thn Skrevet November 2, 2006 Rapporter Skrevet November 2, 2006 hej, findes der nogle firefox eksperter tilstede? Jeg kører med verison 1.0.7 og den driller. Nogle gange (ca. en gang hver 2. måned) lukker den alle vinduer og skriver at jeg skal vælge en profil. Hvis jeg vælger den normale skriver den at den ikke kan vælges da den allerede er aktiv. Så er jeg nødt til at lave en ny. Det betyder at bl.a. alle bookmarks er væk :-(( hvordan sørger jeg for at det ikke sker igen? og hvordan får jeg den menu frem, så jeg kan vælge tilbage til den gamle profil igen? Mvh Dennis
mrode Besvaret November 2, 2006 Rapporter Besvaret November 2, 2006 ctrl-alt-delete.. :) De gange jeg har haft problemer med det, er det fordi den går ned men stadig ligger inde i hukommelsen.. så sker det det at den beder om en ny profil. Så går du ind og sørger for at den er lukket helt ned i Taskmanager under processer.. så burde problemet være væk.
runel Besvaret November 2, 2006 Rapporter Besvaret November 2, 2006 hej, findes der nogle firefox eksperter tilstede? Jeg kører med verison 1.0.7 og den driller. Nogle gange (ca. en gang hver 2. måned) lukker den alle vinduer og skriver at jeg skal vælge en profil. Hvis jeg vælger den normale skriver den at den ikke kan vælges da den allerede er aktiv. Så er jeg nødt til at lave en ny. Det betyder at bl.a. alle bookmarks er væk :-(( hvordan sørger jeg for at det ikke sker igen? og hvordan får jeg den menu frem, så jeg kan vælge tilbage til den gamle profil igen? Mvh Dennis Version 1.0.7 ? Den må da være flere år gammel? Der er lige kommet en 2.0'er. Anyway, på linuxmaskinerne ligger der en fil der hedder noget med .lock inde i ~/.mozilla/ Hvis du sletter den fil er profilen ikke længere låst og du kan frit vælge den ledige profil igen. Mon ikke der er en tilsvarende lock fil på windows-systemer, hvis det altså er det du kører?
thn Besvaret November 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 2, 2006 Mrode: hjælper desværre ikke lukke alt i taskmanager :-( den vil stadig ikke med til det. og heller ikke efter genstart runel: Men hvor pokker skifter man profil henne? kan ikke finde nogen menu overhovedet. Den kommer bare frem en gang hver 2. måned
runel Besvaret November 2, 2006 Rapporter Besvaret November 2, 2006 Mrode: hjælper desværre ikke lukke alt i taskmanager :-( den vil stadig ikke med til det. og heller ikke efter genstart runel: Men hvor pokker skifter man profil henne? kan ikke finde nogen menu overhovedet. Den kommer bare frem en gang hver 2. måned Jeg tror svaret står her http://www.mozilla.org/support/firefox/profile Sakset fra ovenstående side, gældende for winblows: --- 1. Close Firefox completely (select File > Exit from the main menu of Firefox). 2. Select Start > Run... from the Windows Start menu. 3. Enter firefox.exe -ProfileManager and press OK. ---
Lasse S Besvaret November 3, 2006 Rapporter Besvaret November 3, 2006 Bare lige et tip - hent 2.0 og installer det add-on der hedder Foxmarks (https://addons.mozilla.org/firefox/2410/). Så mister du aldrig dine bookmarks og kan også synkronisere mellem to Firefox installationer. Du kan endda også logge ind på deres hjemmeside og se/redigere dine bookmarks :) Jeg bruger det hjemme/på arbejde, så jeg altid har de samme bookmarks - fungerer rigtig godt! :th2:
Gio Besvaret November 3, 2006 Rapporter Besvaret November 3, 2006 Hvorfor ikke "bare" den seneste version af Google Toolbar, som jo indeholder bookmarks knyttet til din Gmail. Så er du lokket på din Gmail-konto, så har du også alle dine bookmarks ved hånden - på en hvilken som helst pc - forudsat Google Toolabr er installeret. Ganske spiffy....
Rene Larsen Besvaret November 3, 2006 Rapporter Besvaret November 3, 2006 Hvorfor ikke "bare" den seneste version af Google Toolbar, som jo indeholder bookmarks knyttet til din Gmail. Så er du lokket på din Gmail-konto, så har du også alle dine bookmarks ved hånden - på en hvilken som helst pc - forudsat Google Toolabr er installeret. Ganske spiffy.... Gio du har ret i at man på en PC med IE har denne mulighed, men ikke med firefox. Her skal man i stedet for benytte sig af Google Browser Sync
Gio Besvaret November 3, 2006 Rapporter Besvaret November 3, 2006 du har ret i at man på en PC med IE*ups*...jeg var for hurtig. Sorry...du har selvfølgelig ret :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu