Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

De drukner da i hvert fald i lige lovligt stort tal for tiden: http://www.tv4.se/nyheter/477345.html Jeg var inde på www.badesikkerhed.dk, hvor de havde noget statistik for de nordiske lande i 2005:

• Finland: 44 druknede, svarende til 0,84 druknede pr. 100.000 indbyggere.
  • Sverige: 20 druknede, svarende til 0,22 druknede pr. 100.000 indbyggere.
  • Norge: 13 druknede, svarende til 0,29 druknede pr. 100,000 indbyggere.
  • Danmark: 9 druknede, svarende til 0,17 druknede pr. 100.000 indbyggere.

Her til skal lige tilføjes at blandt de 9 druknede i Danmark var der 3 tyskere og 1 nordmand. Lærer svenskerene ikke at svømme i skolen eller hvad pokker sker der for dem?

Besvaret

Jeg tror den store 'dødelighed' skyldes, at især Finnerne om vinteren elsker at sidde i Sauna og derefter løbe ud igennem sneen og kaste sig i en sø. Gerne i en fuld tilstand :laugh: Svenskerne har vist lidt samme tendenser. Men generelt så svømmer de vist som en sten og dykker som en prop :laugh:

Besvaret
I DK havde man svømning i skolerne - det er en af de ting som mange steder er blevet sparet væk og overgivet til forældrenes ansvar
UHHHHH er jeg så gammel !! LAD VÆRE MED AT SVAR
Besvaret
Lærer svenskerene ikke at svømme i skolen eller hvad pokker sker der for dem?
En stor andel af de svenske drukne ulykker i år, drejer sig om 18-25 årige, som er drunket ifbm 'svømning i ikke ædru tilstand' .. så husk det nu, "don't drink and swim" .. og hvis du alligevel ikke kan holde de våde varer fra de våde steder .. så tag i det mindste vinger på armene og monter det store badedyr i korrekt position omkring øl maven..
Besvaret
De drukner da i hvert fald i lige lovligt stort tal for tiden: http://www.tv4.se/nyheter/477345.html Jeg var inde på www.badesikkerhed.dk, hvor de havde noget statistik for de nordiske lande i 2005:
  • Finland: 44 druknede, svarende til 0,84 druknede pr. 100.000 indbyggere.
  • Sverige: 20 druknede, svarende til 0,22 druknede pr. 100.000 indbyggere.
  • Norge: 13 druknede, svarende til 0,29 druknede pr. 100,000 indbyggere.
  • Danmark: 9 druknede, svarende til 0,17 druknede pr. 100.000 indbyggere.

Her til skal lige tilføjes at blandt de 9 druknede i Danmark var der 3 tyskere og 1 nordmand. Lærer svenskerene ikke at svømme i skolen eller hvad pokker sker der for dem?

Tror jeg holder mig til min Svimmingpool :-)
Besvaret

Svømme undervisning i Svenske skoler !! Alle børn i Sverige bliver tilbudt svømmeundervisning. Alle skal kunne svømme mindst 25 m. Da vi flyttede over i sin tid blev min søn kørt i bus sammen med en anden (indvandrer) til svømmehallen 14 km væk, for svømme det skal man kunne. Min yngste søn der ikke har gået til svømming bliver også transportet til nærmeste bad for at lære det. Så....

Besvaret

Spørgsmålet er vel mere - hvor er det ? jeg vil tro at der er store forskelle fra län til län

När var det? Det är stora diskussioner nu om skolorna ska ha ansvar för simundervisningen, så jag tror inte att det är överallt.
Besvaret
Alle børn i Sverige bliver tilbudt svømmeundervisning. Alle skal kunne svømme mindst 25 m. Da vi flyttede over i sin tid blev min søn kørt i bus sammen med en anden (indvandrer) til svømmehallen 14 km væk' date=' for svømme det skal man kunne. Min yngste søn der ikke har gået til svømming bliver også transportet til nærmeste bad for at lære det. Så....[/quote'] Hvor gamle er de børn ?
Besvaret
Min søn gik i 6 `klasse da vi flyttede over for 10 år siden (Svedala) Min anden søn har haft svømmeundervisning i sidste måned. 2`klasse Skurup kommune
Ok, på vores skole i Bunkepool er det helt op til os selv
Besvaret
Ja ok :o mente det nu lidt som i pool du ved sådan en man svømmer i
ja ja:rolleye: Det må være varmen der gør det...nå nej 6 grader gør vist ikke det store :rolleye:
Besvaret
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4545082.html "34 mennesker er druknet i Sverige i juli måned alene. Det store antal drukneulykker skyldes ifølge myndighederne det gode vejr, der lokker massevis af svenskere til svømmeture og kanosejlads på landets søer. "Folk udsætter sig selv for fare, når de tager på båd- og svømmeture i det gode vejr", siger Anders Wernesten fra det svenske livredningsråd i dag til nyhedsbureauet TT. Ifølge TT er seks personer druknet i løbet af i går og i dag." :sad:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...