Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Allesammen Den nye prisaftale er fuldstændig vanvittig. Jeg er netop nu i dialog med Øresundsbron om dette.... Jeg foreslår en aktion hvis man fastholder disse fuldstændig vanvittige prisstigniger. Det kunne være noget i stil med en morgenblokering af betalingsanlægget på 15 minutter, og så kunne man langsomt øge dette hvis man ikke lyttede. Det er trods alt os som er kunder og lidt må vi skulle have sagt! Er det vanvittigt eller en ide? Det skal selvfølgelig koordineres med presse osv. Christian

Guest Supermule
Besvaret

Helt sikkert en god idé.... Dog skal det ikke være betalingsanlægget, men selve broen..... Den er langt sværere at få rømmet. Derfor vil aktionen og blive lagt mere mærke til....

Hej Allesammen Den nye prisaftale er fuldstændig vanvittig. Jeg er netop nu i dialog med Øresundsbron om dette.... Jeg foreslår en aktion hvis man fastholder disse fuldstændig vanvittige prisstigniger. Det kunne være noget i stil med en morgenblokering af betalingsanlægget på 15 minutter, og så kunne man langsomt øge dette hvis man ikke lyttede. Det er trods alt os som er kunder og lidt må vi skulle have sagt! Er det vanvittigt eller en ide? Det skal selvfølgelig koordineres med presse osv. Christian
Besvaret

Hvorfor ikke bare mødes på samme tidspunkt hos deres kontor for kundehenvendelser ude ved brofestet? Der er jo mange der har spørgsmål og de fleste har kun fået et standardsvar. Krydrer man det med lidt presse, så skal det nok være dramatisk nok til lidt nyhedsdækning. Golden rule number uno, når man vil have mediedækning, er at indse at lang overvejende størstedelen af alle journalister er dovne. Dvs. man har langt større chance for at få sit budskab igennem hvis man nærmest skriver artiklen for dem.

Besvaret
Det er godt at der er så meget opmærksomhed på emnet. Jeg håber at dampen kan holdes oppe, men der skal ske noget snart før det bliver yesterdays news, så tiden arbejder ikke ligefrem for os. Men hvis tiden løber fra os, så bruger vi bare en ny vinkel på historien, såsom prisudviklingen ikke bidrager til at få svensk arbejdskraft til København i en tid hvor historisk lav arbejdsløshed truer med at bremser væksten... blah, blah... I ved den sædvanlige smøre. Før vi ved af det, har vi Dansk Arbejdsgiverforening på vores side. Jeg skal se om jeg kan komme. Jeg har noget træning hos et meget ambitiøst hockey hold, der gerne vil rykke op... så jeg tvivler på om jeg kan nå at være med. Jeg vil dog følge sagen tæt.
Besvaret
Helt sikkert en god idé.... Dog skal det ikke være betalingsanlægget, men selve broen..... Den er langt sværere at få rømmet. Derfor vil aktionen og blive lagt mere mærke til....
Ja det skal da klart være et par minutters stop på højbroen hvis det skal være noget... Men det er vel næppe lovligt er det?
Besvaret
Ja det skal da klart være et par minutters stop på højbroen hvis det skal være noget... Men det er vel næppe lovligt er det?
Jo, der står i trafik reglerne, at hvis man er sur over Øresundsbroens prispolitik, så må man gerne i lige netop den situation :cool:
Besvaret

Jeg tror det er vigtigt at vi stopper betalingsanlægget. DEt vil være bedre at se frustreret brofolk (ved godt det ikke er deres skyld9, men godt for pressen at have en god kø ved anlægget. Derudover tror jeg vi skal være meget varsomme med sympatien, det er vigtigt vi ikke bliver nogle forkælede brokkehoveder! Har kontaktet tv2-Lorry men ikke fået svar endnu!

Besvaret

Jeg tror det er vigtigt at vi stopper betalingsanlægget. DEt vil være bedre at se frustreret brofolk (ved godt det ikke er deres skyld9, men godt for pressen at have en god kø ved anlægget. Derudover tror jeg vi skal være meget varsomme med sympatien, det er vigtigt vi ikke bliver nogle forkælede brokkehoveder! Har kontaktet tv2-Lorry men ikke fået svar endnu!
Ja betalingsanlægget er nok det bedste sted at gøre det. Så kommer de ihvertfald til at se og føle det. Men igen, det er vel næppe lovligt eller hur?? Jeg havde for nogle måneder siden fået opfattelsen at priserne var sat helt tilbage til den kolde krigs tid og lastbilerne ikke kunne kommer over polen dengang og at man nu ikke havde de problemer mere og tog prisen op til efterretning med henblik på at sænke den. Hvor faen kommer stigningen lige pludselig fra?
Besvaret

Jeg tror man opnår en utrolig sympati i befolkningen ved at lave en ulovlig demonstration på broen. Præcis som man ser folkene bag ungdomshuset også bliver mere og mere populære. /ironi off Det er godt nok ikke meget over børnehaveniveau hvis sådan noget gennemføres. Altså, jeg har svært ved at se nogle vil ta' det alvorligt fordi vi fattige danskere i Sverige skal betale lidt mere.... Iøvrigt kan jeg da så fortælle at det bestemt ikke er alle der er utilfredse, hvilket jo næppe gør det nemmere at samle tropperne....

Besvaret

Jeg tror 99% af alle vil være tilfredse, hvis ordningen var lavet således, at prisen på de 50 ture ville ramme den almindelige prisstigning på de 3,1% (som i forvejen er noget højere end inflationen) og ikke 14%. Personligt forstår jeg udmærket, at dem, der ikke kører så mange ture over, er tilfredse, men jeg har lidt på fornemmelsen, at de ikke dækker over flertallet. De ville vel heller ikke have noget imod, at aftalen tilgodeser alle parter. Ifølge Moerke's udmærkede beregninger så rammer man breakeven ved den nye prisaftale på 40 ture (2007 priser på månedsabonnement er brugt), alt over de 40 ture er en decideret ekstra merpris. Men det harmonerer jo fint med, at broen har regnet sig frem til, at gennemsnitspendleren kører 36 ture om måneden. Men kig selv på antallet af arbejdsdage i de enkelte måneder...

Besvaret
Men det harmonerer jo fint med' date=' at broen har regnet sig frem til, at gennemsnitspendleren kører 36 ture om måneden. Men kig selv på antallet af arbejdsdage i de enkelte måneder...[/quote'] Tja... det kommer igen an på hvordan man regner. Lad os antage der er 220 arbejdsdage per år. 220/12*2=36,666 ture per måned. Mon ikke det er sådan Øresundsbron har regnet det ud ? Se det fra den lyse side, nu slipper man for at fedte rundt med beregninger, extra brobizz'er og hvad ved jeg, bare fordi man har valgt at holde ferie engang imellem. Jeg forstår så udemærket utilfredsheden, men en demonstration på broen ?? Nej, come on... Vi er da vel på et højere niveau end Ungdomshuset ?
Besvaret

Behøvede skam ikke at være en ulovlig aktion. Man kunne stoppe i betalingsbåsene, i 10 min- 15 min, kunne jo bare være en defekt i bilen, overophedning, hvad ved jeg. Så åbner man kølerhjelmen, og når tid er kører man videre.... Og nej havde skam ikke tænkt mig at lave en slags ungdomsoprør......skal nok tale pænt og høfligt, og ingen dreadlocks. Man må gerne sige sin mening om Øresundskonsortiet, og den arrogante måde at behandle os på tjaaaaaa.... Og skulle man tale fleksibilitet, hvorfor lader man ikke bare den gamle ordning køre, og så kunne dem der ville tegne den "nye fleksible" ordning.

Besvaret

hej igen Ja jeg har netop talt med en ?(glemt navn) på Øresund. Så det var det for den dialog. Modtog et meget arrogant svar, at det var mærkeligt når vi nu havde ønsket os en fleksibel ordning. Nævnte ikke noget om aktion eller ej, men kun at vi var en del pendlere der var utilfredse. Jeg syntes virkelig at man skulle fortsætte indsatsen koordineret i det forum som samles i morgen. Tag dette med som et led i en større velorganiseret plan. Og hvis nogen skulle være i tvivl, så er en aktion som jeg forstår den, ikke nødvendigvis noget med at kaste med maling, råbe grimme ting eller gøre noget ulovligt. Ren og skær en visuel markering af utilfredshed.

Besvaret
Jeg forstår så udemærket utilfredsheden, men en demonstration på broen ?? Nej, come on... Vi er da vel på et højere niveau end Ungdomshuset ?
Ok, Off topic! Kommentar til "Tidsånden" inspireret af http://www.retrojunk.com/details_tvshows/20-knight-rider/
"Knight Rider, a shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist. Michael Knight, a young loner on a crusade to champion the cause of the innocent, the powerless, the helpless in a world of criminals who operate above the law. "
I dag ville Michael Knight bare være en sorry looser der skulle tørre øjnene og lade politiet om at sørge for retfærdighed! Tænk sådan at tage tingene i egen hånd og opererer uden for samfundets trygge rammer! Men der var engang hvor demonstrationer var "in" og øresundsbroen bare skulle have nogle tæsk for at være nogle værre kapitalistsvin der udnyttede deres monopol :D Ellers er jeg enig med MC Manden. Rabiate handlinger er absolut hverken hot eller "in" i denne tid og man kommer bare til at se dum ud hvis man alligevel begiver sig ned af den vej. At kunne indgå i en fornuftig konstruktiv dialog viser jo at man er et overskudsmenneske - hvilket er meget vigtigt i dag. Pludselige følelsesudbrud er out-of-style da man blot viser man ikke har styr på en skid. :scared: Og det var så det. Næste årti bliver måske anderledes ;)
Besvaret

:D Hehe... your observations are correct, mister Markowitch! Tror ikke at Øresundsbroen som firma er et overskudsfirma (og her taler vi ej om økonomi!)... Det virker som de er godt tæt på at lave en "Roger Rabbit" :lol:

Besvaret

Jeg synes man i hele debatten om priserne bør forholde sig til det faktum at det ikke er er en tur i Tivoli eller på Nürburgring vi køber og at prisen som udgangspunkt ikke på noget tidspunkt har været rimelig set i en regionskontekst. Arbejdsmarkedet og boligsituationen har ændret sig afgørende siden prospekternes tid for broerne, og det er diskriminerende at man skal straffes så hårdt økoniomisk for at have vand under belægningen i stedet for f.eks. jysk muld. Vi betaler for at køre en strækning for at komme på arbejde, det gør hjemme- Hansen og Karlsson også, der står der bare Grøn afgift eller fordonsskat på fakturaren (den får vi jo så også :mad: ). Summa summarum så betaler vi 12 * ca. 2500,- kr. = ca. 30.000, i ekstraskat pr. år . Det må siges at være en del. Når nu Motorvejssystemmet omkring KBH. og togskinnerne i hele DK skal totaludbygges og totalrenoveres (eller på samme måde med citytunnelen i Malmø) var det så ikke fair at brugerfinancier disse udgifter på samme måde - eller hvorfor er det lige at man kun diskriminerer os. Måske er de bare kolde og kyniske fordi vi ikke kan vælte finansministre da vi jo ingen stemmeret har. Men på den anden side så bliver folk der i klørerne på søsterselskabet Storebælt fucket lige så slemt. Så måske burde man slå sig sammen med dem, og så prøve at påvirke den generelle trafikpolitiske situation.

Besvaret

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg kan som regel ikke holde mig inden for de 25 tur/retur gange på en måned, hvis så de havde lavet det så ALT ud over 16 ture kostede 25kr så var det mere retfærdigt. Jeg er dybt frustreret!!!, vi har jo ikke noget alternativ end at kære over broen, og de vil jo gerne have "integreret" ørsundsregionen, de skulle have sat den ned til 2000 pr måned istedet. Dette er jo totalt vanvittigt det de har gang i!! Hvorfor er det i øvrigt OS der skal betale broen, hvad med om 30 år. er det så gratis for vores børn og børnebørn fordi vi har jo betalt den??? jeg tvivler. Dem der sætter priserne er bare nogle møgsvin efter min mening, og tænker ihvertfald ikke på os pendlere. Tommy

Besvaret
.... Men på den anden side så bliver folk der i klørerne på søsterselskabet Storebælt fucket lige så slemt. ....
Holder ikke helt stik ... Efter 11 måneder konstant abonnement som Storebæltspendler er 12. måned gratis :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...