cbpwr Skrevet October 6, 2006 Rapporter Skrevet October 6, 2006 Hej. Jeg har undret mig en del over noget. Jeg ser tit omkring tilkørslet til motorveje man har noget der ligner et nødspor/krybespor eller Sving bane. Men hvad er det til. Det er når man nærmer sig og skal til at køre ned til motorvejen (ikke på selve motorvejen) Også når jeg kører fra Motorvejen og kommer op på alm landevej. Er det fordi at man skal nå op i fart ? Der er ingen pile på så det kan vel ikke være en Svingbane? Jeg går også udfra at Nødsporet på motorvejen bruges som i DK kun ved ulykker osv. Køre nemlig fra Landskrona-Helsingborg, og der er de ved at lave vej :( dvs der er mega kø og nogle synes det er nemmere at Nappe nødsporet når de aligevel skal af længere fremme. Hehe de blev så muligvis snydt lidt i morges idet der holdt en Blå/Hvid kassevogn fra firmaet "Polis" det må være et firma der polere gulve osv :D Synes også der sad en kamara lignende tingist i bagruden af denne Kassevogn. -Claus-
nielsen.se Besvaret October 6, 2006 Rapporter Besvaret October 6, 2006 Hej. Jeg har undret mig en del over noget. Jeg ser tit omkring tilkørslet til motorveje man har noget der ligner et nødspor/krybespor eller Sving bane. Men hvad er det til. Det er når man nærmer sig og skal til at køre ned til motorvejen (ikke på selve motorvejen) Også når jeg kører fra Motorvejen og kommer op på alm landevej. Er det fordi at man skal nå op i fart ? Der er ingen pile på så det kan vel ikke være en Svingbane? Jeg går også udfra at Nødsporet på motorvejen bruges som i DK kun ved ulykker osv. Køre nemlig fra Landskrona-Helsingborg, og der er de ved at lave vej :( dvs der er mega kø og nogle synes det er nemmere at Nappe nødsporet når de aligevel skal af længere fremme. Hehe de blev så muligvis snydt lidt i morges idet der holdt en Blå/Hvid kassevogn fra firmaet "Polis" det må være et firma der polere gulve osv :D Synes også der sad en kamara lignende tingist i bagruden af denne Kassevogn. -Claus- Det er til at trække ind i så dem bagved kan komme hurtigere frem eller nemmere kan passere. De er overalt i sverige. Brug dem når du har en bagved liggende der gerne vil frem..
Gio Besvaret October 7, 2006 Rapporter Besvaret October 7, 2006 Det er til at trække ind i så dem bagved kan komme hurtigere frem eller nemmere kan passere. De er overalt i sverige. Brug dem når du har en bagved liggende der gerne vil frem..Præcis...og hvis bagvedliggende gerne vil hurtigere frem, så siganlerer han med blinklys. Det er er "omvendt" overhaling, hvor du trækker ind, istedet for at overhalende skal trække ud = bedre sikkerhed og overblik over den umiddelbare trafiksituation. Da jeg oplevede den første gang for en del år siden, så fandt jeg hurtigt ud af at det var en ekstremt effektiv måde at køre på, hvadenten du er i det ene eller det andet spor :)
spiff Besvaret October 7, 2006 Rapporter Besvaret October 7, 2006 http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4gren Bemærk at man har vigepligt når man først hænger derude. Også for modkørende.
ulmus Besvaret October 10, 2006 Rapporter Besvaret October 10, 2006 Men de spor findes altså ikke på motorveje!! Det er på "landevejene", de findes.
Mohlin Besvaret October 10, 2006 Rapporter Besvaret October 10, 2006 "Vägren" heter det på svenska. Bara som upplysning, alltså.
Fagerborn Besvaret October 11, 2006 Rapporter Besvaret October 11, 2006 Jeg synes hovedveje med vägren er meget stressende. For det første, hvis man trækker ud i siden skal man være opmærksom på at sidesporet lige pludselig kan ophøre. For det andet, når man ligger rimeligt alene på vejen og hygger sig kan der pludselig dukke én op i modkørende der er ved at foretage en overhaling af et lastvognstog og af den grund trækker en lille smule til venstre, så man selv er nødt til at trække til højre for at undgå et frontalt sammenstød. Det er måske meget godt på mindre landeveje, men heldigvis er disse veje ved at udgå, ihvertfald på de strækninger jeg plejer at køre er der lavet motorveje eller 1-2 veje (skiftevis 2 baner i én retning).
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu