Gio Skrevet August 2, 2006 Rapporter Skrevet August 2, 2006 Spørgsmål affødt af http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=77190&postcount=14 Hvis min nummerplade foran "falder af" ;), og jeg dermed ikke kan ryge i fotofælder...hvad siger Politiet/Polisen til dette? Hvad er bødesatsen for dette, hvis en evt. undskyldning ikke godtages. Kom i tanke om at jeg kender flere der med vilje har afmonteret den, og så stikker Panserbasse en plade, hvis de skulle blive stoppet og spurgt. "Ja, Hr. betjent...holderen er defekt, så pladen skvatter af. Jeg skifter den hurtigst muligt" (og selvf. havde de pladen liggende lige ved hånden, så de kunne vifte med den, hvis ordensmagten insisterede på at se den)
fisker Besvaret August 2, 2006 Rapporter Besvaret August 2, 2006 Mener en ven blev stoppet på vej til norge uden nummerplade foran, de havde den i bilen, ingen bøde, men han blev indkaldt til besigtning :-( mener jeg, kan høre ham om i morgen.
Gio Besvaret August 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 2, 2006 men han blev indkaldt til besigtning :-( mener jeg' date=' kan høre ham om i morgen.[/quote']På grund af den manglende nummerplade, eller fordi der var noget andet galt med bilen? Ser frem til at høre yderligere.... Jeg er jo nysgerrig. Når det så er sagt, så har jeg ikke tænkt mig at afmontere min egen nummerplade - men derimod høre om det virkelig kan være så nemt at undgå bøder fra foto-vogne/kontroller.
Nils Besvaret August 2, 2006 Rapporter Besvaret August 2, 2006 Bøde 400 kroner. Efter 1. oktober 2.000 kr. :)
Meccs Besvaret August 2, 2006 Rapporter Besvaret August 2, 2006 I forbindelse med fotovogne, så har de et kamera de kan aktivere hvis de ser en bil der kører for stærkt, således at de filmer bilen bagfra efter de har taget billedet. Står på deres hjemmeside, men er for doven til at finde linket - ud over www.politi.dk . :o
mrode Besvaret August 2, 2006 Rapporter Besvaret August 2, 2006 I forbindelse med fotovogne' date=' så har de et kamera de kan aktivere hvis de ser en bil der kører for stærkt, således at de filmer bilen bagfra efter de har taget billedet. Står på deres hjemmeside, men er for doven til at finde linket - ud over [url']www.politi.dk . :o http://www.politi.dk/da/borgerservice/faerdsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/ (har ikke så travlt på arbejdet :) ).. og bøden er på DKK 500,- for kun at køre med en nummerplade.
Gio Besvaret August 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 2, 2006 Ahh...så fik vi det på det rene! Ihvertfald når der futtes rundt i DK. Men hvad med de svenske regler... Nils nævner 2000,- i bøde for manglende nummerplade. Men så har vi stadig spørgsmålet omkring svensk bemandet fartkontrol tilbage. (men mon ikke de gør som danske strømere?)
hsahirf Besvaret August 2, 2006 Rapporter Besvaret August 2, 2006 ellers kan de jo i praksis ligeså godt give farten fri for MC'ere som jo ikke har nummerplade foran :th2: hvad gør de egentlig mht. genkendelse, som oftest må være umuligt gennem hjelmen?
Fagerborn Besvaret August 3, 2006 Rapporter Besvaret August 3, 2006 Er det ikke nemmere at bare holde tjek på farten ?? Før eller siden støder du ind i strømeren der er vågnet på den forkerte side, og som kan beskylde dig for hvad der passer ham / hende af trafikfarlig opførsel for at tage kortet fra dig, hvis du åbner næbbet med en masse undskyldninger. Han / hende har nemlig hørt den før ... I Sverige er ''momsen'' på 10 km/t er vist blevet sat ned til 6 km/t, i en typisk personbil på en 110 vej kan man altså køre i det der ligner 120 (måske i virkeligheden 113, da speedometeret viser lidt for højt) uden at blive snuppet. I Danmark er der vist ingen moms på hastighedsovertrædelser ??
Kress & Betina Besvaret August 4, 2006 Rapporter Besvaret August 4, 2006 ellers kan de jo i praksis ligeså godt give farten fri for MC'ere som jo ikke har nummerplade foran :th2: hvad gør de egentlig mht. genkendelse' date=' som oftest må være umuligt gennem hjelmen?[/quote'] Ha! det tror jeg godt jeg ved! Ejeren af MC får bøden, og så er det at betale! Meeen.... min bor lavede et trick. Han fik nemlig en bøde for at køre for stærkt. Den lød på 2000 kr. Da han på dette tidspunkt faktisk havde sat sin MC til salg kontaktede han politiet og forklarede at nok omkring 5 havde prøvekørt MC'en den dag og det derfor var umuligt for ham at vide hvem der havde kørt for stærkt. Han fik den derfor sat ned til 500 kr så han slap nu ikke helt... Betina
Martin R Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 I forbindelse med fotovogne' date=' så har de et kamera de kan aktivere hvis de ser en bil der kører for stærkt, således at de filmer bilen bagfra efter de har taget billedet. Står på deres hjemmeside, men er for doven til at finde linket - ud over [url']www.politi.dk . :o Det er de alt for dovne til i DK, det er jo en gammel pensioneret betjent der sidder og læser ugeblade...
Calle Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 ellers kan de jo i praksis ligeså godt give farten fri for MC'ere som jo ikke har nummerplade foran :th2: hvad gør de egentlig mht. genkendelse' date=' som oftest må være umuligt gennem hjelmen?[/quote'] Hvis vi snakker sverige?, kan de ikke snuppe en MC med fotofælde, da de ikke kan tage billeder bagfra. Se evt.: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?p=77289#post77289
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu