Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Yes, altså - jeg tror ikke du kommer uden om det. Men ligger der mon ikke også kabling til bussen inde bag MFD'en som man kan nappe? Du kender ikke nogen der kunne tænkes at sælge sådan et "mellemstik" hvor man kan patche CAN-bus og power ud fra uden at skære i ledningsnettet i bilen? Jeg er godt nok ikke meget for at skulle klippe i ledningerne i min nye bil..... :eek:
Jeg ville også MEGET gerne undgå at skulle klippe-klistre i ledningsnettet, men har ikke fundet nogen der sælger sådan en adapter :(
Det ville være super cool hvis du gad... Min mail er lars (snabel-a) landligt (punktum) dk.
You've got mail :)
Ja det lyder lidt underligt. Nu har jeg jo ikke set min MFD2 endnu' date=' men så vidt jeg har kunnet se skulle jeg gerne have et ledigt Molex stik (de firkantede med to rækker pen) hvor der kan feedes lyd+billede ind. Der er ikke noget rundt stik med i det kit jeg har fået. Men hvis du er lidt fræk kan du da prøve at tage stikket ud - og se om der er noget der ikke virker. Det kunne jo være at det er et "blindt" kabel der bare ender hvor man normalt ville montere TV-tuneren uden at have nogen forbindelse?[/quote'] Tjaeh, jeg må prøve at se når jeg får MFDen hevet ud igen ... Er mere spændt på koden til anlæget passer - undgår jo nok ikke at hive strømmen fra, mens man monterer...
  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Jeg ville også MEGET gerne undgå at skulle klippe-klistre i ledningsnettet' date=' men har ikke fundet nogen der sælger sådan en adapter :([/quote'] Ellers må man kunne købe et par stik som reservedele hos VW og så lave et selv. Tak for PDF'erne, det giver da en idé om hvad man burde kunne få den til via MFD2'en, så er det bare at prøve sig lidt frem!
Besvaret

Så fik jeg installeret DVD'en :) -Men det virker ikke :( Tilsyneladende har HU'en en fejl i video-indgangen, det gør at den ikke kan vise billede. (Den har i forvejen en fejl, der gør at den ikke kan afspille CD fra veksleren) Denne bliver skiftet (under garanti :th2:) så snart den er kommet hjem fra Tyskland. Selve installationen gik forbløffende nemt. Jeg var så heldig, at der i forvejen var en håndfri mobiltlf-installation, jeg ikke brugte. Så jeg kunne bare pille boksen ud fra dette, og sætte min DVD og IMU på det stik. Så jeg fik 12V, ACC, GND uden at pille i bilens originale ledningsnet. Desuden kunne jeg på dette kabel klippe GALA-signalet, så den ikke længere slår skærmen fra ved kørsel. DVD blev placeret indenfor rækkevidde, så jeg har ikke lige koblet mig på CAN-bussen endnu - venter til jeg finder et forlænger-kabel, til MFD'en, som jeg kan luse mig på, så jeg helt slipper for at pille i ledningsnettet. Så indtil videre må jeg afvente en ny HU for at se om det virkeligt er der fejlen er, eller om den i stedet er i IMU'en. Men ENDELIG har jeg da fået mulighed for at høre CD i bilen :D

Besvaret

Hmm - interessant! Håber videoindgangen virker bedre i min MFD2! Jeg lurede lidt rundt på de dér Kufatec og umiddelbart er det lidt svært at bedømme hvad man i givet fald skal købe. Tror sgu næsten jeg er nødt til at vente til jeg har bilen... ;) Men lækkert med CD-lyden - så er der da noget der virker!!! Hvor skaffer man sig lettest de dér "jern" til at tage head-unit'en ud med - ved du det? Der er jo en del der sælges dem på postordre, men ville være smartere hvis man kunne købe nogen lokalt og undgå porto mv.

Besvaret
Hmm - interessant! Håber videoindgangen virker bedre i min MFD2!
Ja, og jeg håber det er videoindgangen, for ellers skal jeg til at bøvle med at få IMU'en byttet.
Men lækkert med CD-lyden - så er der da noget der virker!!!
Yep! :laugh:
Hvor skaffer man sig lettest de dér "jern" til at tage head-unit'en ud med - ved du det? Der er jo en del der sælges dem på postordre' date=' men ville være smartere hvis man kunne købe nogen lokalt og undgå porto mv.[/quote'] Hmm. Jeg bestilte et sæt, sammen med DVD'en hos Navisys. Har forhørt mig hos VW i Aabenraa, men de havde kun et fælles sæt med 2 andre forhandlere i området, som jeg gerne lige måtte låne til at pille radioen ud med derude, når han havde fået dem hjem :rolleye: Utroligt, at sådan en biks ikke har dem hjemme?!? Og han kunne i øvrigt ikke hjælpe mig med at få et sæt bestilt hjem... Så ku' han sådan set også bare la' vær'! Ved ikke om du kan være heldig, at VW i Malmö (eller nærheden) har nogen de sælger. Tror desværre ikke at MFD og MFD2 bruger de samme, ellers må du gerne låne dem til installationen...
  • 1 month later...
Besvaret
Spinner.... Fik du det til at fungere?
Det tager åbenbart lidt længere tid end sådan lige, at få sådan en hjem fra Tyskland ... Men nu skulle den ligge klar til mig i Skurup, og jeg har tid hos dem på torsdag, til at få den skiftet. Så vender jeg tilbage :)
Besvaret

Previously on En VW med CD: Da bilen blev overtaget for 6 mdr siden, virkede cd-veksleren ikke. Eller, det gjorde den men spillede kun i højre side. Den kom til VW i Skurup, hvor de sluttede hele maskineriet til, og konstaterede at det var head unit'en der havde en fejl. Nu var bilen jo købt ved AutoHaus, og havde derfor 1 års garanti, på bl.a. navigationen. [snip en alt for lang historie] Så de bestilte en ny head-unit hjem, og så skulle den være i vinkel... I dag oprandt dagen så, hvor head unit'en skulle skiftes. Var ude med bilen kl. 7:00, fik byttebil med tilbage og tog på arbejde. Skulle så hente bilen igen om aftenen og var der kl. lidt i seks. De havde ikke skiftet head unit'en! For nu er det ikke længere den, den er gal med, men cd-veksleren. Fortalte dem så, at der heller ikke var billede fra DVD'en, og at det selvfølgelig kunne skyldes converteren, der skal lave s-video om til det digitale signal, men at jeg troede det var head unit'en. Han mente nu heller ikke det var converteren, men et spørgsmål om at fortælle head-unit'en hvilket signal den skulle forvente. Så vi prøvede diverse ting af i bilen, v.hj.a. hans fine konfigurator. Ligemeget hjalp det, så nu vil han prøve at kontakte nogen i morgen, og høre om de har nogle idéer. Så; stadig ingen CD og stadig ingen billede fra DVD'en. :( Og bonus-materiale: Spurgte til om man ikke kunne få Audi-luk på fjernbetjeningen, så man ved at holde knappen inde, kunne åbne og lukke vinduerne - det mente han nu den skulle kunne ab fabrik, men fandt så ud af, at VW kun kan åbne/lukke vinduer, ved at bruge nøglen, og holde den til en af siderne. Bravo VW - Det er ca. lige så nyttigt som en fjernbetjening til et fjernsyn, der virker i en omkreds af 10 centimeter. :sick:

Besvaret
Så; stadig ingen CD og stadig ingen billede fra DVD'en. :(
:( Surt show... Hvor svært burde det være.
Og bonus-materiale: Spurgte til om man ikke kunne få Audi-luk på fjernbetjeningen' date=' så man ved at holde knappen inde, kunne åbne og lukke vinduerne - det mente han nu den skulle kunne ab fabrik, men fandt så ud af, at VW kun kan åbne/lukke vinduer, ved at bruge nøglen, og holde den til en af siderne.[/quote'] Det er de da kommet efter - det kan min Octavia... Altså med brug af fjernbetjeningen.
Besvaret
Og bonus-materiale: Spurgte til om man ikke kunne få Audi-luk på fjernbetjeningen' date=' så man ved at holde knappen inde, kunne åbne og lukke vinduerne - det mente han nu den skulle kunne ab fabrik, men fandt så ud af, at VW kun kan åbne/lukke vinduer, ved at bruge nøglen, og holde den til en af siderne. Bravo VW - Det er ca. lige så nyttigt som en fjernbetjening til et fjernsyn, der virker i en omkreds af 10 centimeter. :sick:[/quote'] Hvordan og hvorledes er det Audi luk? Har en A6 fra 2003 og synes ikke at have hørt om sådan en anordning. Forklar venligst:new:
Besvaret
Hvordan og hvorledes er det Audi luk? Har en A6 fra 2003 og synes ikke at have hørt om sådan en anordning. Forklar venligst:new:
Hold låsknappen på fjernbetjeningen nede og så ruller alle vinduer ned.... hold lås-op knappen nede og......alle vinduer ruller op igen:) Super smart men jeg har hidtil kun brugt det, når jeg skal blære mig, for jeg har ikke fundet et praktisk formål til det endnu.. Også en advarsel. Lad være med at lege med nøglen hvis bilen holder parkeret nær huset. Jeg fik helt uvidende åbnet alle vinduer under et besøg hos M&M Restaurant.... det var frost og snevejr...:rolleye:
Besvaret
Hold låsknappen på fjernbetjeningen nede og så ruller alle vinduer ned.... hold lås-op knappen nede og......alle vinduer ruller op igen:) Super smart men jeg har hidtil kun brugt det' date=' når jeg skal blære mig, for jeg har ikke fundet et praktisk formål til det endnu.. [/quote'] Om sommeren hvis bilen har holdt parkeret lige i solen giver det altså lige indeklimaet et pift hvis man åbner alle vinduerne og lige lader den få lidt gennemtræk. Lukkefunktionen burde faktisk være sådan at man trykker på knappen og så lukker den vinduerne helt - hvis du spø'r mig. Det andet er altså lidt bøvlet man skal stå og holde øje med hvornår de nu er lukket helt...
Besvaret
Om sommeren hvis bilen har holdt parkeret lige i solen giver det altså lige indeklimaet et pift hvis man åbner alle vinduerne og lige lader den få lidt gennemtræk.
Ja smart hvis man bor på landet og ved man kører om 30 minutter.. men i byen er det altså tosset at åbne vinduerne og så stå en halv time og glo på der bliver luftet ud... så foretrækker jeg at sætte mig ind og blæse klimaet igang på low..... så er der koldt på 10 min.....
Besvaret
Ja smart hvis man bor på landet og ved man kører om 30 minutter.. men i byen er det altså tosset at åbne vinduerne og så stå en halv time og glo på der bliver luftet ud... så foretrækker jeg at sætte mig ind og blæse klimaet igang på low..... så er der koldt på 10 min.....
Hehe - ja det kan jeg så godt se... :rolleyes: Jeg kan nu heller ikke prale af at jeg bruger den funktion specielt ofte! I Peugeot'en har vi til gengæld en "luk-vinduerne-helt" funktion i låsen, det er faktisk brugbart nok hvis man har for vane at cruise rundt i byen med vinduerne åbne i stedet for klima-anlægget tændt.
Besvaret
...hvis man har for vane at cruise rundt i byen med vinduerne åbne i stedet for klima-anlægget tændt.
Men hvem gør da også det? :D Bruger sq næsten altid mit klima! Kun når der ryger en lille vind at vinduerne ryger ned:sick:
Besvaret
Men hvem gør da også det? :D Bruger sq næsten altid mit klima! Kun når der ryger en lille vind at vinduerne ryger ned:sick:
Ahhh.. Jeg kan nu bestemt godt ta' mig selv i at nyde at trille rundt med vinduerne nede i den hyggelige gule 406 3.0V6 - med radioen slukket - og så bare lytte til motoren der brænder benzin af... Mærke sommervarmen gennem vinduet. Det er da nice.. Syntes jeg bestemt! :th2:
Besvaret

Det er yderst sjældent jeg cruiser. Det kan være det kommer til sommer. Men lyden af en 1.9 TDI er nu ikke så vildt ophidsende så det må vente til jeg får en bedre lyd ude foran :D

Besvaret
Super smart men jeg har hidtil kun brugt det' date=' når jeg skal blære mig, for jeg har ikke fundet et praktisk formål til det endnu.[/quote'] Ingen tvivl om, at det for nogen har en vis show-off-værdi... Jeg ville nu gerne have det, fordi jeg kommer en del i Jylland i områder, hvor man rent faktisk kan tillade sig, at parkere med vinduerne åbne. Og, hvis det f.eks. begynder at regne, kan lukke vinduerne fra køkkenet (jup, lazy me) Desuden kører jeg ofte med vinduerne nede om sommeren (klima-anlæg eller ej) - og det er stensikkert at hver gang jeg parkerer, skal nøglen en ekstra gang i tændingen, fordi jeg glemmer at lukke vinduerne. Dér kunne det også være lækkert.
Besvaret
Jeg ville nu gerne have det' date=' fordi jeg kommer en del i Jylland i områder, hvor man rent faktisk kan tillade sig, at parkere med vinduerne åbne. Og, hvis det f.eks. begynder at regne, kan lukke vinduerne fra køkkenet (jup, lazy me)[/quote'] Aaahh.. Haha - så skal du da ha... Kombination af soltag og regnsensor i Ocatiaven - hvis det begynder at regne - og soltaget er åbent. Ja så lukker den da automatisk soltaget. Se dét er faktisk ret smart!
Besvaret
Aaahh.. Haha - så skal du da ha... Kombination af soltag og regnsensor i Ocatiaven - hvis det begynder at regne - og soltaget er åbent. Ja så lukker den da automatisk soltaget. Se dét er faktisk ret smart!
Nu stopper det Lars...man sparker ikke på en mand der ligger ned. Han har lige opdaget hans bil kun kan "fjernbetjene" vinduerne ved brug af nøglen i låsen.. igen Spinner, topdesign fra VW der, gud ved hvad de har røget i pausen.. vidste du i øvrigt det har været et kæmpe problem fra VW da tyvene hurtigt fandt ud af at en skruetrækker i låsen så åbnede alle vinduer sig automatisk:) Sesam sesam luk dig op..
Besvaret

Tændingen? Lukker den ikke vinduerne, hvis du sætter nøglen i yderlåsen og holder den i lukke-stilling? (...og åbner dem, hvis du holder den i lås-op-position i et sekund)

Besvaret
Tændingen? Lukker den ikke vinduerne' date=' hvis du sætter nøglen i yderlåsen og holder den i lukke-stilling? (...og åbner dem, hvis du holder den i lås-op-position i et sekund)[/quote'] Hvem snakker tændingen? jeg snakker låsen i dørene... men hvor ofte er de lige man sætter nøglen i låsen når man har fjernbetjening på sine nøgler...
Besvaret
Aaahh.. Haha - så skal du da ha... Kombination af soltag og regnsensor i Ocatiaven - hvis det begynder at regne - og soltaget er åbent. Ja så lukker den da automatisk soltaget. Se dét er faktisk ret smart!
Ja, det er nemlig skide smart - jeg undrer mig over at cabriolet-producenterne ikke benytter sig af det samme ... Det ville da være oplagt, at den slog kalechen op, når det begyndte at regne ... har både forhørt mig ved Audi og Peugeot, da vi overvejede dem, og ingen skulle efter sigende gøre det...
igen Spinner' date=' topdesign fra VW der, gud ved hvad de har røget i pausen.. vidste du i øvrigt det har været et kæmpe problem fra VW da tyvene hurtigt fandt ud af at en skruetrækker i låsen så åbnede alle vinduer sig automatisk Sesam sesam luk dig op..[/quote'] Ved ikke hvad de har røget, men ville gerne ha' været med - kan finde flere ting, der er underligt konstrueret :) De har vist i øvrigt haft en del problemer med modeller med komfortlukning, hvis jeg husker ret. Men det er muligt, at det er det med skruetrækkeren jeg kan huske - syntes bare at kunne mindes noget om en fjernbetjening også...
Besvaret
Hvem snakker tændingen? jeg snakker låsen i dørene... men hvor ofte er de lige man sætter nøglen i låsen når man har fjernbetjening på sine nøgler...
Jeg vidste det ville gå galt, når jeg endelig glemte at quote den jeg svarede... :laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...