Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Nogen der kender en rigtig god router til webserver ?
...du må nok lige specificere lidt nærmere hvad du mener den skal kunne, udover at route trafik WAN<->LAN. Snakker vi HP ProCurve-standard til travle serverrum eller D-Blink til 1024/256´eren derhjemme? ;)
Besvaret
...du må nok lige specificere lidt nærmere hvad du mener den skal kunne' date= udover at route trafik WANLAN. Snakker vi HP ProCurve-standard til travle serverrum eller D-Blink til 1024/256´eren derhjemme? ;)
Det sidste. Jeg søger en stabil router, der ikke genstarter hele tiden som min Linksys BEFSX41. Jeg har også prøvet en Netgear 614V6, men der kunne jeg ikke selv se websiderne. Vi har haft en D-link i firmaet og den skulle genstartes hele tiden. Hvad er godt inden for stabile routere ? Jeg har læst gode ting om de nye Belkin modeller.
Guest Supermule
Besvaret

Køb du en Zyxel P-335WT.... Alternativt sæt en gammel bør op med M0n0wall.... Det virker....

Besvaret

Hej. Zyxel er udemærket. Men hvis det primært er til at køre webserveren bag, og ikke har brug for trådløs adgang (eller har et andet access point til det) vil jeg anbefale en Zyxel Zywall 2 eller noget andet med en ordentlig firewall. (en gammel maskine med noget gratis linux firewall + en switch som mulen anbefaler er en god mulighed, men prøv at regne på hvad den koster om året i strøm og bøvl, i forhold til at betale 500kr ekstra for en ordentlig router med firewall) De fleste billige hjemmenetværks router er ikke beregnet til det antal connections der kommer når man hoster hjemmesideer eller kører P2P. Derfor oplever man tit at de står og genstarter tilsyneladende uden grund.

Besvaret
De fleste billige hjemmenetværks router er ikke beregnet til det antal connections der kommer når man hoster hjemmesideer eller kører P2P. Derfor oplever man tit at de står og genstarter tilsyneladende uden grund.
Hovedet på sømmet! Og her kan jeg også anbefale ZyXEL´s produkter. Linksys og Netgear (som de fleste Svensson´er køber idag) er netop plaget af sporadisk genstart så snart de skal lave lidt. Belkin vil jeg ikke røre med en ildtang (udover en specifik USB-hub de er sluppet godt fra :o)
Besvaret
Køb du en Zyxel P-335WT.... Alternativt sæt en gammel bør op med M0n0wall.... Det virker....
Ikke noget Linux til mig. Kan ikke finde ud af det.
Besvaret
Hej. Zyxel er udemærket. Men hvis det primært er til at køre webserveren bag, og ikke har brug for trådløs adgang (eller har et andet access point til det) vil jeg anbefale en Zyxel Zywall 2 eller noget andet med en ordentlig firewall. (en gammel maskine med noget gratis linux firewall + en switch som mulen anbefaler er en god mulighed, men prøv at regne på hvad den koster om året i strøm og bøvl, i forhold til at betale 500kr ekstra for en ordentlig router med firewall) De fleste billige hjemmenetværks router er ikke beregnet til det antal connections der kommer når man hoster hjemmesideer eller kører P2P. Derfor oplever man tit at de står og genstarter tilsyneladende uden grund.
Det er nok sådan en Zywall jeg skal have fat i. Tak for det.
Guest Supermule
Besvaret

Det er supersimpelt og det virker bare..... Du sætter det hele op via en nemt webinterface..... Det er kun inst der kan gi' hovedpine... Men den tager 2 min.... og så er du oppe at køre...

Ikke noget Linux til mig. Kan ikke finde ud af det.
Besvaret
Det er supersimpelt og det virker bare..... Du sætter det hele op via en nemt webinterface..... Det er kun inst der kan gi' hovedpine... Men den tager 2 min.... og så er du oppe at køre...
Nope. Har efterhånden prøvet en del Linux. Suse,Mandrake, FreeBSD og senest Gentoo. Hvergang har jeg opgivet. Jeg er ikke nørd nok til Linux.
Besvaret
Nope. Har efterhånden prøvet en del Linux. Suse' date='Mandrake, FreeBSD og senest Gentoo. Hvergang har jeg opgivet. Jeg er ikke nørd nok til Linux.[/quote']Steen...jeg forstår dine forbehold over for mulens udtalelser - men i dette her tilfælde har han faktisk ret :rolleyes: Dog skal der stadig åbnes porte og sættes regler op bagefter - men med lidt logisk tænkning er det ikke et problem. Og ja, det hele foregår via din browser og en fin overskuelig GUI.
Besvaret

Jeg har også testet m0n0wall og må sige at det er super nemt... har selv siddet og bygget min firewall med lange indviklede regler med Linux iptable før firewallbuilder kom til verden.. og det kunne godt være langhåret. Jeg må dog sige at hvis man invisterer i en zywall 2 skal man være opmærksom på dens begrænsede nat regler.. man kan hurtigt løbe tør!! det vil du aldrig gøre med egen opsat linuxfirewall... så min anbefaling.. kast dig ud i m0n0wall... det virker også for den ikke nørdede!

Besvaret
Alt sammen Linux.:rolleye:
Steen...du skal slet ikke røre ved den underliggende kode i de her tilfælde. Jeg tvivler på det er gået helt op for dig, at disse ting netop er lavet med brugervenlighed for øje. Installationerne er selvforklarende - og du ender op med en konfiguration via din browser på din windåse. Disse er nærmest lavet til folk der siger "øww nååw...det er det dér Linux-nørd-noget". Du skal hverken compile kerner, driver-pakker, tcp-stacks eller noget som helst. Kom ind i kampen! :D
Besvaret
Steen...du skal slet ikke røre ved den underliggende kode i de her tilfælde. Jeg tvivler på det er gået helt op for dig, at disse ting netop er lavet med brugervenlighed for øje. Installationerne er selvforklarende - og du ender op med en konfiguration via din browser på din windåse. Disse er nærmest lavet til folk der siger "øww nååw...det er det dér Linux-nørd-noget". Du skal hverken compile kerner, driver-pakker, tcp-stacks eller noget som helst. Kom ind i kampen! :D
Det siger de alle sammen: "Nu har vi lavet en Linux alle kan finde ud af !" :D Det er nok fordi jeg har rodet med Dos siden slutningen af 80'erne at jeg bare ikke fatter hvordan Linux virker og jeg er blevet for gammel til at lære det.
Besvaret
Vel er du da ej - hvem er det' date=' der altid siger: "Hva' med at [b']prøve??" :rolleyes: Ellers må du da bare få nogen til at hjælpe dig, ikk.;)
Prøve ? Nu listede jeg jo lige de Linux udgaver jeg havde prøvet. De går for at være de letteste.
Besvaret
Prøve ? Nu listede jeg jo lige de Linux udgaver jeg havde prøvet. De går for at være de letteste.
Undskyld men Gentoo har vel aldrig gået for at være en af de letteste, næsten tværtimod. Dog har jeg været meget glad for det selv på 2 maskiner som kører som server. Jeg kan anbefale at du prøver at kigge på smeserver som router, det kører godt og problemfrit og alt bliver lavet over et webinterface.
Guest Supermule
Besvaret

Det er næsten synd at bruge en gammel Zywall 1'er som reference.... Der er sket meget siden 1'erens tid...:)

Jeg fandt sq en gammel Zywall 1 i firmaet' date=' så den har jeg lige lånt for at teste. Så må vi se om Zyxel duer til noget.[/quote']
Besvaret
Det er næsten synd at bruge en gammel Zywall 1'er som reference.... Der er sket meget siden 1'erens tid...:)
Det tænkte jeg også på først, men på den anden side er den nogenlunde lige så gammel som min Linksys. Den har kørt helt skævt siden jeg opgraderede firmwaren og allerede nu kan jeg se at Zywall'en gør det bedre. Jeg har dog det problem at jeg får admin-siden når jeg prøver mine domæner derhjemme. Nogen der kender løsningen på det ?
Guest Supermule
Besvaret

Hvad mener du med at du "prøver"???

Det tænkte jeg også på først, men på den anden side er den nogenlunde lige så gammel som min Linksys. Den har kørt helt skævt siden jeg opgraderede firmwaren og allerede nu kan jeg se at Zywall'en gør det bedre. Jeg har dog det problem at jeg får admin-siden når jeg prøver mine domæner derhjemme. Nogen der kender løsningen på det ?
Besvaret
Hvad mener du med at du "prøver"???
Altså hvis jeg prøver at gå ind på de domæner der er hostet på serveren, får jeg Zywall'ens configurationsside i stedet for websiden. Det virker fint uden for netværket.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...