Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
:new: En lille hilsen fra politimesteren i sverige Inkommen anmälan om hastighetsöverträdelse i Danmark, Kalvebod Brygge Köpenhamn Er der nogle der har fået sådan en besked fra det svenske polis før. Tror godt jeg ved hvad det drejer sig om :(
Guest Supermule
Besvaret

Nej men nægt alt!!!!! Så gør de ikke mere ved det........

:new: En lille hilsen fra politimesteren i sverige Inkommen anmälan om hastighetsöverträdelse i Danmark, Kalvebod Brygge Köpenhamn Er der nogle der har fået sådan en besked fra det svenske polis før. Tror godt jeg ved hvad det drejer sig om :(
Besvaret

Kender en der har - var blevet knipset af et hastighedskamera-i-en-varebil. Jeg kan informere dig om, at selvom billedet ikke fulgte med brevet til dig, så fulgte det med til det svenske polis - vedkommende så det selv, da han henvendte sig på politistationen. Så kan du jo selv vurdere, om du har lyst til at nægte alt:confused:

Guest Supermule
Besvaret

Finten kommer her..... Nægt at det er dig. Det svenske politi har ikke noget billede gemt i deres kørekortregister, da du har dansk kørekort(formoder jeg)..... Så be'r de dig komme op på stationen... Det er her at du sender én af dine bedste venner, der kender dig virkelig godt, istedet for.... Sørg for at han ikke ligner dig. Påstå at du har bilen tilsalg og der er en der har været ude og prøve den.... Du kender ikke hans navn.... Så er den skid slået....

Besvaret

Og den lovlydige borger nupper bøden på 1000 dkk og sover godt om natten. Sådan er vi så forskellige:)

Besvaret

Betal det . evt. lav afdrag´s ordning, Politiet arbejder sammen i begge lande , har haft en kammerat som blev taget sådan , kostede ham en lille pæn beløb over den oprindeligt.. så Betal og være en lovlydige borger>>>

Besvaret
Betal det . evt. lav afdrag´s ordning' date=' Politiet arbejder sammen i begge lande , har haft en kammerat som blev taget sådan , kostede ham en lille pæn beløb over den oprindeligt.. så Betal og være en lovlydige borger>>>[/quote'] Jeg kan så fortælle at det ikke koster extra. Det er rentefrit og intet administrationsgebyr... Tro mig, har lige betalt den sidste af 12 rater :lol:
Besvaret
Jeg kan så fortælle at det ikke koster extra. Det er rentefrit og intet administrationsgebyr... Tro mig' date=' har lige betalt den sidste af 12 rater :lol:[/quote'] Hmmm jeg vidste ikke du var kørende Mc-manden eheh men ja det har du ret i ingen rente og intet administrationsgebyr. jeg har prøvet det selv men kun i DK hehe
Besvaret
Hmmm jeg vidste ikke du var kørende Mc-manden eheh men ja det har du ret i ingen rente og intet administrationsgebyr. jeg har prøvet det selv men kun i DK hehe
Har da både mc og bil ... Men, der er vel ingen der siger man kun kan få bøder i et køretøj ?? :lol:
Besvaret
Har da både mc og bil ... Men' date=' der er vel ingen der siger man kun kan få bøder i et køretøj ?? :lol:[/quote'] Hmm blev du snoppet med Cyklen??? hmm jeg sige til dig mange gange la være med at tage den FKK heheh
Besvaret
Heh ... Hvordan får en lovlydig borger en bøde?... ;)
Hmm godt pointe hehe, men hvem begår ikke dumheder, Clinton,gjode det, Per stig, gjorde det, Paven gjorde det, JP gjorde det, jeg kan blive ved..
Besvaret
Heh ... Hvordan får en lovlydig borger en bøde?... ;)
Det gør man fordi Politiet driver rovdrift på os stakkels billister, og placerer sig netop der hvor det er mest unaturligt at køre efter skiltningen..:) Det kræver mere koncentration at holde øje med hastigheden, end at føre selve bilen. Hvilket jeg personligt mener er det størte problem. Kalvebod Brygge er et oplagt eksempel.. Bella Centeret en anden.. Ja, har fået et klip og jeg er stolt af det:th2: og jeg føler mig stadig som en meget lovlydig boger...:rolleyes:
Besvaret

Lad være med at reager på det brev du har fået fra det svenske politi. de sender et brev mere, men så stopper det. De hverken kan eller vil bruge flere ressourcer på den bøde. Årsagen er det svenske/skånske politi ikke får betaling for deres ydelser af det danske/københavnske politi. Så de penge de indriver fra dig sender de videre. Omvendt betyder det jo at de ikke kan bruge for meget tid på det da det er pro bono. Jeg taler af erfaring! Lad brevet/brevene ligge og der sker ikke mere! Dog er ovenstående kun gældende hvis der er tale om en fotofælde. Er du blevet stoppet af en betjent har han jo din adresse og indriver således pengene direkte. Også her taler jeg af erfaring. Nu kunne det lyde som om jeg er en lovbryder. Men jeg har som moerke blot været uheldig. Steder hvor hastigheden ændres uden synlig skiltning med mere. Jeg fik den sidste bøde personligt af en betjent da jeg lige havde hentet den nye bil. Det var nede på sydsjælland på motorvejen. Jeg overhalede en lastbil og røg derfor op på 123. De målte mig til dette og trak så lidt fra så jeg fik en bøde på 500,- for at have kørt 119... Iøvrigt var betjenten meget mere interesseret i bilen og det at hente selv og rend mig et vist sted. Jeg spurgte hvad der ville ske hvis jeg ikke gav ham min adresse. Ja så skulle jeg betale på stedet.

Besvaret
Lad være med at reager på det brev du har fået fra det svenske politi. de sender et brev mere' date=' men så stopper det. De hverken kan eller vil bruge flere ressourcer på den bøde.[/quote'] Hvad sker der så næste gang, man bliver stoppet? Kan det danske politi ikke se man har en hilsen hængende? Og forlanger betaling på stedet? Hmm, hvornår skal man egentlig betale på stedet og ikke? En af mine kammerater blev stoppet i Frankrig for at køre for stærkt, og skulle betale med det samme. Da han ikke havde penge på sig, blev han sendt ind i nærmeste by efter penge, mens de "holdt" hans kørekort for ham - de ville ikke ha en af hans unger :) Har ligeledes hørt, at tyskere der får bøde i dk, også skal betale her og nu. Hvorfor skal "vi" ikke betale her og nu? Og hvad ville der ske, hvis man opgav forkert adresse?
Besvaret
Hvad sker der så næste gang, man bliver stoppet? Kan det danske politi ikke se man har en hilsen hængende? Og forlanger betaling på stedet? Hmm, hvornår skal man egentlig betale på stedet og ikke? Hvorfor skal "vi" ikke betale her og nu? Og hvad ville der ske, hvis man opgav forkert adresse?
Jeg har ikke prøvet at blive stoppet siden. Så det kan jeg ikke sige noget om. Mht. fotofælden så er det sket 2 gange på lidt over et år. Jeg har aldrig hørt noget for det. På fotofælden har de jo også kun dit reg. nr. Det kræver igen forholdsvist meget indsats for at indrive personnumre med mere for at forfølge sagen.. Du skal betale her og nu hvis du ikke kan fremvise noget ID med dit personnummer. Jeg viste mit på det tidspunkt danske kørekort og gav ham blot min adresse. hvis jeg havde snydt med adressen kunne han jo kontrollere personnummeret.
Besvaret

Inden man udtaler sig, siger at det var en "køber" der prøvede ens bil etc. bør man lige læse kapitel sytten her som gælder med forskellig strafsanktioner hist og pist: Straffeloven kap. 17 17. kapitel Falsk forklaring og falsk anklage § 158. Den, som afgiver falsk forklaring for retten, herunder ved anvendelse af telekommunikation, straffes med fængsel indtil 4 år. Bestemmelsen finder tillige anvendelse på falsk forklaring for en udenlandsk ret. Stk. 2. Med samme straf anses den, der afgiver falsk forklaring for De Europæiske Fællesskabers Domstol. Stk. 3. Angår det falske udsagn alene noget, som er uden betydning for det forhold, der søges oplyst, kan straffen gå ned til bøde. § 158, stk. 1, 1. pkt. er ændret ved § 1 i lov nr. 258 af 08.05.2002 fra d. 01.07.2002. § 158, stk. 3 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Afskaffelse af hæftestraffen) § 159. Afgiver nogen falsk forklaring som sigtet i en offentlig straffesag eller under afhøring i tilfælde, hvor forklaring ifølge loven ikke må kræves, straffes han ikke. Stk. 2. Afgives falsk forklaring under afhøring for retten i tilfælde, hvor den afhørte var berettiget til at nægte forklaring, kan straffen nedsættes og under i øvrigt formildende omstændigheder bortfalde. § 160. Gør nogen sig skyldig i grov uagtsomhed ved afgivelse af urigtig forklaring i et tilfælde, der ellers ville være strafbart efter § 158 eller § 159, stk. 2, er straffen bøde eller fængsel indtil 4 måneder. § 160 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte erstattet med fængsel indtil 4 måneder) § 161. Med bøde eller fængsel indtil 2 år straffes den, som udenfor det i § 158 nævnte tilfælde for eller til en offentlig myndighed afgiver en falsk erklæring på tro og love eller på lignende højtidelig måde, hvor sådan form er påbudt eller tilstedt. § 161 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte erstattet med fængsel indtil 4 måneder) § 161 er ændret fra d. 01.04.2004 ved lov nr. 218 af 31.03.2004 § 162. Den, som ellers for eller til en offentlig myndighed afgiver urigtig erklæring om forhold, angående hvilke han er pligtig at afgive forklaring, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. § 162 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte udgået) § 163. Den, som i øvrigt til brug i retsforhold, der vedkommer det offentlige, skriftligt eller ved andet læsbart medie afgiver urigtig erklæring eller bevidner noget, som den pågældende ikke har viden om, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. § 163 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (afskaffelse af hæftestraffen) § 164. Den, der afgiver urigtige oplysninger til offentlig myndighed med forsæt til, at en uskyldig derved bliver sigtet, dømt eller undergivet strafferetlig retsfølge for et strafbart forhold, straffes med fængsel indtil 6 år. Stk. 2. På samme måde straffes den, der tilintetgør, forvansker eller bortskaffer bevis eller tilvejebringer falsk bevis med forsæt til, at nogen derved sigtes eller dømmes for et strafbart forhold. Stk. 3. Den, der foretager en handling som nævnt i stk. 1 og 2 med forsæt til, at han selv eller en anden med dennes samtykke derved bliver sigtet, dømt eller undergivet strafferetlig retsfølge for et strafbart forhold, som han ikke har begået, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år. Stk. 4. Efter den forurettedes begæring kan det i dommen bestemmes, at domsslutningen og så meget af domsgrundene, som retten skønner fornødent, ved offentlig foranstaltning skal kundgøres i en eller flere offentlige tidender. § 164, stk. 1 og 3 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (afskaffelse af hæftestraffen) § 164, stk. 3 er ændret fra d. 01.04.2004 ved lov nr. 218 af 31.03.2004 § 1.33. (»1 år« ændret til: »6 måneder«. § 164, stk. 3 er ændret ved § 1.6 i lov nr. 364 af 24.05.2005 fra d. 25.05.2005: 6 måneder ændret til 1 år. § 164 a. Den, som undlader at oplyse omstændigheder, der bestemt taler for, at en for en forbrydelse sigtet eller dømt er uskyldig, skønt dette kunne ske uden at udsætte den pågældende eller dennes nærmeste for fare for liv, helbred eller velfærd eller for forfølgning for vedkommende forbrydelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år. § 164 a er indsat fra d. 01.04.2004 ved lov nr. 218 af 31.03.2004 § 1.34. § 165. Den, der til offentlig myndighed anmelder en strafbar handling, der ikke er begået, såvel som den, der til sådan myndighed indgiver falske klagemål, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. § 165 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte erstattet med fængsel indtil 4 måneder) § 165 er ændret fra d. 01.04.2004 ved lov nr. 218 af 31.03.2004 § 1.35. (»bøde, fængsel indtil 4 måneder eller under skærpende omstændigheder med fængsel indtil 1 år« ændret til: »bøde eller fængsel indtil 6 måneder«)

Besvaret

For at undgå fotovognene gør følgende. 1. Sørg for at have kasketpå. 2. Hvis du ikke har nogen kaskett, eller ikke ønsker at køre med en sådan, da skal du køre med solskærmen nede og sædet skal være så højt oppe, således at du kun akkurat kan se gennem ruden. På denne måde får gestapo et ubrugeligt billede af føren "ikke den fører", som ikke kan bruges til noget.

Besvaret
For at undgå fotovognene gør følgende. 1. Sørg for at have kasketpå. 2. Hvis du ikke har nogen kaskett, eller ikke ønsker at køre med en sådan, da skal du køre med solskærmen nede og sædet skal være så højt oppe, således at du kun akkurat kan se gennem ruden.
3. Overhold hastighedsgrænsen ;)
På denne måde får gestapo et ubrugeligt billede af føren "ikke den fører"' date=' som ikke kan bruges til noget.[/quote'] Hvorefter Politiet sender regningen til ejeren af bilen, og beder denne om at betale bøden. Såfremt vedkommende ikke er føreren af bilen, bedes han meddele Politiet, hvem der så kørte bilen/havde råderet over denne på pågældende tidspunkt. Det ønsker han ikke, og indkasserer derfor en bøde på kr. 500 for dette. Sparet: Bødens størrelse - 500 kr., og et klip i kortet. Betalt: Prisen for at sidde i sin bil som en wanna-be lastbil-chauffør, der er evig blændet af solen. Eller husker jeg forkert?
Besvaret
3. Overhold hastighedsgrænsen ;) Hvorefter Politiet sender regningen til ejeren af bilen, og beder denne om at betale bøden. Såfremt vedkommende ikke er føreren af bilen, bedes han meddele Politiet, hvem der så kørte bilen/havde råderet over denne på pågældende tidspunkt. Det ønsker han ikke, og indkasserer derfor en bøde på kr. 500 for dette. Sparet: Bødens størrelse - 500 kr., og et klip i kortet. Betalt: Prisen for at sidde i sin bil som en wanna-be lastbil-chauffør, der er evig blændet af solen. Eller husker jeg forkert?
Nope, hvis føreren ikke kan identificeres bortfalder bøden.... Taler af erfaring!
Guest Supermule
Besvaret

Ja men kun for svenske biler.... Ikke danske. Der får man en bøde på 500 kr for at "glemme" hvem der har kørt bilen.... Den eneste måde er at sige bilen er tilsalg og der har været kørt et par prøveture i den. Og du aner naturligvis ikke hvem det er der kører den..... Er prøvet og det virker.....;)

Nope' date=' hvis føreren ikke kan identificeres bortfalder bøden.... Taler af erfaring![/quote']

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...