Pendleren Skrevet November 27, 2006 Rapporter Skrevet November 27, 2006 Hej Allesammen Så er man bosat i Sverige :) Og det er SÅ fedt derover.. Jeg har nu søgt, men søgefunktionen driller :( Hvordan trækkes toget fra i skat.. Har månedskort til 1336 DKK Håber at høre fra jer :)
Guest Supermule Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 På samme måde som alle dine andre fradrag..... ;)
Pendleren Besvaret November 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 27, 2006 ohhhh :) Ville som bare høre om det fungerede anderledes end normalt :) Takker, Mule
Nils Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Hej Allesammen Så er man bosat i Sverige :) Og det er SÅ fedt derover.. Jeg har nu søgt, men søgefunktionen driller :( Hvordan trækkes toget fra i skat.. Har månedskort til 1336 DKK Håber at høre fra jer :) Eftersom øresundsforbindelsen er 16 kilometer lang, kan du ud over almindelige kilometerpenge fratrække 16 kroner for hver gang, du kører frem og tilbage for at komme på arbejde. :)
thn Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Eftersom øresundsforbindelsen er 16 kilometer lang' date=' kan du ud over almindelige kilometerpenge fratrække 16 kroner for hver gang, du kører frem og tilbage for at komme på arbejde. :)[/quote'] Det kalder jeg sq logik ;-)
Homer Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Eftersom øresundsforbindelsen er 16 kilometer lang' date=' kan du ud over almindelige kilometerpenge fratrække 16 kroner for hver gang, du kører frem og tilbage for at komme på arbejde. :)[/quote'] ..og når man så kører over i bil, er den så 100 km. lang??
Guest Supermule Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Ja ifølge Nils' logik........og når man så kører over i bil' date=' er den så 100 km. lang?? [/quote']
Nils Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Hvor svært kan det være? ..og når man så kører over i bil' date=' er den så 100 km. lang?? [/quote'] Jeg veeed ikke, om du har lagt mærke til det, men faktisk er vejen jo breeedere end jernbanen, derfor skal man trække meeere fra i skat.
Guest Supermule Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Er den også det på langs?????Jeg veeed ikke' date=' om du har lagt mærke til det, men faktisk er vejen jo [b']breeedere end jernbanen, derfor skal man trække meeere fra i skat.
Humle Besvaret November 29, 2006 Rapporter Besvaret November 29, 2006 Nogen der kan hjælpe med fradragssatserne for min daglige helikopter tur? Altså udover km fradraget, så må der vel være "oversundflyvningsfradrag" ? Synes jeg da kun er fair. Slider ikke på broen og fylder heller ikke i toget. Mener der var en anden herinde som også tager "chopperen" over ? Hvor meget trækker du fra ?
Nils Besvaret November 29, 2006 Rapporter Besvaret November 29, 2006 Nogen der kan hjælpe med fradragssatserne for min daglige helikopter tur? Altså udover km fradraget, så må der vel være "oversundflyvningsfradrag" ? Synes jeg da kun er fair. Slider ikke på broen og fylder heller ikke i toget. Mener der var en anden herinde som også tager "chopperen" over ? Hvor meget trækker du fra ? En helikopter ligger meget højt i søen, skruen er noget stor i det og vender sjovt, men egentlig er det jo en færge, og dermed kan de reelle udgifter fratrækkes efter gældende regler. Hvis Skat gør knuder, kan du henvise til præcedens for flyvebådene. :D
Prospero Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Ska man skicka in kvitton på betalda pendlingskort när det är dags att deklarera?
Gio Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Ska man skicka in kvitton på betalda pendlingskort när det är dags att deklarera?Kun hvis de spørger. Men det er en go´ idé at komme dem i forvejen ;)
rip59 Besvaret January 20, 2007 Rapporter Besvaret January 20, 2007 Bil og bro... Da jeg har fået arbejde i Danmark skal jeg fra tid til anden over til arbejdet i Danmark (Det meste af tiden skal jeg arbejde hjemme fra) Jeg vil tro at jeg får mellem 4 og 6 returture i løbet af en måned. Hvad trækker man fra? 1. Kilometer penge + BroBizz omkostninger (mod kvittering naturligvis) 2. Kun kilometer penge. Visse dage kan jeg få transport til/fra forældre for overnatning (36km hver vej), kan de trækkes fra? Hvis man trækker kilometer fra, hvad er så taksten? Rip
BS Besvaret January 20, 2007 Rapporter Besvaret January 20, 2007 Du har jo ret til at trække din bro fra på din danske indtægt. Ligeså med KM. Men regn med der skal betales svensk skat også når du arbejder så meget hjemme.
rip59 Besvaret January 20, 2007 Rapporter Besvaret January 20, 2007 Hvor går grænsen for hvornår man også skal betale skat i Sverige? Jeg kommer til at arbejde 50% af tiden hjemme resten på arbejdspladsen, ja faktisk mest på arbejdspladsen, da de dage bliver længere, men jeg agter ikke at tage hjem til Sverige alle dage i den uge jer på arbejdet. Derfor det lille antal ture frem og tilbage. Ligger grænsen for det med skatten i Sverige ved de 50%, jamen så tager man da bare en dag mere i Danmark. Rip
Markowitch Besvaret January 20, 2007 Rapporter Besvaret January 20, 2007 Da fradraget er afhængig af antal passager bør man vel give SKAT et estimat på hvor mange ture man tager over pr. måned i arbejdsøjemed. Dette estimat ryger direkte ind på forskudsopgørelsen. Derefter når året er slut, skal man vel tælle det faktiske antal kørte ture og rette sin selvangivelse, så man ikke drister sig til fradrag for ikke kørte ture - fy fy
irode Besvaret January 20, 2007 Rapporter Besvaret January 20, 2007 Hvor går grænsen for hvornår man også skal betale skat i Sverige? Jeg kommer til at arbejde 50% af tiden hjemme resten på arbejdspladsen, ja faktisk mest på arbejdspladsen, da de dage bliver længere, men jeg agter ikke at tage hjem til Sverige alle dage i den uge jer på arbejdet. Derfor det lille antal ture frem og tilbage. Ligger grænsen for det med skatten i Sverige ved de 50%, jamen så tager man da bare en dag mere i Danmark. Rip Al indkomst beskattes som hovedregel i arbejdslandet (her Danmark og med Begrænset skattepligt). Og skattevæsnet forudsætter sådan set at man er fysisk tilstede i arbejdslandet. De har vel ikke haft fantasi til at forestille sig at man kan distancearbejde Danmark og Sverige har så underskrevet en aftale om at man i begrænset omfang må arbejde hjemmefra (Sverige) og stadig blive beskattet i arbejdslandet (Danmark). De skal udfyldes selvangivelse i begge lande, for i realiteten er man fuldt skattepligtig i Sverige når man bor i landet. En skatteaftale sørger for at man ikke bliver dobbelt beskattet. Der skal også udfyldes en formular E101 for få tilladelse til hjemmearbejde uden svensk beskatning. Hvis man ikke er fysisk tilstede på sin arbejdsplads (Danmark) minimum 50% af arbejdstiden skal arbejdsgiveren betale omkring 30% af hele indkomsten i sociale afgifter til Sverige. Dvs al tid med hjemmearbejde og/eller forretningsrejser til andre lande må ikke overstige 50% arbejdstiden. Fordelingen skal kunne opgøres på tre-måneders perioder. Se: http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=8476 Derudover skal ens danske arbejdgiver i Danmark også betale sociale afgifter til Sverige hvis man bijobber i Sverige. Der er pt uklarhed om frivilligt arbejde som idrætstræner, spejderleder osv udløser denne afgift. Sociale afgifter i Sverige og arbejdsmarkedsbidrag i Danmark er ikke inkluderet i aftalen mod dobbeltbeskatning. Det er ikke nemt :-) Inge
rip59 Besvaret January 21, 2007 Rapporter Besvaret January 21, 2007 Mange tak Inge, det satte lige noge ting på plads. Hvis man regner timer så havener jeg på 53,6% af tiden i DK og 46,4 af tiden i Sverige, så det regner jeg med vil være OK for dem. Den her E101 skal jeg vel have fast i her i Sverige. Rip
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu