CAC Skrevet September 16, 2006 Rapporter Skrevet September 16, 2006 Hvis jeg køber noget hos en privat person, og overfører pengene til denne, vil det så være muligt at spore personen alene baseret på hans kontonummer? Altså såfremt han ikke sender mig varen? Jeg ved godt at det vil være en dum situation at bruge sig i, men folk kan jo lyve om så meget andet og opgive mange falske oplysninger. Bare rolig, jeg er bare paranoid, det er ikke en situation jeg er i nu :)
bananas Besvaret September 17, 2006 Rapporter Besvaret September 17, 2006 Kort svar : Ja Den bank du sender til har naturligvis en database over hvem, som har hver konto, og såfremt det er en dansk eler svensk konto er der også et, cpr-nummer, person-nummer eller CVR-nummer knyttet til kontoen. Det kan så være en udlænding som har oprettet kontoen - i det tilfælde skal de have gemt en kopi af en eller anden form for id på personen. Men såfremt det bliver aktuelt er du nok nødt til at lave en politi-anmeldelse først. Bank-konti er noget meget privat og banker må ikke oplyse om hvem de har som kunder - undtagen til offentlige myndigheder.
CAC Besvaret September 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 17, 2006 Fint, jeg takker og bukker:thumbup:
larscph Besvaret September 17, 2006 Rapporter Besvaret September 17, 2006 En løsning i stedet for konto-konto overførsel kunne være at bruge et system som PayPal.... Eventuelt tilbyde at dække sælgers omkostninger ved at gøre det. Fidusen ved PayPal er at de vist er ret seriøse omkring fraud. Jeg havde ret meget glæde af det da jeg købte noget DVD ballade til bilen i en tysk webbutik - han sendte ikke de bestilte. Altså før jeg åbnede en dispute på PayPal. Det kræver dog at du har et int. kreditkort for at kunne sende betalingen.
thomas_lund Besvaret September 17, 2006 Rapporter Besvaret September 17, 2006 Der er også en del escrow services som man benytter som midlertidig konto, og hvor man så signer af når man har modtaget varen. Kender ikke detaljerne i hvordan de virker, og har aldrig selv brugt dem. Ved bare de findes
Mc.Kinnell Besvaret September 17, 2006 Rapporter Besvaret September 17, 2006 trække pengene tilbage Så hut jeg visker kan du inden for 30 dage trække pengene tilbage - det ktæver dog at du betaler banken et beløb for dette - er ret længe siden jeg har arbejdet med det så jeg er ikke sikker - men brug paypal eller payson istedet :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu