thn Skrevet August 18, 2006 Rapporter Skrevet August 18, 2006 Jeg starter på nyt job i holte nu her og har lige enkelt spørgsmål. Map24 foreslår først hele turen ind over kalvebod brygge og HCA Blvd. Det giver 63 km. Jeg kunne forstille mig at det ikke var en særlig spændende tur. hvis man så i stedet vælger mere motorvej foreslår den tur op ad motorring 3. Det giver 73 km. Er denne vej nemmere og vil den kunne forsvares på selvangivelsen. og 1000 kr. spørgsmålet. Vil den også kunne forsvares hvis man tager toget, eller må man så finde sig i de 63 km? Mvh Dennis
Guest Supermule Besvaret August 18, 2006 Rapporter Besvaret August 18, 2006 Tager ud toget, så bliver det de 63km der regnes med. Og ja, er der en væsentlig besparelse ved at vælge en omvej, skal de godtage den.... Det kan de ikke nægte, men præcis med køerne på motorring3, bliver den måske svær at forklare..... Kender en del der tager den ind igennem byen og den er hurtigere.....
Gio Besvaret August 18, 2006 Rapporter Besvaret August 18, 2006 Tager ud toget, så bliver det de 63km der regnes med. Og ja, er der en væsentlig besparelse ved at vælge en omvej, skal de godtage den.... Det kan de ikke nægte, men præcis med køerne på motorring3, bliver den måske svær at forklare..... Kender en del der tager den ind igennem byen og den er hurtigere.....Nu tror jeg ikke SKAT går så meget op i midlertidigt vejarbejde og deslige. Så det går fint at tage den vej, og ikke den korteste ind igennem byen. Jeg futter selv mod Allerød hver dag, og har et par gange taget byturen - og det gør jeg IKKE igen. Sikke et helvede. Desuden kører Motorring 3 ganske fornuftigt for tiden, da de er næsten færdige med det voldsomt trafikforstyrrende midterrabats-arbejde. Men ok...derkommer nok andre kæppe i hjulet senere, da projektet jo først er sat til at være færdigt i 2008 Plus/minus 10km - motorvej kontra bykørsel....jeg kan ikke se hvorfor SKAT skulle tage fat i sådan en bagatel. Men igen - det er altsammen min mening og umiddelbare erfaring.
bananas Besvaret August 18, 2006 Rapporter Besvaret August 18, 2006 Jeg benytter et gps system ved navn Wayfinder.com (det er vist faktisk svensk) til min telefon. Den kan optimere efter tid, og kan endda tage højde for nedsat hastighed ved vejarbejder. Den mener stadig at det er hurtigst at køre af ring 3 når man skal til Holte. Så den burde sagtens kunne forsvares overfor Skat. Jeg tror ikke at det er hurtigere gennem byen. Efter at DSB har lavet total fucked up i deres køreplaner er en masse mennesker begyndt at tage bilen på arbejde til Kbh. Det, kombineret med at der inde i centrum er en del vejarbejder som mangler at blive færdige, har forvandlet næsten hele centrum til en stor trafikprop i den forgangne uge i myldretiden. Den værste dag tog det mig 40 minutter at komme fra Østerbro og ud på Amagermotorvejen.
thn Besvaret August 18, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2006 Så var det jo som jeg egentlig også havde forventet. Så må vi se om jeg skal have mig den Mini eller om jeg bliver for nærrig og bliver ved DSB
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu