Jump to content

Befordringsfradrag 2007 - uændret!

Recommended Posts

Skrevet

Link til skat.dk: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1563510&vID=0 Ikke nok, med at Øresundsbroen sætter priserne gevaldigt op, så pisses vi op og ned af ryggen også af Skat. Befordringsfradragssatserne er uændret i forhold til i år, end ikke en inflation er der lagt på. Hvor bliver skattestoppet af her?? (den sidste ved jeg godt ikke var fair :p ) Begrundelsen for at holde taksterne i ro er: - Benzinpriserne er faldet. Til gengæld er de øvrige omkostninger ved at køre i bil steget, forklarer fuldmægtig i SKAT Steen Munch Nielsen, som baggrund for de uændrede satser. :sick:

Besvaret

Broen er 16 kilometer lang. Det giver et fradrag på 1,78 X 16 = 28,48. Sammen med det særlige brofradrag på 50 kroner bliver det 78,48. Med en skatteprocent på 32, har dette fradrag en kontant værdi på 25,11. Summa: Med den nye betalingsmodel får man 11 øre smidt i nakken, hver gang man kører over broen. :D Disclaimer: Der gælder visse særlige forudsætninger for denne udregning

Besvaret
Broen er 16 kilometer lang. Det giver et fradrag på 1,78 X 16 = 28,48. Sammen med det særlige brofradrag på 50 kroner bliver det 78,48. Med en skatteprocent på 32, har dette fradrag en kontant værdi på 25,11. Summa: Med den nye betalingsmodel får man 11 øre smidt i nakken, hver gang man kører over broen. :D Disclaimer: Der gælder visse særlige forudsætninger for denne udregning
Well, det kommer jo an på, om det er ud eller hjem og om man på den tur er 24 km fra hjemmet eller er over 100 km, det er taksten jo afhængig af. Samtidigt er det vigtigt at vide, om det er først eller sidst på måneden, det er brotaksten afhængig af :lol: (Men det vidste du jo godt hihi)
Besvaret
Well, det kommer jo an på, om det er ud eller hjem og om man på den tur er 24 km fra hjemmet eller er over 100 km, det er taksten jo afhængig af. Samtidigt er det vigtigt at vide, om det er først eller sidst på måneden, det er brotaksten afhængig af :lol: (Men det vidste du jo godt hihi)
har lige et spørgsmål som jeg håber at blive besvaret.:) hvis man er gift,har bil og hus. hvad kan man ændre på sin skattekort?er der nogen der kan hjælpe med at lave mit skattekort så jeg får den rigtige befordring?nogen link el svar?takker...:)
Besvaret
har lige et spørgsmål som jeg håber at blive besvaret.:) hvis man er gift,har bil og hus. hvad kan man ændre på sin skattekort?er der nogen der kan hjælpe med at lave mit skattekort så jeg får den rigtige befordring?nogen link el svar?takker...:)
Du tager bare og skriver ned hvilke renteudgifter du har på dine lån osv., hvad du betaler i pension, hvor langt du kører. Det tager du så med ind på SkatØresund (Nu er jeg så i tvivl om du overhovedet bor i SE, men det lader vi ligge da det så bare er dit nærmeste skattecenter du skal henvende dig til så...) og snakker for din syge mor, med at "du nok ikke er så skarp til det skat halløj", så vil de 8 ud af 10 gange hjælpe dig med at sætte det rigtigt op, såfremt du ligger dit besøg derinde udenfor peakhours. Du kan også finde en god revisor, og så få ham/hende til at vejlede dig i det helt rigtige skatte setup.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...