Stoney Skrevet August 3, 2006 Rapporter Skrevet August 3, 2006 Hej Alle. Nogen der kan fortælle mig om der overhoved findes nogle regler for cyklister her i SE. Det er bla. ca. kun 10% der kører med lys... og mange ligger som mørke skikkelser midt på vejen ofte! det jo helt tosset.
bozzen Besvaret August 3, 2006 Rapporter Besvaret August 3, 2006 Det findes regler, men slet ikke som i DK. Eller, jo, reglerne er de samme, men det er mindre folk som bryr sig. TAK! hadede at cycle i kbh og høre "stop mand, du har ikke noget lys!".. jo jeg vet at det er farligt, men helt ærligt mand, hvad så.. Fælledparken kl 2 om natten, politiet stopper dig. 500 kr i bøde. FÆLLEDPARKEN!
MC Manden Besvaret August 3, 2006 Rapporter Besvaret August 3, 2006 Hej Alle. Nogen der kan fortælle mig om der overhoved findes nogle regler for cyklister her i SE. Det er bla. ca. kun 10% der kører med lys... og mange ligger som mørke skikkelser midt på vejen ofte! det jo helt tosset. Sidste år begyndte politiet at stoppe folk uden lys, men det har ikke haft nogen effekt. I princippet får man ikke bøde for at køre uden lys, li'som man heller ikke får bøde for at gå over for rødt. At det så er helt hen i vejret at køre uden lys, det er så en helt anden sag
thn Besvaret August 3, 2006 Rapporter Besvaret August 3, 2006 og så vader fodgængerne frit på cykelstierne. og krydser dem uden at se sig for overhovedet. De fleste der går på cykelstierne i kbh er også svenskere.. det er nok den største irritetion jeg har herovre
BS Besvaret August 3, 2006 Rapporter Besvaret August 3, 2006 Det findes regler' date=' men slet ikke som i DK. Eller, jo, reglerne er de samme, men det er mindre folk som bryr sig. TAK! hadede at cycle i kbh og høre "stop mand, du har ikke noget lys!".. jo jeg vet at det er farligt, men helt ærligt mand, hvad så.. Fælledparken kl 2 om natten, politiet stopper dig. 500 kr i bøde. FÆLLEDPARKEN![/quote'] Men eftersom du højst sansynligt ikke bor i fælledparken skal du jo videre ad offentlig vej hvor anden trafik findes. Så er det vel ikke helt galt at give dig en bøde. Ikke for at være hellig. Men er lidt træt af folk der øffer over de får bøder for at gøre noget de udemærket godt ved er ulovligt. Får jeg en bøde for at køre for stærkt bliver jeg da irrerteret men jeg vidste jo godt jeg kørte for hurtigt. Længere er den ikke.
MC Manden Besvaret August 4, 2006 Rapporter Besvaret August 4, 2006 og så vader fodgængerne frit på cykelstierne. og krydser dem uden at se sig for overhovedet. De fleste der går på cykelstierne i kbh er også svenskere.. det er nok den største irritetion jeg har herovre Oh yes ... Helt enig ... Folk vader bare rundt som er de zombier. Cykelisterne slingre også til højre og venstre, så det er helt umuligt at overhale dem. Da jeg boede i DK havde jeg ikke ringeklokke på cyklen, herovre ville jeg aldrig komme frem hvis den ikke var på.
Stoney Besvaret August 4, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 4, 2006 kompressorhorn.. Ok, det er som forventet hehe... Man må vel bare følge med (med lys på) og måske få installeret et kompressorhorn på styret. Måske man også skulle smide Xenon på cyklen... så skaber jeg måske bare en mode og får derved en del svenskere til at køre med lys?
Lynge Besvaret August 4, 2006 Rapporter Besvaret August 4, 2006 De cykelister der ikke køre med lys aner vist ikke hvor svære de er at se, det er jo decideret idiotisk at køre uden lys om aftenen:rolleye:
thn Besvaret August 4, 2006 Rapporter Besvaret August 4, 2006 Cykelisterne slingre også til højre og venstre' date=' så det er helt umuligt at overhale dem. [/quote'] Nå ja dem glemte jeg helt. Cyklister der triller langsomt ned at Kalendegatan som kører fint i højre side af vejen. Så lige som man skal til at køre forbi dem så skifter de uden varsel til at vil køre i venste side af vejen?!?
Futz Besvaret August 4, 2006 Rapporter Besvaret August 4, 2006 Hej Alle. ... og mange ligger som mørke skikkelser midt på vejen ofte! Roadkills ? (Det er derfor mange har Bullframes - ret farligt at køre ind i en kornfed Hasse Jönsson, selv med 50 km/t)
Mic Besvaret August 4, 2006 Rapporter Besvaret August 4, 2006 Vägverkets föreskrifter om cyklar, hästfordon och sparkstöttingar Man må ikke cykle ligeud i en højresvingsbane. Derfor skal man trække over i venstre bane. Hvis du skal til venstre, og der er to baner, må du godt trække over i venstre bane og svinge ligesom bilerne. Hvis du forstår, hvad jeg mener. Link til cykel-lov: http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr021.htm
Sach Besvaret August 4, 2006 Rapporter Besvaret August 4, 2006 Man må ikke cykle ligeud i en højresvingsbane. Derfor skal man trække over i venstre bane. Hvis du skal til venstre, og der er to baner, må du godt trække over i venstre bane og svinge ligesom bilerne. Hvis du forstår, hvad jeg mener. Link til cykel-lov: http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr021.htm Det var da godt at vide, havde en lille diskusion med en anden dansker herover, da vi var lidt i tvivl om reglerne. Bilerne er nu ikke meget bedre, de kan ikke finde ud af at bruge blinklys, eller se sig tilbage når de åbner døren.
Calle Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Bilerne er nu ikke meget bedre' date=' de kan ikke finde ud af at bruge blinklys, eller se sig tilbage når de åbner døren. [/quote'] Ja, fuldstænding samme erfaring. Jeg irriterede mig helt vildt over det i starten, og gør det til dels også stadig. Egentlig tror jeg de blinker mindre, fordi de aldrig har haft brug for det i samme grad som vi har i dk. Mit indtryk er, at de er mere afventene og hensynsfulde. De har i baghovedet at andre kan lave fejl. I dk opfatter vi det jo som en naturlov at køretøjet geberder sig som tegngivningsapparatet antyder. Desværre er vi ret aggressive i trafikken i dk. Når det så er sagt, vil jeg give jer ret i at svenskerne burde blinke lidt oftere, eller dreje lidt mindre. Calle
thn Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Man må ikke cykle ligeud i en højresvingsbane. Derfor skal man trække over i venstre bane. Hvis du skal til venstre, og der er to baner, må du godt trække over i venstre bane og svinge ligesom bilerne. Hvis du forstår, hvad jeg mener. Link til cykel-lov: http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr021.htm Det er jo så ikke den alm. svenskers skyld at lovene er lavet forkert. For i de store kryds er det altså helt håbløst med cyklister der farer rundt i forskellige baner
thn Besvaret August 7, 2006 Rapporter Besvaret August 7, 2006 i dag blev jeg så kørt ned af en idiot der ikke kunne blinke.. men det eneste der skete var heldigvis skrammer på hans bil. man skal sku passe på herovre
JubA/S Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Hehe, jeg har også bemærket det med, at Malmø-boerne kun meget sjældent bruger tegngivning når de cykler. Det må skyldes et eller andet svensk telepati-system jeg ikke er kalibreret til Jeg "elsker" især når jeg kommer hjulrende på Kungsgatans dejlige cykelstier, og folk spontant fyrer deres gamle havelåge ind i venstresving, uden at kigge sig over skuldrene endsige stikke vaflen ud Desuden, når brokkometeret alligevel er løbet løbsk, hvad f*** sker der lige med cykelstierne? En ting er at de er dobbeltrettede - uanset om der så er en i hver side af vejen - noget andet er, at afmærkningen mange gange er så sygeligt ringe, så cykelstien ofte "pludselig" forsvinder og man finder sig fræsende afsted på fortovet.... Mærkeligt Nå, det må være varmen... :D
thn Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Desuden, når brokkometeret alligevel er løbet løbsk, hvad f*** sker der lige med cykelstierne? En ting er at de er dobbeltrettede - uanset om der så er en i hver side af vejen - noget andet er, at afmærkningen mange gange er så sygeligt ringe, så cykelstien ofte "pludselig" forsvinder og man finder sig fræsende afsted på fortovet.... Mærkeligt Nå, det må være varmen... :D Det især slemt på köpenhamnsvägen. Hvis man kommer ude fra ribban og ind mod byen så skal man skifte side hele tiden. hvis der kun er én cykelsti så kunne den da i det mindste blive i samme side af vejen
skallstorp Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Hvad gör det I Amsterdam ? Jeg besögte denne ellers så "lovlöse" by i December månad. Amsterdam hvor det meste er tilladt og det der ikke er kan köbes åbenlyst alligevel. Men cykellygter det har de. Vi traskede gaderne tynde i 4 aftener og så bare 2 !! uden lys på. Og der er masser der cykler. Alle viste af når de skulle svinge. Hvordan får man lige folk til det ? Her må kunne läres noget
JubA/S Besvaret August 9, 2006 Rapporter Besvaret August 9, 2006 Det især slemt på köpenhamnsvägen. Hvis man kommer ude fra ribban og ind mod byen så skal man skifte side hele tiden. hvis der kun er én cykelsti så kunne den da i det mindste blive i samme side af vejen Yeps, you see it - then you don't :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu