Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Øv så var comhem nede igen. Er tæt af dem, men er bundet indtil feb.2007. Vi har tlf.stik men ikke noget abonnement, hvordan gør man det billigst hvis man vil have Bredbåndsbolaget, og kan disse evt levere over alt ? Hos bredbåndsbolaget er der inden binding men tilgengæld 3mnd opsigelse - hehe smart. Hvis man tegner en tlf. linje igennem tdc eller telia, og så får man bare bredbånd fra bbb efterfølgende eller ? Kan man måske få bbb til at gøre det hele, de har jo også fastnet telefoni kan jeg se. Nogle der iøvrigt ved om de 24mbit de skriver, kan leveres over alt. Surt hvis man bestiller og den kun kører 10 :( Er tdc bredbånd et bedre valg ? Mange spørgsmål ved nogle er diskuteret før...... -Claus-

Besvaret

Den bedste løsning er at gå ind på bbb`s hjemmeside og der kan du kontrolere om de kan levere i dit område. Der står iøvrigt at de leverer OP TIL 24 m/bit. Hvis du tager deres produkt så tag fastnet telefon hos dem og husk at få hemmeligt nummer, så slipper du for irriterende telefonsælgere. Har selv bbb og aldrig haft problemer.

Besvaret
Øv så var comhem nede igen. Er tæt af dem, men er bundet indtil feb.2007. Vi har tlf.stik men ikke noget abonnement, hvordan gør man det billigst hvis man vil have Bredbåndsbolaget, og kan disse evt levere over alt ? Hos bredbåndsbolaget er der inden binding men tilgengæld 3mnd opsigelse - hehe smart. Hvis man tegner en tlf. linje igennem tdc eller telia, og så får man bare bredbånd fra bbb efterfølgende eller ? Kan man måske få bbb til at gøre det hele, de har jo også fastnet telefoni kan jeg se. Nogle der iøvrigt ved om de 24mbit de skriver, kan leveres over alt. Surt hvis man bestiller og den kun kører 10 :( Er tdc bredbånd et bedre valg ? Mange spørgsmål ved nogle er diskuteret før...... -Claus-
Jeg har altid været overbevist om at det er Comhem der har været årsagt til at jeg en overgang often mistede forbindelse, men jeg er ikke så sikker mere på at det ikke lå i routeren. En undersøgelse jeg læste fornylig viste at Comhem's kunde var nogle af de mest tilfredse. Det kan så bare være at de andre er endnu værre
Besvaret

hehe, mon så det er alle de tilfredse kunder som gør at man ikke kan komme igennem til comhem på tlf ? :) Sat i kø i 45min og så gik tlf. ud pga. ikke mere tale tid :( kostede åbenbart mere end 1kr pr min :( øv. Når men her er det ikke min router som laver numre, til tider går lampen ud i modemet "Cable". Så efter en time kom den på igen. Og den hastighed man har er kun til nogle steder, fx. til b-one, køre den full speed, (download 8mbit tæt på), men til andre kan det være noget sløvt skrammel. Men må da prøve BBB, gad vide om man bare kan tegne fastnet igennem dem samtidig med bredbånd.... -Claus-

Besvaret

Ok, jeg har ComHem og jeg har også haft nedetid på mit bredbånd og har ringet til dem og brokket mig. Men så, begyndte jeg at undersøge sagen på egen hånd. Ved at logge ind på routeren via browseren fandt jeg en interessant variabel kaldet "Receive Power Level". Den var ofte rigtig lav nogle gange negativ - hvilket ikke giver mening!! Der måtte være en MASSE støj på deres netværk tænkte jeg. En konklusion der kun var naturlig for en der aldrig har leget med bredbånd via coaxial kabel før. Det viste sig nemlig at man skulle stramme kablet meget MEGET godt fast til både router og antenne stik. Noget der kun kan gøres med et værktøj som en svensknøgle. Så nu er receive power level oppe på 1.9 dBmV. Efter denne manøvre har jeg ikke haft problemer med ComHem - endnu :rolleyes:

Besvaret

Hej, det er jo meget meget interssant. Nu har jeg kun et modem fra dem ikke nogle router. Router har jeg men det er min egen, som jeg brugte med adsl i DK. Jeg troede ikke de skulle strammes så meget, men virke naturligt nok, kommer fra parabol branchen, og vi anbefaler ikke man bruger værktøj til det (samme stik - Fconnector og alm antenne 75ohm kabel). Måske jeg lige skulle lave mig et super kabel på arbejdet og afprøve dette. Men klart nok jo mere det er stramt jo bedre forbindelse. Men menter bare ikke det har noget at sige om det er strammet så vildt! bare ikke det sidder løst. Men jeg tager åbenbart fejl. -Claus-

Besvaret
Ok, jeg har ComHem og jeg har også haft nedetid på mit bredbånd og har ringet til dem og brokket mig. Men så, begyndte jeg at undersøge sagen på egen hånd. Ved at logge ind på routeren via browseren fandt jeg en interessant variabel kaldet "Receive Power Level". Den var ofte rigtig lav nogle gange negativ - hvilket ikke giver mening!! Der måtte være en MASSE støj på deres netværk tænkte jeg. En konklusion der kun var naturlig for en der aldrig har leget med bredbånd via coaxial kabel før. Det viste sig nemlig at man skulle stramme kablet meget MEGET godt fast til både router og antenne stik. Noget der kun kan gøres med et værktøj som en svensknøgle. Så nu er receive power level oppe på 1.9 dBmV. Efter denne manøvre har jeg ikke haft problemer med ComHem - endnu :rolleyes:
Jeg bor i Malmö, og har ingen som helst problemer med ComHem´s internet - det funker bare!!
Besvaret
Jeg bor i Malmö' date=' og har ingen som helst problemer med ComHem´s internet - det funker bare!![/quote'] Det samme her - efter jeg har fået strammet kablet :th2: Iøvrigt skrev jeg forkert i mit forrige indlæg - det var ikke en router, men et kabelmodem. Ellers er det med stramning af kablet vel individuelt, men det er værd at forsøge hvis forbindelsen er ustabil.
Besvaret
Det samme her - efter jeg har fået strammet kablet :th2: Iøvrigt skrev jeg forkert i mit forrige indlæg - det var ikke en router, men et kabelmodem. Ellers er det med stramning af kablet vel individuelt, men det er værd at forsøge hvis forbindelsen er ustabil.
PS: Er der nogen, som har fået 24 MBit hos ComHem? Jeg har bestilt det, men der sker ikke rigtig noget...
Besvaret
Markowitch Hvordan kommer du ind i modemet ? har det en ip-adresse?? Normalt har routere noget 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 eller lign -Claus-
Hos mig er det 192.168.100.1 Hvis det ikke virker kunne du jo prøve at scanne efter hvilke ip addresser der er på netværket
FOR /L %i IN (1,1,254) DO ping -n 1 192.168.0.%i | FIND /i "Reply">>c:\ipaddresses.txt
Besvaret

Nååår skiftede til et ordeligt kabel, og strammede godt til, det gav en lille ændring i nogle af db'erne. Receive Power Level 11.5 dBmV Transmit Power Level 39.0 dBmV Lidt svagt Receive level vil jeg mene. Men det er nok ok ved ikke hvad normen er :) Signal to Noise Ration 40.3 dB, vil jeg tro skal være så lav så mulig. Arbejder til dagligt med Paraboler, her er også noget der hedder Signal To Noice Ration. Her er jo lavere jo bedre, fx. 0.2db eller 0.3db men der er langt op til 40db. -Claus- (Har Comhem i Landskrona).

Besvaret
Signal to Noise Ration 40.3 dB' date=' vil jeg tro skal være så lav så mulig.[/quote']Omvendt. S/N skal være så høj som mulig i dette tilfælde. Skalaen viser forskellen imellem signal<->støj - og jo større "afstanden" herimellem ér, jo bedre signal.
Besvaret

hmmm... du har sikkert ret, fordi 40db er meget støj ;) Har nogle andre tal fra en Dansk kabel linje. Signal to Noice 37db Power level (Downsream) 3db.v Power level (Upstream) 39db.v Der er åbenbart stor forskel på up og down stream, jo endelig klart nok da modemet bare kan skrue op for sender styrken (på upstreamen). -Claus-

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...