Jump to content

Recommended Posts

Guest Supermule
Besvaret

Har du sat noget op i static route???

Altså hvis jeg prøver at gå ind på de domæner der er hostet på serveren' date=' får jeg Zywall'ens configurationsside i stedet for websiden. Det virker fint uden for netværket.[/quote']
Besvaret
Har du sat noget op i static route???
Static Route??? Hmm, hvis jeg skulle anbefale noget, og det burde jeg nok ikke, men here goes alligevel: Så ville jeg flytte ZyWall'ens konfig-port fra 80 til noget andet. Da den sikkert er sat op til at blive konfigureret fra LAN på port 80, vil man ramme den "service" først, når man kommer indefra. Det ikke er noget problem, når man kommer udefra, da man så ryger forbi dette... Alt. kan man disable LAN-config via http, hvis man ikke kan ændre porten - men husk så lige en anden måde at få fat i routeren på. En sidste løsning kunne endelig være, kun at give en bestemt IP adgang til http-config fra lan, som man så manuelt skulle sætte på sin PC, når man i ny og næ ville konfigurere på sin router. På de første version af ZyXEL routere vi havde, var det med at tilgå egne webservere et kendt problem, da de ikke kunne finde ud af at oversætte den eksterne IP til en LAN når man kom fra LAN-siden. Det løste vi så med en host-fil, hvilket også kunne være en løsning, hvis man ville... Just my 2 cents...
Besvaret

Linksys WRT-gp2 Købte den pågrund af IP-telefoni Der er to telefonstik. Det ene er sat til Musimi, dvs dansk nummer. Billigt for venner, familie etc at ringe til en i Sverige. Den anden er sat til voipstunt, dvs gratis samtaler til fastnettelefoner, i en masse lande deriblandt Danmark og Sverige.

Besvaret

OvisLink AirLive WMU-9000VPN skulle være fin, kender 2 der har den, dog bruger de vist ikke egen webserver. Du kan nogle sjove ting med den bla. sætte båndbredden på ip adr, så konen ikke stjæler alt båndbredden :) Men ingen i dk har den vist på lager. -Claus-

Guest michaelbo
Besvaret

Router Jeg tror ikke jeg fatter hvad halvdelen af jer knævrer om ! Til thomas : D - link Wireless wrtg 54, 4 maskiner tilsluttet via wireless samt aiport express, DL ca 1800 kB/sec , (når der er hul) Ul ca 200 kB/sec, ikke noget tamtam i routeren

Guest michaelbo
Besvaret
Tak for svar michael' date= men er der også firewall i den router, og kan den håndtere en vild trafik fra en webserver også? WLAN er ret uinteressant, da routeren alligevel ligger på det bord hvor vi har 3 stationære, 1 USB key Apache/MySQL test server og 2 bærbare i drift. Men det lyder ret imponerende med de hastigheder. Hvad afstand er det på? Måske jeg skulle bede min kammerat om at købe sådan en, han har købt en skod navi210wv som vi er 3 forskellige der ikke har fået til at virke.
der er firewall i routeren og den er slået til, routeren er placeret centralt i huset så der er aldrig længere end 10 m. til routeren. var det det du mente?
Besvaret
Jer der sætter en Linux firewall op' date= i kører da på en standalone maskine med 2 netkort gør i ikke? Jeg mener hvor fedt er det lige at have en gammel pc, der bare står og snurrer løs 24/7 og guffer strøm?
For et pr år siden havde jeg en 266 stående som kun fungerede som FW men det har jeg siden skiftet ud med en soekris net4801. Denne har jeg så sat et cf-card i hvori jeg efterhånden har loaded mange forskellige distributioner af linux FW ind i. Lige nu kører jeg med m0n0wall hvilket har fungeret fint men også andre er gode.. F.eks PF fra openBSD..
  • 2 months later...
Besvaret

Skal bruge en billig router til min IP telefon opsætning. Har ikke check hvad en sådan skal kunne, men vil bare have en cheapo, så min telefon virker. jeg får åbentbart kun tildelt 1 IP adresse mod før 2 og så duer telefonen ikke. Det er en Budgetone som indtil nu har kørt uden router. Er det ok med en som denne.. ? Går ud fra en bredbandsdelare = router ? http://www.multimediaworld.dk/default.asp?edbpriser=DI-604 Her et svar jeg fik idag fra support.. "Hej Det är bara 1 ip man får det har varit så att man har fått 2 innan men det skall bara vara 1, så du får skaffa en bredbandsdelare."

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...