Guest Trine Skrevet August 13, 2006 Rapporter Skrevet August 13, 2006 Hvad går der galt for svensken med de massive mængder af laminatgulve??? Var ud i K-Rauta og Bauhaus idag for at summe lidt, da vi vil have nyt gulv. Trægulvene var fandme gemt godt væk!!! Aller bagerst og i langt mindre mængder end det der satans laminat-plastic pis af et gulv.. Jeg fatter det overhovedet ikke:confused: Nå skulle bare lige af med det:)
BS Besvaret August 13, 2006 Rapporter Besvaret August 13, 2006 Ja man forstår det ikke. Godt nok koster det mere med den ægte vare men for dælen det er også bare så meget mere lækkert!
Furland Besvaret August 14, 2006 Rapporter Besvaret August 14, 2006 Har sidet hér på nattevagten og snakket med en kollega der også bor "på vores side" og vi blev enige om at de indfødte virkeligt elsker vinyl og laminat gulve. De kan flere steder ikke få nok, og som eksempel kan jeg bekræfte det med, at der er f.eks. 3 forskellige laminat, 2 X vinyl og et autentisk parketgulv i vores hus, tal om stilforvirring! I samme ombæring må dette "mangel på stil-gen" være kimen til alle de produkter IKEA sender på markedet, som aldrig nogensinde vil passe ind i andre end Jytte Abildstrøms hjem.
Guest Trine Besvaret August 14, 2006 Rapporter Besvaret August 14, 2006 Har sidet hér på nattevagten og snakket med en kollega der også bor "på vores side" og vi blev enige om at de indfødte virkeligt elsker vinyl og laminat gulve. De kan flere steder ikke få nok, og som eksempel kan jeg bekræfte det med, at der er f.eks. 3 forskellige laminat, 2 X vinyl og et autentisk parketgulv i vores hus, tal om stilforvirring! Vi havde ved indflytning 5 forskellige vinylgulve. (grøn, gul, orange, murstens- samt marmor look). Derudover har vi parket i stuen. Mest forundret er jeg over det imiterede klinke laminat parket look man kan købe. Click glulv lige til at lægge!! I think not:)
MissCath Besvaret August 14, 2006 Rapporter Besvaret August 14, 2006 Med fare for at blive buh'et ud, så vil jeg da altså gerne sige, at jeg godt kan lide IKEAs produkter. Ikke dem alle - for jeg synes også de har mange rædselsfulde, farve-larmende produkter. Men jeg vil til enhver tid vælge f.eks. mine garderobe-skabe fra IKEA. De er geniale på opbevaring og skabs-indretning... *kravler i skjul*
MC Manden Besvaret August 14, 2006 Rapporter Besvaret August 14, 2006 Med fare for at blive buh'et ud, så vil jeg da altså gerne sige, at jeg godt kan lide IKEAs produkter. Ikke dem alle - for jeg synes også de har mange rædselsfulde, farve-larmende produkter. Men jeg vil til enhver tid vælge f.eks. mine garderobe-skabe fra IKEA. De er geniale på opbevaring og skabs-indretning... *kravler i skjul* Hvis man een gang har set en IKEA sofa som har været benyttet i mere end 14 dage, så vil man vist aldrig købe sådan noget skrammel mere. 14 dages normalt brug, og den har facon efter den der har siddet der. Men, vi har da vist alle et-eller-andet fra IKEA. Bl.a. har jeg da 2 planter.
elpedro Besvaret August 14, 2006 Rapporter Besvaret August 14, 2006 Arh ævl og kævl.. Ikea har sgu ligeså gode ting (inkl sofaer) som Ide Bolig, Bolia etc etc... Mange danskere har bare sådan en "Ikea er noget lort"-snobbe agtig holdning, samtidig med at de handler deres stuemøbler ind i BIVA! De forsøger sig da idet mindste med lidt design... [hæhæ så kom dagens galde ud]
MissCath Besvaret August 14, 2006 Rapporter Besvaret August 14, 2006 Hvis man een gang har set en IKEA sofa som har været benyttet i mere end 14 dage, så vil man vist aldrig købe sådan noget skrammel mere. 14 dages normalt brug, og den har facon efter den der har siddet der. Altså, hvis du kender nogen, som har sådan en sofa, så synes jeg du skal fortælle dem dette: "IKEA yder 10 års garanti på sofaer. Garantien omfatter: • Stel, fjedre og polstring (polstring omfatter ikke møbelstof eller læder). Garantien gælder på følgende betingelser: • Sofaen benyttes i privat hjem. • Ved køb i Danmark 10 år fra købsdato. Garantien er gyldig mod forevisning af kvittering/bon/fragtbrev." Du kan også sende dem følgende link: http://www.ikea.com/ms/da_DK/customer_service/ikea_services/garanti/garanti_sofa.pdf eller kigge ind her: http://www.ikea.com/ms/da_DK/customer_service/ikea_services/ikea_services.html#10 Ovenstående er om deres sofaer. Men de giver også 10 års (TI ÅR!) garanti på blandingsbatterier, køkkener og kontormøbler. Til gengæld giver de 15 år på deres kontormøbler og 25 års garanti på deres Sultan madrasser...! Een ting er, at man måske ikke er vild med hverken design, farver eller udseende på IKEAs produkter. Men at sige det er noget skrammel er at tage munden lidt for fuld. Jeg kender ingen andre producenter som giver så meget garanti for så billige produkter... Men hvor køber I jeres møbler?
Guest Trine Besvaret August 14, 2006 Rapporter Besvaret August 14, 2006 Bland mig lige udenom jeres IKEA diskussion. Jeg er bare træt af gulv der ligner marmor men er plastic, jeg er træt af gulv der ligner træ men er plastic, jeg er træt af klinker der ligner klinker men er plastic jeg er træt af tapet med imiteret mursten men som er PLASTIC!!! Mit grønne plasticgulv der rent faktisk ligner plastic er sgu ok. Det udgiver sig ikke for at være noget det ikke er:)
MissCath Besvaret August 14, 2006 Rapporter Besvaret August 14, 2006 Beklager moerke, det var ikke meningen at forvandle din gulv-tråd til en møbel-tråd. Tilbage til sagen: Jeg kan heller ikke lide laminatgulve. Synes dog at vinylgulv er forholdsvis praktisk, hvis man ikke kan få fliser i sit badeværelse...
MC Manden Besvaret August 14, 2006 Rapporter Besvaret August 14, 2006 Garantien omfatter: • Stel, fjedre og polstring (polstring omfatter ikke møbelstof eller læder). Garantien gælder på følgende betingelser: • Sofaen benyttes i privat hjem. • Ved køb i Danmark 10 år fra købsdato. Garantien er gyldig mod forevisning af kvittering/bon/fragtbrev." Det er nemlig lige det der er problemet. Stoffet får simpelthen røvballe-facon.
Maria Besvaret August 15, 2006 Rapporter Besvaret August 15, 2006 Vi var også sikre på at vi havde købt et hus med fliser i gangen- men nej! Det eneste sted hvor der er noget ordentligt gulv er i stuen, så næste gang vi skal lave noget ved huset bliver der lagt fliser i køkken og gang. Vi er endda så heldige at nogle steder i huset ligger der to forskellige lag laminatgulv ovenpå hinanden- skide smart, især når det løfter sig når man støvsuger
Guest Trine Besvaret August 15, 2006 Rapporter Besvaret August 15, 2006 Vi var også sikre på at vi havde købt et hus med fliser i gangen- men nej! Det eneste sted hvor der er noget ordentligt gulv er i stuen, så næste gang vi skal lave noget ved huset bliver der lagt fliser i køkken og gang. Vi er endda så heldige at nogle steder i huset ligger der to forskellige lag laminatgulv ovenpå hinanden- skide smart, især når det løfter sig når man støvsuger Det er noget helvedes stads at få af iøvrigt. Vi har flået vores af i gang og køkken og lagt klinker. Det var satme limet godt fast!! Regner med at lægge gulv ovenpå, gulvmanden mente man kunne udnytte fugtspærre og lydisolering ved at lægge trægulvet ovenpå. (og dt var en dansk gulvmand)
Maria Besvaret August 15, 2006 Rapporter Besvaret August 15, 2006 Så må du jo lige fortælle om det går godt med at lægge trægulv ovenpå, for Johan vil godt have trægulv på hele 1.sal, og det kunne jo spare os for lidt tid.
Guest Trine Besvaret August 15, 2006 Rapporter Besvaret August 15, 2006 Så må du jo lige fortælle om det går godt med at lægge trægulv ovenpå' date=' for Johan vil godt have trægulv på hele 1.sal, og det kunne jo spare os for lidt tid.[/quote'] Det skal jeg nok, men vi er kun i den "indledende fase" med at finde gulv og tælle mønter... du ved.. der går nok lidt tid inden vi får nosset os færdige:)
Maria Besvaret August 15, 2006 Rapporter Besvaret August 15, 2006 Kender det alt for godt. Vi har snart boet her i 2 år og er langt fra færdige med vores planer.
titta Besvaret August 19, 2006 Rapporter Besvaret August 19, 2006 Det er noget helvedes stads at få af iøvrigt. Vi har flået vores af i gang og køkken og lagt klinker. Det var satme limet godt fast!! Regner med at lægge gulv ovenpå' date=' gulvmanden mente man kunne udnytte fugtspærre og lydisolering ved at lægge trægulvet ovenpå. (og dt var en dansk gulvmand)[/quote'] det var da godt - så kunne du jo også forstå hvad han sagde og I havde helt samme smag
titta Besvaret August 19, 2006 Rapporter Besvaret August 19, 2006 Det er nemlig lige det der er problemet. Stoffet får simpelthen røvballe-facon. Er det virkelig så slemt med de IKEA sofaer? .Jeg har ofte hørt man skal holde sig fra dem, men jeg troede nu mere det var fordi de ikke altid var så lækre i design osv.
Guest Trine Besvaret August 19, 2006 Rapporter Besvaret August 19, 2006 det var da godt - så kunne du jo også forstå hvad han sagde og I havde helt samme smag Forklar venligst hvad du mener??
Guest ThomasO Besvaret August 20, 2006 Rapporter Besvaret August 20, 2006 Helt rart at høre om jeres plastik gulve. Vi har 4 forskelligtfarvede og et trægulv. En rigtig historie om plastgulve i baderum: Ringen i brønden som holder plastgulvet tæt nede i afløbet ryger op, og det sker samtidigt med at brønden lige stopper eller skummer over, så der løb vand ind under gulvet. Pokkers..... fat i viceværten der kontakter en gulvmand. Ganske rigtigt, skal plasten skæres op, så gulvet skal tørres. Så skal der svejses en ny måtte i bagefter. Og nu man piller ved måtten, er selve brønden med vandlåsen iøvrigt ulovlig, og skal skiftes ved første mulige ombygning. Altså hugges op af gulvet, og en ny støbes i. Så starter det jeg rigtigt tager mig til hovedet over. Plasten går i siderne ind og lidt op under nederste fliserække, da der er fuldflisede vægge. Hvis man piller plastgulvet af, skal nederste fliserække også af. Piller man een eneste flise ned, så er man ned til at slå alle fliserne ned da fugtmembranen er brudt. DVS vil man have plasten væk kan man godt begynde at slå hele skidtet ned, og bygge et flisebadeværelse helt fra bunden. Hvad gør man så med plastmåtten. Jo skære den 20 cm fra væggen hele vejen rundt, tørre gulvet med en affugter, og lægge ny plast i, som så svejses hele vejen rundt. Så gælder det ellers om at ramme en farve der minder bare så meget som muligt som den der var i forvejen, eller matcher i en eller anden grad. Den kræsne forbruger som man jo er, gør jo at man stiller spørgsmål til håndværkerne. Hvadeh mener i virkeligt, at man kan smøre vandmembran på alle vægge, og mure med fliser fra gulv til loft, og plastgulv oven på rå og tør beton....UDEN at ofte et par hundrede kroner på -at rulle en skalle fugtmembran på gulvet før det blev lagt, så alt ikke suger direkte ned ved den mindste utæthed. De gloede totalt mærkeligt på mig, og sagde det gjorde man da aldrig. så det var jo kun et halvt svar = "plejer" Det var der ikke noget problem i, det var jo billigt - for bygherren..... Milde moses... det tog dem 8 uger at skifte den del. Selv regningen har jeg ikke set noget til i 6 uger heldigvis. Så har i plastgulv i badeværelset, pas nu for pokker på den plastring der sidder nede i brønden, får i trykket den op eller ned så plasten slipper.... så få fat i en gulvmand inden i så meget som tager et bad. Vi opdagede det ikke i tide.
claus Besvaret August 20, 2006 Rapporter Besvaret August 20, 2006 det var da godt - så kunne du jo også forstå hvad han sagde og I havde helt samme smag Flot Cloe......
titta Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 Flot Cloe...... kommer der en forklaring eller en pointe
Gio Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 kommer der en forklaring eller en pointe Det kan være det er din søster....eftersom i poster fra samme IP
MissCath Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 LÅÅÅÅL @ Gio *tsk-tsk* @ titta-Cloe
Thomas Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 Det kan være det er din søster....eftersom i poster fra samme IP Haha havde det sku også på fornemmelsen at det var den samme:)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu