamrende glade for at bo der. INGEN tvivl om det...
Dorthepigen Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Ja, det håber jeg, jeg har ellers været ret ked af at bo i Sverige (har trods alt boet her i 2 1/2 år) Så jeg håber på at det nye sted kan hjælpe på humøret:th2:
Guest Mogens Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 ...jeg har ellers været ret ked af at bo i Sverige På grund af afstanden til familie og venner? Så jeg håber på at det nye sted kan hjælpe på humøret Det skulle være mærkeligt andet. Vi talte med nogle stykker på Dockan i vores første indledende "flyttefase", og alle uden undtagelse omtalte stedet som superb...
Janteploven Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Vi flyttede ind i en af de "gamle" Bo01 lejligheder i 2005 og nyder at bo her! Dog skulle hele lortet først renoveres og det var noget af en omgang
nchnch Besvaret July 28, 2006 Rapporter Besvaret July 28, 2006 Ja' date=' det håber jeg, jeg har ellers været ret ked af at bo i Sverige (har trods alt boet her i 2 1/2 år) Så jeg håber på at det nye sted kan hjælpe på humøret:th2:[/quote'] hej Dortepigen hvorfor har du været ked af at bo her i Malmö, hvis jeg må spørge??
Dorthepigen Besvaret July 28, 2006 Rapporter Besvaret July 28, 2006 Tja, jeg synes bare ikke rigtig jeg er faldet helt til....lang historie følger her: Det startede med at jeg ville flytte herover med kæresten da boligpriserne var dyre i københavn, og mente det bestemt godt gå med at bo i malmø. Jeg er vokset op på amager med familie, sport og venner samt arbejde, så jeg er vant til at cykle rundt til alt og kunne multistaske med alt omkring mig. Så flyttede vi til malmø, og pludselig kom folk ikke bare forbi længere, det er næsten blevet et prioteringsspørgsmål om det er det værd at komme over for en kop kaffe. Jeg kan heller ikke rigtigt tage til svømning længere der hvor jeg plejer at svømme, for transporttiden er meget længere end træningstiden, så det blev jeg hurtigt træt af. (svømmer i dragør) Vi har ingen bil. Jeg prøvede at starte i sats eller hvad det hedder det fitness center, men jeg følte mig sku så ensom da jeg synes at svensk var enormt svært at forstå i starten( er dog blevet ganske god til at forstå det) I dette område hvor vi bor er 80% gamle mennesker, så det er svært at komme i kontakt med nogle i kvarteret. Jeg begyndte at arbejde om aftenen da busserne ikke kører tidligt om morgenen fra hvor vi bor nu, så jeg er først sent hjemme (23.00) Så derfor er jeg lidt ked af at bo her, jeg bestemte mig faktisk for efter 6 mdr. at jeg ville hjem, men på den anden side, så var det mig der VILLE til malmø, og min kæreste er rigtig glad for at bo her, så jeg føler lidt at jeg må bide det i mig for ikke at tabe ansigt til alle dem der sagde at jeg ville være på amager inden 1 år. Men nu flytter vi til dockan hvor jeg håber at blive glad for at bo, det bliver også en del nemmere at komme hjem til fam. med toget i forhold til nu, og jeg kan begynde at have morgenvagter igen og måske få mig et socialt liv hernede. Rent faktisk skal vi flytte til øresund strandpark næste år hvor vi venter på at vores lejlighed bliver færdig, medmindre at jeg er blevet så glad for at bo på dockan at vi bliever boede, det ville jo være for vildt hvis det ender sådan:th2:
Guest jxhab Besvaret July 28, 2006 Rapporter Besvaret July 28, 2006 Tja, jeg synes bare ikke rigtig jeg er faldet helt til....lang historie følger her: Det startede med at jeg ville flytte herover med kæresten da boligpriserne var dyre i københavn, og mente det bestemt godt gå med at bo i malmø. Jeg er vokset op på amager med familie, sport og venner samt arbejde, så jeg er vant til at cykle rundt til alt og kunne multistaske med alt omkring mig. Så flyttede vi til malmø, og pludselig kom folk ikke bare forbi længere, det er næsten blevet et prioteringsspørgsmål om det er det værd at komme over for en kop kaffe. Jeg kan heller ikke rigtigt tage til svømning længere der hvor jeg plejer at svømme, for transporttiden er meget længere end træningstiden, så det blev jeg hurtigt træt af. (svømmer i dragør) Vi har ingen bil. Jeg prøvede at starte i sats eller hvad det hedder det fitness center, men jeg følte mig sku så ensom da jeg synes at svensk var enormt svært at forstå i starten( er dog blevet ganske god til at forstå det) I dette område hvor vi bor er 80% gamle mennesker, så det er svært at komme i kontakt med nogle i kvarteret. Jeg begyndte at arbejde om aftenen da busserne ikke kører tidligt om morgenen fra hvor vi bor nu, så jeg er først sent hjemme (23.00) Så derfor er jeg lidt ked af at bo her, jeg bestemte mig faktisk for efter 6 mdr. at jeg ville hjem, men på den anden side, så var det mig der VILLE til malmø, og min kæreste er rigtig glad for at bo her, så jeg føler lidt at jeg må bide det i mig for ikke at tabe ansigt til alle dem der sagde at jeg ville være på amager inden 1 år. Men nu flytter vi til dockan hvor jeg håber at blive glad for at bo, det bliver også en del nemmere at komme hjem til fam. med toget i forhold til nu, og jeg kan begynde at have morgenvagter igen og måske få mig et socialt liv hernede. Rent faktisk skal vi flytte til øresund strandpark næste år hvor vi venter på at vores lejlighed bliver færdig, medmindre at jeg er blevet så glad for at bo på dockan at vi bliever boede, det ville jo være for vildt hvis det ender sådan:th2: Nu ved jeg ikke hvor i bor i dag, men jeg kan godt forstå dine tanker. Min kæreste og jeg kommer også selv fra amager og min kæreste var meget afhængig af at cykle rundt til veninder inde i byen osv. Lige meget hvordan man vender og drejer det, så er der altid nogle venner der falder fra (og måske dem man mindst venter) og som ikke besøger en og det er helt sikkert at bolden ligger hos dem der flytter herover at sørge for venskabet osv, selvom det måske ikke altid er helt fair. Vi flyttede også fordi vi har nogle gode venner herover så var det ikke for dem, så tror jeg ikke vi ville have taget skridtet. Der er ingen tvivl om at V-H ser ud til at være meget ungdomlig så hvis det er det du savner, med cafeer osv så tror jeg ikke du bliver skuffet. Jeg tror helt sikkert at man skal huske distancen, selvom den ikke virker af meget, så er broen en hindring for mange venner og familie og det er ikke kun økonomisk, det er også noget med at bo "helt derover i sverige" selvom jeg næsten (næsten) kan se vores gamle lejlighed nede fra vandet og tager mig under 30 minutter at komme til København.. For vores vedkommende havde vi kigget efter hus på amager længe, men vi gad ikke købe noget til 3 millioner som så skulle renoveres for 1 million og hvis vi havde valgt et andet område var det måske blevet Hillerød og det er næsen længere væk fra alting, plus transportmulighederne er mere ringe end hertil =). Det bedste råd jeg kan give dig, er at sørge for at skabe et netværk herover. Så lærer du nogle nye mennesker at kende og dermed få nogle andre aktiviteter og nødvendigvis ikke savne dem der ikke kommer.
Charlotte Besvaret August 11, 2006 Rapporter Besvaret August 11, 2006 Bor også i Tegelborgen, siden Juni 2005...... Her er bare skønt....
Dorthepigen Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 Wau..... så er jeg her, hold da K... hvor er det fedt. Har nu boet her på krankajen i 48 timer ca. og jeg er fuldstædig vild med det. Så hvis i ser en pige sidde og falde i staver i vinduet, så bare lade mig sidde lidt endnu,for det er så fedt!!!!!!! MAND HVOR ER DET BARE FEDT:-)
Markowitch Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 Tillykke med lejligheden og udsigten :)
Janteploven Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 Tillykke med lejligheden, må vi se udsigten? ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu