Toft Skrevet November 23, 2006 Rapporter Skrevet November 23, 2006 Overvejer lidt at skifte til 3, nu hvor der er flere herinde der er mere positiv stemt for 3, end for et år siden. Fatter bare nada af deres abonnement til hhv 199, 299 eller 399 pr måned. Jeg forstår godt taksterne 0,59 øre (0,99 øre/første 3 min om dagen) osv... Men hvad sker der hvis man taler ud over sit månedlige beløb på f.eks 199 kr? Hvor er fordelene blandt de tre månedlige beløb der? Telefonen følger med i alle tre 6 måneders abonnementer for 1 kr, så jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor jeg skulle vælge andet end 199 kr/måned Altså med mindre man ved man taler for mere end 299 kr/måned, og minutpriserne ud over det månedlige beløb er 4 gange så højt som 0,59 øre/minut.. Synes ellers jeg har ledt godt og grundigt på deres website, men nu må jeg alligevel udstille mig som tåbe her, og spørge dem der har 3Boost, hvad der gælder, og hvorfor nogen evt har valgt andet end 199 kr/måned?? Og så skal jeg lige huske, jeg-har-søgt-på-debatten-men-fandt-ikke-noget-og-jeg-gider-ikke-lede-efter-svar-mere-selv-fordi-Sunddebatten-er-en-facitliste-for-folk-som-ikke-gider-og-kan-selv-og-nu-har-jeg-heller-ikke-tid-mere-fordi-jeg-glæder-mig-til-i-morgen-når-der-er-vild-med-dans-det-er-total-yndlings-program!
MissCath Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Hmm... Jeg valgte 399, fordi så skulle jeg betale mindre for den telefon, jeg villle have... Jeg taler for cirka 400 kr. i gennemsnit om måneden; det gjorde jeg i hvert fald da jeg havde telmore. Så derfor tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne nuppe Boost 399 og min K800i billigere. Men hvis du VED, at du ikke taler for mere end 200 cirka om måneden og du bare skal have en telefon til 1 krone, så behøver du ikke vælge højere. Det havde jeg da heller ikke gjort. Uanset hvad, så hold øje med dit forbrug sidst på måneden. Hvis du har penge til overs, så brug dem på spil, ringetoner, musik eller noget andet. Så er de ikke spildt...
claus Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Overvejer lidt at skifte til 3, nu hvor der er flere herinde der er mere positiv stemt for 3, end for et år siden. Fatter bare nada af deres abonnement til hhv 199, 299 eller 399 pr måned. Jeg forstår godt taksterne 0,59 øre (0,99 øre/første 3 min om dagen) osv... Men hvad sker der hvis man taler ud over sit månedlige beløb på f.eks 199 kr? Hvor er fordelene blandt de tre månedlige beløb der? Telefonen følger med i alle tre 6 måneders abonnementer for 1 kr, så jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor jeg skulle vælge andet end 199 kr/måned Altså med mindre man ved man taler for mere end 299 kr/måned, og minutpriserne ud over det månedlige beløb er 4 gange så højt som 0,59 øre/minut.. Synes ellers jeg har ledt godt og grundigt på deres website, men nu må jeg alligevel udstille mig som tåbe her, og spørge dem der har 3Boost, hvad der gælder, og hvorfor nogen evt har valgt andet end 199 kr/måned?? Og så skal jeg lige huske, jeg-har-søgt-på-debatten-men-fandt-ikke-noget-og-jeg-gider-ikke-lede-efter-svar-mere-selv-fordi-Sunddebatten-er-en-facitliste-for-folk-som-ikke-gider-og-kan-selv-og-nu-har-jeg-heller-ikke-tid-mere-fordi-jeg-glæder-mig-til-i-morgen-når-der-er-vild-med-dans-det-er-total-yndlings-program! minutpriserne er de samme efter de 199-299 ... det er bare et minimumsforbrug... har du en umts telefon... kan du få et abb til 29 ... det har jeg ... det funger fint ... og fri sms for 99.... som iøvrigt kan fratrækkes de 199-299.... lyder det helt sort he he
Thomas Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 minutpriserne er de samme efter de 199-299 ... det er bare et minimumsforbrug... har du en umts telefon... kan du få et abb til 29 ... det har jeg ... det funger fint ... og fri sms for 99.... som iøvrigt kan fratrækkes de 199-299.... lyder det helt sort he he Hvad pokker er en umts telefon???
Toft Besvaret November 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 23, 2006 minutpriserne er de samme efter de 199-299 ... det er bare et minimumsforbrug... har du en umts telefon... kan du få et abb til 29 ... det har jeg ... det funger fint ... og fri sms for 99.... som iøvrigt kan fratrækkes de 199-299.... lyder det helt sort he he Ja Claus, det er lidt sort.. umts errh Men det jeg ikke forstår er jo præcis, hvis minutpriserne er de samme efter 199, så skal man jo være idiot for at vælge noget andet end et minimumsforbrug på over 199 kr/måned? Der må være noget jeg har overset, eller også er 3's logik på niveau med Øresundsbron
Carwash Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Hvad pokker er en umts telefon??? ja jeg vil også gerne vide hva en umts telefon er?? for sådan en skal jeg skaffe , det lyder billigt, jeg bruge min telefon mest for SMS
thn Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Han mener bare en "3" telefon. UMTS er bare en mere korrekt betegnelse Der er ingen finter. Hvis telefonen koster 1.- ved 199.- 299.- 399.- skal du selvfølgelig tage 199.- Det er fordi telefonen er så billig. Hvis du kigger på Nokia N73 vil du se forskellen mellem de 3 minumumsforbrug, og her vil det være bedst at vælge 399.- Mvh Dennis
Thomas Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Han mener bare en "3" telefon. UMTS er bare en mere korrekt betegnelse Der er ingen finter. Hvis telefonen koster 1.- ved 199.- 299.- 399.- skal du selvfølgelig tage 199.- Det er fordi telefonen er så billig. Hvis du kigger på Nokia N73 vil du se forskellen mellem de 3 minumumsforbrug, og her vil det være bedst at vælge 399.- Mvh Dennis Vil nu sige det nok mere var for at lyde smart;) HVorfor ikke bare skrive 3, når der menes 3? Så kan os almindelige dødelige også følge med, og hvad er det for et abb. til 29 kr. har sku aldrig hørt om det!
thn Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Vi kalder jo også generation 2 telefoner for GSM telefoner som er den mere korrekte betegnelse for en "2" telefon.. Men lad nu det ligge. 3 har flere abb. som man ikke hører om officielt. Hvis du har haft dem i mere end 6 måneder kan du også få et abb. til 0 kr, 75 øre pr. minut og 15 øre pr sms.. men igen et uofficielt abb. Mvh Dennis
Thomas Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Vi kalder jo også generation 2 telefoner for GSM telefoner som er den mere korrekte betegnelse for en "2" telefon.. Men lad nu det ligge. 3 har flere abb. som man ikke hører om officielt. Hvis du har haft dem i mere end 6 måneder kan du også få et abb. til 0 kr, 75 øre pr. minut og 15 øre pr sms.. men igen et uofficielt abb. Mvh Dennis Og hvor kan man få det?
Toft Besvaret November 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 23, 2006 Og hvor kan man få det? Hos Telmore tror jeg, prøv der først
thn Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Det abb. man kan få efter 6 måneder får man ved at ringe til kundeservice og vil opsige sit abb. Så hører de lige om man ikke vil prøve dette abb. i stedet Det til 29.- kender jeg ikke noget til Mvh Dennis
Thomas Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Hos Telmore tror jeg' date=' prøv der først [/quote'] Bla Bla Bla, tror du er blevet rask min ven;)
Guest Trine Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Ja Claus, det er lidt sort.. umts errh Men det jeg ikke forstår er jo præcis, hvis minutpriserne er de samme efter 199, så skal man jo være idiot for at vælge noget andet end et minimumsforbrug på over 199 kr/måned? Der må være noget jeg har overset, eller også er 3's logik på niveau med Øresundsbron Toft det er ikke så svært... hvis du ringer for mindre end dit minimumsforbrug så betaler du stadig 199,- Hvis du taler for mere betaler du bare det du taler for. Hvis vi nu siger du 'sparer' 500 kr på din telefon ved at købe Boost399 istedet for Boost199 men kun ringer for 199 pr måned så er din 'rabat' jo tabt på 2½ mdr.. og du ender med at betale overpris fordi du er bundet til abonnementet i 6 mdr. Hvis du alligevel kvidrer for 500 kr om måneden så kan du jo ligeså godt tage rabatten på de 500 kr på telefonen med det samme. Efter 6 mdr rykker du ned på 49 kr i minimumsforbrug, vist nok automatisk så vidt jeg ved. Hjalp det? Det Claus mener er, at hvis du alligevel har en 3G (UMTS) telefon liggende, jeg har f.eks 3 stk liggende i øjeblikket jeg ikke bruger,(don't ask why I'm a sucker for electronics) så kan du oprette et abonnement hos 3 og slippe for det høje minimumsforbrug og bindingstiden.
Toft Besvaret November 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 23, 2006 Der er ingen finter. Hvis telefonen koster 1.- ved 199.- 299.- 399.- skal du selvfølgelig tage 199.- Det er fordi telefonen er så billig. Hvis du kigger på Nokia N73 vil du se forskellen mellem de 3 minumumsforbrug' date=' og her vil det være bedst at vælge 399.-[/quote'] Ok, det gav lidt mening. Måske jeg bare skulle have prøvet at tjekke priser med mere end én telefon model så Takker for hjælpen :)
Thomas Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Toft det er ikke så svært... hvis du ringer for mindre end dit minimumsforbrug så betaler du stadig 199,- Hvis du taler for mere betaler du bare det du taler for. Hvis vi nu siger du 'sparer' 500 kr på din telefon ved at købe Boost399 istedet for Boost199 men kun ringer for 199 pr måned så er din 'rabat' jo tabt på 2½ mdr.. og du ender med at betale overpris fordi du er bundet til abonnementet i 6 mdr. Hvis du alligevel kvidrer for 500 kr om måneden så kan du jo ligeså godt tage rabatten på de 500 kr på telefonen med det samme. Efter 6 mdr rykker du ned på 49 kr i minimumsforbrug, vist nok automatisk så vidt jeg ved. Hjalp det? Det Claus mener er, at hvis du alligevel har en 3G (UMTS) telefon liggende, jeg har f.eks 3 stk liggende i øjeblikket jeg ikke bruger,(don't ask why I'm a sucker for electronics) så kan du oprette et abonnement hos 3 og slippe for det høje minimumsforbrug og bindingstiden. Ja ja og det kan du så ikke alligevel for du bor i sverige æhh bææ buu;)
MC Manden Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Ja ja og det kan du så ikke alligevel for du bor i sverige æhh bææ buu;) Jo, 3 har ændret deres politik, så nu kan man godt købe en telefon selvom man bor i SE. Toft: Hvis din teleforn koster 1 kr, så vælg abb. til 199dkk. Du har set min telefon. Den koster 299 i abb. ... men, den fåes billigere, og det er garanteret den du skal ha'...
Guest Trine Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Ja ja og det kan du så ikke alligevel for du bor i sverige æhh bææ buu;) Jeg har lige fået besked på man kan nu, hvis den er tilmeldt PBS. Vi er ved at få overflyttet vores abonnement fra min svigerinde.
Thomas Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Jo, 3 har ændret deres politik, så nu kan man godt købe en telefon selvom man bor i SE. Toft: Hvis din teleforn koster 1 kr, så vælg abb. til 199dkk. Du har set min telefon. Den koster 299 i abb. ... men, den fåes billigere, og det er garanteret den du skal ha'... Øv mand. Ha rlige fornyet mit abb. i min kollegas navn for at få en ny mobil:( Nå det laver vi om til marts:)
Toft Besvaret November 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 23, 2006 Hjalp det? Ja tak, det hjalp også :) Nu er jeg blevet meget klogere end for 45 minutter siden, tak til alle (også til dig Thomas, ja jeg er blevet rask i løbet af idag ;))
credde Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 UMTS = 3G (= third generation mobile phone technology). UMTS står for Universal Mobile Telephone System. Faktisk er der et ord, der er mere korrekt, WCDMA (Wideband Code-Division Multiple-Access), som står for den kodeteknologi, der bruges til at transmittere signalerne - noget med, hvorledes signalerne pakkes i lag. Men UMTS/3G er mere hverdagsvenlige. Frekvensbåndet for WCDMA er fra 1920 MHz -1980 MHz og 2110 MHz - 2170 MHz. Derudover findes der det 'gamle' GSM system, som findes i to modeller. Det ældste og første GSM system ligger i frekvensområdet omkring 900 MHz og 2. generations GSM, DCS1800, som ligger i frekvensområdet omkring 1800 MHz. I nogle dele af verden har man et 1900 MHz system. Derfor, har man en triband telefon, så kan den tage GSM900/1800/1900 og kan derfor køre på alle GSM systemer i hele verden. Har man en UMTS/3G telefon virker den som regel også på GSM nettet og vil i specifikationerne sige noget lignende, at telefonen virker på: GSM 900/1800/1900- og WCDMA 2100-netværk Så fik i også lige lidt fra godteposen - arbejder mobiltelefoni til dagligt, med rollout af netværk ;)
Toft Besvaret November 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 23, 2006 CREDDE = NØRD Så fik i også lige lidt fra godteposen... :D
credde Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 CREDDE = NØRD Så fik i også lige lidt fra godteposen... :D Men jeg er sej Jeg kan tage det Toft, vi ses :th2:
thn Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Toft: Men hvilken telefon har du set til 1.- med alle minimumsforbrug? synes ikke jeg kan se nogle modeller på deres hp Moerke: Det var interessant. Nu har mange længe kunne have det hvis man havde abb. INDEN man flyttede. Men nu bliver det åbenbart mere officielt accepteret. Men det er jo også det eneste rigtige, ellers giver sverige roamingen jo ikke mening alligevel
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu