bananas Skrevet July 17, 2006 Rapporter Skrevet July 17, 2006 De drukner da i hvert fald i lige lovligt stort tal for tiden: http://www.tv4.se/nyheter/477345.html Jeg var inde på www.badesikkerhed.dk, hvor de havde noget statistik for de nordiske lande i 2005: Finland: 44 druknede, svarende til 0,84 druknede pr. 100.000 indbyggere. Sverige: 20 druknede, svarende til 0,22 druknede pr. 100.000 indbyggere. Norge: 13 druknede, svarende til 0,29 druknede pr. 100,000 indbyggere. Danmark: 9 druknede, svarende til 0,17 druknede pr. 100.000 indbyggere. Her til skal lige tilføjes at blandt de 9 druknede i Danmark var der 3 tyskere og 1 nordmand. Lærer svenskerene ikke at svømme i skolen eller hvad pokker sker der for dem?
credde Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Jeg tror den store 'dødelighed' skyldes, at især Finnerne om vinteren elsker at sidde i Sauna og derefter løbe ud igennem sneen og kaste sig i en sø. Gerne i en fuld tilstand Svenskerne har vist lidt samme tendenser. Men generelt så svømmer de vist som en sten og dykker som en prop
Miriam Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Jeg tror også noget af det skyldes at man i DK har svømning i skolen, det har man ik her i Sverige, der er det op til forældrene at sørge for at de små lære at svømme.
Persson Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 I DK havde man svømning i skolerne - det er en af de ting som mange steder er blevet sparet væk og overgivet til forældrenes ansvar
Miriam Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 I DK havde man svømning i skolerne - det er en af de ting som mange steder er blevet sparet væk og overgivet til forældrenes ansvar UHHHHH er jeg så gammel !! LAD VÆRE MED AT SVAR
Persson Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Lærer svenskerene ikke at svømme i skolen eller hvad pokker sker der for dem? En stor andel af de svenske drukne ulykker i år, drejer sig om 18-25 årige, som er drunket ifbm 'svømning i ikke ædru tilstand' .. så husk det nu, "don't drink and swim" .. og hvis du alligevel ikke kan holde de våde varer fra de våde steder .. så tag i det mindste vinger på armene og monter det store badedyr i korrekt position omkring øl maven..
Persson Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 UHHHHH er jeg så gammel !! LAD VÆRE MED AT SVAR Nej, det ville da være for ondt ... Ingen fortjener at blive kendt som en gammel bøsse med lille tissemand
Mohlin Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Det är också många "nysvenskar" som inte kan simma. Eller är vana vid djup vatten överhuvudtaget.
Guest jxhab Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 De drukner da i hvert fald i lige lovligt stort tal for tiden: http://www.tv4.se/nyheter/477345.html Jeg var inde på www.badesikkerhed.dk, hvor de havde noget statistik for de nordiske lande i 2005: Finland: 44 druknede, svarende til 0,84 druknede pr. 100.000 indbyggere. Sverige: 20 druknede, svarende til 0,22 druknede pr. 100.000 indbyggere. Norge: 13 druknede, svarende til 0,29 druknede pr. 100,000 indbyggere. Danmark: 9 druknede, svarende til 0,17 druknede pr. 100.000 indbyggere. Her til skal lige tilføjes at blandt de 9 druknede i Danmark var der 3 tyskere og 1 nordmand. Lærer svenskerene ikke at svømme i skolen eller hvad pokker sker der for dem? Tror jeg holder mig til min Svimmingpool :-)
skallstorp Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Svømme undervisning i Svenske skoler !! Alle børn i Sverige bliver tilbudt svømmeundervisning. Alle skal kunne svømme mindst 25 m. Da vi flyttede over i sin tid blev min søn kørt i bus sammen med en anden (indvandrer) til svømmehallen 14 km væk, for svømme det skal man kunne. Min yngste søn der ikke har gået til svømming bliver også transportet til nærmeste bad for at lære det. Så....
Mohlin Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 När var det? Det är stora diskussioner nu om skolorna ska ha ansvar för simundervisningen, så jag tror inte att det är överallt.
Persson Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Spørgsmålet er vel mere - hvor er det ? jeg vil tro at der er store forskelle fra län til län När var det? Det är stora diskussioner nu om skolorna ska ha ansvar för simundervisningen, så jag tror inte att det är överallt.
Miriam Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Alle børn i Sverige bliver tilbudt svømmeundervisning. Alle skal kunne svømme mindst 25 m. Da vi flyttede over i sin tid blev min søn kørt i bus sammen med en anden (indvandrer) til svømmehallen 14 km væk' date=' for svømme det skal man kunne. Min yngste søn der ikke har gået til svømming bliver også transportet til nærmeste bad for at lære det. Så....[/quote'] Hvor gamle er de børn ?
skallstorp Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Svar Min søn gik i 6 `klasse da vi flyttede over for 10 år siden (Svedala) Min anden søn har haft svømmeundervisning i sidste måned. 2`klasse Skurup kommune
Miriam Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Min søn gik i 6 `klasse da vi flyttede over for 10 år siden (Svedala) Min anden søn har haft svømmeundervisning i sidste måned. 2`klasse Skurup kommune Ok, på vores skole i Bunkepool er det helt op til os selv
BS Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Ok' date=' på vores skole i [b']Bunkepool er det helt op til os selv Hmm Ét stort Swinger kvarter...spændende
Persson Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Hmm Ét stort Swinger kvarter...spændende endnu en interesseret tilflytter kan vi høre .. var det 3 uger fra nu ?
BS Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 3 uger...er du vild mand. der er KUN 20 dage tilbage :D Bunkep(u)l here we come!
Miriam Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Ok' date=' på vores skole i Bunkepool er det helt op til os selv[/quote'] Ja ok :o mente det nu lidt som i pool du ved sådan en man svømmer i
BS Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Ja ok :o mente det nu lidt som i pool du ved sådan en man svømmer i ja ja:rolleye: Det må være varmen der gør det...nå nej 6 grader gør vist ikke det store
Persson Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 ja ja:rolleye: Det må være varmen der gør det...nå nej 6 grader gør vist ikke det store 6 grader - du kan bare ikke lade være med de små hints
Gio Besvaret July 22, 2006 Rapporter Besvaret July 22, 2006 http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4545082.html "34 mennesker er druknet i Sverige i juli måned alene. Det store antal drukneulykker skyldes ifølge myndighederne det gode vejr, der lokker massevis af svenskere til svømmeture og kanosejlads på landets søer. "Folk udsætter sig selv for fare, når de tager på båd- og svømmeture i det gode vejr", siger Anders Wernesten fra det svenske livredningsråd i dag til nyhedsbureauet TT. Ifølge TT er seks personer druknet i løbet af i går og i dag."
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu