larscph Besvaret September 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 11, 2006 *LOL* Kom lige til at kaste et blik på aviserne han havde brugt til at pakke delene ind i. Darmstädter Echo - Dienstag, 5. september 2006. Og han har nemlig lige sendt mig en mail "That’s impossible. The package wasn’t sent at 06.09. Package was sent the same day we received your payment. Can you please close the dispute on PayPal?" og så lidt senere "That’s unbelievable. I hate the german post and I made a dispute at german post today. Thaks for your mail" Nå ja, men det er nok trykket på avisen der har muteret i kassen... Elementært, kære Watson.
spinner Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Ja.. Men hvilken farve skal så forbindes til hvad mon... Har lige spurgt ham der fætter JD-Carparts' date=' måske han kan sige noget fornuftigt.[/quote'] Hmm. Er der slet ingen dokumentation/vejledning med? Sort og rød er til at finde ud af, men blå og gul? (Er det to forskellige, eller en blå-gul?)
spinner Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 *LOL* Kom lige til at kaste et blik på aviserne han havde brugt til at pakke delene ind i. Darmstädter Echo - Dienstag, 5. september 2006. Og han har nemlig lige sendt mig en mail "That’s impossible. The package wasn’t sent at 06.09. Package was sent the same day we received your payment. Can you please close the dispute on PayPal?" og så lidt senere "That’s unbelievable. I hate the german post and I made a dispute at german post today. Thaks for your mail" Nå ja, men det er nok trykket på avisen der har muteret i kassen... Elementært, kære Watson. Hold da k... en klaphat
larscph Besvaret September 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 11, 2006 Hmm. Er der slet ingen dokumentation/vejledning med? Sort og rød er til at finde ud af' date=' men blå og gul? (Er det to forskellige, eller en blå-gul?)[/quote'] Nix.. Ingen dokumentation!!! Derfor jeg rodede aviserne igennem, tænkte at der måske var noget. Aber nein. Og det er to forskellige - én blå og én gul. Og ja, sort og rød har jeg nok også regnet ud ;)
Guest Trine Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Can you please close the dispute on PayPal?" Jeg tror vi kan opsummere hans problem med denne ene sætning. Jeg ville da sende det til PayPal.... dokumentere han er en klaphat..
larscph Besvaret September 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 11, 2006 Can you please close the dispute on PayPal?" Jeg tror vi kan opsummere hans problem med denne ene sætning. Jeg ville da sende det til PayPal.... dokumentere han er en klaphat.. Det har jeg sandelig også gjort!!
Gio Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Det har jeg sandelig også gjort!!Hold os endelig opdaterede! Det kunne gå hen og blive interessant :)
spinner Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Nix.. Ingen dokumentation!!! Derfor jeg rodede aviserne igennem, tænkte at der måske var noget. Aber nein. Og det er to forskellige - én blå og én gul. Og ja, sort og rød har jeg nok også regnet ud ;) Hmm, nu har jeg lige kigget lidt på Dietz side ... Og kommer lidt i tvivl om det er det rigtige kabel du har fået? Alt. om alle kabler nødvendigvis skal tilsluttes? Hvis man ser på Dietz' cable kit side (http://www.dietz.biz/ENG/00000097080811504/00000097080892e10.html) så er der på kablet der bruges til MFD2 kun en rød og en sort ledning? Stod der et 14xx nummer på pakken? Ved godt at billedet kan afvige fra virkeligheden, men underligt at de så har et forskelligt billede ved hver kabel...
larscph Besvaret September 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 11, 2006 Hmm, nu har jeg lige kigget lidt på Dietz side ... Og kommer lidt i tvivl om det er det rigtige kabel du har fået? Alt. om alle kabler nødvendigvis skal tilsluttes? Hvis man ser på Dietz' cable kit side (http://www.dietz.biz/ENG/00000097080811504/00000097080892e10.html) så er der på kablet der bruges til MFD2 kun en rød og en sort ledning? Stod der et 14xx nummer på pakken? Ved godt at billedet kan afvige fra virkeligheden, men underligt at de så har et forskelligt billede ved hver kabel... Ja jeg undrede mig lidt om det samme - fandt også det dér billede tidligere, og mit kabel ligner ikke det der er på pakken. Til gengæld passer det til DVD afspilleren - hvis du ser på billedet er der et lille stik der ligner et netværks/telefonstik i enden af den lange ledning. Der har jeg et kabel med et mini-jackstik i hver ende. Så umiddelbart passer det hele sammen. De to blå og gule er også meget kortere end rød og sort, så det kan faktisk godt være at det bare ikke skal anvendes. Der står ikke Dietz varenumre på det, da der er klistet JD-CarParts mærkater på alle delene..... Men skruede lige styreboksen fra hinanden, og den er god nok - der står Dietz på printpladen. Poserne er pænt mærket med VW/MFD2 kabelsatz osv, så umiddelbart ser det som sådan altså OK ud.
larscph Besvaret September 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 11, 2006 Hold os endelig opdaterede! Det kunne gå hen og blive interessant :) Ja.. Altså man kan jo sige at jeg har fået det bestilte nu, så jeg har blot informeret dem om at han er en gøgler/fjols/svindler. Og vedlagt lidt dokumentation. Men spændende om jeg hører fra dem!
spinner Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Ja jeg undrede mig lidt om det samme - fandt også det dér billede tidligere, og mit kabel ligner ikke det der er på pakken. Til gengæld passer det til DVD afspilleren - hvis du ser på billedet er der et lille stik der ligner et netværks/telefonstik i enden af den lange ledning. Der har jeg et kabel med et mini-jackstik i hver ende. Så umiddelbart passer det hele sammen. De to blå og gule er også meget kortere end rød og sort, så det kan faktisk godt være at det bare ikke skal anvendes. Der står ikke Dietz varenumre på det, da der er klistet JD-CarParts mærkater på alle delene..... Men skruede lige styreboksen fra hinanden, og den er god nok - der står Dietz på printpladen. Poserne er pænt mærket med VW/MFD2 kabelsatz osv, så umiddelbart ser det som sådan altså OK ud. Ok. Hvis det skal være helt rigtigt, er de viste kabler vist også til DVB-T'en ... På DVB-T'en er der i hvertfald RJ45-stik. Var lige en tur inde forbi shoppen, men der var heller ingen dokumentation overhovedet :( Så nu må vi se hvad der dukker op (forhåbentlig) i løbet af denne uge... Men jeg forstår bare ikke helt ... jeg troede at det RJ45-kabel der var på enden af det bil-specifikke kabel skulle i IMU1451'eren. Og så skulle det her (http://www.dietz24.biz/000000960d0dacc7c/00000096120d93382/00000096f50da576d/00000097b309c9a05.html) kabel imellem IMU'en og DVD'en ... Nå, jeg bliver forhåbentlig klogere når UPS engang har været forbi...
larscph Besvaret September 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 11, 2006 Var lige en tur inde forbi shoppen' date=' men der var heller ingen dokumentation overhovedet :( Så nu må vi se hvad der dukker op (forhåbentlig) i løbet af denne uge...[/quote'] Ja det bliver spændende! Hvis der følger dokumentation med din er jeg nok nødt til af afkræve en kopi ;) Mmm.. Ja stikket i IMU-1451 er sådan et lille Motex stik med 2 x 6 ben. Men den jeg har fået ligner faktisk ikke helt den på billederne for der er kun en Video-IN i selve IMU'en og audio left/right går direkte i det stik der skal i MFD'en. Jeg har forsøgt at lave en lille skitse af forbindelserne som jeg tror de skal være til kablet på websitet. Det passer så meget fint med at det kabel jeg købt - der er audio left/right i seperate RCA stik, som passer direkte i DVD afspilleren.
spinner Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Ja det bliver spændende! Hvis der følger dokumentation med din er jeg nok nødt til af afkræve en kopi ;) Ingen problem :) Mmm.. Ja stikket i IMU-1451 er sådan et lille Motex stik med 2 x 6 ben. Men den jeg har fået ligner faktisk ikke helt den på billederne for der er kun en Video-IN i selve IMU'en og audio left/right går direkte i det stik der skal i MFD'en. Kunne heller ikke forstå hvorfor de ikke havde samlet det i eet stik, hvis det hele alligevel skulle i IMU'en - men det giver meget god mening, hvis det sidste skal føres direkte videre til DVD'en istedet for ... Så har man så bare ikke brug for det lille mellemstykke der er inde på shoppen, men dem om det... Jeg har forsøgt at lave en lille skitse af forbindelserne som jeg tror de skal være til kablet på websitet. Det passer så meget fint med at det kabel jeg købt - der er audio left/right i seperate RCA stik' date=' som passer direkte i DVD afspilleren.[/quote'] Jup - har i øvrigt også set IMU'en afbilledet med kun video-in på boksen og lyd i selve kablet ... kræver bare at det bil-specifikke kabel og IMU'en er "samme" version så...
larscph Besvaret September 12, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2006 Farvekoderne Så kom der svar på ledningerne.... red = +12 Volt black = ground blue = CAN-L yellow = CAN-H
spinner Besvaret September 12, 2006 Rapporter Besvaret September 12, 2006 Så kom der svar på ledningerne.... red = +12 Volt black = ground blue = CAN-L yellow = CAN-H Hmm. CAN-bussen. Foregår tilslutning til den ved at man bare 'luser' sig på? Eller skal det ske i outlets? Er nok næppe nødvendig for mig på MFD'eren, da de første biler de blev installeret i, mig bekendt, ikke havde CAN-BUS. Er forøvrigt kommet på en anden mulighed for installation for mit vedkommende, end lige bagagerummet. Kom i tanke om, at visse modeller vist har en cd-changer indbygget i det midterste armlæn, i mellem fører og passager. Og hvis der er plads til en sådan, burde dvd'en også kunne være der - så det vil jeg lige måle op når jeg kommer hjem ...
larscph Besvaret September 12, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2006 Hmm. CAN-bussen. Foregår tilslutning til den ved at man bare 'luser' sig på? Eller skal det ske i outlets? Er nok næppe nødvendig for mig på MFD'eren, da de første biler de blev installeret i, mig bekendt, ikke havde CAN-BUS. Jeg mener godt at man kan luse sig på den, men det skal bestemt lige undersøges. Mon ikke det skal bruges for at man kan navigere rundt i display'et på DVD-afspilleren? Det er jo ret begrænset hvad der sendes af signaler til en CD-Changer, så kunne godt forestille mig at der var brug for lidt mere. Og hvis det så er lavet sådan, at det sendes ud på CAN-bussen når knapper mm betjenes i MFD2'en så er det nok til det. Er forøvrigt kommet på en anden mulighed for installation for mit vedkommende' date=' end lige bagagerummet. Kom i tanke om, at visse modeller vist har en cd-changer indbygget i det midterste armlæn, i mellem fører og passager. Og hvis der er plads til en sådan, burde dvd'en også kunne være der - så det vil jeg lige måle op når jeg kommer hjem ...[/quote'] Hmm.. Det lyder smart! Det tror jeg desværre ikke der er mulighed for i min, den er udstyret med sådan en "travelbox" med køling i kassen under armlænet.
spinner Besvaret September 12, 2006 Rapporter Besvaret September 12, 2006 Jeg mener godt at man kan luse sig på den' date=' men det skal bestemt lige undersøges.[/quote'] Hmm, nu jeg tænker over det, så er bussens primære formål vel at tranportere data rundt i bilen, over så få ledninger som muligt - så hvis der alligevel skulle trækkes et ledningssæt ud til alle enheder, ville fidusen jo gå lidt af det - såeh, strike that :)
larscph Besvaret September 12, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2006 Men mon ikke CAN-bus'en går ind i MFD2'en? Hvis den ellers gør det - og man kan luse sig på - så er det smarteste vel at skaffe sig et lille mellemkabel med han/hun stik, sætte kablet fra MFD2'en i det og mellemkablet hvor det oprindelige stik sad. Og så luse strøm og canbus ud af mellemstykket. Så burde det kunne fjernes igen uden at efterlade spor/dårlige forbindelser.
spinner Besvaret September 12, 2006 Rapporter Besvaret September 12, 2006 Men mon ikke CAN-bus'en går ind i MFD2'en? Hvis den ellers gør det - og man kan luse sig på - så er det smarteste vel at skaffe sig et lille mellemkabel med han/hun stik, sætte kablet fra MFD2'en i det og mellemkablet hvor det oprindelige stik sad. Og så luse strøm og canbus ud af mellemstykket. Så burde det kunne fjernes igen uden at efterlade spor/dårlige forbindelser. Vil næsten tro en sådan adapter allerede findes ... og så kan du sikkert også trække switched 12V ud den vej, hvis alt andet skulle fejle...
larscph Besvaret September 12, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2006 Hmm' date=' nu jeg tænker over det, så er bussens primære formål vel at tranportere data rundt i bilen, over så få ledninger som muligt - så hvis der alligevel skulle trækkes et ledningssæt ud til alle enheder, ville fidusen jo gå lidt af det - såeh, strike that :))[/quote'] Jeg præcist også min tanke... Den fungerer nok i stil med IBUS som jeg har hygget lidt med i BMW'en og der kan man blot luse sig på og snakke/lytte løs. Det er en seriel-forbindelse og kan med meget lidt elektronik forbindes direkte ind i en RS232 på en PC.
spinner Besvaret September 12, 2006 Rapporter Besvaret September 12, 2006 Så kom der lige en mail fra UPS :) Bestilte dvd'en i går eftermiddags, og fik en bekræftelse på min henvendelse om at den skulle leveres i DK (fremgik nemlig ikke af ordrebekræftelsen) her til morgen. Og nu altså en mail fra UPS om at pakken er bestilt til afhentning, og forventet levering er torsdag, d. 14/9 ... weeee :D
larscph Besvaret September 12, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2006 Så kom der lige en mail fra UPS :) Bestilte dvd'en i går eftermiddags, og fik en bekræftelse på min henvendelse om at den skulle leveres i DK (fremgik nemlig ikke af ordrebekræftelsen) her til morgen. Og nu altså en mail fra UPS om at pakken er bestilt til afhentning, og forventet levering er torsdag, d. 14/9 ... weeee :D Jaja.. Du skal bare trampe i det... ;) Jeg fatter efterhånden at jeg fik valgt en helt forkert leverandør. Nå - men det er jo super - så når du nok endda at blive klar før mig. Jeg forsøger lige at finde ud af hvornår de havde tænkt sig at levere min bil (det er 8 uger siden jeg bestilte den på torsdag) - og får så at vide at ham jeg har bestilt den hos er gået på pension!!! Hehe.. Nå, men en anden ville lige hitte ud af hvor den var på samlebåndet!
larscph Besvaret September 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 13, 2006 Legede lige lidt med mit mobilkamera Et billede af fremtidsavisen der var med i den tyske pakke.. Bare for at prøve tyskerens humor har jeg sendt den til ham også og skrevet at jeg er forbløffet over så langt fremme aviserne er dernede.
spinner Besvaret September 15, 2006 Rapporter Besvaret September 15, 2006 Et billede af fremtidsavisen der var med i den tyske pakke.. Bare for at prøve tyskerens humor har jeg sendt den til ham også og skrevet at jeg er forbløffet over så langt fremme aviserne er dernede. Har han svaret på din fine henvendelse? :D Nå, men efter et par dages sygdom, lå pakken sandelig til mig da jeg kom på arbejde i dag... Det lørdag-formiddags-projekt jeg havde regnet med det var, kommer jeg nok til at regne lidt på igen. Vupti, der var mange ledninger. Og jeg kommer nok også til at koble mig på CAN-bussen. -Der er i hvertfald ledninger til det. Der er desuden også en smule dokumentation med, den ved jeg ikke om du er interesseret i? Jeg skanner den i hvertfald lige til PDF, så kan du jo kigge den igennem, og se om det er noget du kan bruge. Men en ting undrer mig: Kablet der skal levere video/lyd til MFDen (et rundt et) har ingen "gennemløb" - dvs., man kan ikke sætte det eksisterende kabel i forlængelse af det der kommer fra IMU'en. Jeg er begyndt at spekulere lidt over, hvad det kabel egentlig laver der, for der er ingen tv-tuner eller noget i forvejen?!?
larscph Besvaret September 15, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 15, 2006 Har han svaret på din fine henvendelse? :D Nixen - ingen svar.. Hehe.. Jeg lever med det. Nå, men efter et par dages sygdom, lå pakken sandelig til mig da jeg kom på arbejde i dag... Det lørdag-formiddags-projekt jeg havde regnet med det var, kommer jeg nok til at regne lidt på igen. Vupti, der var mange ledninger. Og jeg kommer nok også til at koble mig på CAN-bussen. -Der er i hvertfald ledninger til det. Yes, altså - jeg tror ikke du kommer uden om det. Men ligger der mon ikke også kabling til bussen inde bag MFD'en som man kan nappe? Du kender ikke nogen der kunne tænkes at sælge sådan et "mellemstik" hvor man kan patche CAN-bus og power ud fra uden at skære i ledningsnettet i bilen? Jeg er godt nok ikke meget for at skulle klippe i ledningerne i min nye bil..... Der er desuden også en smule dokumentation med' date=' den ved jeg ikke om du er interesseret i? Jeg skanner den i hvertfald lige til PDF, så kan du jo kigge den igennem, og se om det er noget du kan bruge.[/quote'] Det ville være super cool hvis du gad... Min mail er lars (snabel-a) landligt (punktum) dk.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu