Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Ja men kun for svenske biler.... Ikke danske. Der får man en bøde på 500 kr for at "glemme" hvem der har kørt bilen.... Den eneste måde er at sige bilen er tilsalg og der har været kørt et par prøveture i den. Og du aner naturligvis ikke hvem det er der kører den..... Er prøvet og det virker.....;)
Sådan var det ikke i mit tilfælde, vi opdagede fotovognen efter vi var blevet knipset. Kørte derefter tilbage og moonede med 5 km for meget i timen. Den knipsede en bar røv og en mand med hætten surret godt ind. Vi hørte aldrig noget for "knips" nr.2....:p
Guest Supermule
Besvaret
:lol:.......
Sådan var det ikke i mit tilfælde' date=' vi opdagede fotovognen efter vi var blevet knipset. Kørte derefter tilbage og moonede med 5 km for meget i timen. Den knipsede en bar røv og en mand med hætten surret godt ind. Vi hørte aldrig noget for "knips" nr.2....:p[/quote']
Besvaret
Finten kommer her..... Nægt at det er dig. Det svenske politi har ikke noget billede gemt i deres kørekortregister, da du har dansk kørekort(formoder jeg)..... Så be'r de dig komme op på stationen... Det er her at du sender én af dine bedste venner, der kender dig virkelig godt, istedet for.... Sørg for at han ikke ligner dig. Påstå at du har bilen tilsalg og der er en der har været ude og prøve den.... Du kender ikke hans navn.... Så er den skid slået....
Det var da en besværlig finte - lad være med at møde op! Det er meget lettere, og det svenske politi gør ikke mere ved det!
  • 2 weeks later...
Besvaret

norske bøder hej :new: og har lige en problemstilling som jeg gerne vil have jeres vurdering på... jeg kørte for 1½ år siden (nærmer sig 2 år) for stærkt i norge og blev knipset i en fartfælde. det koster 5000 nkr og blive taget med 102 i en 80 zone. jeg vedkendte mig bøden, men har bare ignoreret når jeg har fået brev fra norge herefter. efter et år hvor jeg ikke havde indbetalt girokortet overdrog de sagen til det danske politi som mødte op på min addresse for og tale med mig, men var ikke hjemme. jeg tog ned på stationen for og snakke med dem da jeg stadig ikke havde set noget billede hvilket de viste mig :mad: da jeg ikke kunne betale bøden overgik den til inddrivelses "something" og har ikke rigtig hørt noget siden. Jeg er så flyttet til bunkeflostrand for 14 dage og spekulerer på om jeg nogensinde kommer til og høre mere fra dem hvad tror i? mvh Robin

Besvaret
Jeg er så flyttet til bunkeflostrand for 14 dage og spekulerer på om jeg nogensinde kommer til og høre mere fra dem hvad tror i? mvh Robin
Tja. Det finder du jo ud af. Når de har gjort sig besværet med at finde dig fra Norge af. Tror jeg også godt du kan regne med de finder dig i Sverige.
Besvaret
ja mon ikke... må se hvad der sker.:p
De gør faktisk en del for at indkræve pengene.. Chefen på mit gamle arbejde kørte også lidt friskt til i Norge og ignorerede det derefter. Til sidst dukkede der 2 betjente op på kontoret og han måtte skrive en check til dem på stedet.
Besvaret
vildt :laugh: bliver bare spændende og se om der er nogen forskel når jeg er rykket over på den anden side af sundet Robin
Kan jo være de ser det som et flugtforsøg så din bøde bliver 20 doblet :D
Besvaret
så bliver jeg godt nok ked af det! 5000 X 20 = 100000 :scared: men mon dog....
Hvorfor ikke bare få den ud af verden - eventuelt betalt i rater, så den ikke er så tung at komme af med. /moralsk tone ON I bund og grund har du overtrådt loven, og hæfter derefter. At bruge sunddebatten til at få tips til at undgå Lovens Lange Arm (eller SKAT, for den sags skyld *g*) har vi vist diskuteret herinde før... Det er ærgerligt at du skal betale - men du har kun dig selv at takke for det. /moralsk tone OFF

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...