BS Skrevet October 17, 2006 Rapporter Skrevet October 17, 2006 Så lige endnu et indslag om at ungdomshuset skal ryddes midt i december hvor en talsmand for ungdomshuset udtaler sig de vil forsvare sig med vold og magt! Hvilken del af SKRID er det de ikke forstår? ARGH jeg får knopper af dem!
Lasse S Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article234558.ece
Markowitch Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Ungdomshuset på Jagtvej har været et fast indslag i Københavns bybillede siden 1982 og er omdrejningspunkt for et rigt og alternativt kulturliv. Københavns kommune har gentagne gange forsøgt at lukke stedet, men de unge mener ikke at man har anvist dem alternative lokaliteter, hvorfor de nu har besat huset. Københavns kommune har stået stejlt på sin rettigheder, men indtil nu har de kun har fostret et trods hos brugerne af huset. Nu har vi stillingskrigen som københavns kommune selv har været med til at skabe. Set i det lys var det naivt at tro at Faderhuset kunne løse situationen. Iøvrigt brændte ungdomshuset i 1996 og blev efterfølgende forsøgt lukket af kommunen fordi renoveringen ville koste for meget. De unge renoverede selv bygningen for egene midler, hvorefter kommunen solgte den renoverede bygning til Faderhuset. Jeg ved ikke om de unge fik nogen penge for deres anstrengelser. Det er sørgeligt at to "fristeder" i København som Christiania og Ungdomshuset forsøges lukket. Følg reglementets snævre veje eller forsvind, her er ikke tolerence, overskud eller plads til forskelligheder. Og helt ærligt BS, hvad betyder ungdomshuset for dig, siden du kan blive så harm? Ordnung muss sein, oder was?
credde Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Sæt en seddel op på ungdomshuset, at den 14. december kommer bulldozerne, er der stadig nogen derinde... Er træt af dem...
BS Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 Iøvrigt brændte ungdomshuset i 1996 og blev efterfølgende forsøgt lukket af kommunen fordi renoveringen ville koste for meget. De unge renoverede selv bygningen for egene midler, hvorefter kommunen solgte den renoverede bygning til Faderhuset. Jeg ved ikke om de unge fik nogen penge for deres anstrengelser. Og helt ærligt BS, hvad betyder ungdomshuset for dig, siden du kan blive så harm? Ordnung muss sein, oder was? Du får da heller ikke nogen penge for at renovere en totalsmadret bil som forsikringen allerede har købt. Hvorfor skulle de have penge for den bygning de har besat? Ja ordnung muss sein men da jeg kommer derinde med jævne mellemrum da min svigerfam. er naboer dertil kan jeg jo se at det ikke kun er det hus de har besat de smadrer men også omgivelserne derinde. En del af dem der kommer derinde er ikke nogen stakkels unge. De kommer oppe fra det rigere nord og bliver kørt derind af deres forældre. Man ser dyre biler sætte de unge af udenfor. Dvs de har frivilligt valgt at være derinde og bryde loven. Kan ganske enkelt ikke klare den holdning de har derinde!
Markowitch Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Jeg er ikke nødvendigvis en fanatisk støtte til hverken Ungdomshuset eller Christiania, men jeg kan godt leve med at de eksisterer. Personligt vil jeg ikke komme med en offentlig udmelding om at "lortet" skal rives ned eller fjernes fordi jeg er træt af dem eller fordi jeg ikke deler deres politiske holdninger. Der skal være plads til forskellighed og det burde være muligt at finde en løsning i stedet for at sætte hårdt mod hårdt. Den styrkeprøve der er under opsejling i København vil ikke finde nogle vindere. Se blot hvordan hash handlen nu florerer andre steder i byen hvor "almindelige" voksne og børn lever og arbejder. Det samme kan siges om menneskene hvis fristederne opløses. Det er naivt at tro at problemerne forsvinder som dug for solen når man "river lortet ned"! Menneskerne vil stadig være dér. Iøvrigt er Christiania Københavns populæreste turistmagnet efter Amalienborg. At miste denne turistfælde bekymrer Wonderful Copenhagen, som frygter en "normalisering". "Turister kommer ikke til Christiania for at se på nye ejerlejligheder" http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article228306.ece Far er ikke sur, han er skuffet over Jeres naive løsningsforslag
BS Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 Dvs der skal også være offentlig salg af narko på gaderne? For det er jo også forskellighed. Begge dele er lige ulovligt.
thomas_lund Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 "renoverede selv bygningen for egene midler" Ehhhh - har du været derinde? Jeg har været til koncert, og de må have haft ca 2.50 kr alt i alt i lommepenge til en brugt hammer, så de kunne slå huller i ting. Jeg istemmer et stort "riv lortet ned"
Guest Supermule Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Ungdomshuset....... Er det det samme som et plejehjem for unge senil demente udskud, der ikke kan klare sig selv og er afhængige af offentlige ydelser????? Hvis det er det, så riv lortet ned...... Skyd dem der står i vejen for maskinerne og begrav dem i ruinerne.... Det var ALDRIG gået på morfars tid........"renoverede selv bygningen for egene midler" Ehhhh - har du været derinde? Jeg har været til koncert, og de må have haft ca 2.50 kr alt i alt i lommepenge til en brugt hammer, så de kunne slå huller i ting. Jeg istemmer et stort "riv lortet ned"
bananas Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 I trænger vist til at afreagere lidt.:) Værgso - ny version af Politiets Indsats Styrke (PIS): http://piszulu.tv2.dk/
bmw645 Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Jeg har med al respekt endog meget svært ved at se hvorledes ungdomshuset er omdrejningspunkt for nogen form for kultur. Der er tale om bøller, der for de langt de flestes vedkommende er på offentlig forsørgelse. Ærlig talt forager det mig at skulle betale et uhyrligt højt beløb i skat for bl.a. at underholde den slags lømler. De har ulovligt besat en ejendom hvor de ikke har noget at gøre. Hvis de vil dyrke deres "kultur" i form af musik eller lignende er de velkomne hertil, det er bare ikke en samfundsopgave at understøtte dette. Vedrørende Christiania - der ligger mange gode kvadratmeter hvor der kunne bygges attraktive boliger til gavn for langt langt flere end den elite af kriminielle og levn fra 1970´erne der bebor området nu...og som ikke tillader andre at flytte ind...joooh det er sørme en fristad..hmm..eller..næææh. Med al respekt.. Michael:new:
Markowitch Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Dvs der skal også være offentlig salg af narko på gaderne? For det er jo også forskellighed. Begge dele er lige ulovligt. Man løser ikke problemerne med narko ved at lukke Christiania og Ungdomshuset, så vi er enige på det område. Jeg havde dog selv fortrukket at hash handlen var koncentreret på Christiania - det passer til livstilen derude. "renoverede selv bygningen for egene midler" Ehhhh - har du været derinde? Jeg har været til koncert, og de må have haft ca 2.50 kr alt i alt i lommepenge til en brugt hammer, så de kunne slå huller i ting. Jeg istemmer et stort "riv lortet ned" Det er unge mennesker uden alt for mange penge på lommen, så at forvente nye HTH køkkener og Junkers skibsgulve er jo nok ikke realistisk. Jeg vil også blive overrasket hvis kommunen overhovedet har kompenseret dem for deres arbejde, da det jo åbenlyst ikke lever op til standard. Hvad Københavns kommune nok ikke havde forventet var at de unge fik ejerfornemmelser over bygningen i og med de selv satte den i stand efter brænden. Man slipper ikke så let ting man har postet mange kræfter i.
BS Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 Man løser ikke problemerne med narko ved at lukke Christiania og Ungdomshuset' date=' så vi er enige på det område. [/quote'] Jeg brugte eksemplet for sætte det på spidsen. Tror nu ikke der er så meget salg som der er brug af stoffer derinde!
Markowitch Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Jeg har med al respekt endog meget svært ved at se hvorledes ungdomshuset er omdrejningspunkt for nogen form for kultur. Der er tale om bøller, der for de langt de flestes vedkommende er på offentlig forsørgelse. Man kan gå ind på http://www.ungdomshuset.dk/ og se hvad der sker i huset. Alene ud fra deres koncertliste, ser det ud til at ungdomshuset er omdrejnngspunkt for den københavnske punkscene. Skifter vi fokus til Christiania, så er den Grå Hal et rimeligt stort koncertsted, som nærmest er blevet en kultur-institution. http://www.aok.dk/profile/5685 http://www.fornychristiania.dk/ Ærlig talt forager det mig at skulle betale et uhyrligt højt beløb i skat for bl.a. at underholde den slags lømler. Du vil måske heller betale nogle kulturpenge til at male et isbjerg rødt, blænde en gulfisk eller købe en Farrari med det formål at udstille den indeholdende et styk udstoppet menneske? http://www.evaristti.com/work/performance/ICE/index.htm http://www.evaristti.com/work/installation/HELENA/index.htm http://www.evaristti.com/work/installation/Farrari/index.htm PS Evaristti's arbejde får altid det værste frem i mig De har ulovligt besat en ejendom hvor de ikke har noget at gøre. Hvis de vil dyrke deres "kultur" i form af musik eller lignende er de velkomne hertil, det er bare ikke en samfundsopgave at understøtte dette. AHA, så de HAR altså en "kultur" - det er bare ikke din kultur og derfor vil du ikke betale for den? Selvfølgelig er kultur en samfundsmæssig opgave - vil du nu også afskaffe kulturministeriet? Vedrørende Christiania - der ligger mange gode kvadratmeter hvor der kunne bygges attraktive boliger til gavn for langt langt flere end den elite af kriminielle og levn fra 1970´erne der bebor området nu...og som ikke tillader andre at flytte ind...joooh det er sørme en fristad..hmm..eller..næææh. Med al respekt.. Michael:new: Gab, gab, gab - Hvilken fantastisk vision, lad os overplastre stedet med gode kvadratmeter og attraktive boliger, så det kan blive ligeså forstadsagtigt som Holmen. Men så skal der også være stille efter kl. 18.00 - Jeg har altså ikke betalt 4 millioner til en ny Christiania-ejerlejlighed for at blive chikaneret af musik fra den Grå Hal!! Helt ærligt Michael - de nye kvadratmeter kan rykke ud i Ørestaden. Der er jo masser af plads (og åbenbart også en del tomme lejligheder til salg).
BS Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 Skifter vi fokus til Christiania' date=' så er den Grå Hal et rimeligt stort koncertsted, som nærmest er blevet en kultur-institution. [/quote'] Men nu gør den Grå hal jo ikke Christania. Spillesteddet havde nu nok overlevet alligevel selvom der ikke blev solgt hash rundt om hjørnet.
bmw645 Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Tjah det er jo som regel de der ikke bidrager væsentligt til statskassen der ivrigst kræver underhold til dette og hint... Selvfølgelig skal kultur støttes, men mener altså ærlig talt ikke at en samling lømler, hvis største bidrag til kulturen er en overmaling af Kbh med grafiti som "Ungeren bliver!" osv bør nyde offentlig støtte. Det er ikke kultur, det er kun noget griseri og i øvrigt kriminelt. Vedrørende Christiania var min tanke egentlig at der kunne bygge mange gode LEJE boliger der kunne komme langt flere mennesker til gavn. Chrstianitterne er efter min mening dybt asociale, ligesom kriminaliteten er foruroligende høj derude. I rest my case..lige disse to emner tror jeg aldrig der opnås enighed om.
credde Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Man kan gå ind på http://www.ungdomshuset.dk/ og se hvad der sker i huset. Alene ud fra deres koncertliste, ser det ud til at ungdomshuset er omdrejnngspunkt for den københavnske punkscene. Du vil måske heller betale nogle kulturpenge til at male et isbjerg rødt, blænde en gulfisk eller købe en Farrari med det formål at udstille den indeholdende et styk udstoppet menneske? http://www.evaristti.com/work/performance/ICE/index.htm http://www.evaristti.com/work/installation/HELENA/index.htm http://www.evaristti.com/work/installation/Farrari/index.htm PS Evaristti's arbejde får altid det værste frem i mig AHA, så de HAR altså en "kultur" - det er bare ikke din kultur og derfor vil du ikke betale for den? Selvfølgelig er kultur en samfundsmæssig opgave - vil du nu også afskaffe kulturministeriet? Gab, gab, gab - Hvilken fantastisk vision, lad os overplastre stedet med gode kvadratmeter og attraktive boliger, så det kan blive ligeså forstadsagtigt som Holmen. Men så skal der også være stille efter kl. 18.00 - Jeg har altså ikke betalt 4 millioner til en ny Christiania-ejerlejlighed for at blive chikaneret af musik fra den Grå Hal!! Helt ærligt Michael - de nye kvadratmeter kan rykke ud i Ørestaden. Der er jo masser af plads (og åbenbart også en del tomme lejligheder til salg). I mine øjne er der mange ting, som ikke ligefrem er kultur og værdig til at modtage offentlige ydelser, men det må man lade en objektiv substans som kulturministeriet om. Med hensyn til ungdomshuset, så anser jeg ikke det for kultur at besætte et hus ulovligt. Det har jo ikke givet andet end ballade (se bare på alle naboprotesterne - de ønsker heller ikke al den ballade mere). Hvis de nu var så kulturelle og store på punkscenen (kender intet til den), så burde de da LOVLIGT skaffe sig et spillested, hvor de kan afholde deres koncerter. Det er ikke deres hus, men de er måske hævet over loven som den store kulturinstans den er? Næh riv det ned og området vil forhåbentligt blive et pænere sted, det er jo ikke ligefrem charme ungdomshuset giver. En helt anden ting, jeg giver intet for folk, der er nødt til at maskere sig for at skjule hvem de er - bla. se sidste uroligheder for ikke så længe siden. Jeg går nu også stadig ind for, at Christinia skal jævnes med jorden - den grå hal bør nu bevares, da det er et okay spillested.
credde Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Vedrørende Christiania var min tanke egentlig at der kunne bygge mange gode LEJE boliger der kunne komme langt flere mennesker til gavn. Chrstianitterne er efter min mening dybt asociale, ligesom kriminaliteten er foruroligende høj derude. I rest my case..lige disse to emner tror jeg aldrig der opnås enighed om. Der kunne Ritt jo have fået sine billige lejligheder i stedet for at ødelægge Kløvermarken's i forvejen overrendte fodboldbaner ;)
BS Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 Der kunne Ritt jo have fået sine billige lejligheder i stedet for at ødelægge Kløvermarken's i forvejen overrendte fodboldbaner ;) Ja hvad faen skete der lige for hende der? Bygge på Kløvermarken? En grøn plet. YEAH lad os bygge. Sådan tror jeg engang imellem man tænker derinde på rådhuset.
Markowitch Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Men nu gør den Grå hal jo ikke Christania. Spillesteddet havde nu nok overlevet alligevel selvom der ikke blev solgt hash rundt om hjørnet. Christiania er mere end hash! Den Grå Hal er et af eksemplerne sammen med Christiania cyklen m.m. Derudover havde den Grå Hal ikke eksisteret som koncerthus i dag hvis det ikke var for Christiania. Flåden ejede i tidernes morgen bygningerne, så hvis stedet ikke var blevet besat, så var der ikke kommet noget koncerthus - pure and simple! Tjah det er jo som regel de der ikke bidrager væsentligt til statskassen der ivrigst kræver underhold til dette og hint... Nej, er det virkeligt? Det var da mærkeligt. Måske skulle de rige også begynde at kræve noget? Som sagt, trækker Christiania pænt mange turister og mon ikke om der falder lidt af til den stakkels statskasse i den forbindelse. Iøvrigt er dit postulat mere et debatoplæg omkring velfærdstaten og solidaritetsprincippet hvor de stærkeste giver til de svageste - end om Ungdomshuset og Christiania som udgør en forsvindende lille belastning i forhold til pensioner, sygehuse, offentlig transport, overførselsindkomster, hæren, statsapparatet og så videre. Selvfølgelig skal kultur støttes, men mener altså ærlig talt ikke at en samling lømler, hvis største bidrag til kulturen er en overmaling af Kbh med grafiti som "Ungeren bliver!" osv bør nyde offentlig støtte. Det er ikke kultur, det er kun noget griseri og i øvrigt kriminelt. Jamen, mormor jeg viste ikke at du også skrev på sunddebatten?! Største bidrag til kultur - overmaling af Kbh!? Siger du at grafiti er kultur? Jamen, så må den jo også støttes. Jeg siger ikke at alt de gør i ungeren har min sympati. Men der skal være plads til forskelligheder. Giv de skyldige spand og sæbe, så de kan vaske deres tags af. Vedrørende Christiania var min tanke egentlig at der kunne bygge mange gode LEJE boliger der kunne komme langt flere mennesker til gavn. Chrstianitterne er efter min mening dybt asociale, ligesom kriminaliteten er foruroligende høj derude. Lejeboliger bliver sukkeret der skal søde den bitre drik. Der er planer om ejerlejligheder derude http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Politik/2006/09/26/175414.htm Disse lejeboliger kan også bare rykke ud til Ørestaden. Det er jo så dejligt centralt derude - det siger ejendomsmæglerne jo selv. Så er der også grønt. Stakklerne skal da ikke klemmes ned midt i et voldanlæg midt i tæt bebygget gammelt København! Der er jo ikke engang plads til parkeringspladser!! Og dog... man kunne asfaltere et fredet voldanlæg . Helt ærligt - ud til Ørestaden med alle de byggeplaner.
credde Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Nej, er det virkeligt? Det var da mærkeligt. Måske skulle de rige også begynde at kræve noget? Som sagt, trækker Christiania pænt mange turister og mon ikke om der falder lidt af til den stakkels statskasse i den forbindelse. Iøvrigt er dit postulat mere et debatoplæg omkring velfærdstaten og solidaritetsprincippet hvor de stærkeste giver til de svageste - end om Ungdomshuset og Christiania som udgør en forsvindende lille belastning i forhold til pensioner, sygehuse, offentlig transport, overførselsindkomster, hæren, statsapparatet og så videre. Det tvivler jeg på, de betaler vel ikke skat og moms af evt. hashsalg? Eller er jeg helt gal på den For mig er det da ligegyldigt om Ungdomshuset og Christinia udgør en forsvindende lille belastning i forhold til pensioner, sygehuse, offentlig transport m.m. Er det ulovligt, skal det stoppes prompte. Jeg tolerer ikke nogen former for optøjer eller ballade, det er da uacceptabelt i et moderne samfund.
Markowitch Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Det tvivler jeg på, de betaler vel ikke skat og moms af evt. hashsalg? Eller er jeg helt gal på den Så du siger at Københavns næststørste attraktion kun tiltrækker hashrygende turister?! Måske har du ret, men jeg tror også du overdriver en smule :D Når Christiania kan trække turister til København, er det sikkert som amen i kirken at disse turister også ligger penge andre steder i byen. Men lad det nu ikke blive en debat om en kedelig kalkyle, jeg synes at Christiania er anderledes og spændende. Jeg stemmer for at det bevares og forventer mig en del af deres fornyelse. http://www.fornychristiania.dk/ Fornyelsesforslagene er udstillet i den grå hal... For mig er det da ligegyldigt om Ungdomshuset og Christinia udgør en forsvindende lille belastning i forhold til pensioner, sygehuse, offentlig transport m.m. Er det ulovligt, skal det stoppes prompte. Jeg tolerer ikke nogen former for optøjer eller ballade, det er da uacceptabelt i et moderne samfund. Aha, en princippets mand! Jeg har altid haft svært ved at diskuttere med meget principfaste mennesker. Mange ting er ikke sort og hvidt, men det er jo et udvandet modargument. Ballade er jo et vidt begræb og jeg ved ikke om det er uacceptabelt i et moderne samfund. Meget af det ballade der er omkring ungdomshuset skyldes konfrontationerne med politi og kommune. Det er en situation der er under tryk og har været det længe. Jeg forventer at man finder en løsning som alle kan støtte op omkring og når den er fundet så regner jeg med at balladen forsvinder eller manifesterer sig på fredligere vis. Som for eksempel fredsvagten på Christiansborg http://www.fredsvagt.dk/
credde Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Så du siger at Københavns næststørste attraktion kun tiltrækker hashrygende turister?! Måske har du ret, men jeg tror også du overdriver en smule :D Aha, en princippets mand! Jeg har altid haft svært ved at diskuttere med meget principfaste mennesker. Mange ting er ikke sort og hvidt, men det er jo et udvandet modargument. Ballade er jo et vidt begræb og jeg ved ikke om det er uacceptabelt i et moderne samfund. Meget af det ballade der er omkring ungdomshuset skyldes konfrontationerne med politi og kommune. Det er en situation der er under tryk og har været det længe. Jeg forventer at man finder en løsning som alle kan støtte op omkring og når den er fundet så regner jeg med at balladen forsvinder eller manifesterer sig på fredligere vis. Som for eksempel fredsvagten på Christiansborg http://www.fredsvagt.dk/ Selvfølgelig overdriver jeg, deraf smiley'en ;) Jeg er da ikke mere principfast end flertallet. Jeg tvivler på, at flertallet synes det er acceptabelt med ballade, stenkast mod politiet og vinduesruder m.m. Klart, det er en anspændt situation, men Ungdomshuset's brugere må da acceptere, at de ikke er hævet over loven. Den dømmende magt har jo talt med dommen om, at de skal forlade bygningen. De synes jo klart det er forkert, men så må de anke dommen eller med andre lovlige midler gøre det klart, at de synes det er forkert. Med ballade kommer man ikke langt, det skaber ikke just sympati.
jerikras Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Hold da op hvor bliver det kedeligt at færdes i København hvis der kun skal være plads til dem med pengebogen i orden og Ritts populære lejeboliger til 5.000 kr. Men hvis vi nu alligevel forestiller os, at det er sådan København skal se ud i fremtiden, hvad så med eksempelvis Maria kirken skal vi så ikke også jævne den med jorden og måske bygge et hotel istedet og når vi er igang byforny hele Istedgade, og optrappe politiets indsats i området så de kan få fjernet alle narkomanerne og de prostituerede, og måske også få lukket alle sexshop forretningerne og de biograferne. De pynter vel heller ikke ligefrem på bybilledet eller? Mange af de mennesker vi snakker om her er de såkaldte skæve eksistenser, der ikke lige passer ind i almindelige boligområder. Hvis hele København skal se mondænt ud hvor skal vi så placere dem? Hvem her har lige lyst til at have dem som naboer og den kultur de bringer med sig? Eller også skal vi bare placere dem alle sammen i Ritts lejeboliger, så bliver boligerne hurtigt fyldt op, og hvem ud over de skæve eksistenser har så lige lyst til at bo der:D
Guest jxhab Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Christiania er mere end hash! Den Grå Hal er et af eksemplerne sammen med Christiania cyklen m.m. Derudover havde den Grå Hal ikke eksisteret som koncerthus i dag hvis det ikke var for Christiania. Flåden ejede i tidernes morgen bygningerne, så hvis stedet ikke var blevet besat, så var der ikke kommet noget koncerthus - pure and simple! Nej, er det virkeligt? Det var da mærkeligt. Måske skulle de rige også begynde at kræve noget? Som sagt, trækker Christiania pænt mange turister og mon ikke om der falder lidt af til den stakkels statskasse i den forbindelse. Nu er Christiania jo altså ikke et sted for de frie og utilpassede og de skæve eksistenser, som det var en gang - næh nu bor der jo folk med en god indkomst der (på den rigtige side af 300.000 - 400.000) og disse mennesker skal jo betale til samfundet som du og jeg. Personligt har jeg intet imod Christiania, så længe vi lige bliver enige om præmisserne. Jeg bliver harm over folk kan sidde og tude over de ikke må beholde deres ulovelig opførte villa ned til vandet på 200kvm eller at de på lige vilkår skal betale skat, ejendomsskat, vand, varme og el. Hvis Christiania kun kan overleve fordi de har særregler, men samtidig stadig bruger ressurser i samfundet, så har vi et problem. Iøvrigt er dit postulat mere et debatoplæg omkring velfærdstaten og solidaritetsprincippet hvor de stærkeste giver til de svageste - end om Ungdomshuset og Christiania som udgør en forsvindende lille belastning i forhold til pensioner, sygehuse, offentlig transport, overførselsindkomster, hæren, statsapparatet og så videre. Nu ved jeg ikke hvor godt du kender Christiania og deres indbyggere, men deres børn går også i skole, bliver uddannet, Christianitter går også til lægen osv osv - ergo de skattekroner og de bidrag vi alle yder, hører jo med til at holde systemerne kørende .. Man kan ikke både sige at man vil have alt disse og så samtidig sige man ikke vil bidrage til noget af det..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu