Jump to content

Broen er lukket for alt trafik !!

Recommended Posts

Besvaret

Fra trafikken.dk: E20 Øresundsbroen er lukket for al trafik E20 Øresundsbroen er i øjeblikket lukket for al trafik i begge retninger pga. risiko for nedfald af store istapper. Der er i øjeblikket intet om varighed for lukningen

Besvaret

Jeg har oplevet den var lukket 2 gange. Under januarstormen i 2005 (??), der lukkede den kl ca 15 og var lukket til omkring kl 02.00 så vidt jeg husker. 2. gang var sidste vinter, også med nedfaldne istapper, der var den lukket under 2 timer. Desuden var den lukket under det store strømnedbrud, men dengang boede vi ikke herovre.. Så min erfaring er det er meget sjældent og under ekstreme forhold de lukker den.

Besvaret
Broen har ikke mange dage, hvor der ikke kan køres over, mens færgerne kan stoppes af vintervejr, tåge, storm, færger, der er i udu o.l.
:laugh: Tjaa så er det jo godt færgerne sejler :laugh:
Besvaret

sup3rbuck Ja og så har de lukket den et par gange, grundet noget øvelse og ved uheld. Underligt, jeg syntes ikke at have hørt de har lukket storebælt grundet nedfalden is, eller har jeg misset noget?

Besvaret
sup3rbuck Ja og så har de lukket den et par gange, grundet noget øvelse og ved uheld. Underligt, jeg syntes ikke at have hørt de har lukket storebælt grundet nedfalden is, eller har jeg misset noget?
Nææ men der sys jeg så at ofte høre den er lukket pga blæst. Al skidtet blæser jo os til jylland :fight:
Besvaret
Jeg får aldrig SMS' date=' men mand får bare dem hvor den nu er åben igen ![/quote']Præcis! Deres SMS-"service" beretter altid kun om hvornår broen er åben igen - aldrig hvornår den er lukket. :thumbdown
Besvaret
Nææ men der sys jeg så at ofte høre den er lukket pga blæst. Al skidtet blæser jo os til jylland :fight:
Der er ofte status at "høje og lette kørertøjer frarådes at passere broen pga hård vind". Men meget meget meget sjældent decideret lukket.
Besvaret
Præcis! Deres SMS-"service" beretter altid kun om hvornår broen er åben igen - aldrig hvornår den er lukket. :thumbdown
Den virker altså fint hos mig, deres sms service. :thumbup:
Besvaret
Den virker altså fint hos mig' date=' deres sms service. :thumbup:[/quote']Du har også "3" :rolleye: (seriøst....de fleste sms´er jeg får er med ordlyden "Øresundsbroen er igen åben for al trafik" - og det er uden at jeg er blevet varslet om at den har været lukket for en del af "al trafik". Det er faktisk oftere reglen end undtagelsen. Jeg vil prøve at afmelde mig servicen på min privat-mobi, og så tilmelde den igen til min arbejds-ditto....om det skulle ændre noget.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...