Bjerggorilla Skrevet September 7, 2006 Rapporter Skrevet September 7, 2006 Hej ! Er der nogen som har haft samme problem som mig med Skat. Jeg skrev et mail til Skat (Skat@skat.dk) D. 16 aug og har ikke hørt noget som helst fra dem andet end dette her autosvar : Tak for din henvendelse til SKAT. vedr. FW: CPR ********* " Vi vil snarest muligt besvare din henvendelse. NB: Denne mail kan ikke besvares. Henvendelser via hjemmesiden på www.skat.dk besvares inden for 5 arbejdsdage. " Jeg endda rykket op til flere gange uden held ....:o :o
spinner Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 Hvad har du skrevet til dem? Hvis det bare er din selvangivelse du har sendt ind, hører du ikke yderligere... Jeg er ret sikker på de læser den, for jeg har indberettet min selvangivelse den vej, og den er nu beregnet...
Bjerggorilla Besvaret September 7, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 7, 2006 Det var ang. min overskydende skat mv. som skulle ha være disposition 3/8 men ej har modtaget...
spinner Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 Ok - ja, den burde de jo svare på ... men jeg ville nok ringe til dem på 72 22 18 18, hvis jeg ville være sikker på svar... :)
larscph Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 De skal såmænd nok svare - men sidst jeg sendte dem en mail gik der 1½ måned før jeg fik svar.
anderspier Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 Min kone og jeg har præcis samme problem. Har ringet til dem i dag. Ring evt. på hovednummeret og spørg efter Lene Schøtt / Kundecentret. Det er hende som kigger på sagen for mig. Problemet er flg.: På min kones Årsopgørelse står, til dispos: d. 6/9. (Iflg. Lene Schøtt, er pengene overført til NemKonto, men HER står dispos. dagen til 20/9 ???) På min Årsopgørelse står, til dispos: d. 8/9. (Iflg. Lene Schøtt, er pengene overført til NemKonto, men HER står dispos. dagen til 20/9 ??? - samme som for min kones vedkommende) Jeg har ringet til dem i dag og råder dig til at gøre det samme. Ser ud som en generel fejl, enten ved SKAT eller NemKonto. Hvis ikke de får det fixet i løbet af i morgen, har jeg tænkt mig at ringe til Computerworld og høre om det ikke er en nyhed, der kunne være interessant at bringe ! Er ved at være lidt træt af de mange fejl, vedr. SKAT. De får dog lige i dag med, så synes jeg at vi har været tålmodige nok (skal siges de i første omgang havde glemt knap 70.000 kr. på befordringen på min selvangivelse, på trods af jeg havde indberettet dem). Så måske medierne kan ruske op i SKAT ? I al fald er det ikke de stakkels medarb. som vi skal pege fingre af - de er ikke blevet flere folk, efter sammenlægningerne og de mange nye opgaver der er tilkommet. Det var ang. min overskydende skat mv. som skulle ha være disposition 3/8 men ej har modtaget...
Mette Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 Er det kun mig der ikke har modtaget nogen årspågørelse endnu?
Toft Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 Er det kun mig der ikke har modtaget nogen årspågørelse endnu? Nej, det er det ikke. Er du så glad nu? :p
bananas Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 I al fald er det ikke de stakkels medarb. som vi skal pege fingre af - de er ikke blevet flere folk, efter sammenlægningerne og de mange nye opgaver der er tilkommet. Det er nu stadigt medarbejderne som laver fejlene - eller undlader at gøre den fornødne indsats for at finde dem. Der er mange flere skattefolk i Danmark pr. indbygger end i Norge og Sverige, så rationaliseringer er ikke helt ud i hampen. Men måden som nedskæringerne er grebet an på er ude i hampen. Forsøg på at tvangsforflytte et større antal medarbejdere til Ringkøbing (som er den kreds hvor skatteministeren selv er valgt:eek: ) - DET STINKER! Hvis det var mig som fik at vide, at jeg måske skulle til Ringkøbing fordi min øveste chef skulle "levere arbejdspladser" tilbage til sin valgkreds, ja så ville jeg knageme også miste al motivation til nogen form for selvstændige initiativer.
anderspier Besvaret September 8, 2006 Rapporter Besvaret September 8, 2006 Så har jeg snakket med SKAT igen i dag. De arbejder på højtryk på at finde fejlen (med at dispositionsdato'en på Årsopgørelserne og den faktiske dispositionsdato på NemKonto, for nogle af os ikke stemmer overens). Pengene kommer med andre ord IKKE som lovet, iflg. årsopgørelsen. For mit vedkommende, skulle jeg have (iflg. årsopgørelsen, d. 8/9) - men står til disposition, d. 20/9, iflg. NemKonto. For min kone, som skulle have (d. 6/9 iflg. årsopgørelsen - men står til disposition, d. 20/9 - som min egen). SKAT har gennemført overførslerne som de plejer, med dispositionsdato 5 bankdage efter årsopgørelsen ligger tilgængelig i skattemappen. Men af en eller anden grund er der lagt 10 bankdage oveni. Alt andet lige er det eskalleret MEGET højt op i SKAT (og de knokler på det) - og Lene (som jeg snakkede med fra SKAT) holder mig ajour i sagen, så snart hun hører mere. Jeg har valgt at vente (og worst case få pengene d. 20/9, som er worst-case-scenario). Går ikke videre med det, da jeg ikke gider bruge ressourcer på det. Ej heller vil det just fremme processen, hvis medierne skal til at udfritte SKAT / NemKonto om disse problemer. Mere kommer til senere.
anderspier Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Så fik jeg endelig svar fra.... SKAT, som ringede i dag sagde at der har været fejl i dispositions-datoen, på en del af årsopgørelserne, som bla. bliver kørt d. 11/9 (som min og min kone's gør). Der er med andre ord, trykt forkert dispositions-dato på overskydende skat på selvangivelserne. For vores vedkommende, er den rigtige dispositions-dato, d. 21/9. Blot til info, hvis andre undrer sig over hvor deres overskydende skat bliver af. Gad vide om man kunne lave samme "fejl", den anden vej. Altså hvis man nu skulle betale restskat, så sige at pengene for SKAT er disponible i år 2010 ? hehe. Men anyways, så er det vigtigste jo at vide, at pengene kommer - blot lidt senere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu