cbpwr Skrevet October 19, 2006 Rapporter Skrevet October 19, 2006 Hejsa. Har kigget på diesel biler her i Sverige. Men jeg undre mig lidt. Hvis man kigger på mindre biler som fx. Kia Picanto 16-19km pr. L på benzin og 18-23 på Diesel. Eller Citroen C3, 13-17 benzin og 18-23 på diesel (69hk hdi) Mine gamle Kadettér (E model) Gik 13.5-15.5 på Benzin og 18-21 på Diesel, her snakker vi en teknik tilbage i 1985-1990. Kia'en er ikke imponerende på diesel, Citroen lidt bedre, men stadig ikke vildt meget, måske pga alt det sikkerhedsudstyr som der er i nye biler. Så som Airbags - det havde min opel ikke kun den jeg selv er udstyret med :) og så virker Kadett'erne nu lidt større end både C3 og Picantoen ;) Er vi virkelig ikke kommet længere ? Jeg ville tro at en Picanto eller C3 skulle løbe en 26+ på Diesel, men det er åbenbart ikke tilfældet. Den nye Opel Corsa: Benzin. 12-20 og 17-26 på Diesel - Iøvrigt en Fin diesel motor de har fået banket sammen. 1.3 på 90hk :) -Claus-
Kim H Besvaret October 19, 2006 Rapporter Besvaret October 19, 2006 Koreanerne har endnu ikke fået rigtigt styr på dieselmotorer. De har i øvrigt heller ikke styr på ECE-normer. Har haft 2 stk. Hyundai, som jeg har været ganske tilfreds med - lige bortset fra at de ALDRIG kom i nærheden af ECE-normen :thumbdown Må så lige bemærke, at jeg ellers NÆSTEN altid har været i stand til at få mine biler til at køre længere end ECE-normens tal. Citroen bør have styr på diesel - men forklaringen kan ligge i at de også har rigtigt godt styr på deres benzin-motorer i C3'en. Jeg ser kun en løsning for dig - køb en Opel Corsa ;)
MC Manden Besvaret October 19, 2006 Rapporter Besvaret October 19, 2006 Jeg ser kun en løsning for dig - køb en Opel Corsa ;) Jeg var ude og se den nye Corsa sidste weekend (har premiere i denne weekend, men de havde et eksemplar i udstillingen)... Den er fin ! Klart den bil jeg ville købe hvis jeg skulle ha' en lille pendlerbil... Bortset fra motoren... 1.3l ? Altså, ... den er for lille. Jeg ved godt den har 90 diesel-hk, men.. 1.3l ? Nå men, nu skal jeg ikke ha' en lille pendlerbil, så jeg vil ta' til Luleå i nat (skal op kl 4.15) og hente mig en bil... Der er da kun lige 1500+ km hjem... vi ses søndag
splint Besvaret October 19, 2006 Rapporter Besvaret October 19, 2006 Tænk lige på vægtforholdet i din gamle kadett kontra de nye biler i dag. En kadett vejer i omegnen af 800 kg, hvorimod en bil i tilsvarende størrelse (kadetten's afløser Astra) vejer ca 1200 kg, så der er ikke noget at sige til det øgede brændstofforbrug. Men generelt så er der sket en kolosal udvikling og bilerne kører længere på litteren.
bluee Besvaret October 20, 2006 Rapporter Besvaret October 20, 2006 Jeg har en C4 HDi og kørte da over broen idag 25km/l.. dog ikke på vej op af broen. Men kan helt klart anbefale den-jeg har aldrig kørt så langt på literen før.
Toft Besvaret October 20, 2006 Rapporter Besvaret October 20, 2006 Jeg har en C4 HDi og kørte da over broen idag 25km/l.. dog ikke på vej op af broen. ....altså på vej ned af broen så :D Det går jo enten op, eller ned, ude på broen ;)
JubA/S Besvaret October 20, 2006 Rapporter Besvaret October 20, 2006 Jeg vil da lige benytte lejligheden til at slå et slag for Opel Corsa'en. Konen pendler i vores Corsa 1,2 (80HK/2005 og benzin, hvis man skulle være i tvivl), og det med et gns. forbrug på lidt over 18 km/l... :) Det er sgu ret imponerende, især taget i betragtning at den bl.a. har en del benzinkonsumerende ekstraudstyr.:th2:
bluee Besvaret October 20, 2006 Rapporter Besvaret October 20, 2006 ....altså på vej ned af broen så :D Det går jo enten op, eller ned, ude på broen ;) Neej det går også ligeud et godt stykke. Hvad jeg mente var at den skal trække lidt mere når den går op af. Men på ligevej og selvfølgelig ned af skal den ikke trække så meget og det er den den kører som nævnt :th2:
cbpwr Besvaret October 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2006 hmmm... det ser ud til at hvis man bare har det kørselsbehov jeg har (rent arb.messigt) så kan merprisen på Opel Corsa'en tjenes hjem på under 3 år. Iforhold til Kia'en. Og så tror jeg nu nok jeg hellere ville vælge Tysk Kvalitet frem for Koreansk (sikkert stats-støttet et eller andet:D) -Claus-
Guest carspar Besvaret October 22, 2006 Rapporter Besvaret October 22, 2006 Det er rigtigt nok jeg körer altid ca. 20-22 på literen på motorvej (110-118 km/tiem) i min Citroen Picasso 1.6 Hdi Det er samme motor som i din og den er sgu stärk og enddog hurtig i byen 110 HK med stort moment ved lave omdrejninger til forskel fra bensinerne.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu