Jump to content

Velkommen til laminat-helvede:eek:

Recommended Posts

Besvaret
var det sproget eller holdningerne der gav dig denne fornemmelse?
Det tog 3 indlæg at finde ud af i var den samme.... spørgsmålet er så bare hvorfor....... det er mig ubegribeligt.....
Besvaret
Det tog 3 indlæg at finde ud af i var den samme.... spørgsmålet er så bare hvorfor....... det er mig ubegribeligt.....
fordi to på tyve er bedre end en på fyrre ;)
Besvaret
Du er vildere end jeg troede.... hvad fanden har det med sagen at gøre..... Du lider vel ikke noget personlighedsspaltning eller noget andet giftigt.... shit mand....
Besvaret
:p i Claus tilfælde skal du vist helt ned på to på 10 er bedre en en på 20:love:
Besvaret
var det sproget eller holdningerne der gav dig denne fornemmelse?
Du blev jo spottet allerede forleden dag i sundheds tråden! Grunden er at der simpelhen ikke kan være 2 personer der har lavere IQ end det om diskuterede laminatgulv, så det måtte bare være den samme person. Gio - Kan du ik lige se på Emres ip også, man ved jo aldrig ;)
Besvaret
Det kan være det er din søster....eftersom i poster fra samme IP :rolleye:
Jeg har læst denne tråd flere gange men kan ikke helt førstå... Ska jeg førstå det såden at det egentlig er Gio som skrive alle indlæg her på debatten?
Besvaret
Jeg har læst denne tråd flere gange men kan ikke helt førstå... Ska jeg førstå det såden at det egentlig er Gio som skrive alle indlæg her på debatten?
Kom her, din jävla wanna-be-dansker, og lad mig mule dig! :D
Besvaret

nu kommer svenskeren altså frem i mig .... der er enorm forskel på laminatgulve til 69 kr og 239 kr kvadratmeteren. jeg har boet to steder med laminatgulv. det ene sted lagde jeg det selv og var meget tilfreds. det skrider ikke når det er lagt, derfor kan man lægge det over flere rum uden grimme og upraktiske overgange, der bliver ikke sprækker og man kan tabe næsten hvadsomhelst i det inden der bliver ridser. men da jeg flyttede til et nyt sted med laminatgulv opdagede jeg at dette gulv var meget koldt. det var i forvejen en kold lejlighed. jeg ved ikke hvorfor danskere er så betuttede i plankegulve. jeg synes det ser kedeligt, livløst og konformt ud. når i skal sælge lejligheden eller huset kommer køberne til at stå og rulle med øjnene, ''här har det visst bott danskar''. mit drømmegulv (ihvertfald i stuen) er et matlakeret fiskebens stavparketgulv.

Besvaret
jeg ved ikke hvorfor danskere er så betuttede i plankegulve. jeg synes det ser kedeligt, livløst og konformt ud. når i skal sælge lejligheden eller huset kommer køberne til at stå og rulle med øjnene, ''här har det visst bott danskar''.
Den klarer man da nemt ved lige at rulle en gang venyl ud over plankegulvene :lol:
  • 4 weeks later...
Besvaret
nu kommer svenskeren altså frem i mig .... der er enorm forskel på laminatgulve til 69 kr og 239 kr kvadratmeteren. jeg har boet to steder med laminatgulv. det ene sted lagde jeg det selv og var meget tilfreds. det skrider ikke når det er lagt, derfor kan man lægge det over flere rum uden grimme og upraktiske overgange, der bliver ikke sprækker og man kan tabe næsten hvadsomhelst i det inden der bliver ridser. men da jeg flyttede til et nyt sted med laminatgulv opdagede jeg at dette gulv var meget koldt. det var i forvejen en kold lejlighed. jeg ved ikke hvorfor danskere er så betuttede i plankegulve. jeg synes det ser kedeligt, livløst og konformt ud. når i skal sælge lejligheden eller huset kommer køberne til at stå og rulle med øjnene, ''här har det visst bott danskar''. mit drømmegulv (ihvertfald i stuen) er et matlakeret fiskebens stavparketgulv.
Hvor kan man købe vinyl henne? jeg har kun set det i Bauhaus og K-rauta...er der flere steder?
Besvaret

man skelner vist mellem vinyl, gummi, linoleum og plast. de fleste gulve der er lagt i 80'erne (hvor det var på mode) i Sverige var plastgulve. man ser det stadig blive lagt ind i institutioner, sygehuse osv. der er mange der mener at disse gulve er skyld i at svenske børn i højere udstrækning end andre børn er ramt af allergier. der skulle være et eller andet svagt giftigt i de gulve. jeg tror ikke de rigtigt ved det. vinyl, gummi og linoleum er vist mere naturlige materialer. det er meget svært at lægge alle disse gulve uden sprækker og at det bliver grimt, pga. hjørnerne, derfor kan man som regel ikke købe det i butikker. hvis bauhaus og k-rauta sælger det er det nok fordi deres egen profit vejer tungere end et godt resultat hos køberen. det er vist normalt gulvfirmaer der sælger og lægger disse gulve, for de har maskiner til at svejse hjørnerne og afskæringer pænt.

Besvaret

Aha, tak !! Jeg var lige inde på siden. Det er skægt at man har en helt egen phtalat-hjemmeside med information om risikovurdering, astma osv. når man samtidig siger at det er ufarligt. Det er vist det der hedder at stikke folk blår i øjnene ??

Besvaret

stavparket i eg er jo tidens dille i Sverige. det er også meget konformt fordi alle får det. (plastgulv er bare så 80'er.) jeg vil mene plankegulv er noget andet ?? er det ikke lange brede planker, mest i fyrretræ ?? sildebens- eller fiskebensparket passer da til alt. nu bor jeg i en treværelses med enorme transportafstande mellem sofa, kaffemaskine, wc, computer og seng. jeg får simpelthen så ondt i hælene af at gå, gå, gå på disse hårde gulve. er der nogen der kender nogen meget bløde futter som fødderne ikke bliver for varme i ?? efter at have boet de sidste mange år i boliger med hårde gulve, som plast og parket, er det lige før jeg er tilbøjelig til at købe gulvtæpper næste gang. tykke, laksefarvede gulvtæpper som fødderne næsten forsvinder ned i :rolleye:

Besvaret
stavparket i eg er jo tidens dille i Sverige. det er også meget konformt fordi alle får det. (plastgulv er bare så 80'er.) jeg vil mene plankegulv er noget andet ?? er det ikke lange brede planker, mest i fyrretræ ?? sildebens- eller fiskebensparket passer da til alt.
Ja brede planker kalder man for tilja...se her på denne side: http://www.woodia.se/valj-ratt-massiv-m1.php Vi har netop lagt disse tiljar i køkkenet og det blev kanon! Det kan godt være det koster lidt ekstra, men det er helt klart det værd. Og så holder jeg med dig i at sildebens parket er noget af det fineste man kan have. Vi har et gammelt et af dem i vores stuer, fantastisk flot. :)
Besvaret
Vi havde ved indflytning 5 forskellige vinylgulve. (grøn' date=' gul, orange, murstens- samt marmor look).[/quote'] :laugh: Ha ha - vi fik os også et vinyl chok. Dvs. vi havde godt se det da vi købte, men da vi gik igang med at renovere og rev det af - ja så lå der faktisk hele 7 lag laminatgulve ovenpå hinanden. :eek: Det vil jeg sige var ret hårdt at få af. Kun i stuerne var der, da vi købte, fint sildebensparket (det har vi naturligvis beholdt). Men i resten af huset - ha ha ha... Nu hvor vi har total renoveret har vi de fineste afhøvlede (dansker-smags ;) ) trægulve - og trapper. Og jeg beder folk der betræder dem om at smide skoene... (men det gør svenskerne jo heldigvis pr. automatik). :) Winnie
Besvaret
Og jeg beder folk der betræder dem om at smide skoene... (men det gør svenskerne jo heldigvis pr. automatik).
Ja, det har jeg også lagt mærke til... Hvorfor er det lige, at de fleste danskere vader ind med sko på og svenskerne ikke gør det? /puzzle

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...