Jump to content

Mærkelig oplevelse! (www.vaningen.se)

Recommended Posts

Skrevet

Tillykke til vedkommende der har købt Sundholmsgatan 42, hvis det altså er en herfra ;) Jeg var ude at se på lejligheden på Ön første gang sidste torsdag og syntes faktisk meget godt om den. Det sagde jeg til den snygga mægler fra Våningen (www.vaningen.se) og hun syntes det var "bra". I går ringede jeg så for at få et nummer til en fra BRFen, for der var lige nogle ting jeg ville have forklaret. Senere om aftenen ser jeg, at lejligheden er blevet fjernet fra Hemnet og deres egen hjemmeside. Noget forundret ringer jeg her til morgen og får at vide at - den er solgt! :eek: Hun havde åbenbart ikke opfattet, at jeg var interesseret (eller hvor interesseret) jeg var, selv om jeg synes jeg var ret utvetydig. Hun kunne heller ikke huske, at vi havde talt sammen igår! :confused: Nå, men anyways så er den solgt, for begge har skrevet under på købsaftalen, så det kan sådan set være ligemeget at jeg godt ville byde mere end den stod til. Den blev solgt til prisen, angiveligt var der en del, der havde budt under. Og sælger var nervøs for "miste" den der bød prisen. Men flot at en ejendomsmægler koster vedkommende 50-100K! :sick: Så ved jeg ikke om det er den normale måde at gøre tingene på i Sverige, jeg synes i hvert fald det virker ret uprofessionelt!

Guest Supermule
Besvaret

hahaha... Hende Malin er sgu lige min stil.....tror jeg skal ha' vurderet min lørdag aften......:D

Besvaret

Mægler har sikkert tjent det samme, hvadenten lejligheden gik til den ene eller den anden pris...og solgte den så snart der var en "på prisen". Sælger kunne have tjent mere - men mægler var ligeglad. ...bare en tanke.

Besvaret
Mægler har sikkert tjent det samme, hvadenten lejligheden gik til den ene eller den anden pris...og solgte den så snart der var en "på prisen". Sælger kunne have tjent mere - men mægler var ligeglad. ...bare en tanke.
Ja ellers også skal man se det sådan at nu brugte hun næste ikke noget tid på den, så derfor var hendes timepris måske højere end den ellers ville ha været !
Besvaret

Ja, og tør vædde på at det var hende Marie du var ude med??? Har været ude og se et par med hende lejligheder i sin tid, hun var BLANK!!! Kender os en der købte en lejlighed igennem dem og der var ingen hjælp at hente fra hendes side... :sick: Som Gio hentyder, så længe hun bare tjener penge på at vise frem og fremskaffe nogle dokumenter, så er hun fuld tilfreds med sin indsats... :fight: Hvis det da var hende......................

Besvaret

Det var nu ikke hende, men en der hed Jessica. Det var godt nok imponerende så lidt hun vidste om lejligheden og BRFen. Du har ret Gio - men jeg synes bare det er hamrende uprofessionelt både overfor sælger og eventuelle købere :rolleye:

Besvaret

Heh heh heh :D Hvor er det egentlig sjovt, så mange der lige har været på hjemmesiden og lure de "snygga" mæglere ud (inklusive mig selv), og nu er tråden bare fuldstændig afsporet :D Harmonikasammenstød i sommervarmen?? :D

Besvaret

Vores mægler som skulle fremvise et hus, orkede ikke engang at gå med ind og vise frem. Hun sagde lige ud at det kunne vi selv gøre mens hun sad i solen. Så dette firma var IK særlig godt til at sælge. Og vil derfor heller aldrig kunne anbefale dem til salg. Der opstod så en hel bunke yderligere problemer da vi sagde vi godt ville købe det. For så skulle de jo til at lave noget for de penge sælger betalte. Det er en lokal mægler i Rå. De mæglere VI har haft kendskab til har været meget dårlige men tager deres betaling alligevel.

Besvaret

@Nif, i sådanne tilfælde synes jeg sagtens du kan nævne navne så andre kunne undgå dem. Man kan jo lige så godt smide den forholdsvis store sum penge efter en mægler der også gør et godt stykke arbejde.

Besvaret
@Nif' date=' i sådanne tilfælde synes jeg sagtens du kan nævne navne så andre kunne undgå dem. Man kan jo lige så godt smide den forholdsvis store sum penge efter en mægler der også gør et godt stykke arbejde.[/quote'] Jamen i alle sammen er jo enten fra Grønland eller Malmø :laugh: Så tror ikke der er nogen af jer som for brug for den lokale mægler Lowander & Partner
Besvaret
Jamen i alle sammen er jo enten fra Grønland eller Malmø :laugh: Så tror ikke der er nogen af jer som for brug for den lokale mægler Lowander & Partner
Hehe. Fra Grønalnd er nu så meget sagt. Residerende i malmö fra om 18 dage. Jo tak :D Men helt sikkert vil jeg ikke anvende Lowander og Partner :th2:
Besvaret

Jeg købte af dem, desværre... At de tjener penge, viser bare hvor lidt mæglerne skal kunne herovre. Desværre, oplevede jeg også med dem et lign. tilfælde med en anden bolig, de fatter intet... og lavede samme tricks med at sælge den selvom man ville byde over...

Besvaret

Det lyder utroligt! De varetager da sandelig ikke sælgers interesser så! Nærmere egne interesser - få pumpet så mange våninger igennem firmaet som muligt :sick: Hvor lå lejligheden og hvordan fandt du ud af, at du var blevet kørt ud på et sidespor?

Besvaret

Én af de der Johan'er ringede jeg til konstant, og jeg havde også en god samtale med sælger, som var dansker! Det var lige overfor Turning Torso - I sådan nogle 2 etagers, med stort glas parti som væg/vindue ud til torsoen. Desværre ved mit endelig køb, også i Vestre Hamnen, hvor det endelig lykkedes, var det hende der Maria... fra Vaningen. ... Hun sad bare og lignede en sugemale, gjorde intet... :rolleye:

Besvaret

Hvorfor skriver du 'desværre' ?? Du har da sikkert fået lejligheden meget billigere end hvis der var en rigtig mægler indblandet, (der tilvaretog sælgerens interesser.) De der ''mæglere'' som ''jobbar'' på Våningen er, ifølge deres beskrivelser, ikke med i nogen af mæglersammenslutningerne. Det betyder at de er free-riders. De kan gøre hvad der passer dem. Da de ikke er med i Mäklarsamfundet eller Sveriges Fastighetsmäklarförening (eller hvad det nu hedder) så er der ikke nogen at klage til hvis man er utilfreds. At man sælger gennem dem må simpelthen skyldes uforstand og mindre viden hos den der sælger.

Besvaret
De der ''mæglere'' som ''jobbar'' på Våningen er, ifølge deres beskrivelser, ikke med i nogen af mæglersammenslutningerne. Det betyder at de er free-riders. De kan gøre hvad der passer dem. Da de ikke er med i Mäklarsamfundet eller Sveriges Fastighetsmäklarförening (eller hvad det nu hedder) så er der ikke nogen at klage til hvis man er utilfreds. At man sælger gennem dem må simpelthen skyldes uforstand og mindre viden hos den der sælger.
Utroligt hvad en fin hjemmeside kan gøre! Lidt behageligt layout, varme farver, søde piger (at se på)..og du har success. At de ikke er med i nogle af sammenslutningerne overrasker mig. Mildest talt! Jeg troede ikke man måtte sælge huse og lejligheder i Sverige, uden at være medlem af disse!!? :confused: Hvis det har sin rigtighed, så skal der da et kæmpe advarselsskilt op imod at bruge dem!
Besvaret
Hvorfor skriver du 'desværre' ?? Du har da sikkert fået lejligheden meget billigere end hvis der var en rigtig mægler indblandet, (der tilvaretog sælgerens interesser.) De der ''mæglere'' som ''jobbar'' på Våningen er, ifølge deres beskrivelser, ikke med i nogen af mæglersammenslutningerne. Det betyder at de er free-riders. De kan gøre hvad der passer dem. Da de ikke er med i Mäklarsamfundet eller Sveriges Fastighetsmäklarförening (eller hvad det nu hedder) så er der ikke nogen at klage til hvis man er utilfreds. At man sælger gennem dem må simpelthen skyldes uforstand og mindre viden hos den der sælger.
De ved godt hvordan de skal fuske prisen op... og de gjorde de også!! I begge tilfælde... mit desværre, går på det var "Varningen" begge gange... Jeg vil aldrig nogensinde anbefale et mere talentløst bureau. Nogen der vil være med til at lave vores dansker free riders sælger side/ting?? Vi kan score alle de danske kunder med maaaaaaange penge... ingen regler, ingenting... kun penge!
Besvaret

Jeg troede også på et tidspunkt, at man skulle være medlem af Mäklarsamfundet, som har et s.k. ansvarsnämnd (der tager tvivlsomme mæglere under kærlig behandling) for at kunne fungere som mægler, men der har jeg taget fejl: Kravet er kun, at man skal være registreret hos en eller anden myndighed. For at blive registreret skal man være uden tyngende gæld, man skal have gennemgået en uddannelse, og så skal man tegne en ansvarsforsikring - så det er ikke fuldstændig det vilde vesten. De kønne unge kvinder har faktisk gået på högskola - og det betyder ikke højskole - og har bestået eksamener. :rolleyes:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...