Jump to content

Dansk fører i Svensk indregistreret bil.

Recommended Posts

• Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Ok, nu er det ikke for at være flueknepper (eller for at fortsætte diskutionen), MEN: Der er to spørgsmål i denne sag: 1) Hvad kan der ske med føreren af bilen. Her har der tidligere i tråden været diskuteret bøder op til 5.000 kr. 2) Hvad kan der ske med ejeren af bilen. Det var her jeg var interesseret i at få at vide, om jeg som ejer risikerede at skulle betale registreringsafgift af bilen samt bøde, såfremt man blev stoppet. Det credde fik svar på, var spørgsmål nr. 2. Det fremgår også ret klart af overskriften på det vedlagte dokument "Indtrædelse af dansk registreringspligt". Spørgsmål 1 står så vidt jeg er overbevist, stadig ubesvaret. Anyways, svaret fra credde er nok for mig, eftersom det var det jeg var interesseret i af få afklaret, så tak for det :th2:

Besvaret
Ok, nu er det ikke for at være flueknepper (eller for at fortsætte diskutionen), MEN: Der er to spørgsmål i denne sag: 1) Hvad kan der ske med føreren af bilen. Her har der tidligere i tråden været diskuteret bøder op til 5.000 kr. 2) Hvad kan der ske med ejeren af bilen. Det var her jeg var interesseret i at få at vide, om jeg som ejer risikerede at skulle betale registreringsafgift af bilen samt bøde, såfremt man blev stoppet. Det credde fik svar på, var spørgsmål nr. 2. Det fremgår også ret klart af overskriften på det vedlagte dokument "Indtrædelse af dansk registreringspligt". Spørgsmål 1 står så vidt jeg er overbevist, stadig ubesvaret. Anyways, svaret fra credde er nok for mig, eftersom det var det jeg var interesseret i af få afklaret, så tak for det :th2:
Spørgsmål 1 mener jeg da også er afklaret. Der står jo: "I praksis tillades det dog, at køretøjet føres af herboende, såfremt den berettigede selv eller andre berettigede befinder sig i køretøjet, og kørslen foregår i den berettigedes interesse". Det synes jeg da beskriver, at der ikke sker noget med føreren af bilen.
Besvaret
Spørgsmål 1 mener jeg da også er afklaret. Der står jo: "I praksis tillades det dog' date=' at køretøjet føres af herboende, såfremt den berettigede selv eller andre berettigede befinder sig i køretøjet, og kørslen foregår i den berettigedes interesse". Det synes jeg da beskriver, at der ikke sker noget med føreren af bilen.[/quote'] Ja, jeg sad også længe og tænkte over det :) - Det jeg bare er lidt "mistænkelig ved" er, at lovteksten, der henvises til, omhandler hvornår en bil indtræder den danske registreringspligt, og ikke hvornår det er lovligt for en dansker at føre en svensk bil. Der kan vel i princippet godt være andre lovtekster der forbyder at en dansker kører svensk bil (som f.eks. Bekendtgørelse nr. 880, §§16-18)? Jeg ved det ikke, men syntes ikke at spørgsmål 1 er helt afklaret, da det ikke er det der tages stilling til med pågældende paragraf. Men som sagt var det interessante for mig spørgsmål 2, hvorfor jeg nu er godt tilfreds ;)
Besvaret
Ja, det er noget af en tur du tager der hver morgen kan jeg forstå:lol:
Det kunne jo godt være at man havde sit eget lille fragtfly, som man fløj frem og tilbage med hver dag, med sin bil i lasten. Det er der vel ikke noget unaturligt i :laugh: Der skal dog en ret pæn lønindtægt til for at kunne udnytte hele det befordingsfradrag. Man skulle måske i så fald overveje, om det i det hele taget kunne betale sig at gå på arbejde.
Besvaret
Det kunne jo godt være at man havde sit eget lille fragtfly, som man fløj frem og tilbage med hver dag, med sin bil i lasten. Det er der vel ikke noget unaturligt i :laugh: Der skal dog en ret pæn lønindtægt til for at kunne udnytte hele det befordingsfradrag. Man skulle måske i så fald overveje, om det i det hele taget kunne betale sig at gå på arbejde.
Kbh <-> Barcelona = 2136 km ca. Well...ca 799.075,- dkr i befordringsfradrag årligt :thumbup:...og så ser vi bort fra at det tager ca 22 timer hver vej :D
  • 1 year later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...