Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Kontoret hedder skatteverket Du kan finde adressen her... http://www.skatteverket.se/kontaktaoss/iframe/skatteverketlokalkontoren.4.731e901069429e495800078.html Husk forøvrigt at alle personer som flytter skal møde personligt op...det lærte vi på den hårde måde. En om'er...vi havde ikke vores børn med... Men bortset fra det er de søde og rare... Telefon 0771-778 778 Telefontider Skatteupplysningen Mån-Tor 08.00-19.00. Fre 08.00-16.00 Växel: Mån-Fre 8.00-16.00 Med venlig hilsen Ole Kristensen

Besvaret

Hvis du vil have at det skal gå helt smertefrit så medbring også:

1. Pas
  2. Lejekontrakt eller købskontrakt på det som du skal bo i
  3. Brobizzaftale, hvis du skal pendle i bil - togkort eller lign., hvis du skal pendle med tog

Jeg lærte punkt 2-3 på den hårde måde. :sad:

Besvaret
  1. Pas
  3. Brobizzaftale, hvis du skal pendle i bil - togkort eller lign., hvis du skal pendle med tog

Passet kan også erstates af anden legitimation, vi kunne begge benytte vores kørekort. Og du skal tage et nummer under D på Skatteverket, og hav masser af tid... :p
Besvaret
  1. Pas

Jamen man har vel ikke lavet et tog kort endnu - hvis man først skal flytte om fks. en måned?
Besvaret
Jamen man har vel ikke lavet et tog kort endnu - hvis man først skal flytte om fks. en måned?
Vi rejser også med tog og skulle ikke bevise dette på nogen måde i form af togkort... Og vi er flyttet herover i sommer, så tror ik det har ændret sig så meget....
Besvaret
man kan godt få lavet en aftale til brobizzen/toget med en fremtidig dato. så det er faktisk en go ide at have det hele med. du kan bare opgiver start dato når du skal starte med at bruge det
Besvaret
man kan godt få lavet en aftale til brobizzen/toget med en fremtidig dato. så det er faktisk en go ide at have det hele med. du kan bare opgiver start dato når du skal starte med at bruge det
Lyder super godt - ville være trist at tage derover i morgen, og så mangle den ene ting...
Besvaret

Jeg forstår ikke rigtigt dette med brobizz eller togkort. Jeg skulle da hverken vise togkort eller brobizz, da jeg flyttede over. Vil det sige, at man ikke kan bosætte sig i Sverige, hvis man ikke skal pendle??? Eller hvis man kun skal pendle nogle dage og derfor ikke vil have togkort, men købe billet hver gang, man tager over. Det lyder sq da mærkeligt. Når jeg bliver pensioneret (ude i fremtiden!!:) ), er jeg så nødt til at flytte fra Sverige, fordi jeg ikke har noget togkort? Helt ærligt, det lyder som noget sludder.:rolleyes:

Besvaret
Jeg forstår ikke rigtigt dette med brobizz eller togkort. Jeg skulle da hverken vise togkort eller brobizz, da jeg flyttede over. Vil det sige, at man ikke kan bosætte sig i Sverige, hvis man ikke skal pendle??? Eller hvis man kun skal pendle nogle dage og derfor ikke vil have togkort, men købe billet hver gang, man tager over. Det lyder sq da mærkeligt. Når jeg bliver pensioneret (ude i fremtiden!!:) ), er jeg så nødt til at flytte fra Sverige, fordi jeg ikke har noget togkort? Helt ærligt, det lyder som noget sludder.:rolleyes:
Jeg tror man gør det som en kontrol af om folk fusker eller ikke fusker.. da du flyttede var fokus nok ikke rettet så intenst på fuskerne. Vi skulle heller ikke vise nogen aftale da vi flyttede i 2004.. Selvfølgelig kan du bo i Sverige uden et togkort:) Vi har eksempelvis kun 1 brobizz i øjeblikket i mit navn, fordi vi pendler sammen. Det betyder jo så ikek min kæreste er landsforvist, vel..
Besvaret

Moerke> jeg behøver vel ikke at nævne, at jeg var ironisk? Men det er da noget fis. Hvis min veninde, som er folkepensionist, vill flytte over for at bo i nærneden af mig, så kan hun ikke flytte over uden togkort? Det er jo det, der fremgår af tidligere indlæg. Fordi jeg har et togkort, behøver jeg jo ikke bosætte mig i Sverige, vel? Jeg kan da stadigvæk bo her pro forma og have en svenskregistret bil.:rolleye:

Besvaret

Internordisk flyttebevis Hej Jeg tror Moerke har ret. Skat i Sverige og Skat i Danmark forsøger at undgå xtra arbejde med kontrol efterfølgende. Ved at bede om brobizz eller togkort - er der lidt mere hånd i hanke med om det er en reel flytning... PS. Vi afleverede vores flyttebevis for 14 dage siden og skulle ikke fremvise hverken brobizz aftale eller togkort. Men drengen og babyen skulle fremvises... Med venlig hilsen Ole

Besvaret

Hej, viste heller ikke noget mht. til transport, udfyldte bare nogle blanketter. Hvor man bla. skulle udfylde, hvor længe man havde tænkt sig at bo i Sverige :) samt hvor langt der er til mit Arbejde, tager færgen, men de bad ikke om dok. for dette. Lyder lidt mystisk, men det var så heller ikke i Malmö men i Landskrona, I Malmö er de mere vant til Danskere ;) -Claus-

Besvaret
Jeg kan godt huske da jeg kom til Danmark......."de" har spurgt mig hvad min morsfar hed, om jeg er muslim, om jeg har skudt nogen i krigen, om jeg vil betale kirkeskat, hvornår skal jeg hjem, om jeg har hørt at Danmark er et dejligt land...m.m. Alle de lorte spørgsmål.... Kommer fra det samme land som Zlatan.... Knus til alle :-)
HÆHÆ, da jeg sad i flyet til New York, skulle jeg svare på, om jeg var terrorist. Hvem ville frivilligt indrømme det? Og så måtte jeg iøvrigt ikke indføre leverpostej og småkager! Hold da kæft, hvor jeg grinede. :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...