Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

En google på "mobil bil sverige" giver frisk fra Norge :-) følgende (huysk art lese mæ nusk diarlekt): Sverige vurderer mobilforbud i bil Det spiller ingen rolle om du har mobilen i hånden eller bruker handsfree. VG Nett følger: Bil og trafikk Sverige Mobil og tele Bilførere som snakker i mobiltelefonen har lengre reaksjonstid, bremsestrekning, dårligere kontroll i kryss, ser mindre i speilene, mister viktig veiinformasjon og har kraftigere bremsinger, ifølge det svenske Vägverkets undersøkelse. Den nye risikorapporten gjør at Vägverket nå vil vurdere å forby mobilsnakking i bil, skriver Aftonbladet. En amerikansk undersøkelse viser at under visse forhold var det like farlig å snakke i mobil under kjøring som å kjøre i fylla. Dateret 20.8.06...

Besvaret

Sidst jeg blev busted i en fartkontrol spurgte jeg strisseren om 2 ting. Må man køre i bil og tale i tlf samtidig. Det bekræftede han, men at der var overvejelser i gang om at gøre det ulovligt, som i Dk som han smilende sagde. Så spurgte jeg om man skal blinke når man skifter vognbane, og til det svarede han at man skal blinke når man skifter ud, men ikke ind, da det forventes at man umiddelbart efter en overhaling igen trækker ind. Kun hvis der ingen trafik er, hverken foran eller bagved, som har gavn af at vide at man skifter bane, behøves man ikke at blinke.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...