Jump to content

Fartkontrol i dag (31/10) mod Danmark

Recommended Posts

Besvaret
En gut i en Mazda kassevogn (hvid og fra Würth) syntes bedre om idé'en at smide ankret i venstre vognbane, da han så politiet. Således så gjort, hvilket "efterfølgerne" naturligvis reagerede på. At han efterfølgende ikke turde presse maskinen over 90 km/t samt blev liggende i venstre side (trods et frit højre spor) var der imidlertid ikke megen forståelse for. Så træk dog ind for fan !
Ja... så træk dog ind! Så vi andre kan få den bøde... :laugh:
Besvaret
Ja... så træk dog ind! Så vi andre kan få den bøde...
Nu foregik optrinet - som jeg skrev - efter betjentens "skyderi..."
Besvaret

Yes... det var mere situationen som helhed, jeg synes var sjov, ikke dit indlæg! Personligt synes jeg det er vældigt sjovt også, når der ligger en bil i midterste spor med 90-100 km/t, samtidig med at der er frit højre spor :rolleyes: Gad vide hvad de tænker? "Højre spor er kun til lastbiler" "Det er sikrest at køre midt på vejen" Find selv på flere...

Besvaret
Yes... det var mere situationen som helhed, jeg synes var sjov, ikke dit indlæg! Personligt synes jeg det er vældigt sjovt også, når der ligger en bil i midterste spor med 90-100 km/t, samtidig med at der er frit højre spor :rolleyes: Gad vide hvad de tænker? "Højre spor er kun til lastbiler" "Det er sikrest at køre midt på vejen" Find selv på flere...
Mon ikke de tænker: Ha, her kan politiets lasermålinger ikke nå mig :p
Besvaret
Mon ikke de tænker: Ha, her kan politiets lasermålinger ikke nå mig
Nope - de tænker slet ikke... Iøvrigt utroligt nemt at se, om den svenske bil har en svensk eller dansk chauffør. Den svenske trækker ind, når der er luft - den danske bliver hængende ude til venstre...
Besvaret

Ja, danskerne er ikke for smarte bag rattet :flov: Generelt er svenskerne også lidt bedre til at holde afstand synes jeg... For et stykke tid siden kørte jeg på en svensk "motortraffikvej" (dem med kabelautoværn og et godt bredt vigespor). En svensker havde småtravlt, så jeg trak pænt ud i vigesporet og lod ham komme forbi. Efter han var kommet forbi, fik jeg en "hilsen" med blinklyset, en venstre-højre-venstre enkelt blink. Er der nogen der ved om det betyder "Tak" eller noget helt andet, herovre...

Guest Supermule
Besvaret

Det er "lastbil sprog" og betyder tak for hjælpen...... :) De kipper lige med det lange lys når de har passeret hinanden og som tak for det, blinker de lige højre-venstre-højre....

Ja, danskerne er ikke for smarte bag rattet :flov: Generelt er svenskerne også lidt bedre til at holde afstand synes jeg... For et stykke tid siden kørte jeg på en svensk "motortraffikvej" (dem med kabelautoværn og et godt bredt vigespor). En svensker havde småtravlt, så jeg trak pænt ud i vigesporet og lod ham komme forbi. Efter han var kommet forbi, fik jeg en "hilsen" med blinklyset, en venstre-højre-venstre enkelt blink. Er der nogen der ved om det betyder "Tak" eller noget helt andet, herovre...
Besvaret
Tror det er en international hilsen ... Jeg bruger den tit.
Besvaret
Enkelt havari-blink = "Du kører for tæt på!"
En chauffør jeg kender nævnte, at nogle privatbilister ynder at bremse hårdt op, når de har passeret en lastvogn, de føler har chikaneret dem. F.eks. ved at lastvognen af den ene eller anden grund var svær at overhale. Man kan spekulere på, hvad disse mennesker dog tænker på, idet det helt sikkert er personbilen, der trækker det korteste strå ifm. en ulykke...
Besvaret
Info til alle. De skulle stå der igen imorgen om morgenen og så torsdag om eftermiddagen. Dette har jeg fra en lille hemmelig kilde fra tårnby politi :th2: Men sig det ikke til nogen:laugh:
De var der ikke her til morgen, da jeg kom gennem tunnelen, men nu kan jeg da bedre forstå, hvorfor alle sneglede sig op ad hullet....:rolleyes:
Besvaret
Det er "lastbil sprog" og betyder tak for hjælpen...... :)
Yes... Og de rigtig flinke lastbil-chauffører blinker ind til højre på landevejen når han kan se, at der er plads til at du kan overhale. Husk at gi' en højre-venstre-højre når du er forbi så får man sædvanligvis et blink med fjernlyset som kvittering :)
Besvaret
De var der ikke her til morgen' date= da jeg kom gennem tunnelen, men nu kan jeg da bedre forstå, hvorfor alle sneglede sig op ad hullet....:rolleyes:
Staklerne og deres udstyr er vel blæst væk, så der er "fri hastighed" mens det stormer ;)
Besvaret
Staklerne og deres udstyr er vel blæst væk' date=' så der er "fri hastighed" mens det stormer ;)[/quote'] Ja, men det rykker godt nok i bilen, hvis man kører "normalt".. :) Men min bil er selvfølgelig heller ikke så tung.. eller aerodynamisk..:p

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...